Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Polerowanie felg aluminiowych - jak to się robi ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich klubowiczów. Zbliża się sezon zimowy i aluminiowe felgi zmienię na stalowe. Więc będę mógł poświęcić "alusom" troche więcej czasu, chciałbym je trochę odświeżyć. Zastanawiam sie nad wypolerowaniem ich bądz nałożeniem swieżej powłoki lakierniczej. Z tego co sie dowiadywałem koszt wypolerowania 16" kompletu wynosi około 400 zł

:shocked: wiec wolałbym to zrobić samodzielnie. Potrzebuje kilku wskazówek :)

Opublikowano

Wskazówki to dobre pasty polerske ..filce na wiartarke i skansol :naughty:

- skansolem czyścisz fele do żywego alu .. polerujesz najpierw pastą " najgrubszego" kalibru ..poźniej mniejszego ..az do uzyskania efektu .. chyba ze wolisz papierem ściernym ..ale to meczarnia :wink4:

Dziwne bo za 17 krzyczą 400 zł :mysli:

No i zastanów sie czy sie opłaca polerować 16 stki :wink4:

Opublikowano

Ceny są zróżnicowane w zależności od miejscowości i kształtu felgi. Zastanawiam się jeszcze nad wygładzeniem i położeniem nowej powłoki lakierniczej. Czy to dobry pomysł ? ? ?

:mysli:

Gość puchatek27
Opublikowano

Kolego,nie krzycz,prosze!!! Wylacz Caps Lock :notworthy: ps. lepiej przemaluj 16 na jakis "swierzy" kolorek,bo polerka tych felg to :no: Efekt marny :tongue4:

Opublikowano

ok dzięki to jest dobra myśl

:yes2: tylko co mi będzie potrzebne do tego i jak to zrobić ? ? ? :mysli: czekam na porady :kawa:

Opublikowano

"Zacznijmy od tego że nie kazdy stop aluminium poleruje sie na lustro - po polerce takowy wygląda jak lustro za mgłą...

Polerowanie felg zaczynamy od usunięcia z nich lakieru, farby i podkładu - tak by zostało gołe aluminium...Do tego celu używamy specyfiku o nazwie SCANSOL (do dostania w sklepach z lakierami..) lub zamiennie BONDEX (podobno jednak SCANSOL lepiej działa..) - ma on konsystencję żelu który rozprowadzamy pędzelkiem po feldze..Oczywiście trzeba uważać na kontakt żelu ze skórą ponieważ nawet jego opary potrafią zdziałać "cuda"...

Po rozprowadzeniu czekamy 10-15 minut aż nasz żel zacznie działać i następnie plastikową lub drewnianą szpachelką zdzieramy farbę..Czynność tą musimy powtórzyć kilka razy aż do "gołego" aluminium - zależnie od ilości warstw farby oraz podkładu na feldze...Czasem może zdarzać się, że bardzo trudno będzie usunąć podkład (zejdzie sama farba) ale nie należy się "łamać".Po tym zabiegu felgę myjemy by pozbyć się resztek żelu..

Tak przygotowaną felgę możemy zacząć polerować. Musimy zaopatrzyć się w papiery o różnej gradacji - źródła mówią różnie ale najczęściej powtarza się że od ok.400-600 (chyba że felga jest ładna i bez wżerów to drobniejszym..) a później coraz drobniejszymi papierami wodnymi aż do 2500..Oczywiście nie muszę tu chyba mówić że zajęcie to jest bardzo czasochłonne...

Po spolerowaniu papierkiem 2500 powinniśmy nie mieć już żadnych rys po grubszych papierach tylko matową powierzchnię z malutkimi ryskami. Wtedy przystępujemy do polerowania pastą i tu zamiennie stosuje się AUTOMAX lub AUTOSOL. Polerujemy szmatką - finalnie filcem założonym na wiertarkę na który nakładamy pastę ale trzeba mieć takowy którym dojdzie się we wszystkie zakamarki..Ważne - nie używamy Dremela i podobnych wynalazków...

Jeśli polerujemy tylko ranty a środek felgi malujemy to czyścimy ramiona - najpierw szczotką drucianą a później papierem, później wszystko odtłuszczamy i malujemy 2-3 warstwami podkładu do aluminium (przedtem należy oczywiście obkleić nasze spolerowane ranty) Gdy już podkład dobrze wyschnie możemy go troszkę zmatowić papierkiem a następnie odtłuszczamy i malujemy 2-3 warstwami bazy w odstępach ok.10 minut a następnie 2-3 warstwami lakieru bezbarwnego..

Po wyschnięciu lakieru odklejamy taśmę z rantów i nie możemy nadziwić się że sami osiągneliśmy taki efekt

Konserwacja: wbrew pozorom osoby które zajmują się polerowaniem felg odradzają malowanie tychże clarem ponieważ:

a) psuje to efekt polerki

B) clar i tak się złuszczy i zacznie odpadać "płatami"

Felgi myjemy samą wodą bez jakichkolwiek chemikaliów - unikamy myjni automatycznych i aktywnej piany...po umyciu wycieramy do sucha.

Na nasz "pierwszy raz" z polerowaniem proponuję zakupić jakąś uszkodzoną felgę i dla treningu ją wypolerować - zawsze lepiej popsuć taką za 30 PLN niż cały komplet za 800

Przy pisaniu podpierałem się materiałami znalezionymi w sieci oraz opiniami ludzi, którzy już felgi polerowali - jeśli w którymś miejscu coś możnaby zrobić lepiej proszę oczywiście mnie poprawiać. Postaram się udoskonalać o fotki oraz dodatkowe info.

Dziekuję za uwagę - możecie usiąść :)"

Opublikowano

dzięki za tak wyczerpującą odpowiedz :oklaski: teraz napewno sobie poradzę

pozdrawiam

Opublikowano

efekt walki z moimi felgami (sposob taki jak opisal sokonhl) tylko ja uzylem farekle - jako paste do polerowania, problem maly mialem z tymi dekielkami w sierodku bo byl na nich dosc mocno poodparzany lakier i aluminium sie przecieralo dlatego musialy isc cale w kolor, zrobienie jednej felgi zajelo mi prawie jeden dzien! felg nie lakierowalem jezdilem na nich w zeszlym roku i teraz i nic sie nie dzieje ale i tak jak zmienie kola na zimowki to je lekko odswierze pasta

61ca792a6ac24a7fm.jpg

Opublikowano

uzyjcie past jubilerskich scierna , polerno-scierna, niebieska do połysku,

filcem nie uzyskasz takiego połysku jak po specjalnych szmatach z włoknach.wiem co mówie pracowałem jako jubiler przez 6 lat.aluminium potrafi sie ładnie zaświecić :naughty:

Opublikowano

a ja slyszalem za najpierw sie lakieruje elementy ktorych nie chcemy polerowac a dopiero pozniej poleruje... :mysli:

Opublikowano

a ja slyszalem za najpierw sie lakieruje elementy ktorych nie chcemy polerowac a dopiero pozniej poleruje... :mysli:

W ten sposób można zniszczyć pomalowaną juz warstwę :decayed:

Ja bym najpierw wypolerował ..polerowane elementy zaikleił/zabezpieczył i później malował .. :naughty:

Opublikowano

a ja slyszalem za najpierw sie lakieruje elementy ktorych nie chcemy polerowac a dopiero pozniej poleruje... :mysli:

W ten sposób można zniszczyć pomalowaną juz warstwę :decayed:

Ja bym najpierw wypolerował ..polerowane elementy zaikleił/zabezpieczył i później malował .. :naughty:

ragga ma rację :wink4:

Opublikowano

Tak sie zastanawiam, bo posiadam 15ori i zaczyna z nich w niektorych miejscach farba odchodzic i zastanawiam sie na wypolerowaniem ich tak jak to zrobil dropsone ale nie wiem czy to jest dobry pomysl gdyz ja je uzywam jakos komplet zimowy... i nie wiem czy jak robie taka polerke to nie beda zaraz siwe... Bo on polerujac zdarl farbe czy co tam jest z felgi i dokopal sie do stopu aluminium i dlatego tak sie ładnie swieci a potem polerowal ( dobrze rozumiem )??? I chyba na koniec niczym tego nie zabezpieczyl... Jak ktos moglby cosik poradzic byl bym wdzieczny :hi:

Opublikowano

Tak sie zastanawiam, bo posiadam 15ori i zaczyna z nich w niektorych miejscach farba odchodzic i zastanawiam sie na wypolerowaniem ich tak jak to zrobil dropsone ale nie wiem czy to jest dobry pomysl gdyz ja je uzywam jakos komplet zimowy... i nie wiem czy jak robie taka polerke to nie beda zaraz siwe... Bo on polerujac zdarl farbe czy co tam jest z felgi i dokopal sie do stopu aluminium i dlatego tak sie ładnie swieci a potem polerowal ( dobrze rozumiem )??? I chyba na koniec niczym tego nie zabezpieczyl... Jak ktos moglby cosik poradzic byl bym wdzieczny :hi:

sól drogowa zabije gołe alu, bardzo szybko zrobi się białe, a ponadto, powstaną wrzery :tongue4: na zime odradzam :naughty:

Opublikowano

A można to jakoś zabezpieczyć tą polerke ?? Np bezbarwnym lakierem czy coś ?? Czy nie bardzo :przebiegly:

Opublikowano

Lakier pokrywa się na matową i chropowatą powierzchnie, a nie idealnie gładką i błyszczącą.

Zwykły klar po krótkim czasie zaczyna odpadać, a ponadto tracimy pod jego warstwą ok 30% błysku.

Felga, która ma np. oryginalnie polerowany rant, bądź ramiona, to ta powierzchnia jest toczona w mikro rowki, w których klar się trzyma.

Testowałem już rożne rodzaje lakierów, metod, niestety z biegiem czasu każda powłoka lakieru odpada.

Opublikowano

a co zrobic jesli na feldze jest na prawde gleboka rysa i polerowanie moze nie byc skuteczne,jakiego wypelniacza uzyc,bo ostatnio podjalem probe naprawy ostro zajechanych felg ,wypelniacz,szlif,farba i lakier na koniec-robilem to noca i jak zobaczylem efekt w dzien-wszystko poszlo do poprawki :embarrassed: jednym slowem-pospieszylem sie,ale mam pytanie-czy mozna takie glebokie rysy wypelnic i potem wypolerowac,czy juz farba i lakier tylko pozostaje...

Opublikowano

widziałem

a co zrobic jesli na feldze jest na prawde gleboka rysa i polerowanie moze nie byc skuteczne,jakiego wypelniacza uzyc,bo ostatnio podjalem probe naprawy ostro zajechanych felg ,wypelniacz,szlif,farba i lakier na koniec-robilem to noca i jak zobaczylem efekt w dzien-wszystko poszlo do poprawki :embarrassed: jednym slowem-pospieszylem sie,ale mam pytanie-czy mozna takie glebokie rysy wypelnic i potem wypolerowac,czy juz farba i lakier tylko pozostaje...

widziałem, niezła tragedię zrobiłeś, dlatego pytałem gdzie aktualnie przebywasz. Spokojnie, da sie to odratować. W obecnym stanie pozostaje Ci szpachlówka do alu, nakładanie, szlifowanie, nakładanie, szlifowanie, aż uzyska się gładka i równą powierzchnie. Następnie malowanie, ale nie spraye`m tylko normalnie u lakiernika.

Opublikowano

czyli jednak tylko farba juz pozostala...

Opublikowano

Acha z tym polerowaniem go golego alu to tak myslalem ze na zime to nie jest wskazane bo zaraz bedzie po felgach :) To w takim razie mam pytanie mozna cos zrobic z drobnymi ubytkami w postaci zaczynania odchodzenia farby z felg, mozna czyms samemu zabezpieczyc to albo cos zeby w miare dobrze wygladalo i nie psuło sie dalej???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...