kixi4 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 3 minuty temu, wampir napisał: No to kupić rower Elektryczny
Wihajster Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 56 minut temu, kixi4 napisał: ostatnim czasie rowniez wzroslo mu spalanie oleju i juz szykujemy sie do remontu, a przebieg okolo 180tys km.. odme sprawdz a nie od razu remont...
kixi4 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 (edytowane) 11 minut temu, Wihajster napisał: odme sprawdz a nie od razu remont... Odma jako pierwsza nowa byla. Natomiast co do remontow w tych nowszych silnikach to po rozebraniu na pierscieniach olejowych niestety zapchane sa otwory, ktore maja za zadanie odprowadzac olej... Edytowane 17 Sierpnia 2019 przez kixi4
bartez90 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Godzinę temu, Wihajster napisał: odme sprawdz a nie od razu remont... Odnosnie nowych tsi: Widzialem superba 2.0 280km bioracego 1,5L oleju na 1000 km... Cupra znajomego 2.0 290km przy przebiegu 45tys km zaczela brac 1L na 1000km. Odmy sprawdzane w obu przypadkach. Pierscienie zapchane olejem... Takze w nowszych tez historie sie zdarzaja, jednym bierze drugim nie.
kixi4 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Dokladnie, poprostu turbodoladowane wysilone silniki benzynowe to juz nie to samo co kiedys, te jednostki nigdy nie wytrzymaja tyle co stare wolnossace.. downsizing, turbodoladowanie, bezposredni wtrysk, "ksiegowi", ekologia itd maja olbrzymi wplyw na zywotnosc silnikow.. oczywiscie nie dotyczy to tylko audi ale wiekszosci marek dostepnych na rynku.. 2
wampir Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Taka ciekawostka. Kumpla daleki znajomy kupił 2012 2.0 tfsi. Ponoć poprzedni jego właściciel mówił że zmieniał olej co 10tys km i tylko Castrol. Mówił że od wymiany do wymiany dolewał 1L oleju. Nowy właściciel zrobił płukankę do oleju oraz czyscil komorę spalania (tłoki i pierścienie) preparatem xado anticarbon antykoks. Sam go używałem w swojej b6 1.8t. Jest bardzo mocny. Usunął nagar z tłoków w moim 1.8t tak że wyglądały jak nowe. Wracając do tematu tfsi to po takim czyszczeniu i przejściu na Millersa longlife EE 5W40 to zrobił 10tys km i nie dolał nic. Pytanie co pomogło. Czy czyszczenie, czy zmiana oleju a może inny styl jazdy. Ja sam używam też teraz tego oleju i inni znajomi. Nie wiem czy jest jakiś lepszy w tej cenie.
maniekkg Opublikowano 7 Września 2019 Opublikowano 7 Września 2019 Witam, dawno się nie odzywałem, a więc po remoncie silnika oczywiście na pobór oleju, a było to w 2016 roku u kolegi kixi4 zrobiłem 55 tyś. i cały czas ta sama norma, czyli na 15 tyś. jakieś 0,7 do 1 litra. Tak więc polecam taki remont, no i oczywiście kolegę kixi4 bo zna się na robocie.
Dev Opublikowano 7 Września 2019 Opublikowano 7 Września 2019 20 minut temu, maniekkg napisał: Witam, dawno się nie odzywałem, a więc po remoncie silnika oczywiście na pobór oleju, a było to w 2016 roku u kolegi kixi4 zrobiłem 55 tyś. i cały czas ta sama norma, czyli na 15 tyś. jakieś 0,7 do 1 litra. Tak więc polecam taki remont, no i oczywiście kolegę kixi4 bo zna się na robocie. Skróć interwał do max 10000km
jaras99 Opublikowano 30 Września 2019 Opublikowano 30 Września 2019 również polecam kolegę @kixi4 na wszelkie choroby TFSI. Co prawda nie skorzystałem live z usług, ale otrzymałem fajny pakiet startowy informacji na początek moich przygód z tym silnikiem.
daniok Opublikowano 30 Września 2019 Opublikowano 30 Września 2019 W dniu 17.08.2019 o 19:33, kixi4 napisał: Odma jako pierwsza nowa byla. Natomiast co do remontow w tych nowszych silnikach to po rozebraniu na pierscieniach olejowych niestety zapchane sa otwory, ktore maja za zadanie odprowadzac olej... Jeśli mogę podpytać to na czym ogólnie polega naprawa w tych nowszych, "poprawionych" silnikach, na jakie koszty się przekłada i na ile ma pomóc ? Ciągle mnie kusi "poprawiona" benzyna 2.0, ale Audi A4 praktycznie nie ma na rynku wtórnym (quattro, automat, avant) to przeglądam również Passaty B8 z silnikami 220km i 280km, a niektóre 3-latki (2016) też już mają przebiegi w okolicach 200 tys. km - jakich przebiegów już się bać ?
kixi4 Opublikowano 30 Września 2019 Opublikowano 30 Września 2019 Ja naprawiam silniki tfsi od lat produkcji 2008, naprawialem juz rowniez kilka sztuk tzw "poprawionych" z rocznika 2014 i 2015 i pojawia sie juz ich coraz wiecej. Problemy z rozrzadem, co prawda napinacz jest juz ten poprawiony, ale z racji przebiegu lancuchy sie wyciagaja na tyle, ze napinacz przestaje je napinac, oraz zaczynaja pobierac olej, oczywiscie nie biora w takich ilosciach jak te z lat 2008-2012 ale zdarza sie ze biora 1litr na 1000km, przebiegi pod 200tys km.
wampir Opublikowano 30 Września 2019 Opublikowano 30 Września 2019 Czystej ciekawości przesledzilem sobie audizine pod tym kątem i jedyny temat jaki znalazłem o poliftach biorących olej to taki gdzie gość miał w polift budzie silnik z przedlifta. Od razu się zrobiła afera ale potem wyjaśniło się o co chodzi. Póki co to nie spotkałem się z tym żeby ktoś otwarcie udokumentował branie oleju w poliftach. Auta w Polsce mają niestety też taka wadę że są wyeksploatowane grubo ponad ich stan licznika. Często jeżdżą na oleju wymienianym sporo za późno. Są pałowane na zimno i generalnie poniewierane. Te wszystkie perełki robią potem taką opinię poliftom, że się niby rozpadają po 200tys km. Tych aut w stanach jeździ cała masa. Mają przebiegu dużo większe niż 200kkm i nie widać żeby ktoś robił aferę a oni lubią robić aferę i ciągać po sadach.
kixi4 Opublikowano 30 Września 2019 Opublikowano 30 Września 2019 Trudno powiedziec skad to sie bierze, ale faktem jest to, ze kilka sztuk juz robilem, kilka mam na zrobienie w najblizszym czasie i coraz wiecej mam zapytan wlasnie o te silniki.. byc moze jest jak piszesz, jak ktos np jezdzi na long life to tez napewno nie ma to dobrego wplywu na silnik.. zmiana co 30tys km oleju w mozna powiedziec dosc wysilonym silniku z turbo nie jest dobrym rozwiazaniem. Jak jest pobor oleju to po rozebraniu widac to po tlokach, sa pod pierscieniami pokryte przypalonym olejem co ewidentnie wskazuje "przedmuchy" przez pierscienie.. same pierscienie olejowe sa zaklejone nagarem, sa rowniez juz wytarte pierscienie zgarniajace i kompresyjne co widac po pomiarze szczelniny.
wampir Opublikowano 30 Września 2019 Opublikowano 30 Września 2019 Dlatego ja polecam dobry olej pao, płukanki co raz i preparaty do czyszczenia komory spalania typu xado antykoks. Preparatów tego typu jest wiele więcej niekoniecznie ten żeby nie było że robię reklame. Po nim tłoki w mojej b6 były jak nowe. Miałem gdzieś zdjęcie przed i po operacji.
tranduo Opublikowano 1 Października 2019 Opublikowano 1 Października 2019 17 godzin temu, wampir napisał: Czystej ciekawości przesledzilem sobie audizine pod tym kątem i jedyny temat jaki znalazłem o poliftach biorących olej to taki gdzie gość miał w polift budzie silnik z przedlifta. Od razu się zrobiła afera ale potem wyjaśniło się o co chodzi. Póki co to nie spotkałem się z tym żeby ktoś otwarcie udokumentował branie oleju w poliftach. Auta w Polsce mają niestety też taka wadę że są wyeksploatowane grubo ponad ich stan licznika. Często jeżdżą na oleju wymienianym sporo za późno. Są pałowane na zimno i generalnie poniewierane. Te wszystkie perełki robią potem taką opinię poliftom, że się niby rozpadają po 200tys km. Tych aut w stanach jeździ cała masa. Mają przebiegu dużo większe niż 200kkm i nie widać żeby ktoś robił aferę a oni lubią robić aferę i ciągać po sadach. Tutaj też temat, w którym wiele osób opisuje problem olejowy w poliftach ea888: HotHatch do 50k - Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum WWW.RACINGFORUM.PL W zasadzie to tylko co do ea113 można mieć mniejszą lub większą pewność braku poboru oleju.
Wihajster Opublikowano 1 Października 2019 Opublikowano 1 Października 2019 mój polift ma aktualnie przebieg 55k km i od zmiany do zmiany bez dolewki choć na MMI, z max zejdzie do min ale nie prosi o dolewke.
wampir Opublikowano 1 Października 2019 Opublikowano 1 Października 2019 (edytowane) To albo agresywnie jeździsz w wyższym przedziale obrotów albo masz olej do zmiany i czyszczenie komory spalania. Ja w moim polifcie zrobiłem dokładni 9980km od wymiany do wymiany i nie ubyła ani 1 kreseczka na mmi. Przez moment myślałem że 1 ubyła ale za szybko zrobiłem sprawdzenie stanu oleju. Przebieg auto to ponad 115k km Edytowane 1 Października 2019 przez wampir
Wihajster Opublikowano 1 Października 2019 Opublikowano 1 Października 2019 25 minut temu, wampir napisał: To albo agresywnie jeździsz w wyższym przedziale obrotów albo masz olej do zmiany i czyszczenie komory spalania. Ja w moim polifcie zrobiłem dokładni 9980km od wymiany do wymiany i nie ubyła ani 1 kreseczka na mmi. Przez moment myślałem że 1 ubyła ale za szybko zrobiłem sprawdzenie stanu oleju. Przebieg auto to ponad 115k km Jeżdżę na Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40
wampir Opublikowano 1 Października 2019 Opublikowano 1 Października 2019 To musisz dawać nieźle w palnik
Wihajster Opublikowano 1 Października 2019 Opublikowano 1 Października 2019 45 minut temu, wampir napisał: To musisz dawać nieźle w palnik jak nie musze dolewać od zmiany do zmiany więc nie ma sie co stresować A co do stylu jazdy nie daje w palnik ale lubie dynamicna jazde
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się