DeeJay_Kill Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Hej. Pytanie do mądrych głów, których tu nie brakuje. Na razie to moje luźne przemyślenia, ale temat wygląda tak: mam 3.0 w stanie idealnym, do tego tiptronic 5hp19, napęd Q. V8 marzy mi się po nocach, ale powiem szczerze, że zacząłem się zastanawiać nad kompresorem... Temat w 2.8 ogarnięty, a w 3.0? Warto się bawić w kompresor? Ciekawe, jak to się ma do kosztów... Jeśli chodzi o V8 - oczywiście najfajniejszym i najtańszym dawcą byłby silnik ABZ (300km) 4.2, ale one były tylko z automatami. Sterownik silnika nie da pełnej mocy, jeśli wrzucimy tam manualną skrzynię. Pozostaje więc jakiś sterownik Stand-alone, ale znów mamy mały problem, żeby wszystko śmigało jak należy i pokazywało na zegarach wszystkie parametry. Gdybym musiał wrzucić manualną skrzynię, to na pewno most tylny też do wymiany (inne przełożenia). Można wtedy opitolić silnik i skrzynię- zawsze parę groszy się zwróci. Turbić zbytnio mi się nie chce (intercoolery trzeba by wrzucić, porobić dolot), dlatego właśnie myślę albo nad kompresorem, albo nad swapem na v8. Co radzicie?
DeeJay_Kill Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2014 Powiem Ci tak - dźwięk V8 mnie urzeka. Jako, że mogę sobie zrobić praktycznie wsio we własnym zakresie, chcę się dowiedzieć, która opcja będzie korzystna. Można kupić za 1500zł jakiś silnik 4.2 typu ABZ. W ogóle najchętniej bym zostawił swój automat i resztę układu napędowego. Wrzucić silnik z osprzętem, jakoś zgrać to z resztą auta (zegary w aucie), albo właśnie nie ruszać silnika i wpakować pod maskę kompresor. Za niewiele ponad 1000zł można kupić kompresor od 3.0tfsi z nowszych audi (s4/s5). Pomijam kwestię mechanicznego dopasowania - można by zrobić tutaj jakiś adapter. Jest też w środku intercooler, chyba z chłodzeniem wodnym. Przykręcić do dziada przepustnicę, zrobić to mechanicznie, pewnie i wtryski trzeba by wymienić, ale może warto i wyjdzie całkiem sensownie pw. ekonomicznym:)
marcindlug Opublikowano 25 Czerwca 2014 Opublikowano 25 Czerwca 2014 nie warto kompresora, Guzior/Kriskis zrobia ci V8 tak, ze wszystko bedziesz mial wyswietlane/pokazywane/rysowane czy co tam chcesz
DeeJay_Kill Opublikowano 25 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2014 Ty się nie odzywaj - przecież wiesz, że kocham dźwięk v8;p Z guziorem i tak pogadam, ale najpierw folią trzeba dziada okleić
marcindlug Opublikowano 25 Czerwca 2014 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Ty się nie odzywaj - przecież wiesz, że kocham dźwięk v8;p Z guziorem i tak pogadam, ale najpierw folią trzeba dziada okleić ze jak do mnie powiedziales? jak tylko wyjde z roboty to jade ci cos polamac serio - kompresor nie ma sensu, pakuj v8 + manual a pozniej turbo do V8 bo wiesz ze sie da
DeeJay_Kill Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 to nie lepiej bit'a ? fakt faktem - ciężko znaleźć silnik rs4 420km w rozsądnych pieniądzach... Chyba trzeba będzie wrzucić abz'a... Kusi mnie, żeby nie zmieniać skrzyni...
kanu Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 przy tym nawale roboty, kiedy ty ogarniesz swoje auto? po nocach?
DeeJay_Kill Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2014 właśnie nie wiem - po nocach mi się nie chce;]
galka90 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Na pewno łatwiej ogarnąć wsadzenie V8, ale z drugiej strony miałbyś pierwszego asn kompresor:P problem w tym że mało miejsca na pasek klinowy do napędzania tego kompresorka i jeszcze podłączenie do intercoolerów wodnych dodatkowa chłodnica wody i pompka upchnąć wszystko pod maska będzie mega ciężko i nie wiem czy sama maska ci się zamknie:P tez nad tym myślałem ale wole juz albo 2,7 biturbo albo v8 pakować
BeyerBrown Opublikowano 27 Lipca 2014 Opublikowano 27 Lipca 2014 Oprócz silnika warto by było wymienić też zawieszenie i hamulce na lepsze - nie lepiej opchnąć to co masz i dopłacić do prawdziwego S4?
DeeJay_Kill Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Wszystko po kolei - na razie sie okleja folia na biało, potem czas na wnętrze i szukam następnie okazyjnie silnika 4.2. Na razie nie bede go sprzedawał, bo s4 to jakieś 40000zl za b6. Podlubie przy tym moim:) Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
marcin4x4 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 Opublikowano 18 Sierpnia 2014 objerzj sobie RS4 od środka i zobacz jakie są różnice w monatrzu motoru i oprzyżądowaniu . Dla mnie pomysł średni, te 4,2 uwielbiały tracić moc. Do tego jak napisano reszta auta pozostanie ostro w tyle... że o wadze i wyważnieu auta nie wspomnę.
BeyerBrown Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) Dla mnie pomysł średni, te 4,2 uwielbiały tracić moc. Do tego jak napisano reszta auta pozostanie ostro w tyle... że o wadze i wyważnieu auta nie wspomnę. Wszystkie 4.2 tracą moc czy tylko te z modelu RS4 (4.2FSI 420KM)? Słyszałem, że tylko te drugie... ponoć trzeba je co jakiś czas czyścić bo się zapychają nagarem (skutki uboczne wtrysku bezpośredniego...), stąd ubytki mocy. W ogóle to przeróbka zwykłej kasty (jak i S4) do RS4 to już znacznie droższa zabawa, bo i rozstaw kół jest szerszy a co za tym idzie min. inne nadkola muszą być zamontowane. No i zawias + układ przeniesienia napędu. Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez BeyerBrown
_quattro_ Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 ponoć trzeba je co jakiś czas czyścić bo się zapychają nagarem (skutki uboczne wtrysku bezpośredniego...) To nie tylko w tym modelu ale w każdym silniku z wtryskiem bezpośrednim. W silniku z wtryskiem wielopunktowym kanały dolotowe sa na bieżąco myte przez benzynę a w FSI i nie ma nagaru
wampir Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 FSI, które są w RS4 wymagają dodatkowych zabiegów i czyszczenia z nagaru. To V8 4.2, które jest w S4 B6 i B7 nie ma tego problemu, a tak jak pisze użytkownik naszego forum o nicku WINCZAKO nietrzymanie przez ten silnik mocy to mit. W swoim temacie dokładnie to opisuje. Generalnie problem polega na tym, ze auto ma słabe przewietrzanie komory silnika i pomiary na innych hamowniach niż drogowe skutkuje kiepskim wynikami. Po przejechaniu kilku km jak sie temperatura unormuje to wykres wygląda tak jak powinien. Pisanie, ze ktoś sobie zamontuje kompresor to fantazja. Koszty duże i pytanie kto to poskłada i wystroi w PL? Niewazne czy V6 czy V8. Korzystniej wychodzi już uturbić tak jak zrobiła PROTURBO z S4 B6. Jest masa o tym aucie w necie. Ewentualnie swap na 2.7T, który jest duuuuzo bardziej rozpoznany i popularny.
Kubica86 Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 Panowie a czy można by było wsadzić do B6/B7 motor z B8 myślę o 3.0 TFSI?
marcindlug Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Wszystko mozna tylko odpowiedz sobie na pytanie czy bedzie to warte poniesionych nakladow
marcin4x4 Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 B8 ma inną komorę, skoro 3.0 TDI się nie da bez spawania to tutaj podejrzewam sprawa wygląda tak samo.
Irzman Opublikowano 4 Stycznia 2016 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Witam Odświeżam kotleta - projekt umarł śmiercią naturalną? Kompresor z 3.0 TFSI do ASN - co stoi na drodze? Gotowy zestaw kompresora do ASN to koło 14K... :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się