dliwski Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Rozważam zakup A4 B5. Znajomy mechanik zdecydowanie odradza mi to auto ze względu na zawieszenie - twierdzi, że jest słabe i bedą z nim duże wydatki. Jak to jest w rzeczywistosci?
miki1305 Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Może i jest delikatne i wymiana całości to około 2-2.5 tys. na orginałach ale zawsze masz jakieś zamiennniki i ileś tam przejeżdzą. Jak będziesz kontrolował stan i wymieniał na bieżąco a nie czekał aż sie urwie to można pozwolic sobie na orginały i nie zapłacisz "dużo". Quattro ma dodatkowo wielowachacz z tyłu, ośka tylko z przodu.
karbonek Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Jak sam będziesz wymieniał, to średnio 400zł na 1,5 roku. Miałem oryg trw i lemy, to dolny banan lem cofnął się przy sankach na dziurze (oryg 1500zł >), więc spróbowałem chinoli i na nasze drogi jest to samo.
Matek Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Do poprzedniego Audi wlozylem lemy, terax mastersport. Prawie dwa lata przejwchane a jak do tej pory tylko jeden wahacz sie wysypal. Wydatek 500 zl. To hcyba nie duzo Sent from my LG-P700 using Tapatalk
Revor Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Zawieszenie, które potrzebuję trochę uwagi, trzeba je dopieszczać i sprawdzać czy nie ma luzów. Ja staram się sprawdzać co i jak i jeśli któryś ma luz albo uszkodzoną tuleję to wymieniam. Przez półtora roku wymieniłem 2 wahacze. Strach ma wielkie oczy
jospethe Opublikowano 16 Lipca 2014 Opublikowano 16 Lipca 2014 Nie jest tak źle z tym zawieszeniem. Dolne i najdroższe wahacze lecą najrzadziej. Na oryginałach zrobiłem już około 70 tyś + to co za granicą. Wymieniłem tylko kilka górnych i końcówki. I to tyle. Wystarczy po dziurach jeździć delikatniej i z mniejszą prędkością.
Transitpower Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 A ja w swoim założyłem FEBI/BILSTEIN jakieś 1,5 roku temu i do tej pory zrobiłem około 20.000 km. Kosztowało mnie to 1.500 zł (razem ze zbieżnością). Do tej pory jest cisza i spokój a jeżdże tylko po mieście. Uważam, że naprawde nie ma źle z tym zawieszeniem. Z resztą jeśli trafisz dobry egzemplarz (na przykład mój jest na sprzedaż) to może i wydasz ciut więcej na zawieszenie ale zaoszczędzisz na serwisowaniu silnika i innych podzespołów. O przyjemności z jazdy nie wspomnę ABG
Steav Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 A ja w swoim założyłem FEBI/BILSTEIN jakieś 1,5 roku temu i do tej pory zrobiłem około 20.000 km. Kosztowało mnie to 1.500 zł (razem ze zbieżnością). Do tej pory jest cisza i spokój a jeżdże tylko po mieście. Uważam, że naprawde nie ma źle z tym zawieszeniem. Z resztą jeśli trafisz dobry egzemplarz (na przykład mój jest na sprzedaż) to może i wydasz ciut więcej na zawieszenie ale zaoszczędzisz na serwisowaniu silnika i innych podzespołów. O przyjemności z jazdy nie wspomnę ABG Jestem tego samego zdania, zawieszenie robisz raz na ... a z resztą samochodu spokój. Mam już 3 audi i nie zamienię na inną markę zwłaszcza przez jakieś tam zawieszenie:wink: Kupujesz auto musisz się liczyć z wydatkami, każde się eksploatuje i psuje. nie ma tak, że lejesz paliwo i tyle.
fafnasty Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 stare mity tak samo jak z 2.5 tdi kto nie dba ten nie jeździ i tyle
Kosa-00 Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 stare mity tak samo jak z 2.5 tdi kto nie dba ten nie jeździ i tyle popieram po 7 latach jazdy wymieniłem na cały komp. auto z 1997r było wszystko oryginał było tylko dolne padły
marqo27 Opublikowano 17 Lipca 2014 Opublikowano 17 Lipca 2014 A ja mam A4 na niższym zawiasie 1BE (-20mm) do tego koła 18" profil opony 40. Równo co dwa lata wymieniam cały komplet na mastersport za ~500pln i nic sie nie dzieje przez kolejne 2 lata. Chyba powinieneś zmienić mechanika Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
vp-tdi Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 nie raz to pisałem ,że wiadomo wielo wachacz to instny badziew jeżeli chodzi o wymiany i cene tego wynalazku ,zwykły mc person był by o wiele tańszy ( 10x taniej ) ale wielowachacz ma swoje też zalety ,np wygodniejsza jazda ,lepiej sie trzyma w zakrętach ,bardziej dbasz o auto niż jak na zwyklym mc personie gdzie nie szkoda ci i jezdzisz tym po polach ,tu nie kazdy na wielo wachaczu jezdzi gdzie sie da ,dlatego auta sa bardziej zadbane ,chyba dobrze sie wyraziłem . ja ogólnie 10x wolałbym zeby w b5 był zwykły zawias kosztem pogorszenia nawet komfortu ,ale nie stety już takie jest i takie musi zostać , tyle ze na czesci typu LMO czy trw za 1.5k szkoda kasy ,ja wkladam na góre MS a na dół coś drozszego np ostatnio od hurtownika dostałem nową oferte firmy Flennor ,waga jak i jakosc bym porównywał np do febi przy tym cena jest duzo niższa.
cinshot Opublikowano 18 Lipca 2014 Opublikowano 18 Lipca 2014 Znajomy mechanik zdecydowanie odradza mi to auto ze względu na zawieszenie Uwierz mi że w tym aucie dużo więcej można wtopić w silnik niż w samo zawieszenie. Jeżeli ktoś ma garaż(bądź też jakiegoś placu przed domem) i trochę umiejętności, to wydać 500zł raz na 20-40tyś(średnio co 2/3lata) to raczej nie jest aż tak źle. A sama wymiana też nie jest aż taka straszna.
vp-tdi Opublikowano 19 Lipca 2014 Opublikowano 19 Lipca 2014 silnik to osobna sprawa .a rozrzad to banal i wcale przodu zwalac nie trzeba jak ktos sie zna.
Transitpower Opublikowano 19 Lipca 2014 Opublikowano 19 Lipca 2014 silnik to osobna sprawa .a rozrzad to banal i wcale przodu zwalac nie trzeba jak ktos sie zna. Napisałem coś innego niż miałem... Sorki... Post do usunięcia ABG
jihaad Opublikowano 19 Lipca 2014 Opublikowano 19 Lipca 2014 Jak sam będziesz wymieniał, to średnio 400zł na 1,5 roku. Przez 4 lata jeszcze nie włożyłem 400 zł w zawieszenie. Ok. 70 tys. km.
vp-tdi Opublikowano 19 Lipca 2014 Opublikowano 19 Lipca 2014 Jak sam będziesz wymieniał, to średnio 400zł na 1,5 roku. Przez 4 lata jeszcze nie włożyłem 400 zł w zawieszenie. Ok. 70 tys. km. jakie kola.opony,jaka droga .trasy.wiochy? jaka firma wahaczy?
jihaad Opublikowano 20 Lipca 2014 Opublikowano 20 Lipca 2014 Przez ten czas różnie. Było 1BE i 205/55r16, potem jakieś 225/45r17, potem znowu 16-ki i wpadł gwint. 80% jazdy miasto. Wahacze górne i banany wymienione na MS, proste i końcówki, ani łączniki nie zmieniane. W tej chwili wszystko jest OK.
Kosa-00 Opublikowano 20 Lipca 2014 Opublikowano 20 Lipca 2014 silnik to osobna sprawa .a rozrzad to banal i wcale przodu zwalac nie trzeba jak ktos sie zna. ciekawy jestem jak wymienisz rozrząd w 1.8 bez zdejmowania przodu ???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się