szklara Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Witam, czy w audi a4 b6 (u mnie AVJ 1.8T) nie powinno wyskakiwać na fisie ostrzeżenie o niskim poziomie oleju? Już dwa razy miałem sytuacje że było minimum a nawet trochę poniżej i nic nie wyskakiwało. A po wciśnięciu tego CHECK wszystko się wyświetla a na końcu OK więc nie wiem o co kaman
krzysiekml Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 powinno jak najbardziej,być może sensor działa wadliwie.
jarek39 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 oczywiscie ze jest żółty komunikat Oil Min.jak masz uszkodzony czujnik to powinien byc komunikat Oil Sensor.Musisz zerknąc do czujnika jest w misce od dołu.a najlepiej to podłącz Vaga.
piotraudi Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 apropo tego komunikatu na fisie o niskim stanie oleju jest to komunikat iż należy sie natychmiast zatrzymać i uzupełnić olej ?? w końcu sie uruchamia gdy defakto oleju na bagnecie już nie ma a miejsca na bagnecie od stanu min do konca długości bagnetu troche jest
jarek39 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Opublikowano 27 Kwietnia 2014 z tym stanem oleju na bagnecie a kontrolką to w audi naprawde różnie bywa....u mnie naprzykład olej jest a kontrolka sie potrafi zapalic (oil min).ale jesli działa prawidłowo albo jesli żeczywiście bagnet suchy a komunikatu nie ma to trzeba uzupełnić olej - niestety benzyniaki audi lubią olej.
szklara Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Wymieniałem dzisiaj olej, po spuszczeniu całego oleju przekręciłem stacyjkę i poza komunikatem że mam otwartą maskę a ponad tym "OK" na fisie nie pokazywało żadnego komunikatu o braku albo niskim poziomie oleju. Czujnik spieprzony czy to nie tak działa ?
_BiLu_ Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Nie działa on na podstawie chwilowych odczytów.
szklara Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2014 A jest może jakiś sprytny sposób żeby sprawdzić działanie tego czujnika? Pozwolę sobie też tutaj przy okazji zapytać. Przy wymianie oleju weszła mi tylko bańka 4litrów i na miarce mam trochę ponad max już po odpaleniu silnika i przejechaniu paru kilometrów. Teraz przeczytałem że 1.8turbo potrzebuje tylko 3.5litra oleju, prawda to?
krzysiekml Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 4L to za dużo wlałeś,~ok.3,7 powinno być a druga sprawa to jak był olej spuszczony to powinno po minucie pokazać oil min:wink: w zegarach możesz sprawdzić poziom oleju
szklara Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2014 W jaki sposób? To chyba tylko na kolorowym fisie bo u mnie nie ma takiej możliwości
krzysiekml Opublikowano 29 Kwietnia 2014 Opublikowano 29 Kwietnia 2014 w instrumentach w bloku 06 lub 07 aktualny stan i min,popatrz na klubie gdzieś jest co i jak:wink:
Dajmon Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 http://a4-klub.pl/2-0-219/b6-alt-zapalajaca-sie-kontrolka-poziomu-oleju-58079/index18.html#post4117559
sureshot Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 Witam . Byc moze jest juz podobny temat na forum ale jestem nowy tutaj i do konca jeszcze nie moge sie tu odnalezc. Dlatego tez zakladam nowy temat.. Niedawno stalem sie posiadaczem a4 b6 1.8T BFB 163 km przebieg 217 tys (oryginalny , auto zakupione w holandii z obszerna dokumentacja) . Kilka dni po zakupie wymienilem olej na 5w30 valvoline , od tego czasu zrobilem niecale 3tys km i moim oczom ukazala sie kontrolka olej minimum. Dolalem jakies 200 ml i na bagnecie pokazuje wieksze pol czyli raczej ok . Auto nie kopci , odpala bez problemu , mocy tez nie brakuje, moim niefachowym okiem zadnych wyciekow tez nie widze. Dodam tez , ze moja jazda nie nalezy do najspokojniejszych (6tys rpm). Pytanie brzmi czy taki ubytek oleju jest normalny ? Jezeli nie , to od czego zaczac poszukiwania problemu ? odma , turbo , pierscienie czy moze cos o czym kompletnie nie mam pojecia ? Pozdrawiam
radko123 Opublikowano 12 Maja 2014 Opublikowano 12 Maja 2014 Nie ma co panikować. Zalej olej pod górna granicę tego zakratkowanego pola i jeździj po przejechaniu 1000km znowu dolej do tego stanu. Jeśli przez ten 1tyś ubędzie nie więcej niż 200ml, to jak na taki przebieg i silnik z turbo uważam że spalanie oleju w normie. U mnie silnik taki sam i przebieg 220 tyś a spalanie oleju 5w30 to 1litr na 10tyś a jeżdżę raczej spokojnie i głownie po mieście gdzie rzadko przekraczam 4tyś rpm.
michalm320 Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 Mój AVJ na 5tyś km wziął ok 250-300ml. 5W40 Motula
audiss Opublikowano 13 Maja 2014 Opublikowano 13 Maja 2014 Mój BFB bieże bardzo mało po wymianie oleju zrobiłem jakieś 4000 tys km na bagnecie nie widzę różnicy co prawda rzadko go piłuje ale zdarzy się kilka razy dziennie Powiem jeszcze że na końcówce wydechu zero czarnego nalotu a zdarza mi sie widywać 1.8t wersja b6 i wiekszość ma przykopcone rureczki na końcu
sureshot Opublikowano 14 Maja 2014 Opublikowano 14 Maja 2014 ok dzieki panowie. jutro akurat jade do Polski zza granicy to w tydzien zrobie jakies 3tys km , czyli wszystko mniej wiecej sie wyjasni . pozdrawiam
pawelk82 Opublikowano 22 Maja 2014 Opublikowano 22 Maja 2014 Witam, ostatnio zauwazyłem coraz wieksze ubytki oleju w silniku (wychodzi jakies 800 ml na 1000 km), olej valvoline 5W40. Moje pytanie jest takie- czy zna ktos dobrego mechanika na podkarpaciu zeby mogł zdiagnozowac co jest przyczyna i ewentualnie naprawic? Dodam ze nie widac wyciekow. Moze zmiana oleju pomoze? z gory dzieki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się