spanky Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 jedynie w passacie B5 no bo chyba o takich jest mowa ....
A3 Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Z tego co ja wiem dobrą skrzynią jest skrzynia 6-cio biegowa z silnika 2.5 TDI V6 jest to najdłuższa skrzynia jaką zrobił koncert VAG jak się nie myle oznaczenie tych skrzyni jest DQS i FRF to są właśnie te dwie najdłuższe skrzynie, tak na marginesie są bardzo rzadkie i ciężko je znaleść. Osobiście słyszałem bardzo dobre opinie o tych skrzyniach. Ale może być również tak jak napisał kolega spetsnaz że trzeba będzie więcej machać lewarkiem.
jaro4444 Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Skrzynię 6 warto założyć, szczególnie te dłuższe. Nie pierdzielę o tym teoretycznie jak nietórzy, tylko piszę z praktyki (zmieniłem z 5 na 6 już w dwóch wozach). W ramach tej zmiany macie mocne sprzęgło 240 mm i od razu dłuższe biegi ciaśniej zestoponiowane albo rozłożone tak, że wychodzi 5 + nadbieg Skrzynie z V6 TDI są godne uwagi, z AVF również. Tak jak rozważacie sobie VR6 to jest to motor montowany POPRZECZNIE a nie wzdłuźnie, a nowsze jego wersje czyli 2.8 204 KM mają dwumasowe koło zamachowe montowane na 10 śrub do wału (TDI ma 6 śrub).
alukard Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 panowie czemu wy takie problemy robicie wsadzenie jednomasu z 1z + sprzeglo od vr6 ( jednomas od poprzecznie ustawionych zertorow , lozysko wyciskowe zostaje chyba to co jest w AFN , tarcza VR6 albo G60 228 mm 28 zębów, śruby do mocowania zamachu do wału korbowego (inne jak w AFN) i śrubki do mocowania docisku do koła zamachowego , podstawa dobrze przetoczyc zamach ... brzmi to strasznie ale idzie sie zamknac w 1tys polskich PLN przeniesie spokojnie 180Ps i 400Nm
Kowicz Opublikowano 29 Stycznia 2010 Opublikowano 29 Stycznia 2010 Witam Tak sobie czytam te wątki o sprzęgłach do AFNa i nadal nie do końca wiem co potrzeba żeby zrobić i wzmocnić sprzęgło. Moje już się ślizga więc niedługo czeka mnie wymiana, po wątkach wynika że powinienem kupić: koło zamachowe od 1z tarczę i docisk od VR6 lub G60/T4 i z tym wszystkim udać się do Radzikowskiego żeby wzmocnić całość Dobrze zrozumiałem? A czy nie wystarczy załatwić zestaw od 1z i z nim jechać na wzmocnienie? Napiszcie jeszcze co z tymi śrubami, lepiej zakupić jakieś czy obciąć te z AFN? PS. Obecnie mam wirusa po zmianie turbinki i wywaleniu kata a później dorzuconym FMIC i wtryskach więc po zrobieniu sprzęgła znowu mnie czeka korekta u Rogala. Dzięki za pomoc
mlodyy Opublikowano 30 Stycznia 2010 Opublikowano 30 Stycznia 2010 mam podobny dylemat co do sprzegla mozecie mi powiedziec na jakiej zasadzie odbywa sie regeneracja czy wzmocnienie sprzegla u Pan Radzikowski odyslam mu stare tarcze docisk i on regeneruje i wzmacnia czy musze kupic nowy zestaw i dopiero poddac wzmocnieniu i co z dwumasem tez ogarnia regeneracje czy nie
Kowicz Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Radzik regeneruje też stare sprzęgła i właśnie szukam jakiegoś używanego od 1z. Mam tylko pytanie czy od każdego 1z będzie pasowało bez względu na to czy a4 czy b4?
rafal102 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Panowie również stoję przed tematem wymiany sprzęgło do AFN. Z dotychczasowych informacji dowiedziałem się, że dobrym rozwiązaniem było by sprzęgło od audi b4 1Z to znaczy koło zamachowe sztywne do tego zestaw 228 mm od 1Z/ACE sachs sport. Co o tym myślicie..???
marewel Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Masz gotowe zestawy z kolem valao jak kimus sie nie chce bawic.
lapek85 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 na paru forach czytałem negatywne oponie o zestawie valeo, ale jak jest naprawde to trzeba samemu się przekonać w swoim TDIku 375Nm obecnie mam nową dwumase i sprzegło LUKa, jak narazie od 2tys km przeności moc idealnie nic się nie ślizga, ale jak padnie to w szafie mam komplet SACHS PERFORMANCE, kupiony już dość dawno, ale wtedy kosztował mnie troszkę ponad 1600zł co do skrzyni 6 to duzym PLUSEM jest większe sprzęgło-średnica, trzeba też poszukać "długiej skrzyni" bo ta np, z AVF to dla mnie porażka, szczególnie w mieście
MARCIN607 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 wal do Radzikowskiego on Ci powie co i jak
rafal102 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Dzoniłem i mówił, żeby kupić zestaw Valeo ze sztywnym kołem i do tego sprzęgło oddać mu do modyfikacji. Jak dla mnie trochę duży koszt 1600zł sprzęgło plus 1000zł przerobienie. To wole zaryzykować i spróbować z tym kompletem do 1z
marewel Opublikowano 7 Czerwca 2010 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Zadne ryzyko,jednomas od 1Z kupisz za 100zl.
dejf Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 Wal zestaw sprzegla od G60 -> podwojne sprzezyny na tarczy, do tego jednomas uzywke przetoczyc i nie bedzie potrzebne zadne wzmacnianie. Ja jezdze na wzmocnionym od AWX z dwumasówką, chodzi troszke ciezko ale jak zapnie to idzie.. i bierze od samiutkiego dołu (wzmocniony docisk). Dalem kilku kolegom to prawie kazdemu zgasla przy starcie. Odbija bardzo mocno...
rafal102 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Wal zestaw sprzegla od G60 -> podwojne sprzezyny na tarcz A czy G60 podejdzie..?? Od vr6 nie pasuje bo ma inną ilość zębów.. a jak jest z g60
dejf Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Wal zestaw sprzegla od G60 -> podwojne sprzezyny na tarcz A czy G60 podejdzie..?? Od vr6 nie pasuje bo ma inną ilość zębów.. a jak jest z g60 Podejdzie. Moj tuner sobie wklada taki set do AFNa q '97.
vauxhall95 Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 To ja tez sie podepne Planuje wieksze mocy zbieram graty,dwumas nie wytrzyma,bo szarpie po mocniejszym rozgrzaniu Czytałem ze zestaw Jednomas 1Z tarcza docisk-VR6 lub G60 Lozysko -Vr6 lub G60 Jakie sa ich numery oznaczenia.Pozdrawiam Czy ktos inny zestaw proponuje
dejf Opublikowano 20 Czerwca 2010 Opublikowano 20 Czerwca 2010 To ja tez sie podepne Planuje wieksze mocy zbieram graty,dwumas nie wytrzyma,bo szarpie po mocniejszym rozgrzaniu Czytałem ze zestaw Jednomas 1Z tarcza docisk-VR6 lub G60 Lozysko -Vr6 lub G60 Jakie sa ich numery oznaczenia.Pozdrawiam Czy ktos inny zestaw proponuje Uderz do kolegi TOM77 - on poda Ci nr-y. Jezeli rezygnujesz z dwumasówki to ten zestaw jest optymalny. Jednomas moze byc tez od innych silników benzynowych nawet od Audi 80 B4, np. 2.0i 90ps. Na rozgrzanym sprzegle szarpac Ci moze przy ruszaniu przez luźne sprezyny w tarczy, szczególnie na skreconych kołach. Dwumasówka daje o sobie znać szczególnie na biegu jałowym (rezonans) i przy gaszeniu (metaliczne dzwonienie). W skrajnych przypadkach przy mocnym pedale bedzie bujać w aucie. Przynajmniej ja tak mialem z tym szarpaniem, bo po wyjeciu okazało sie ze dwumas jeszcze dawał rade.
vauxhall95 Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 Mam jeszcze pytanko sprzeglo na 100% pasuje od G60/VR6 tam silnik jest inaczej montowany jak w A4.
Armi Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 Po rozmowie z tunerami zastanawiam się nad zmianą sprzęgła ale bez wzmacniania. Co lepsze jednomas z 1Z czy dwumas z silnika 130KM z 5 skrzynią biegów? Planowana liczba Nm ~370. _________________________________________________ Chyba sam sobie odpowiem Na forum passata przeczytałem, że jednomas spokojnie znosi moment rzędu 360-380 Nm. A sprzęgło dwumasowe z AWX wytrzymuje nawet 190KM i 390 Nm. Mam szansę kupna dwumasa z AWX za 700zł i chyba się na niego skuszę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się