skorpio511 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Ostatnio wymieniłem olej na Motul 10w40 do tego filtr mann-a wcześniej był 5w40 ale szybko go ubywało dlatego zdecydowałem się na półsyntetyk, tylko, że teraz na wszystkich biegach jak silnik dostanie obciążenia np. dodam gazu pod jakąś górę lub wyprzedzam to zaczyna być słychać klekotanie zaworów. Czy to wina pompy że nie podaje takiego ciśnienia jak powinna na szklanki czy coś innego się dzieje?
Rabbi Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 To nie wina pompy tylko TWOJA +1 10W40 do Poloneza się nadaje
kiko79 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 To nie wina pompy tylko TWOJA +1 10W40 do Poloneza się nadaje nie przesadzaj...chyba lepszy Motul 10w40 niż Castrol 5W40
skorpio511 Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2014 Silnik AZL 1.6 - 8 zaworów to znów nie taki super wynalazek tylko stara konstrukcja - olej zmieniłem bo 5w40 znikał w sporych ilościach a ten Motul 10w40 na razie po 3 tyś. km. bez ubytków. To co radzicie - aby olej nie znikał i silnik nie klekotał - proszę o konstruktywne rady.
KubaMpakiet Opublikowano 28 Czerwca 2014 Opublikowano 28 Czerwca 2014 A co miales za 5w40 ze tak znikal?
skorpio511 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2014 wcześniej był Shell helix ultra diesel 5w40 - mechanik co zmieniał mi rozrząd taki polecał. A teraz co mogę zrobić - wymienić na 5w40? aby klekotanie zlikwidować,
kiko79 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 w poborze oleju różnice są nawet między ich markami. Spróbuj Motula 5w40 x-cess.
KubaMpakiet Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 był Shell helix ultra diesel 5w40 Dziwne ze nie zalecil castrola zalej jak zaproponowal kiko x-cessa lub ravenola VMO
Dev Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 na poczatek do sprawdzenia ciśnienie oleju, jak kiepskie micha w dół
skorpio511 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2014 Dev i co dalej - micha w dół i smok do czyszczenia czy pompa oleju do wymiany? Jeżlei chodzi o ciśnienie oleju to żadna kontrolka na razie się nie świeci
Dev Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Jaka kontrolka ???? Manometr trzeba podpiąć.
WinterOOOO Opublikowano 8 Lipca 2014 Opublikowano 8 Lipca 2014 A tak z ciekawości, ile tego oleju ubywało? Mi też "znawcy" tematu olejowego doradzali abym zmienił olej na półsyntetyk, jednak na forum znalazło się kilku ludzi, którzy skutecznie wybili mi ten pomysł z głowy raz na zawsze BTW - ostatnio do znajomego przyjechał koleś Passatem z V i mówi, że po wymianie oleju coś silnik dziwnie pracuje - okazało się, że zalał go minerałem bo usłyszał, że powyżej 200 tyś taki się już powinno lać Aaa i chyba pomyliłeś działy
staszek_kolasa Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 A tak z ciekawości, ile tego oleju ubywało? Mi też "znawcy" tematu olejowego doradzali abym zmienił olej na półsyntetyk, jednak na forum znalazło się kilku ludzi, którzy skutecznie wybili mi ten pomysł z głowy raz na zawsze Dlaczego uważasz, że przejscie na półsyntetyk w przypadku gdy samochód bierze olej to zły pomysł? Jakie masz argumenty na to? Ja swoje Audi zalałem Motulem 5W40, przejechałem już prawie 8tyś. km i przez ten czas dolałem koło 1,5 litra oleju, więc stwierdziłem, że przejdę na 10W40.
kiko79 Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 ja jeździłem na półsyntetyku od Motula, mimo że przebieg nie był wcale duży, a wręcz niewielki (ale 100% prawdziwy) i auto jeździło normalnie. Tylko zimą jakby ciężej. Teraz jest full syntetyk też od motula i jest również pozytywnie. Oleju nie bierze, zima lżej odpala i jakby trochę ciszej pracuje. Zmiana gęstości oleju może jest w jakimś stopniu uzasadniona przebiegiem, ale jak wytłumaczyć fakt że niektóre auta mają pół miliona kilometrów i dalej jeżdżą na syntetyku i nic ich nie bierze. Jeżeli masz zarżnięty silnik to i gęsty olej nie pomoże. No może pomoże na chwilę. Jeżeli łyka olej w wielkich ilościach to jest potrzebny remont a nie gęstszy olej.
staszek_kolasa Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 A jak wytłumaczyć fakt, że niektórym w ogole nie bierze oleju ALT a niektórym pije na potęgę? U mnie przebieg 140 tyś, przebieg prawdziwy, bo zgadza się z wpisami w ASO... Silnik też ok, cicho pracuje, nie skacze na wolnych obrotach, dobrze przyspiesza.. Gdzie tu sens, gdzie logika?
kiko79 Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 A jak wytłumaczyć fakt, że niektórym w ogole nie bierze oleju ALT a niektórym pije na potęgę?U mnie przebieg 140 tyś, przebieg prawdziwy, bo zgadza się z wpisami w ASO... Silnik też ok, cicho pracuje, nie skacze na wolnych obrotach, dobrze przyspiesza.. Gdzie tu sens, gdzie logika? odpowiedź wydaje mi się bardzo prosta...większość silników ALT na polskich drogach to jednostki sprowadzone niewiadomo skąd i niewiadomo od kogo. Jednostki mówiąc delikatnie trochę zajeżdżone, serwisowane w trybie LongLife przez kilka sezonów. To w połączeniu z delikatnością tej jednostki daje dramat. I nie jest tu wcale wszystkiemu winna wadliwa odma, bo ja też mam odmę oryginalną w silniku a oleju nie konsumuje. Tyle, że auto z pewnego źródła serwisowane w trybie LL tylko jeden sezon. Tylko niecałe 30 tyś km przejechało na jednym oleju 5W30 (o ile dobrze pamietam to Castrol ). A potem to już miód malina...wymiany co 12 tyś. na sprawdzony Motul. Zero problemów.
WinterOOOO Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 A tak z ciekawości, ile tego oleju ubywało? Mi też "znawcy" tematu olejowego doradzali abym zmienił olej na półsyntetyk, jednak na forum znalazło się kilku ludzi, którzy skutecznie wybili mi ten pomysł z głowy raz na zawsze Dlaczego uważasz, że przejscie na półsyntetyk w przypadku gdy samochód bierze olej to zły pomysł? Jakie masz argumenty na to? Ja swoje Audi zalałem Motulem 5W40, przejechałem już prawie 8tyś. km i przez ten czas dolałem koło 1,5 litra oleju, więc stwierdziłem, że przejdę na 10W40. Bo już kilku znajomych którzy zmienili na półsyntetyk dalej dolewa olej? Na początku było ok oleju nie ubywało a po jakimś czasie znowu zaczęło brać oliwę. Skoro przejście z syntetyku na półsyntetyk ma zmniejszyć łaknienie oleju to czemu od razu nie zalać go mineralnym
kiko79 Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 A tak z ciekawości, ile tego oleju ubywało? Mi też "znawcy" tematu olejowego doradzali abym zmienił olej na półsyntetyk, jednak na forum znalazło się kilku ludzi, którzy skutecznie wybili mi ten pomysł z głowy raz na zawsze Dlaczego uważasz, że przejscie na półsyntetyk w przypadku gdy samochód bierze olej to zły pomysł? Jakie masz argumenty na to? Ja swoje Audi zalałem Motulem 5W40, przejechałem już prawie 8tyś. km i przez ten czas dolałem koło 1,5 litra oleju, więc stwierdziłem, że przejdę na 10W40. Bo już kilku znajomych którzy zmienili na półsyntetyk dalej dolewa olej? Na początku było ok oleju nie ubywało a po jakimś czasie znowu zaczęło brać oliwę. Skoro przejście z syntetyku na półsyntetyk ma zmniejszyć łaknienie oleju to czemu od razu nie zalać go mineralnym no to może i jest logiczne, ale weź pod uwagę że nie każdy silnik da radę na mineralnym
WinterOOOO Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 A tak z ciekawości, ile tego oleju ubywało? Mi też "znawcy" tematu olejowego doradzali abym zmienił olej na półsyntetyk, jednak na forum znalazło się kilku ludzi, którzy skutecznie wybili mi ten pomysł z głowy raz na zawsze Dlaczego uważasz, że przejscie na półsyntetyk w przypadku gdy samochód bierze olej to zły pomysł? Jakie masz argumenty na to? Ja swoje Audi zalałem Motulem 5W40, przejechałem już prawie 8tyś. km i przez ten czas dolałem koło 1,5 litra oleju, więc stwierdziłem, że przejdę na 10W40. Bo już kilku znajomych którzy zmienili na półsyntetyk dalej dolewa olej? Na początku było ok oleju nie ubywało a po jakimś czasie znowu zaczęło brać oliwę. Skoro przejście z syntetyku na półsyntetyk ma zmniejszyć łaknienie oleju to czemu od razu nie zalać go mineralnym no to może i jest logiczne, ale weź pod uwagę że nie każdy silnik da radę na mineralnym Akuratnie to z mineralnym to był żart i w żadnym wypadku nie należy tego brać na poważnie Chodzi mi po prostu o to że problem w łykaniu oleju czasami leży głębiej i nie zawsze zmiana na gęściejszy olej jest dobrym rozwiązaniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się