Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Auto siedzi niżej z jednej strony - sprężyny całe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam następujący problem:

gołym okiem widać, że auto siedzi od strony kierowcy:

tył - lewa strona o 1 cm niżej niż strona prawa

przód - lewa strona o 2 cm niżej niż strona prawa

Byłem u mechanika - sprawdził - powiedział, że sprężyny są całe, wszystko wygląda ok i żeby się nie przejmować i jeździć. Z tym, że ciekawi mnie dlaczego tak jest? No i czy faktycznie mogę z tym jeździć? Myślałem żeby wymienić wszystkie 4 sprężyny (niewiem kiedy wymieniał poprzedni właściciel) ale gorzej jak wymienię i dalej będzie to samo :)

Może ktoś się orientuje jaka może być inna przyczyna takiego zjawiska?

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

sprawdzałęs oznaczenia kolorystyczne sprężyn ? od tego trzeba zacząć! na pewno nie jest to bezpieczne

Opublikowano

tak to jest oznaczane sprawdz czy obie strony na osi maja takie same kolory i ilość pasków-kropek

5fd89ceedd62.jpg

Opublikowano

Byłem sprawdzić ale wiele nie zobaczyłem - te sprężyny już muszą mieć swoje lata, lakier złuszczony w wielu miejscach, nie widzę żadnych kropek, podjadę jeszcze raz do mechanika w poniedziałek, może jak się go da na podnośnik i poświeci to coś się tam zobaczy.

Rozumiem, że są różne oznaczenia i długości sprężyn i sugerujesz, że z jednej strony mogę mieć krótsze a z drugiej dłuższe? Czy coś poza sprężynami może mieć wpływ na taką różnicę wysokości?

Opublikowano
Tak, amortyzatory

amorek nawet jak wylany to nie będzie różnicy w wysokości na postoju... sprawdz dokłądnie te sprężyny policz zwoje

Opublikowano
Tak, amortyzatory

amorek nawet jak wylany to nie będzie różnicy w wysokości na postoju... sprawdz dokłądnie te sprężyny policz zwoje

jestes w bledzie

jak najbardziej siada strona gdzie pada amor

Opublikowano

Przypadek z przed tygodnia - padł amorek, cały wylany, strona z wylanym amorkiem kilka cm wyżej od drugiej.

Opublikowano

Jeżeli sprężyny są całe, to też obstawiał bym amortyzatory.

Opublikowano

No i wszystko się wyjaśniło, poprzedni właściciel wymieniał sprężyny z przodu (jedna była pęknięta), mechanik założył mu używane - co się okazało po ich wyjęciu, jedną krótszą od drugiej. W tej chwili włożyłem nowe sprężyny i wszystko jest ok.

Jeszcze pytanko - czy po wymianie sprężyn z przodu powinno się ustawić zbieżność? Założyłem takie same standardowe sprężyny, nie obniżające.

Opublikowano

Jeżeli nawet nie ustawić to przynajmniej skontrolować. Nigdy drugi raz idealnie tak samo nie skręcisz zawieszenia a przy wym. sprężyn wyjmowałeś całą kolumnę zatem odkręciłeś też zwrotnicę i praktycznie wszystkie elementy zawieszenia oprócz dolnych wahaczy.

No i wszystko się wyjaśniło, poprzedni właściciel wymieniał sprężyny z przodu (jedna była pęknięta), mechanik założył mu używane - co się okazało po ich wyjęciu, jedną krótszą od drugiej. W tej chwili włożyłem nowe sprężyny i wszystko jest ok.

Jeszcze pytanko - czy po wymianie sprężyn z przodu powinno się ustawić zbieżność? Założyłem takie same standardowe sprężyny, nie obniżające.

Opublikowano

Dokładnie, rób geometrię żeby opon nie ścięło :wink:

Opublikowano

Koledzy

W B8 mam prawą stronę o ok 1 cm niżej. Właśnie się dopatrzyłem. Pamiętam że jak oglądałem od spodu to jedna sprężyna z tyłu była bez kolorowych kropek a amortyzator miał małe zapocenie. Chciałbym sobie sprawdzić czy mam w ogóle dobre sprężyny i ewentualnie zmienić te tylne ale nie mogę znaleźć rozpiski kategorii wagowych i kodów kolorystycznych dla B8 - pomóżcie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...