Dev Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 poyebało mi sie uszczelniacze zaworowe zdechły
soul87 Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Opublikowano 8 Marca 2015 Uszczelniacze zmienione... Pobór identyczny :-)
gorny01 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 dziś zmiana jednak na 10w40 Valvoline max life - zobaczymy czy będzie różnica ...
Luqe12 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) Na dniach będę zmieniał olej i także chce zalać Valvoline MaxLife 10w40. Podobno znikanie oleju o połowe mniejsze. Teraz jeździłem na Castrolu Magnatec 10w40 i ogólnie dolałem dość sporo od wymiany, jednak nie było żadnej reguły na zużycie, czasem ani kropli nie dolałem przez 1000km a czasem po tysiącu nawet 0,5l musiałem wlać. Silnik suchy, nie kopci, nie mam pojęcia co się dzieje z tym olejem. Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez Luqe12
Leon_17 Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 Motul 5w40 xcess około 2 litrów na 10tkm Chociaż wcześniej na około 12tkm 10litrow było na styk. Przebieg już pod 300tyś podchodzi. Styl jazdy umiarkowany. Czasem trochę go przypiłuje, choć staram się tego unikać. Przechodzę na Valvoline Max Life 10w40 zobaczymy co będzie. Nie wiem tylko czy płukać silnik od środka. Autem zrobione dopiero 20tkm. Poprzedni właściciel lał Cutastrol 5w40. W aucie LPG już dobre 120tkm zrobione na nim. Może ktoś doradzi coś co do płukania. To że uszczelniacze by trzeba było zrobić już wiem. Czasu brak na to. Następne auto to 4 cylindy na 100%
gorny01 Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 mineły 3m-ce o zmiany na Maxlife 10w40 - wnioski : zużycie spadło mniejwięcej o połowe także polecam ten olej jak komuś bierze Motul 5w40 xcess około 2 litrów na 10tkm Chociaż wcześniej na około 12tkm 10litrow było na styk. Przebieg już pod 300tyś podchodzi. Styl jazdy umiarkowany. Czasem trochę go przypiłuje, choć staram się tego unikać. Przechodzę na Valvoline Max Life 10w40 zobaczymy co będzie. Nie wiem tylko czy płukać silnik od środka. Autem zrobione dopiero 20tkm. Poprzedni właściciel lał Cutastrol 5w40. W aucie LPG już dobre 120tkm zrobione na nim. Może ktoś doradzi coś co do płukania. To że uszczelniacze by trzeba było zrobić już wiem. Czasu brak na to. Następne auto to 4 cylindy na 100% To po co zmieniasz? skoro zmnieszyło się z 10l na 2l ?
Leon_17 Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 10l potrzebowałem od wymiany do wymiany czyli dolewałem aż 4 na początku.
Pietia83 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Moj sposób na zmniejszenie brania oleju ( u was moze sie nei udac ;-) ) Smoczyca ma na blacie 350 tysi ... od zakupu zrobiła 50 tysi jezdzila całe swoje szwajcarskie zycie (300 tysi) na slabym oleju MIDLAND AVANZA 5W-40 po zakupie zrobiłem : 1) zalanie olejem Motul 5w40 x-cees 1a) spalanie ok 300 ml na 1kkm 2) przy wymianie oleju zalalem płukanke : płukanka liqui moly 2a) zalanie Motulem ... spalanie 250 ml na 1kkm ... troszkę spadło ale może to tylko zmiana oleju czy cus 3a) Zprzyszła zmiana oleju i znowu plukanka 3b) kolejna wymiana oleju znowu na Motula 5w40 x-cees i dodanie cerateka http://liquimoly.pl/produkty/dodatki/dodatki-do-oleju/cera-tec-3721-detail spalanie oleju caly czas tak samo 250 ml 4) wymiana oleju ... juz bez plukanki tylko dobry olej Motul 5w40 x-cees teraz znowu zbliza sie wymiana oleju i po obliczeniach wychodzi ze moje działania zmniejszyły spalanie oleju z 300 na poczatku na ok 120-150 ml oleju moze u was tez cos to da najwazniejsze to IMO 1) nie bać sie płukanki 2) sprobowac cerateka (nie zawszkodzi a moze pomoc ;-) 3) zmieniać olej wczesniej niz zaleca audi ja wymieniam co 12-14 tysi jezeli macie jakieś inne pomysły z miła checia poslucham ;]
Luqe12 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Opublikowano 9 Stycznia 2016 (edytowane) Warto przy okazji wymiany rozrządu wymienić też wszystkie uszczelniacze na wałkach, simeringi itp. Stamtąd ponoć w każdej V-ki lubi walić olejem, uszczelka pod pokrywą zaworów też może puszczać, zwłaszcza w okolicy wlewu oleju. Bo sama wymiana uszczelniaczy zaworowych to już chyba za dużo zabawy, a efekt może być słaby. Warto też wyczyścić / wymienić odmę, bo jeżeli jest przypchana to ciśnienie musi gdzieś wrócić i wtedy właśnie wywala uszczelki.. Jednak całkowitego poboru oleju chyba nie da się zlikwidować, choć znajomy w A8 4.2 V8 które jeszcze bardziej lubią olej, nie dolał kompletnie nic przez 15kkm...olej czarny ale stan ciągle jest Edytowane 9 Stycznia 2016 przez Luqe12
Svirus Opublikowano 30 Stycznia 2016 Opublikowano 30 Stycznia 2016 U mnie pomogła wymiana wężyków odmy, uszczelniaczy wałków i pokryw. Od wymiany do wymiany dolewam około 500 ml. Olej to 5W50 Mobil.
michal_g84 Opublikowano 4 Lutego 2016 Opublikowano 4 Lutego 2016 też polecam przy okazji powymieniać wszystkie uszczelniacze itp. bo jak sam temat przerabiałem wymieniasz jedną uszczelkę skąd cieknie i potem okazuje się że zaczyna ciec z innej już starej uszczelki, dopiero po wymianie wszystkich ustał problem ciągłych wycieków, ale bez wycieków na 1tkm około 200ml oleju i tak trzeba dolewać. Podobno w V-kach normalka
Norbas Opublikowano 20 Lutego 2016 Opublikowano 20 Lutego 2016 Jakiego oleju używacie . Mam do wymiany olej w c5 i szukam czegoś . Auto ma przejechane 240tys i smiga na full syntetyku. Brać castrol edge Fst ll 5w30? Ogólnie pod ręką mam castrol i mobil.
Luqe12 Opublikowano 4 Marca 2016 Opublikowano 4 Marca 2016 Castrola bym Ci nie polecał. Oczywiście pełen syntetyk zalewasz jeśli teraz masz 5w30. Jak z poborem oleju u Ciebie? Jeśli chcesz go trochę zmniejszyć to polecam Valvoline Max Life 5w30
Jonas78 Opublikowano 31 Marca 2016 Opublikowano 31 Marca 2016 Witam, Jakim cudem wciąga Wam litr na 10 000 km? Chyba nówki sztuki prosto z fabryki macie ? ;-) A tak na serio - moja 2.4 V6 wciąga mi około 5l na 10 - 11tys km. Ma przejechane prawdopodobnie 251 tys "z hakiem", z czego prawie 20tys przeze mnie (od maja 2015). W międzyczasie uszczelniałem to co ciekło na zewnątrz i póki co jest sucho, ale pobór jest - no cóż - powiedzieć znaczny to nic nie powiedzieć. Silnik pracuje ładnie i równo, nie zostawia jakiejś potężnej chmury za sobą, olej na bagnecie czyściutki (shell helix ultra 5W-40). Czy jesteście w stanie doradzić co należy zrobić? uszczelniacze zaworowe? pierścienie? What else? I ile to może kosztować mniej więcej? Dobrze by było móc coś zrobić, żeby móc jechać autostradami 160/h przez kilkaset km bez obaw, że może mi olej zniknąć.
bober6662 Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Głupie pytanie zadam,skąd wiecie ile ml oleju dolać,i kiedy?Po bagnecie poznajecie?
KINIAM Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Głupie pytanie zadam,skąd wiecie ile ml oleju dolać,i kiedy?Po bagnecie poznajecie? Zawsze w silnikach staram się utrzymać poziom max szczególnie w lato. Inspekcji dokonuję co miesiąc lub przed i po dłuższej trasie 1-2 tys.km. Wiem ile dolać po bagnecie. Polecam płukanki, dobre oleje na bazach PAO i estry do słabszego oleju warto dodać wspomagacz wolfram, nanoceramikę. Silnik jaki opisujecie Castrola 10W40 łyknął 2, 5 litra na ok. 12 tys.km byłem przerażony ale udało się zdziałać bierze np.aktualnie na Quaker Oil półsyntetyk 5W40 + Bizol na tarcie, 1,3 litra. Jakieś 2 miesiące temu został zalany Millers 5W40 CFS taki miałem zbędny na półce, do tego oleju nie wolno dolewać żadnych dodatków. jezdzila całe swoje szwajcarskie zycie (300 tysi) na slabym oleju MIDLAND AVANZA 5W-40 I to nie był taki najgorszy olej dla stanu tego silnika i Twoje zabiegi się udały. Midland istnieje od 1880 roku, od 1938 współpracuje z Quaker Oil dostawca olejów dla armii USA w 1995 Quaker właśnie w Szwajcarii u Midlanda produkował swoją chemię na europejski rynek. W Polsce polegamy na marketingu i nie patrzymy np. na wyśmienite oleje Neste Oil, gdyż kojarzą się nam z ich stacjami paliw. Wielu producentów olejów swoje bazy bierze od Neste. Tym którym łyka olej radzę zainteresować się ich produktami. Nie mogę Wam zapewnić mniejszego łykania oleju ale silniki na pewno będą z mniejszym nagarem niż po wiele przereklamowanych markach.
pulpecik Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) Jakim cudem wciąga Wam litr na 10 000 km? Chyba nówki sztuki prosto z fabryki macie ? ;-) Kup taki co "grama nie bierze" według zapewnień i szybko się przekonasz, że cudu tu nie ma Do mnie znajomy przyjeżdża Audi c4 ABK co "oleju nie bierze wcale kochany silnik", a po rozruchu chmura aż na zębach osadem siada, no i podjazd mam w plamki nawet jak jest ledwo pół godziny. Kazałem mu na ulicy stawać -jest i jego i moja więc niech brudzi. UP -faktycznie. W USA i armia i lwia część cywilnego rynku jeździ na olejach z Krainy Kwakrów. Firma jako pierwsza na świecie zdaje się ratyfikacją ropy się zajmowała. Kiedyś lałem to do Golfów. Jak jeszcze był to Quaker State rozlewany w Szwajcarii. W olejach jak we wszystkim -rejonizacja, podział rynku i reklama kształtują postrzeganie. Rzućcie na ulicy komuś hasło -"marka oleju" to najczęściej padnie u nas "Castrol, Mobil, Lotos, Orlen" pewnie. Edytowane 19 Listopada 2016 przez pulpecik
szafa87 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 Witam Moje 2.4 ARJ 2000 r. Przyjechało z Niemiec w 2011. Przebieg 155.000. Ja kupiłem w 2013 r. z przebiegiem 171.000. Na pewno prawdziwy był. Nie dlatego "bo w książce serwisowej było napisane" tylko przebieg stwierdzono po pewnych częściach w samochodzie które były i są nadal fabryczne. Poprzedni właściciel jeździł na CASTROL 10w40 półsyntetyk NIESTETY. Nie wiem ile brał oleju ale musiałem co chwilę dolewać. Castrol ostatnio zmeniany przy 165.000 Przebieg 173.000 zmiana oleju na MOTUL X-CESS 5W40 + Płukanka (liqui moly) 185.000 montaż LPG 187.000 FUCHS GT1 5W40 + Płukanka 202.000 FUCHS GT1 5W40 + Płukanka 216.000 SHELL HX8 5W40 + Płukanka 230.000 SHELLHX8 5W40 + Płukanka Obecnie mam 233.000 a blacie MOJE WNIOSKI PO 3 latach w tym aucie i 62.000km przejechanych: 1. Zużycie oleju nie zależy od tego jaki syntetyk był lany, czy motul czy fuchs czy shell bierze tak samo, tj. od 100 do 200ml na 1.000km 2. Nie bać się płukania silnika przez preparaty do tego stworzone. Ja stosowałem liqui moly oraz valvoline. Efekt ? Rewelacja ! Obecnie jestem po 5x płukaniu silnika i po 4 razie już przez zmianą oleju po 13-14 tyś km olej w silnik mam czysty jak świeżo nalany. Po ostatniej płukance olej wyleciał czysty z silnika. Czyli 4x płukanie wyczyściło wszystko. Wcześniej miałem syf po spuszczeniu oleju. 3. Zużycie oleju zależy od tego jak i gdzie się jeździ. np. Na trasie Polska - Albania 2000km w jedną stronę jechane bez przerwy spaliła 200ml oleju. Czyli bardzo mało. Podczas użytku w ciągu roku dolewam ok. 200ml./1000km/ Rzadko butuję i przekraczam 160km/h ale jak już się zdarzy to wyraźnie wzrasta spalanie oleju. Tak samo użytkowanie a krótkich odcinkach zwiększa spalanie oliwy. 4. Nie ma sensu dopłacać do Motula ( 5l za 135zł z przesyłką ) Obecnie leje SHELL HX8 ( 4l za 80zł z dostawą ) I tego i tego oleju bierze tyle samo. Brak zauważonych innych zalet. Silnik zdrów jak ryba, nie ma wycieków ( uszczelki pod pokrywami robiłem ), wydech- tłumik końcowy w środku w kolorze naturalnym metalicznym, spaliny zdrowe pachnące, katy oryginał. Pozdrawiam
Pietia83 Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 @szafa87 Ja ostatnio testuje polski produkt na bazi PAO : SPECOL 5w40 i jestem zachwycony bierze tyle ile bral na o motulu parametry ma lepsze jest na PAO i kosztuje 70 zł za 4 l :] smoczyca ma terac 390 tysi przebiegu z czego 110 na LPG jak to mówia ogień i dym wszystko co przed nami to nieprzyjaciel :]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się