Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 ASN/AVK - Warto bawić się w kompresor?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Pytanie do mądrych głów, których tu nie brakuje. Na razie to moje luźne przemyślenia, ale temat wygląda tak: mam 3.0 w stanie idealnym, do tego tiptronic 5hp19, napęd Q. V8 marzy mi się po nocach, ale powiem szczerze, że zacząłem się zastanawiać nad kompresorem... Temat w 2.8 ogarnięty, a w 3.0? Warto się bawić w kompresor? Ciekawe, jak to się ma do kosztów... Jeśli chodzi o V8 - oczywiście najfajniejszym i najtańszym dawcą byłby silnik ABZ (300km) 4.2, ale one były tylko z automatami. Sterownik silnika nie da pełnej mocy, jeśli wrzucimy tam manualną skrzynię. Pozostaje więc jakiś sterownik Stand-alone, ale znów mamy mały problem, żeby wszystko śmigało jak należy i pokazywało na zegarach wszystkie parametry. Gdybym musiał wrzucić manualną skrzynię, to na pewno most tylny też do wymiany (inne przełożenia). Można wtedy opitolić silnik i skrzynię- zawsze parę groszy się zwróci. Turbić zbytnio mi się nie chce (intercoolery trzeba by wrzucić, porobić dolot), dlatego właśnie myślę albo nad kompresorem, albo nad swapem na v8. Co radzicie?

Opublikowano

Ocho będę śledził temacik :mysli::thumbup1:

Opublikowano
:) Powiem Ci tak - dźwięk V8 mnie urzeka. Jako, że mogę sobie zrobić praktycznie wsio we własnym zakresie, chcę się dowiedzieć, która opcja będzie korzystna. Można kupić za 1500zł jakiś silnik 4.2 typu ABZ. W ogóle najchętniej bym zostawił swój automat i resztę układu napędowego. Wrzucić silnik z osprzętem, jakoś zgrać to z resztą auta (zegary w aucie), albo właśnie nie ruszać silnika i wpakować pod maskę kompresor. Za niewiele ponad 1000zł można kupić kompresor od 3.0tfsi z nowszych audi (s4/s5). Pomijam kwestię mechanicznego dopasowania - można by zrobić tutaj jakiś adapter. Jest też w środku intercooler, chyba z chłodzeniem wodnym. Przykręcić do dziada przepustnicę, zrobić to mechanicznie, pewnie i wtryski trzeba by wymienić, ale może warto i wyjdzie całkiem sensownie pw. ekonomicznym:)
Opublikowano

nie warto kompresora, Guzior/Kriskis zrobia ci V8 tak, ze wszystko bedziesz mial wyswietlane/pokazywane/rysowane czy co tam chcesz ;)

Opublikowano

Ty się nie odzywaj - przecież wiesz, że kocham dźwięk v8;p Z guziorem i tak pogadam, ale najpierw folią trzeba dziada okleić:)

Opublikowano
Ty się nie odzywaj - przecież wiesz, że kocham dźwięk v8;p Z guziorem i tak pogadam, ale najpierw folią trzeba dziada okleić:)

ze jak do mnie powiedziales? jak tylko wyjde z roboty to jade ci cos polamac ;) serio - kompresor nie ma sensu, pakuj v8 + manual a pozniej turbo do V8 bo wiesz ze sie da :D

Opublikowano

to nie lepiej bit'a ? fakt faktem - ciężko znaleźć silnik rs4 420km w rozsądnych pieniądzach... Chyba trzeba będzie wrzucić abz'a... Kusi mnie, żeby nie zmieniać skrzyni...

Opublikowano

przy tym nawale roboty, kiedy ty ogarniesz swoje auto? po nocach? :decayed:

Opublikowano

właśnie nie wiem - po nocach mi się nie chce;]

Opublikowano

Na pewno łatwiej ogarnąć wsadzenie V8, ale z drugiej strony miałbyś pierwszego asn kompresor:P problem w tym że mało miejsca na pasek klinowy do napędzania tego kompresorka i jeszcze podłączenie do intercoolerów wodnych dodatkowa chłodnica wody i pompka upchnąć wszystko pod maska będzie mega ciężko i nie wiem czy sama maska ci się zamknie:P tez nad tym myślałem ale wole juz albo 2,7 biturbo albo v8 pakować

Opublikowano

Oprócz silnika warto by było wymienić też zawieszenie i hamulce na lepsze - nie lepiej opchnąć to co masz i dopłacić do prawdziwego S4? :)

Opublikowano

Wszystko po kolei - na razie sie okleja folia na biało, potem czas na wnętrze i szukam następnie okazyjnie silnika 4.2. Na razie nie bede go sprzedawał, bo s4 to jakieś 40000zl za b6. Podlubie przy tym moim:)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Opublikowano

objerzj sobie RS4 od środka i zobacz jakie są różnice w monatrzu motoru i oprzyżądowaniu .

Dla mnie pomysł średni, te 4,2 uwielbiały tracić moc. Do tego jak napisano reszta auta pozostanie ostro w tyle... że o wadze i wyważnieu auta nie wspomnę.

Opublikowano (edytowane)

Dla mnie pomysł średni, te 4,2 uwielbiały tracić moc. Do tego jak napisano reszta auta pozostanie ostro w tyle... że o wadze i wyważnieu auta nie wspomnę.

Wszystkie 4.2 tracą moc czy tylko te z modelu RS4 (4.2FSI 420KM)? Słyszałem, że tylko te drugie... ponoć trzeba je co jakiś czas czyścić bo się zapychają nagarem (skutki uboczne wtrysku bezpośredniego...), stąd ubytki mocy.

W ogóle to przeróbka zwykłej kasty (jak i S4) do RS4 to już znacznie droższa zabawa, bo i rozstaw kół jest szerszy a co za tym idzie min. inne nadkola muszą być zamontowane. No i zawias + układ przeniesienia napędu.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

ponoć trzeba je co jakiś czas czyścić bo się zapychają nagarem (skutki uboczne wtrysku bezpośredniego...)

To nie tylko w tym modelu ale w każdym silniku z wtryskiem bezpośrednim. W silniku z wtryskiem wielopunktowym kanały dolotowe sa na bieżąco myte przez benzynę a w FSI i nie ma nagaru

Opublikowano

FSI, które są w RS4 wymagają dodatkowych zabiegów i czyszczenia z nagaru. To V8 4.2, które jest w S4 B6 i B7 nie ma tego problemu, a tak jak pisze użytkownik naszego forum o nicku WINCZAKO nietrzymanie przez ten silnik mocy to mit. W swoim temacie dokładnie to opisuje. Generalnie problem polega na tym, ze auto ma słabe przewietrzanie komory silnika i pomiary na innych hamowniach niż drogowe skutkuje kiepskim wynikami. Po przejechaniu kilku km jak sie temperatura unormuje to wykres wygląda tak jak powinien.

Pisanie, ze ktoś sobie zamontuje kompresor to fantazja. Koszty duże i pytanie kto to poskłada i wystroi w PL?

Niewazne czy V6 czy V8.

Korzystniej wychodzi już uturbić tak jak zrobiła PROTURBO z S4 B6. Jest masa o tym aucie w necie.

Ewentualnie swap na 2.7T, który jest duuuuzo bardziej rozpoznany i popularny.

Opublikowano

Panowie a czy można by było wsadzić do B6/B7 motor z B8 myślę o 3.0 TFSI?

Opublikowano

Wszystko mozna tylko odpowiedz sobie na pytanie czy bedzie to warte poniesionych nakladow

Opublikowano

B8 ma inną komorę, skoro 3.0 TDI się nie da bez spawania to tutaj podejrzewam sprawa wygląda tak samo.

Opublikowano

Witam

Odświeżam kotleta - projekt umarł śmiercią naturalną?

Kompresor z 3.0 TFSI do ASN - co stoi na drodze?

Gotowy zestaw kompresora do ASN to koło 14K... :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...