Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poprawne podłączenie filtra paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam dziś wymieniałem filtr paliwa który u mnie ma cztery końcówki na przewody i zdziwiło mnie jego połączenie

WK720/5 MANN-FILTER CENA 82 PLN FILTR PALIWA AUDI A4 Filtr paliwa AUDI A4 1.8T QUATTRO 11/00-03/09 na Bazarek.pl

na foto króćce od strony C u dołu to środkowy zasilanie a ten boczny przelewowy a króćce u góry to środkowy oznaczony G przelewowy a boczny oznaczony F to zasilanie listwy z wtryskami czy u mnie jest filtr prawidłowo podłączony ? bo trochę mnie to zdziwiło :co:

Opublikowano

Tam się tego inaczej chyba nie da podłączyć. Te końcówki są różnej grubości. Jakby było coś nie tak to byś nie jechał :P

Opublikowano

a dzięki czyli było i mam podłączone dobrze identycznie jak na filmiku

Opublikowano

jeszul - dzieki za film , u mnie na odwrót podłączyli filtr paliwa "mechanik"  albo jego praktykanci.. 

W skrócie:
zamienione przewody przy filtrze - niebieska zawleczka z czarną zamieniona miejscami (od pompy i od EVAPa) spowodowały wylewanie się ciurkiem paliwa przez Prawe przednie nadkole - lało się z filtra węglowego po uszkodzeniu przez nadciśnienie filtra paliwa marki BOSCH - cały proces uszkodzenia filtra paliwa trwał jakies 2 tygodnie - wczesniej nic się nie działo bo w baku była prawie rezerwa. Rozerwało go w srodku po zatankowaniu do 3/4 baku....

Piszę tą historyjkę poniżej aby nakierować innych Audi a4 b6 1.8T AVJ - założony filtr BOSCH Made in CHINA - F026403016
Jak naprawiać to komplet - zgodziłem się na wymiane filtra paliwa bo od 80 000 nie był ruszany.

Auto jeździło (na LPG)  niecałe 2 tygodnie stąd  podczas jazdy problemów PB95 nie zauważyłem

1.było 1/4 baku ze zamienionymi przewodami.
2 .Jak kiedyś na strzała tak teraz za 3, 4 razem palił
3. Robiło się nadciśnienie w baku - zawsze po odkręceniu
4. Czuć benzynę w samochodzie a tym bardziej na zewnątrz

Zaczeło się po zatankowaniu auta .. do 3/4 baku
Dzień przed całkowitą awarią filtra paliwa (nic o przewodach zamienionych nie wiedziałem)  auto nawet jadąc na LPG w pewnym momencie nie reagowało na mój pedał GAZU. Poprostu się toczyło - zero błędów w ECU .. nic .. no i po kilku sekundach Audi się opamiętało ... dojechałem po pół minuty do celu , zgasiłem je i koniec ... rano kręci i nic.

Zero cisnienia na listwie,  a przy nadkolu plama paliwa. Trzeba jakoś dojechać do mechanika - odpaliłem na Gazie .. w ciągu kilku sekund miałem wylane benzyny pod całym samochodem.
Butelka 1,5 litra przyłożona do wężą "odpowietrzenia" EVAP/układu odzyskiwania oparów paliwa (filtr węglowy) i zapełniła się po przekręceniu kluczyka 5 razy.

Aktualnie u innego mechanika założony nowy filtr paliwa MANN WK 720/6 made in Germany - przełożenie przewodów nic już nie pomogło.

 

Opublikowano

Czyli to może być problem który ja w temacie poniżej. Bo od filtra idą 2 wężyki jak na filmie A mam taki jeden krótszy bez żadnego złącza i to pewnie to odpowietrzenie. I tym ucieka benzyna zaraz jak tylko dam na zapłon i pracuje pompka. Możesz spojrzeć czy tym Ci uciekalo? Zrobiłem około 700 km na nowym filarze chyba Mann. I tego samego dnia założony był gaz. 89737204775030d530b0357023cecea0.jpg

 

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano
Dnia 3.05.2017 o 08:56, malina767 napisał:

Czyli to może być problem który ja w temacie poniżej. Bo od filtra idą 2 wężyki jak na filmie A mam taki jeden krótszy bez żadnego złącza i to pewnie to odpowietrzenie. I tym ucieka benzyna zaraz jak tylko dam na zapłon i pracuje pompka. Możesz spojrzeć czy tym Ci uciekalo? Zrobiłem około 700 km na nowym filarze chyba Mann. I tego samego dnia założony był gaz. 89737204775030d530b0357023cecea0.jpg

 

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

witam

przejechałem 200km i samochód mi zgasł.

dokładnie w tym samym miejscu leje mi paliwo po wymianie filtra paliwa firmy knecht ( made in china jest na filtrze...). Przewody przy wymianie wymieniałem jeden za jeden i są dokładnie tak jak na filmie.

nie mam pomysłu co teraz.

-filtr paliwa do wymiany / reklamacji ?

- gdzie może leżeć problem ?

 

pozdrawiam

Jakub

Opublikowano

U mnie problem leżał w filtrze paliwa. Najprawdopodobniej źle podłączony ale mechanik się nie przyznał. Założony Knecht teraz jest od 500 km ok. Wcześniej był Mayle czy jak to się pisze. Wymień filtr i będzie ok

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

no ok ale u CIebie tez leciało i wymieniłes filtr i jest nrazie ok ?

 

a co z tym filtrem z weglem od oparów ? bo jak tam przelewało sie paliwo to w takim razie on tez bedzie do wymiany ?

Edytowane przez kubagural
Opublikowano

Wymieniłem i jest ok. A o tym drugim co piszesz to nawet nie wiedziałem że jest taki i nie był wymieniony. Jak będziesz wymieniać daj znać gdzie on jest w ogóle to może dam radę sam to zrobić.

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ten filtr z weglem jest gdzies pod prawym blotnikem przod. Dzis moze mi sie uda wymienic filtr paliwa to dam znac.

 

Opublikowano

No i ch.... Znowu to samo i znów 20 km od domu. Nie mam zielonego pojęcie co jest 2 filtr. Może pompa paliwa daje za duże ciśnienie i wypierdziela regulator w filtrze. Bo założony zamiennik pompy. Padła około miesiąca temu. Czy może coś po założeniu gazu jest zje.....ne. Teraz znów bez auta i kasa idzie. Ale musiało coś się dziać już bo po południu musiałem trochę pokrecic żeby odpalił.

 

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

tydzień temu wymieniłem filtr paliwa na ori i jak narazie jeździ. Porównując jak chodzi filtr ori a chinol knechta to niebo a ziemia. chinol od samego początku piszczał a ori cichutki. Cenowo też nie ma tragedii dwie stówki.

Opublikowano

Koledzy czy buczenie filtra paliwa może mieć związek z podłączeniem przewodów?

Opublikowano

ktos cos??

Opublikowano (edytowane)

Odkopię trochę kotleta (najwyżej usuną), ale też rozkminiałem jak podłączyć te przewody, bo wszystkie wyglądają tak samo. U mnie jest akurat 1.8T Quattro, 4 króćce z regulatorem ciśnienia. Rozkminiłem po swojemu jak się nie pomylić :)

Wiadomo, że tył filtra (od tylnej strony samochodu) ma mieć oznaczenia VL i RL, a przód filtra (od przedniej strony samochodu) to oznaczenia MOTOR + E. Wiadomo też, że strzałka ma być skierowana w stronę silnika (przodu samochodu). A co z wężami, które wyglądają tak samo? Posłużę się zdjęciem i jego "swojskim" opisem tak żeby zrozumieć.

filtr.jpg

1. wąż który idzie do góry nad filtrem - RL

2. wąż, który zawija się pod filtrem i idzie w dół, prawie dotyka tylnej strony filtra - VL

3. wąż, który idzie prosto do silnika - MOTOR

4. wąż, który idzie do silnika, ale zawija się też do tyłu filtra i niejako łączy się z drugim wężem - E

Mam nadzieję, że ten prosty opis jakoś Wam pomoże, bo sam rozkminiałem trochę z tymi wężami, które wszystkie wyglądają tak samo. Niektórzy twierdzą, że nie da się inaczej podłączyć niż przewidziała to fabryka, ale były przypadki gdzie ludzie podłączali nieprawidłowo :)

Edytowane przez artroskk
Opublikowano

Na pewno pomogłeś potencjalnie wielu użytkownikom tego silnika, bo faktycznie zdarzały się przypadki nieprawidłowego montażu.

Można też przed rozpięciem zrobić sobie fotę, wtedy o pomyłkę ciężko....

Opublikowano
10 minut temu, AndrzejK. napisał:

Można też przed rozpięciem zrobić sobie fotę, wtedy o pomyłkę ciężko....

:thumbup1:

Opublikowano (edytowane)

Tylko coś widzę, że zdjęcie się nawet nie załadowało... Ale potem na kompie z nim powalczę :)

W razie czego, fotka powinna już trybić :)

Edytowane przez artroskk
Opublikowano
W dniu 7.05.2021 o 16:43, artroskk napisał:

Odkopię trochę kotleta (najwyżej usuną), ale też rozkminiałem jak podłączyć te przewody, bo wszystkie wyglądają tak samo. U mnie jest akurat 1.8T Quattro, 4 króćce z regulatorem ciśnienia. Rozkminiłem po swojemu jak się nie pomylić :)

Wiadomo, że tył filtra (od tylnej strony samochodu) ma mieć oznaczenia VL i RL, a przód filtra (od przedniej strony samochodu) to oznaczenia MOTOR + E. Wiadomo też, że strzałka ma być skierowana w stronę silnika (przodu samochodu). A co z wężami, które wyglądają tak samo? Posłużę się zdjęciem i jego "swojskim" opisem tak żeby zrozumieć.

filtr.jpg

1. wąż który idzie do góry nad filtrem - RL

2. wąż, który zawija się pod filtrem i idzie w dół, prawie dotyka tylnej strony filtra - VL

3. wąż, który idzie prosto do silnika - MOTOR

4. wąż, który idzie do silnika, ale zawija się też do tyłu filtra i niejako łączy się z drugim wężem - E

Mam nadzieję, że ten prosty opis jakoś Wam pomoże, bo sam rozkminiałem trochę z tymi wężami, które wszystkie wyglądają tak samo. Niektórzy twierdzą, że nie da się inaczej podłączyć niż przewidziała to fabryka, ale były przypadki gdzie ludzie podłączali nieprawidłowo :)

Czy jeśli zamienimy przewody 3 i 4 to auto odpali? Bo z opisu wynika, że oba idą do silnika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...