athek Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Witam mam okropny problem z moim autem.. otóż, pali mi niezliczone ilości benzyny. na 20 litrach zrobiłem 46 KM !!!! nie była to wariacka jazda na odcince lecz zwykle poruszanie się po mieście.. gazu pali chyba dobrze bo za 35 zł robię 100 Km. ale wracając do benzyny.. druga sprawa jest taka że nie da się wytrzymać w aucie podczas jazdy na benzynie.. okropnie śmierdzi spalinami w środku. gdy jadę na gazie i przyspieszam na wysokich obrotach wiem kiedy dodatkowo wstrzyknie benzynę bo poprostu czuć smród spalin.. na gazie nic nie czuć... sprawdzona sonda na vagu mechanik mówił że pięknie rośnie i opada napięcie CZY JAKOŚ TAK przepływka też sprawdzona ogólnie mówi że nie ma się do czego przyczepić.. na postoju pokazuje spalanie 0,6-0,7 L/h wszystkie bloki pomiarowe w normie.. nie szarpie na wolnych nie faluje ani nic... wymieniłem termostat bo nie trzymał ,,ale zdziwiło mnie że na trasie jak jechałem w niedzielę nagle temperatura na blacie spadła mi do 60oC . czy przy uszkodzonym czujniku temperatury może się tak dziać ?? na komputerze pokazywał stale 75oC przed wymiana termostatu mimo ze na blacie bylo 90oC Po wymianie spadla mi temperatura na liczniku ten jeden raz. już ręce opadają.. Moc jest jaka była.. mechanik też mi nie może pomóc !! Ludzie doradźcie coś !!
Dev Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Wymien czujnik wody ale na oryginalny. ---------- Post dopisany at 06:53 ---------- Poprzedni post napisany at 06:52 ---------- No i sprawdz czy masz szczelny uklad wydechowy.
Robero321 Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Sprawdzałeś czy nie ma wycieków pod samochodem lub przewody paliwowe się nie pocą ? Mialem podobny objaw no może nie aż tak dużo przepalał ale jakieś 6 -8 litrów na setke palił więcej i waniało benzyną dokoła samochodu okazalo sie ze jemioly zakładaly gaz nie podłaczyli przewodu podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa i pompa kiedy chodziła to pompowala benzy maxyalnym cisnieniu czy to na postoju czy podczas jazdy po wpięciu regulatora spalanie spadlo do normy i benzyny już nie czuć
athek Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 Więc tak... układ paliwowy szczelny.. nie śmierdzi samym paliwem lecz typowo spalinami benzyny. poza tym na gazie jest ok.. chyba ze spaliny z gazu tak nie trącą sprawdzę czujnik wymienię i zobaczymy co się poprawi.. co do szczelności układu wydechowego .. wszystko jest zrobione na nowych uszczelkach więc raczej nie ma sznas zeby bylo nieszczelnie.. sprawdzal
KYLOMC Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 jak temperatura spada podczas jazdy szybkiej to 100% czujnik a i sprawdź test szczelności układu dolotowego i podciśnieniowego
athek Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 szczelność bank ok. przepływ przez przepływomierz poprawny.. moc jest jaka powinna być.. hm wywalałem katalizator no i to składałem na nowych uszczelkach + pasta do wydechu.. nie wiem do czego się można przyczepić. drażni ten smród niedopalonego paliwa.. mam nadzieję że nie dojdzie do samozapłonu w wydechu... Powiedzcie mi panowie jeszcze taką sprawę. czy turbo nawet po przejechaniu spokojnie dystansu 5 km musi się żarzyć ?? w sensie że takie rozgrzane ?? mechanik powiedział mi ze to problem dawki no ale komp pokazuje co innego..... może to wina źle założonego rozrządu ??? eh
KYLOMC Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 czujnik na bank masz do wymiany .... zrób logi turbo nie powinno sie żarzyć no chyba ze byś katował silnik mi kiedyś żarzył jak nie miałem pomiaru sondy
Robero321 Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Dokładnie sprawdź układ podciśnienia może Ci pompować więcej paliwa w przypadku kiedy podciśnienia nie ma prawidłowego a kiedy wywalisz katalizator i przez nieprawidłowe podciśnienie masz większą dawkę paliwa to będziesz czuł w spalinach paliwo. (bo nie mają gdzie się dopalić opary benzyny) U mnie po wywaleniu 4 katalizatorów które dopalały większą dawkę paliwa wcześniej - po ich usunięciu zaczęło waniać benzyną. Przyczyną był nieszczelny układ podciśnienia który również zasilał regulator pompy. Po naprawie a właściwie wpięciu odłączonego przewodu wszystko wróciło do normy prawie bo czasem z braku katów można poczuć delikatnie benzynę w spalinach ale delikatnie a nie tak jak przy nieszczelnym podciśnieniu.
athek Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 Czujnik poleci.. podciśnienia sprawdzę. a powiedzcie mi .. pod prawym błotnikiem jest taka puszka z wężykami. jakąona spełnia funkcję ??? miałęm wymieniany błotnik myślicie ze blacharz mógł tam coś rozłączyć ???? inna sprawa co z tym turbo ??? że się tak rozgrzewa piekielnie i to bez katowania... nawet przy nie przekraczaniu 2K obrotów no i sprawa rozrządu. może być np. walnięte o zęba ???
Damiandix Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Pod błotnikiem znajduje się EVAP, ustrojstwo odpowiedzialne za odparowanie baku z oparów benzyny i doprowadzenie ich do układu dolotowego. Powinien być podpięty pod kolektor dolotowy oraz TIP, nad puszką filtra, pod osłoną powinien być taki gumowy przewód w kształcie Y. Turbo nie powinno rozgrzewać się do czerwoności, no chyba że po ostrym bucie.
athek Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Opublikowano 8 Maja 2014 Ok ?! EVAP odpowietrzanie baku, więc chyba coś zj***li bo mi robi podciśnienie w baku...... postaram się to sprawdzić.. a z innej beczki ktoś się orientuje ile taki czujnik temp. może kosztować ??.. no i taka sprawa jest że przed stłuczką było wszystko OK.. właśnie po stłuczce w ten prawy błotnik taaakie jaja się dzieją ---------- Post dopisany at 12:55 ---------- Poprzedni post napisany at 12:52 ---------- Aha. panowie a powiedzcie mi jakie ewentualnie logi można zrobić żeby wam ułatwić życie w diagnozie ????
KYLOMC Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Kolega dzik ma czujniki za 35zl ori tak mowil ...zobacz czy jak odkrecisz korek od paliwa czy powietrze wyjdzie lub zassa
athek Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Opublikowano 8 Maja 2014 Jest COŚ ! nie wiem czy podciśnienie czy nadciśnienie fuknie jak odkręcam.. sprawdzę i dam znać
szczuraz Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 Turbo nie powinno rozgrzewać się do czerwoności, no chyba że po ostrym bucie. Przy zapchanym kacie świeci jak żyrandol
zielak1800 Opublikowano 9 Lutego 2015 Opublikowano 9 Lutego 2015 (edytowane) Witam!!! Od niedawna jestem posiadaczem tego auta. Jeździłem przez jeden miesiąc było ok ok 9-10l/100km. Niedawno rozładował mi się akumulator. Odłączyłem go z samochodu. Naładowałem i od tamtej pory pali jak smok 7l /31km. takie odnotowałem dzisiaj. Byłem u elektromechanika i wykazało mi błędy na silniku: - Napięcie na plusie (zacisk 30) Kod usterki 18010 - Jednostka sterująca przepustnicy- nieprawidłowa regulacja podstawowa Kod usterki 17967 - Zawór ciśnienia doładowania- sygnał nieprawidłowy Kod usterki 1262 Nie mam pojęcia czego dotyczą te błędy. To wszystko co pokazał komputer diagnostyczny. Nie mam pojęcia dlaczego tak mocno skoczyło spalanie. Dodam że filtr powietrza nowy, świece zapłonowe bosch super 3 iskrowe prawie nowe 2-wu miesięczne, nie ma przecieków paliwa pod samochodem, jedynie delikatnie czuć paliwo w spalinach, sonda lambda sprawna, Przepływka również mieści się w progach, czujnik wody nowy, ale z temperaturą oraz praca silnika gdy jest zimny lub goraćy tryma temperature wody w granicach 87- 91. I tyle co wiem. Nie potrafię sobie z tym poradzić. Bardzo bym prosił o jakieś wskazówki przed wkładaniem kasy. Pozdrawiam. Edytowane 9 Lutego 2015 przez zielak1800
hunter91 Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 Powiedz mi jak Sprawdzaliscie przeplywke?
zielak1800 Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Przepływomierz sprawdzany był na kompie na diagnostyce. Przepływ powietrza w litrach na minutę czy jakoś tak i temperatura zasysanego powietrza.
zwalowy Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 BARDZO BARDZO istotny jest czujnik temp silnika...ten niebeiski za glowica.....ma on 2 sekcje(od kompa i blatu)....jezeli jest walnieta sekcja blatu to kij z nia ale jak masz walnieta sekcje kompa to bedzie zle podawal paliwo bo dzieki temu czujnikowi komp steruje ssaniem....ja wlasnie przerabialem ten problem bo padl mi czujnik temp(tylko ze popelnilem blad wstawiajac zamiennik ktory pochodzil tyle co nic.....dopeiro keidy podmienilem na swoja stara ori uzywke silnik znow zyje...to holernie wazny element(przeczytaj moj temat "wy he re?" ktory jest ponizej)..nie twierdze ze u Ciebie to jego wina ale siedzac przy moim silniku zaobserwowalem ze on odpowiada za dostarczanie paliwa przez kompa a wskrajnych przypadkach kiedy jest uszkodzony kopm zalewa cylindry(doslownie zalewa bo kiedy wyjmie sie swiece widac nalane jak z kieliszka).....gdzies widzialem nowy ori za 50 zl,chyba alledrogo.....generalnie czy to jego wina czy nie wymien na nowy bo predzej czy pzniej itak Ci padnie a koszt niewielki...pozdro:D
hunter91 Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Zawalony i co przez ten czujnik silnik wyrzuca paliwo przez wydech? Jaki dokładnie był przepływ?
hafken Opublikowano 26 Lutego 2015 Opublikowano 26 Lutego 2015 (edytowane) potwierdzam przerabiałem taki problem winą był czujnik tem. płynu . I to sie powinno na 1 miejscu sprawdzić Edytowane 26 Lutego 2015 przez hafken
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się