Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wymiana rury odmy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzisiaj wymienilem ta rurke odmy:) bylo troszke zabawy ale sie udalo a tak wygladala stara rurka :naughty:

odma.jpg

Opublikowano

dzisiaj wymienilem ta rurke odmy:) bylo troszke zabawy ale sie udalo a tak wygladala stara rurka :naughty:

odma.jpg

Tak jak u mnie ukruszony ten kołniez który wchodzi w blok wiec wiadomo gdzie był wyciek :good:

Jam mam to dożywotnio zrobione bo ze stali flansza+10cm. rurki dalej połączyłem na opaske.

Dobry patent i sam sie zastanawiałem nad tym żeby coś takiego zrobić ale brakło mi sprzetu i motywacji do wykonania :wink4:

Opublikowano

Również u mnie była pęknięta i nieznany wyciek oleju został zlokalizowany :)

I również patent ze stalową flanszą. Producent przeliczył się co do wytrzymałości plastiku :)

Opublikowano

Panowie o co chodzi z tą odmą?? Wiem że mam pękniętą, wiec chciałem sobie zakupić zamiennik. A facet w sklepie motoryzacyjnym się pyta górna czy dolna. Normalnie nie wiedziałem mu co odpowiedzieć i dałem sobie spokój. Wiec moje pytani brzmi ile jest tych rur?? Czy trzeba wymieniać wszystkie, czy tylko tą pękniętą??

Opublikowano

Wymieniasz tylko pęknietą.

nie wiem dokładnie jak jest w 1.8 ADR ale podejrzewam że standardowo jest rura o której tu wyżej pisalismy która idzie tam z dołu od skrzyni korbowej na górę gdzie na pokrywie zaworów jest rozdzielacz oleju i dalej druga rura od rozdzielacza gdzies do dolotu ale tu już nie wiem jak jest w ADR :wink4:

Opublikowano

u mnie też popękało na dole i ciekło, nie mogłem dostac samego dolnego węża dostępny był tylko całosc tzn jeden długi ten bez separatora i taki założyłem, z tego co widac na etce pokazane są dwie możliwosci tzn ten wąż bez separatora montowany był fabrycznie na początku, a od roku 99 w afnach były juz z tym separatorem. Wiec chyba muszę jednak założyc tak jak byc powino i gdzies znalesc ten dolny wąż i separator, ten który mam był dobry ale lecąc w pewnego kota kręcocego sie przy samochodzie niestety się uszkodził i został mi tylko dobry górny :kox:

Opublikowano

Panowie o co chodzi z tą odmą?? Wiem że mam pękniętą, wiec chciałem sobie zakupić zamiennik. A facet w sklepie motoryzacyjnym się pyta górna czy dolna. Normalnie nie wiedziałem mu co odpowiedzieć i dałem sobie spokój. Wiec moje pytani brzmi ile jest tych rur?? Czy trzeba wymieniać wszystkie, czy tylko tą pękniętą??

masz na tej stronie rysunek z etki. Górna/dolna jest w wersji z odolejaczem.

Ja osobiście kupiłem jeszcze inną - w wersji z kolankiem i zawleczką

1521179802

i wczoraj ją założyłem :naughty:

Może jak ktoś ma etkę to niech sprawdzi nr tego kolanka

Opublikowano

Po przeczytaniu tego watku cos mi sie wydaje ze pewnie tez mam problem z ta odma. Jutro bede patrzec tego. I tak pytanie jesli chodzi o ten separator (odolejacz). Czy jego sie wymienia lub czysci? chociaz najpierw sprawdze czy wogole go mam :). Wiem ze moze to glupio zabrzmialo ale wczesniej wogole nie mialem z tym do czynienia ani nawet z silnikami diesel'a (do tej pory jezdzilem Ibiza 97r. 1.4i) A przy okazji tego watku juz wiem gdzie dokladnie jest filtr paliwa bo na bank mam do wymiany :good:[br]Dopisany: 22 Kwiecień 2011, 20:19_________________________________________________I jeszcze takie jedno pytanko. Bo poslugujecie sie tutaj Etka. Mam laptopa widescreen. Nie moge zainstalowac Etki bo domaga sie rozdzielczosci 1280x1024. A ja takiej nie moge ustawic. Jest na to jakas rada?

Opublikowano

jego sie nie wymienia ani czyści. Tam sa tylko przegródki na których sie osadza olej z gazów wydostających sie tam i tyle. Co do etki nie przerabiałem problemów z rozdzielczością wiec nie pomoge

Opublikowano

bez separatora w ASO około 100zł, zamienniki idzie kupic taniej.

Opublikowano

Zamiennik w Krakowie 47zl

Opublikowano

ja wczoraj wykrecilem to u siebie bo cieklo i okazalo sie ze 2 uszczelki sie przetarly (ktos jak zakladal to nie wiedzial co robi) ;p

Opublikowano

ma ktoś numery z etki do AFN-a bo też mam to raczej peknięte bo silnik cały mokry z oleju.

Opublikowano (edytowane)

Numery z Etki:

028 103 491M - rura odpowietrzająca (dolna dłuższa)

028 103 509 - rura odpowietrzająca (górna krótsza)

052 103 495 - oddzielacz oleju

028 103 491J - rura odpowietrzająca (długa bez oddzielacza oleju)

Edytowane przez luk88spider
Opublikowano

Super dzięki. A z króćca masz może numer bo znalazłem taki 012585 ale coś brakuje ,a więcej nie widzę numerow.

Opublikowano

Odkopie trochę...

Czy krociec 028 103 111A pasuje do silnika AHU ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...