Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 PROBLEM Z KONTROLKĄ OLEJU ( Rozłożone ręce )


Wojtek1995

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z zapalającą się kontrolką oleju wiem iż ten wątek już został poruszony i sugerowałem się radami co może być nie tak lecz dalej borykam się z tym problemem .

Co zrobiłem :

1.Wymieniłem czujnik oleju

2.Wymieniłem olej

3.Sprawdziłem pompę oleju

4.Sprawdziłem ciśnienie oleju

5.Smok był odrobinę zabrudzony przy okazji wyczyściłem

6.Wymieniłem licznik

7.Sprawdzane były panewki

8.dzisiaj alternator

Oczywiście nie ma wycieku oleju .

Kontrolka zapala się na rozgrzanym silniku podczas dłuższej jazdy (czasami po samym rozgrzaniu silnika) gdy obroty spadną po niżej 2000ob/min kontrolka nie mruga cały czas się pali . Gaśnie po paru sekundach gdy podtrzymam obroty po wyżej 1900ob/min lub po jego zgaśnięciu i ponownym odpaleniu .

Proszę o pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i pompa tyle żeby mówiła dobranoc a ciśnienie było w porządku ?

W porządku to znaczy ile. Bo to co opisujesz wygląda mi na książkowy przykład niskiego ciśnienia. Ojciec miał kiedyś problemy z ciśnieniem oleju w starym passacie - silnik był ok, ale rozpadłą się panewka na wałku pośrednim i tam gubił ciśnienie. Ale mniejsza z tym.

Podpowiem i zapytam jednocześnie. Poprzednie moje Audi miało dynamiczną kontrolę ciśnienia oleju. To znaczy do 2tyś obrotów (z tego co pamiętam) wymagane było jedno ciśnienie, powyżej wymagane było inne wyższe. Do 2tyś kontrolka zapalała się, powyżej zapalała się i uruchamiał się brzęczek - coś takiego mniej więcej było. Nie zastanawiałem się jak jest w A4, ale może problem leży gdzieś tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i pompa tyle żeby mówiła dobranoc a ciśnienie było w porządku ?

W porządku to znaczy ile. Bo to co opisujesz wygląda mi na książkowy przykład niskiego ciśnienia. Ojciec miał kiedyś problemy z ciśnieniem oleju w starym passacie - silnik był ok, ale rozpadłą się panewka na wałku pośrednim i tam gubił ciśnienie. Ale mniejsza z tym.

Podpowiem i zapytam jednocześnie. Poprzednie moje Audi miało dynamiczną kontrolę ciśnienia oleju. To znaczy do 2tyś obrotów (z tego co pamiętam) wymagane było jedno ciśnienie, powyżej wymagane było inne wyższe. Do 2tyś kontrolka zapalała się, powyżej zapalała się i uruchamiał się brzęczek - coś takiego mniej więcej było. Nie zastanawiałem się jak jest w A4, ale może problem leży gdzieś tutaj.

Jak by było jak mowisz, to wtedy faktycznie podwyższenie obrotów silnika by mogło sprawiać, że pompa da większe ciśnienie i kontrolka zniknie. Też u siebie obstawiam pompę, ale nie miałem kiedy z tym jechać jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to powiem wam jeszcze o jednym przypadku który miał ojciec w tym passacie. Pompa padła mu w ten sposób że przycinał się zawór przelewowy w pompie. Kontrolka oleju włączała się co jakiś czas. Jak sprawdzaliśmy ciśnienie oleju to było ok. Aż w końcu zaciął się na amen. Ciężko to było zdiagnozować bo jak pompę wyciągaliśmy to niby było ok. Ciśnienie sprawdzaliśmy też ok, a mimo to kontrolka włączała się od czasu do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brat miał podobny objaw wymiana pompy oleju rozwiązała sprawę silnik 1.8ADR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś panewki miał do wymiany to już lepiej szukać innego silnika bo to oznacza że silnik szrot. Ja swój w bardzo dobrym stanie sprzedałem za coś koło 400 zł więc grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi dzisiaj wstawili nowy czujnik oleju, bo pompę mechanik mówił, że sprawdził. Nie jest to droga sprawa w porównaniu do nowej pompy, więc myślę, że zawsze warto od tego zacząć. Zrobiłem kilkanaście kilometrów tylko, więc jeszcze nie miałem za bardzo okazji przetestować czy pomogło, ale jak nie pomoże to wtedy z mechanikiem ustaliliśmy, że wymieniamy pompę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich Ja mam to samo jak jade na zimnym silniku kontrolka mi sie nie zapala jak silnik sie rozgrzeje i mam ponizej 1600obr.. to kontrolka się zapala, jak mam okolo 1800 gaśnie wymieniłem olej i Filtr. Poda może ktoś mi jaki symbol ma ten czujnik niskiego ciśnienia bo jeszcze chciałem spróbować go wymienić ale nie moge odpowiedniego czujnika znaleść .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to sprawdź ciśnienie oleju bo to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówi kolega Labiel , tylko przy sprawdzaniu dobrze zgrzej motor. Bo mi doszła temperatura niby do 90 stopni ciśnienie było w porządku, ale zostawiłem zapalony samochód , wyszedłem jeszcze na szluga i pogadanke z 20 min i dopiero wtedy wyszło że pompa szafankuje bo ciśnienie spadłało im dłużej chodził samochód, wymieniłem pompe na FEBI ~~700zł z robocizną i wszystko gra :) choć szklanki klepią przez to :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzisiaj wyszło szydło z worka ciśnienie z 4 bar spadło do 0,5 bar po 1godzinie tak że panewki albo pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie mam zamiar wymienić pompę to przy okazji jeszcze raz zerkniemy na panewki

---------- Post dopisany at 17:13 ---------- Poprzedni post napisany at 13:30 ----------

Mam kolejne pytanie orientuje się ktoś po ile stoją rozbite angliki a4. 1.8 lub 1.8 T oczywiście B5

Wymiana pompy rozwiązała problem lecz nastąpił wyciek w górnej części silnika pod kolektorem ssącym czy ktoś jest wstanie określić miejsce ?

Z ciekawości rozmontowałem starą pompę olejową w siadce filtrującej olej znalazłem drobiny metalu wielkości znacznie większej od główki od szbilki Metalu silikonu i coś co przypomina pobitą porcelane moje pytanie czy to poważny problem czy nie ? niedługo dołącze zdj tych drobin i wycieku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości bo mnie też to czeka. Ile jest roboty ze zdjęciem miski? Rozbierałem kilka razy taki motor ale był wyjęty z auta a podobno jest problem z sankami. Jakiej firmy pompę kupiłeś? Jeśli chcesz robić to zgodnie ze sztuka powinieneś założyć nowe panewki po jednokrotnym odkręceniu podpór. Odkręcenie podpór , sprawdzenie panewek i ich ponowne założenie to druciarstwo nawet jeśli włożysz je w tej samej kolejności na swoje miejsce. Jeśli któryś mechanik powie Ci , że to nie prawda od razu go zmień. Sam trochę w tym robię i sam przekonałem się o tym na własnej skórze. Rozebrałem dół silnika 2.8 v6 AAH z mojej audi 80 i sprawdziłem panewki. Okazały się ładne i je złożyłem jak trzeba wymieniając szpilki i dokręcając wszystko dynamometrem. Po ok 300km od złożenia prawdopodobnie dwie zaczęły stukać a sam silnik gubił ciśnienie smarowania. Panewki do AAH to koszt ok 180-200zł także do ADR powinno to być 120-150 więc bez jaj.

I tak jak pisał Rafał. Jeśli panewki są wytarte i musisz je wymienić z powodu stanu to nic to nie da. Czopy wału dostają owalizacji i nowe panewki pożyją parę tyś i znowu będą szrot. Jeśli je sprawdzasz i są w miarę ładne (nie wytarte do warstwy brązu) to jak najbardziej jest sens założyć nowe. Wtedy masz spokój i się nie zastanawiasz.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...