komoornik Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Jak było Stage2 robione przez ASO, to Cię praktycznie powinno zapewnić że auto oleju już nie bierze (a na pewno nie więcej niż ze 0.2L/1000km ).
petrosdbz20 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Czyli jest jeszcze szansa, że B8 trafi w moje łapy
kixi4 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 Opublikowano 18 Kwietnia 2016 tak, stage2 w serwisie oznacza ze wymienione zostaly tloki/korbowody i pobor oleju miesci sie w granicach rozsadku.
petrosdbz20 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 To tak jeszcze spytam, bo budżet będę mieć dopiero w wakacje. Jaka jest wg Was szansa, żeby trafić na taki okaz?
Jakoob Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Dodatkowo bezwypadkowy i bez niejasności - żadna Nie to chcesz przeczytać ale skup się na 1.8t i po sprawie, zawsze można chipa zrobić.
komoornik Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Ale w czym to 1.8 T? W kotlecie B7?
kixi4 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 dokladnie, 1,8tfsi w A4 b8 ma taki sam problem olejowy co 2,0tfsi...
Jakoob Opublikowano 19 Kwietnia 2016 Opublikowano 19 Kwietnia 2016 (edytowane) Ale w czym to 1.8 T? W kotlecie B7? Miało oczywiście być 1.8tfsi, odruchowo napisałem 1.8t jak w mojej poczciwej Małyszówce więc może i nawet B6 jak się czepiamy dokladnie, 1,8tfsi w A4 b8 ma taki sam problem olejowy co 2,0tfsi... Zaklinasz rzeczywistość, to że Tobie żłopie litrami nie oznacza od razu iż każde 1.8tfsi ma identyczny problem Edytowane 19 Kwietnia 2016 przez Jakoob
griga-st Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 To ty zaklinasz :-) 1,8 i 2.0 to te same silniki.;-) W 1,8 tłoki mają inny numer i ze względu na inną pojemność (inne ciśnienia w komorze spalania)problem oleju występuje później i z mniejszą intensywnością. Ale jest dokładnie taki sam jak w 2.0. Oczywiście mowa o pierwszej i drugiej generacji:-)
kixi4 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 To ty zaklinasz :-) 1,8 i 2.0 to te same silniki.;-) W 1,8 tłoki mają inny numer i ze względu na inną pojemność (inne ciśnienia w komorze spalania)problem oleju występuje później i z mniejszą intensywnością. Ale jest dokładnie taki sam jak w 2.0. Oczywiście mowa o pierwszej i drugiej generacji:-) Dokladnie, ja naprawiam te silniki z poboru oleju i 1,8 i 2,0 tfsi maja nieco inny ksztalt tloka, a w 2,0tfsi są nawet dwa nieco inne modele tłoków, ale niestety pierscienie już są takie same. 1,8 faktycznie troche dłużej trzyma się w normie, ale i tak go to dopada prędzej czy pózniej.. aha mi nie bierze oleju bo w tej chwili nie mam tfsi, ale szukam. Pomimo tej wady te silniki są ok, a po usunieciu zuzycia oleju i wyczyszczeniu i uszczelnieniu głowicy jest spokój. Fajne silniki, mocne, stosunkowo oszczędne i podatne na tuning..
ALEX_555 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 To ty zaklinasz :-) 1,8 i 2.0 to te same silniki.;-) W 1,8 tłoki mają inny numer i ze względu na inną pojemność (inne ciśnienia w komorze spalania)problem oleju występuje później i z mniejszą intensywnością. Ale jest dokładnie taki sam jak w 2.0. Oczywiście mowa o pierwszej i drugiej generacji:-) Dokladnie, ja naprawiam te silniki z poboru oleju i 1,8 i 2,0 tfsi maja nieco inny ksztalt tloka, a w 2,0tfsi są nawet dwa nieco inne modele tłoków, ale niestety pierscienie już są takie same. 1,8 faktycznie troche dłużej trzyma się w normie, ale i tak go to dopada prędzej czy pózniej.. aha mi nie bierze oleju bo w tej chwili nie mam tfsi, ale szukam. Pomimo tej wady te silniki są ok, a po usunieciu zuzycia oleju i wyczyszczeniu i uszczelnieniu głowicy jest spokój. Fajne silniki, mocne, stosunkowo oszczędne i podatne na tuning..Jakie tłoki zakładasz?Słyszałem, że niektórzy montują tłoki Kolbenschmidt, które mają szersze pierścienie.
griga-st Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 2,0 tfsi maja nieco inny ksztalt tloka, a w 2,0tfsi są nawet dwa nieco inne modele tłoków Muszą być inne bo 2.0 ma valve lift.
kixi4 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 2,0 tfsi maja nieco inny ksztalt tloka, a w 2,0tfsi są nawet dwa nieco inne modele tłoków Muszą być inne bo 2.0 ma valve lift. jasne, ale niestety srednica tłoka ta sama tylko skok mniejszy i przez to pierscienie te same, zbyt cienkie..
leszek9 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Witam, od niedawna jestem posiadaczem audi a4 b8 2.0tfsi 180KM z 2009 roku. Tydzień po zakupie wyświetliła mi się kontrolka o dolaniu oleju, zbytnio się tym nie przejmując spełniłem prośbę audika Po przejechaniu niespełna 400km znowu mi się zaświeciła kontrolka informująca o minimalnym stanie oleju. Samochód stał na kostcę przed domem na wolnych obrotach i zauważyłem mżawkę oleju na kostce z tłumników. Pytam, więc was forumowicze jaki podejrzewacie problem ? Zbytnio nie uśmiecha mi się jeżdżenie z 5l butlą oleju w bagażniku i dolewaniu go co 400km ? Czy ktoś z was przerabiał ten problem lub może podpowiedzieć jak temu zaradzić ?
komoornik Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 28 stron tematu, pewnie nikt nie wie co na to poradzić.
griga-st Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 (edytowane) Poczytaj temat. Niestety do bańki 5L będziesz musiał się przyzwyczaić..... Za niewiedze w tym przypadku będziesz słono płacił. Edytowane 26 Kwietnia 2016 przez griga-st
mcemsi Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2016 leszek9 a tak z ciekawości - jaki przebieg auta?
zabiello Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 (edytowane) leszek9 Rozumiem że dolałeś 1l oleju tak jak wyświetliło Ci się na FIS i po 400 km znowu komunikat? Niestety ale dolewając już takie ilości oleju i jeśli widać że z wydechu pluje olejem to czekają Cię wydatki, a jeśli problem zignorujesz to nie skończy się tylko na wymianie pierścieni. Edytowane 26 Kwietnia 2016 przez zabiello
leszek9 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 leszek9 Rozumiem że dolałeś 1l oleju tak jak wyświetliło Ci się na FIS i po 400 km znowu komunikat? Niestety ale dolewając już takie ilości oleju i jeśli widać że z wydechu pluje olejem to czekają Cię wydatki, a jeśli problem zignorujesz to nie skończy się tylko na wymianie pierścieni. tak w sumie to podsumowując auto jest u mnie dwa tygodnie+/- a 5L butelka oleju już poszła. leszek9 a tak z ciekawości - jaki przebieg auta? ok 195tys leszek9 Rozumiem że dolałeś 1l oleju tak jak wyświetliło Ci się na FIS i po 400 km znowu komunikat? Niestety ale dolewając już takie ilości oleju i jeśli widać że z wydechu pluje olejem to czekają Cię wydatki, a jeśli problem zignorujesz to nie skończy się tylko na wymianie pierścieni. tak w sumie to podsumowując auto jest u mnie dwa tygodnie+/- a 5L butelka oleju już poszła. leszek9 a tak z ciekawości - jaki przebieg auta? ok 195tys obecnie jest zalany Motulem
mcemsi Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Do takiego przebiegu to jeszcze mam sporo.A pytałem bo ciekawe od kiedy jest aż takie zużycie tego oleju. Rób cos z tym natychmiast bo to już wychodzi dobrze ponad 2l/1000 a to już jest absurd. Sprzedawca uprzedzał o problemie ? A ja sie teraz martwie przy obecnym ok. 0.3-0.5 / 1000 (przebieg ok. 122000) no ale wiadomo - z czasem bedzie raczej tylko gorzej. Panowie zapytam czysto technicznie bo mechanikiem nie jestem - co się będzie działo dalej z silnikiem jak olejemy problem i bedziemy dolewac te ponad 2l na tysiac ? Wiekszosc sygnalów jakie byly przy poborze ok. 1l/1000 byla taka że tłoki i cylindry były w całkiem dobrym stanie i wystarczała przeróbka tłoków + nowe właściwe pierscienie. Co jednak bedzie docelowo gdy nadal bedziemy eksploatować auto przy tak ekstremalnym już poborze jak u kolegi leszka9 ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się