marcin2403 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Witam, w silniku przybywa (a raczej tak mi się wydaje, bo na tym czarnym bagnecie ciężko wyczuć). Objawy: - przybywa oleju - nie ubywa płynu chłodniczego. Kiedyś pisałem że zostawiłem za sobą chmurę, po wymianie oleju zadymienie nie wystąpiło ponownie. W sobotę odpaliłem auto, przejechałem 200m, postałem 5 min na włączonym silniku, jak ruszyłem widziałem za sobą ponownie złowrogą chmurę. Do wymiany oleju licznik pokazuje mniej niż5 000km. Termostat, mam wrażenie że nie jest sprawny, dziś przy temp 20 rozgrzał się po przejechaniu (żółwim tempem poza miastem) po 10 km. Zimą czasem nie osiągał 90 po przejechaniu 20 km. Doradźcie co mam robić, bo ja widzę 3 opcje, ale: 1. Wymienić termostat, silnik nie osiąga 90, dpf sie nie wypala, jest wtryskiwane więcej paliwa, które dostaje się do oleju. 2. Uszczelki pompowtryskiwaczy. Czytałem coś nie coś, ale czy można wymienić je samemu bez specjalistycznego sprzętu? Jak je wyjmę to nic nie przestawię? 3. Usunąc dpf. Ale nigdy nawet żadna kontrolka się od niego nie zapaliła. Co byście doradzili? Szukam też jakiegoś mechanika, który ewentualnie to i owo by zrobił w promieniu 150 km od Płocka.
Wihajster Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 wywalic dpf i wymienic olej i zajac sie termostatem
marcin2403 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2014 No dobrze, tylko gdzie i za ile?
Kon1981 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Też obstawiam sprawdzić DPF. Jednym z objawów jest właśnie przybywanie oleju, ze względu iż paliwo się nie dopala. ---------- Post dopisany at 09:19 ---------- Poprzedni post napisany at 09:18 ---------- Szukaj w swojej okolicy, ktoś z forum pewnie pomoże. U nas wywalenie DPF + program kosztuje ok 800 zł
marcin2403 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2014 Właśnie tylko nie znam nikogo poleconego do tego typu napraw, a niechce żeby ktoś się uczył na moim samochodzie. Wie ktoś może jak sprawdzić te uszczelniacze przy pompowtryskach?
jaro1768 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Uszczelnienia tylko po wyjęciu pompowtrysków, ale jak wyjmiesz to i tak trzeba nowe założyć. W sumie czujnik zegarowy + ewentualnie prosty przyrząd do wyjęcia pompek wystarczy, nic więcej specjalnego nie trzeba. Przyda się też nowa uszczelka pod pokrywę i obowiązkowo nowe śruby mocujące pompowtryski.
marcin2403 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2014 Czyli sam nie wyjmę 1. nie mam tych rzeczy o których piszesz 2. skoro nie wiem jak się nimi posługiwać to lepiej zlecić to komuś.
lukas309 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 A nie zgasiles pare razy auta podczas dopalania sie dpf-a ????? Nie wywalaja zadnego dpf-a narazie podepnin kompa i sprawdz dpf a konkretnie jego zanieczyszczenie , co ile olej wymieniasz ????
marcin2403 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2014 Szczerze to nie wiem czy zgasiłem podczas wypalania, nigdy żadna kontrolka się u mnie nie paliła. Olej wymieniam co 15000km, czyli co pół roku. Jak pozać, że dpf się wypala i czy jak się zgasi samochód podczas wypalania to będzie przybywało oleju. A, zapomniałem napisać, jak w sobotę puscił chmurę, wsadziłem palec do wydechu, ale nie było tam śladu oleju, palec tylko delikatnie się zabrudził, ale nie było to tłuste zabrudzenie.
lukas309 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Jak nie masz kompa to jedz do kogos kto posiada i niech sprawdzi sterownik silnika oraz stan sadzy w dpf-ie jezeli wszystko jest ok czyli nie ma przekroczenia 25g a jest ponizej to powinno byc ok w moim przgpadku dpf sie wypala jak zanieczyszczenie osiagnie stan od 20 - 23g wskazania powyzej 25 -30g kwalifikuja sie do regeneracji wymuszonej poniewaz cos ja zakloca jak silnik nie ma bledow to sam uzytkownik moze to spowodowac np. wylaczajac silnik jak procedura regeneracji sie rozpocznie i tak zgaszony pare razy az wartosc przekroczy 30 g i zaczynaja sie cyrki np. w postaci zwiekszonej ilosci oleju, objawy najprostsze do rozpoznania to zwiekszone obroty na biegu jalowym w granicach w moim przypadku 1000 rpm a normalnie okolo 800 rpm jest, silnik zaczyna delikatnie inaczej pracowac kwestia wyczucia uzytkownika, auta wyposazone w kontrolke informujaca ze sterownik rozpoczal regeneracje dpf-a maja latwiej z wiadomych przyczyn ,ludzie uzytkujacy wlasnie auta bez takiej kontrolkj musza sie nauczyc rozpoznawac to zjawisko ludzie tacy jak np. Ja czy Ty Zacznij od podpiecia kompa i diagnozuj a nie strzelaj i sluchaj tych co strzelaja zaczynajac szukac od najtanszych rzeczy(podpiecie komputera) a nie od razu pompowtryski bedziesz wyciagal dla mnie to jest bzdura bo juz nie jeden turbo wymienil bo mu tak radzili a problem lezal gdzie indziej ehhhhhh
marcin2403 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2014 Spoko, dzięki za odpowiedź i na pewno wezmę to do siebie. Jeżeli oczywiście znjadę kogoś ogarniętego to od razu pojadę podpiąć pod komputer.
lukas309 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Jezeli chodzi o dpf zrob to jak najszybciej aby go nie zapachac na amen bo potem zostaje tylko jego usuniecie, jedz do jakiegos warsztatu kto cos kuma najlepiej poleconego od kogos
marcin2403 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2014 No właśnie poleconego, dałem info tutaj, że kogoś szukam, dałem info w temacie o lokalnych spotach i nic. Najlepiej w Płocku, ale może być też Warszawa, Łódź jak ktoś jest ogarnięty.
SotoM Opublikowano 9 Czerwca 2014 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Dpf ci sie nie wypala po masz niespelnione warunki -temp silnika.wymien termostat i jedz na autostrade dpf wypali sie sam i przestanie on przeciekac do oleju.wymien olej w silniku bo moze sie zatrzec jesli czesto go przybywa.... Kup w aso termostat i oring i jedz do warsztatu na wymiane.podziekuj za wymiane i jedz na autostrade. Nie szukaj w tyłku zębów....
lukas309 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Moze sie myle ale na taki upal nawet otwarty caly czas termostat nie doprowadzi do niedogrzania silnika, zaklocenia moze powodowac zle wskazania czujnik temp. no chyba ze sprawdzales i faktycznie wina lezy po stronie termostatu
marcin2403 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2014 W samo południe jak jest ponad 25 stopni to spokojnie łapie 90. Problem jest jak jest rano i jadę wolno (80-90 km/h), jak jest chłodno i podgonie dużo szybciej to osiąga te 90. Ale macie racje, wymienie, w sumie nie jest jakiś strasznie drogi. Po wymianie tak jak radzicie, zrobie jakąś traskę, a na końcu podjadę na komputer (do forumowicza, który zaoferował pomoc). Jeśli z dpf będzie wszysko ok, czyli się wypali, to zostaje jeszcze ze mną, a jak nie to out. Co do oleju, to mam świadomość że trzeba go wymienić, ale to już może po trasce i sprawdzeniu na kompie, czyli zrobię jeszcze na nim ok. 500 km.
Pawelkiwi Opublikowano 10 Czerwca 2014 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Podpięcie Vag-a wszystko Ci powie. Wystarczy sprawdzić temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym termometrem i porównać ze wskazaniami VAG-a. To powie Ci czy czujnik temperatury cieczy jest ok. Oczywiście z twoich wypowiedzi termostat do wymiany. Jak silnik będzie miał 90C to sprawdź Vag-iem zapełnienie DPF-a, kiedy był ostatnio wypalany, ilość nieudanych regeneracji. To Ci powie o stanie samego DPF-a i czy już trzeba podjąć męską decyzję o jego usunięciu. Im wcześniej tym lepiej. Przybywanie oleju to w 90% jego wina.
marcin2403 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2014 Dzięki za rady:) Tak jak pisałem na pierwszy rzut termostat, nastepnie komputer i zobaczymy. W sumie to wycięcie dpf kusi, bo przy okazji można zrobić małego virusa. Napewno pochwalę się efektami w tym wątku, ale najprawdopodobniej trochę wszystko rozciągnie się w czasie, z racji pracy, wakacji, remontu... Pozdrawiam ---------- Post dopisany 16-06-2014 at 08:48 ---------- Poprzedni post napisany 11-06-2014 at 07:25 ---------- Pierwszy krok ku lepszemu poczyniony. W sobotę wymieniony został termostat, od razu widać różnicę w szybkości nagrzewania. W tym tygodniu czeka mnie wymiana oleju, a następnie spróbuje umówić się na komputer. Niewiem czy mogę zapytać w tym temacie, czy trzeba zakładać nowy? Podczas wymiany wypiąłem rurę od ic co by mieć lepszy dostęp, w środku było trochę oleju. Martwić się bardzo, co ewentualnie trzeba zrobić żeby ten olej się tam nie dostawał? Wymiana odmy?
Rabbi Opublikowano 19 Czerwca 2014 Opublikowano 19 Czerwca 2014 nawet się nie zastanawiaj tylko wywalaj DPF i rób program.auto odżyje aż miło.a czekając uj wie na co doprowadzasz do szybszego zużycia motoru i turbiny olejem rozrzedzonym ropą .im szybciej wyrwiesz chwasta tym lepiej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się