Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej, znowu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam Audi A4 3.0 V6 z silnikiem ASN od listopada zeszlego roku. Zauwazylem ze autko bralo olej okolo 0.3 do 0.5 oleju na 100km. Po wymianie rozrzadu (caly komplet), przejechalem jakies 1000 km i zatrala mi sie zprezarka od klimy, rowniez wszystko ponaprawialem. Zauwazylem natomiast ze teraz musze wlewac okolo 2-3 litrow oleju na 1000km . Nie wiem co jest grane, zero wyciekow, silnik pracuje rowno, nie ma oleju w zbiorniczku wyrownawczym, nie kopci wogole. Pomocy trace cierpliwosc i zastanawiam sie nad sprzedaza niestety chyba tylko z wygladu super autka.

Prosze o opinie i pomoc

pozdro

Opublikowano

Na jakim oleju jeździsz??

Opublikowano

Jaki masz olej, czy na pewną niema wycieku. Dobrze by było zmierzyć kompresję.

Opublikowano

Te silniki są znane że lubią wypić trochę - właśnie jakieś dwa litry ale nie na tysiąc a na 10 tysi.

Sprawdź kompresje jak koledzy napisali może puszczają pierścienie i spala go za dużo jak depniesz w pedał.

Podaj też co masz teraz zalane

Opublikowano

Nie do końca pamiętam, ale o ile pamięć mnie nie zawodzi, to w książce serwisowej widziałem informację że przy ostrzejszej jeździe może spalać 1 L oleju na 1000 km ten typ tak ma, to że może być kompresja, i puszczają już uszczelniacze to inna kwestia, i również inna kwestia taka że dany olej może brać, innego nie będzie to bardzo realny scenariusz.

Opublikowano

Witam,

Mam zalany castrol edge 5w/30 autko od zawsze jezdzilo na tym oleju. Ile kosztuje ewentualna diagnoza i mozliwa naprawa biorac pod uwage ze moga to byc uszczelniacze zaworowe lub cos jeszcze...

Pozdro

Opublikowano

Przede wszystkim zmień olej - mój Castrola też lubił. Zmieniłem na Valvoline MAX LIFE 5 W40 - zużycie spadło o połowę. Castrol jest jak woda, a nasze silniczki mu nie podchodzą - przynajmniej mojemu. Prócz zmniejszenia konsumpcji, stał się cichszy.

---------- Post dopisany at 07:30 ---------- Poprzedni post napisany at 07:29 ----------

a kopci ci maszyna?

Opublikowano

Po pierwsze więc zanim zaczniesz coś remontować , zmień olej , castrol ostatnio nie ma zbyt pochlebnych opinii, jest jednym z najczęściej podrabianych olei .

Przy takim poborze oleju preferował bym przejście na 10w40 ale tylko motul synenergi 6100, jedynie ten półsyntetyk spełnia normy VW 505.01, 502.00, 505.00 czyli zalecane w tym silniku ,

Jeśli pobór oleju nie spadnie wtedy szukał bym uszczelniaczy zaworowych koszt ok 50zł/klp o robociznę musisz popytać...

Opublikowano

Ok, zmienie olej zastanowie sie na jaki, no i czy musze zrobic calkowita wymiane czy narazie kupic i dolewac a wymiane robilem okolo 4000 km temu wiec moze pojezdze na tym co mam a bede dolewal inny olej, czekam jeszcze na inne opinie o olejach, nie chcialbym zmieniac na polsyntetyk, na forum jest tyle opini o olejach wiec nie wiem na co sie zdecydowac. Prosze wiec o opinie o oleju? A autko nie kopci wszystko wporzadku nie ma tez zadnych wyciekow.

Opublikowano

Panowie, możecie mi wierzyć albo nie: motul xcess 5w40 i przez 15000km dolałem ok 0,6L

Opublikowano
Po pierwsze więc zanim zaczniesz coś remontować , zmień olej , castrol ostatnio nie ma zbyt pochlebnych opinii, jest jednym z najczęściej podrabianych olei .

Przy takim poborze oleju preferował bym przejście na 10w40 ale tylko motul synenergi 6100, jedynie ten półsyntetyk spełnia normy VW 505.01, 502.00, 505.00 czyli zalecane w tym silniku ,

Jeśli pobór oleju nie spadnie wtedy szukał bym uszczelniaczy zaworowych koszt ok 50zł/klp o robociznę musisz popytać...

Czym kierujesz się doradzając by przeszedł na 10W40 ??

Bo jeśli tak ci ktoś doradził, np. mechanik to proponował bym szybko zmienić mechanika :wink:

10W40 w tym silniku to zabujstwo dla niego.

---------- Post dopisany at 15:32 ---------- Poprzedni post napisany at 15:29 ----------

Ok, zmienie olej zastanowie sie na jaki, no i czy musze zrobic calkowita wymiane czy narazie kupic i dolewac a wymiane robilem okolo 4000 km temu wiec moze pojezdze na tym co mam a bede dolewal inny olej, czekam jeszcze na inne opinie o olejach, nie chcialbym zmieniac na polsyntetyk, na forum jest tyle opini o olejach wiec nie wiem na co sie zdecydowac. Prosze wiec o opinie o oleju? A autko nie kopci wszystko wporzadku nie ma tez zadnych wyciekow.

Zmienia się całkowicie, nic nie dolewasz.

I najlepiej zastosować płókankę przed wymiana oleju (Środek do płukania silnika przed wymianą oleju 500ml numer Liqui Moly 2662/427) Polecam.

A co do tego jakie opinie są, to sądzę że ile by tu nas się nie wypowiedziało i każdy by zaczął temat o swoim oleju każdy byłby ok :grin: tak więc widzisz jak to jest śliski temat z tymi olejami.

Opublikowano
Po pierwsze więc zanim zaczniesz coś remontować , zmień olej , castrol ostatnio nie ma zbyt pochlebnych opinii, jest jednym z najczęściej podrabianych olei .

Przy takim poborze oleju preferował bym przejście na 10w40 ale tylko motul synenergi 6100, jedynie ten półsyntetyk spełnia normy VW 505.01, 502.00, 505.00 czyli zalecane w tym silniku ,

Jeśli pobór oleju nie spadnie wtedy szukał bym uszczelniaczy zaworowych koszt ok 50zł/klp o robociznę musisz popytać...

Czym kierujesz się doradzając by przeszedł na 10W40 ??

Bo jeśli tak ci ktoś doradził, np. mechanik to proponował bym szybko zmienić mechanika :wink:

10W40 w tym silniku to zabujstwo dla niego.

---------- Post dopisany at 15:32 ---------- Poprzedni post napisany at 15:29 ----------

Ok, zmienie olej zastanowie sie na jaki, no i czy musze zrobic calkowita wymiane czy narazie kupic i dolewac a wymiane robilem okolo 4000 km temu wiec moze pojezdze na tym co mam a bede dolewal inny olej, czekam jeszcze na inne opinie o olejach, nie chcialbym zmieniac na polsyntetyk, na forum jest tyle opini o olejach wiec nie wiem na co sie zdecydowac. Prosze wiec o opinie o oleju? A autko nie kopci wszystko wporzadku nie ma tez zadnych wyciekow.

Zmienia się całkowicie, nic nie dolewasz.

I najlepiej zastosować płókankę przed wymiana oleju (Środek do płukania silnika przed wymianą oleju 500ml numer Liqui Moly 2662/427) Polecam.

A co do tego jakie opinie są, to sądzę że ile by tu nas się nie wypowiedziało i każdy by zaczął temat o swoim oleju każdy byłby ok :grin: tak więc widzisz jak to jest śliski temat z tymi olejami.

Tym się kieruję że sam od 3 lat jeżdżę na tym że właśnie oleju i nie mam żadnych problemów ani z silnikiem ani z poborem oleju :wink:

zabójstwa ani zgonu nie odnotowano !!:grin:

Opublikowano

to wspaniale, tylko się cieszyć, ale proponował bym zdjąć kolektor ssący i zobaczyć co się dzieje na zaworach, albo pod deklem i w misie :wink: Jeszcze chodzi i oby jak najdłużej,.

Opublikowano

To co sugerujesz teraz przejście na 5w30 z 10w40 w moim przypadku ?? To było chyba zabójstwo...

Opublikowano

Teraz nie wiem co bybyło, bo już jeździsz długo, i w jakim stanie jest stan silnika wewnatrz trudno ocenić, ale że by to było jednorazowe zalanie czy też jakiś nie długi okres owszem płukanka i zmiana oleju. Przedewszystkim silnik miał by lżej zwłaszcza przy niższych temperaturach.

Opublikowano
To co sugerujesz teraz przejście na 5w30 z 10w40 w moim przypadku ?? To było chyba zabójstwo...

Zmieniając olej na 10W40 pogorszyłeś sobie parametry smarowania przy rozruchu zimą przy niskich temperaturach natomiast takie parametry zapewniają dobre smarowanie przy wysokich temperaturach. Dużo zależy od sposobu jazdy, jedni jeżdżą dynamicznie inni spokojnie. Dla ludzi ze sportowym zacięciem najlepiej lać 5W50, ale do normalnej codziennej jazdy i najlepszych parametrów smarowania za najlepszy do Vki jest olej 5W40 szczególnie gdzie ktoś (jak ja) 85% kilometrów robi w mieście

Opublikowano

Po pierwsze sprawdzić kompresje i zrobić próby olejowe. Taka ilość szczerze powiedziawszy to na castrola to nawet dramat, tyle to zajechany poldzer bierze To są 2-3litry na 1000km!!!! nawet po zmianie na inny zejdzie mu o połowę, więc dalej 1-1,5litra dramat. Normę olejową Audi można sobie w d..ę wsadzić bo jest specjalnie zawyżona. Mechanicy zalecają zmianę oleju na 10W jak zaczyna brać bo jest tańszy i jak już ci bierze to po prostu dobijasz jeszcze silnik przed remontem trochę bezsens ponieważ na rozgrzanym silniku 5w40 i 10w40 będzie brał tyle samo oleju a na zimnym silnik ma gorsze smarowanie. Na razie nie polecajcie zmiany uszczelniaczy zaworowych bo to troszkę bez sensu. Po pierwsze dlatego że w ASN często zapiekają się pierścienie a po drugie często wymiana uszczelniaczy bez wymiany prowadnic zaworowych jest bezsensem. Dlatego moja propozycja zrób kompresje i próbę olejowa wtedy dowiesz się czy silnik zdrowy i którędy ucieka kompresja. Najbardziej zaskakuje mnie fakt, że zaczął chlać olej po regeneracji sprężarki i obawiam się uszkodzenia spowodowanego przez mechanika który wyciągał sprężarkę. Posprawdzaj na wycieki może przy filtrze coś urwał bo chyba w tej okolicy jest sprężarka klimy. Jest też opcja że rozrząd źle założony i tam są wycieki pod osłonami.

Opublikowano

U mnie była przekręcona chłodniczka oleju i połamany taki plastik w środku i z tego powodu zapalała się kontrolka oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...