Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpnięcie przy dodaniu/odjęciu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej:wink:

nęka mnie problem mianowicie jadąc na 1 czy 2 biegu auto się toczy obroty około 1000 w momencie wciśnięcia gazu mam pojedyncze szarpnięcie dalej normalnie przyspiesza nie szarpiąc, to samo dzieje się gdy puszcze gaz czuć szarpnięcie oczywiście towarzyszy temu ruch lewarka zmiany biegów, w czasie jazdy gdy zmieniam bieg również skubnie czym wyższy bieg tym skubnięcie mniej jest wyczuwalnie w zasadzie na 4 i 5 już nic nie czuć, macie jakieś sugestie co to może być.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

U mnie podobnie było jak poduszka skrzyni urwała się na dwie części.

Ustań gdzieś na trawniku i bez ESP wyladuj partyzanta i słuchaj czy coś nie yebnie w podłogę.

Opublikowano

kurde być może coś jest na rzeczy bo faktycznie słyszę że coś puknie w momencie tego szarpnięcia.

---------- Post dopisany 16-06-2014 at 16:27 ---------- Poprzedni post napisany 15-06-2014 at 19:41 ----------

byłem pod autem dzisiaj i zauważyłem że w momencie próby ruszenie z szarpnięciem skrzynia się porusza o jakieś 1,5 cm, można też ręcznie poszarpać góra/dół i słychać takie delikatne stukanie czy to jest normalne czy raczej coś jest nie tak z tą poduszką.

Opublikowano

Powiem Ci ze mechanicy sprawdzali i mi wszyscy twierdzili ze dobra. Po 3 miesiącach kupiłem nowa i pojechałem do warsztatu twierdząc że i tak chce wymienić. Po wyjęciu starej mieli wielkie oczy ze jednak urwana a do końca twierdzili ze cała. Także chyba ciężko o diagnozę.

Polecam nowa Lemfordera bo Febi za miękka.

U mnie była taka

http://media1mi.pl/p/1/198/489/photo-91feb18c-614a-4fe0-91bc-d949bc74c6c2-for_zoom.jpg

Opublikowano

U mnie jak była urwana poducha, wystarczyło na wstecznym energiczniej puścić sprzęgło, na jedynce było to mniej odczuwalne, dźwięk był taki jakby ktoś młotem 5kg walił.

Opublikowano

nic pozostaje kupić nową i wymienić oby to było ta poduszka bo już mnie strasznie irytuje to szarpanie.

Opublikowano

W sumie jeszcze wadliwy egr podobny efekt. Może najpierw zaslep egr. Zdejmij ten wąż co wystaje w tym otworze na pokrywie silnika i włoż w wąż śrubę 6 lub 8 żeby nie ssalo lewego powietrza i pojezdzij.

Opublikowano

Urwa! To temu mi kowal wali pod maską jak ruszam. A już miałem zmieniać zawieszenie! Ile taka poducha? :wink:

Opublikowano

Ok 130 Lema

Wymiana dość prosta, musisz odkręcić ta cała,, łapę,, 3 śrubki, trochę trzeba pokombinować żeby wyciągnąć bo plastiki przeszkadzają.

Opublikowano

Musze się zgodzić ze jak porządnie oberwana to ma yebniencie gorsze od 5 młota w podłogę. ?

A jeszcze jedno to poducha awx 5 biegów, do automatu i 6 są chyba inne.

---------- Post dopisany at 20:05 ---------- Poprzedni post napisany at 19:53 ----------

Jeszcze jedno trzeba wiedzieć o naszych cudach. Często odkrecaja się śruby od tej ramy wsporczej co jest do niej przez poduszki zamocowany silnik i skrzynia. 4 czy 6 śrub do budy od dołu. Jak się poluzuja to przy ruszaniu i cofaniu słychać uderzenie słabe ale słychać bo się całość przesuwa. Jak ktoś stwierdzi ze luźne to wykręcić i posmarować loctite 243 i doyebac. Kumpel juz tak miał ze mu plywala na ulicy. ?

Opublikowano

a czy powodem tych szarpnięć mogą być przeguby wewnętrzne bo wyczułem że mają luz około 2mm?

Opublikowano

Mogą ale coś by stukalo, a przynajmniej powinno podczas jazdy. 2 mm to coś za dużo tego luzu.

Opublikowano

Wróciłem i trochę potestowałem mam wrażenie że gdy silnik jest jeszcze zimny to szarpnięcie jest dużo mniejsze wręcz nie wyczuwalne jednak w miarę nagrzewania szarpnięcie się pojawia i przy 90 jest zawsze podczas zmiany biegu szczególnie z 1 na 2 i 2 na 3 czuć pojedyncze szarpnięcie jedynym sposobem aby to wyeliminować to puszczać powoli sprzęgło, teraz to już jestem skołowany na maxa kij wie o co tu chodzi jakieś sugestie czy raczej tylko mechanik zostaje no ale wiecie jak to z nimi jest nigdy nikt nic nie wie albo że tak musi być.

Opublikowano

Dzięki Kris jutro będę kontynuował walkę z tym autem bo dzisiaj już siły nie mam, fakt auto dosyć mocno drży jadąc na 5 biegu około 130 km/h i wciskając mocno pedał gazu ehhh coś czuje że to będzie drogi interes :facepalm:

Opublikowano

mam prawdopodobnie przyczynę jako że byłem dzisiaj ustawić zbieżność gość który mi to robił ( diagnosta ) zauważył że mam luzy na tulejach wahaczy i koło podczas gwałtownego puszczenia sprzęgła na 1 i wsteczny ewidentnie szarpie, co by wyjaśniało szarpnięcie podczas dodawania gazu i odejmowania.

Opublikowano
W dniu 20.06.2014 o 19:00, Lukasz_200616 napisał:

mam prawdopodobnie przyczynę jako że byłem dzisiaj ustawić zbieżność gość który mi to robił ( diagnosta ) zauważył że mam luzy na tulejach wahaczy i koło podczas gwałtownego puszczenia sprzęgła na 1 i wsteczny ewidentnie szarpie, co by wyjaśniało szarpnięcie podczas dodawania gazu i odejmowania.

Wybaczcie, że odkopuje temat ale mam identyczne objawy tylko że w 1.8T i chciałem zapytać czy faktycznie te luzy były winowajcą? Sprzęgło + dwumas świeżo po wymianie, przepustnica wyczyszczona, poducha pod skrzynią wymieniana 2 lata temu, poduchy pod silnikiem w dobrym stanie. Nie mam zielonego pojęcia co to może być. Najbardziej odczuwalne jest to na jedynce i dwójce. Strasznie irytuje to szarpanie, szczególnie podczas dodawania i odpuszczania gazu w korku na jedynce :smutas:

Opublikowano

Pierwszy objaw wywalonych tulei dolnych wahaczy to telepanie przy dojeżdżaniu do świateł takie jak przy krzywych tarczach hamulcowych. 

Poduszka skrzyni po 2 latach tez mogła powiedzieć papa. Poduszki silnika też mogą dać taki efekt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...