ŁUKASZ. Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Witam. Wszystko było ładnie pięknie do puki gazu nie założyłem silnik bfb zapaliła sie ulubiona kontrolka check 16514 oraz sprawność kata poniżej progu podaje linki do logów http://vaglogi.pl/log-002_033_hb54sBi.html http://vaglogi.pl/log-115_118_032_2Hc171.html http://vaglogi.pl/log-002_031_033_i49p04s.html jakby ktoś mógł coś powiedzieć co może być przyczyną
Mr.Lovalova Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 Prawdopodobnie przewody ciśnieniowe.
poeG Opublikowano 13 Czerwca 2021 Opublikowano 13 Czerwca 2021 Nie wiem czy to co napiszę komuś się przyda... Miałem/mam w swojej a4b6 1,8t 150 ciekawy problem z lampką checka. Po tym jak kupiłem samochód okazało się że kontrolka silnika była ,,zaklejona'' żeby nie było widać że świeci. Samochód był sprowadzony z UE a tam jeżeli świeci check to nie przechodzi przeglądu technicznego. Odkleiłem zaślepkę ta tablicy wskaźników i wziąłem się za poszukiwanie. Jedynym błędem w sterowniku była pompa powietrza wtórnego. Po wymianie pompy błąd zniknął a check dalej świeci. Szukałem dalej w układzie powietrza wtórnego. Wymieniłem trochę niepewnych węży sterowania. Zregenerwowałem turbine itd. Ogładało to kilku doświadczonych mechaników. Jeden z nich powiedział, żeby jeździć być może czas pokaże co jest przyczyną. Samochód miał/ma odpowiednią moc, dobrze przyspiesza, silnik chodzi/ł bez zarzutu. Przejechałem na tym checku od 2015 roku ok 200 tyś na LPG po tym jak odkleiłem żaślepkę w liczniku. Przyzwyczaiłem się do mojej żółtej lampki i chyba już tak zostanie;)
przem8 Opublikowano 13 Czerwca 2021 Opublikowano 13 Czerwca 2021 I z jakiego powodu dalej świeci check, od układu SAI błąd czy co? Bo nie wierzę, że nie ma błędów mimo checka na desce. Płaci się stówę i problem SAI oraz checka z tego powodu z głowy, bo walka z tym jest bezsensowna
poeG Opublikowano 13 Czerwca 2021 Opublikowano 13 Czerwca 2021 2 minuty temu, przem8 napisał: I z jakiego powodu dalej świeci check, od układu SAI błąd czy co? Bo nie wierzę, że nie ma błędów mimo checka na desce. Płaci się stówę i problem SAI oraz checka z tego powodu z głowy, bo walka z tym jest bezsensowna Pompa SAI wymieniona działa do dzisiaj (cichy dźwięk przy odpalaniu). Nie chciałbym tego wywalać. Skoro jest i działa to po co psuć.
Skowrix Opublikowano 13 Czerwca 2021 Opublikowano 13 Czerwca 2021 Ciekawy przypadek. Błędy sprawdzane VCDSem? aż nie chce mi się wieżyć, że check świeci bez żadnych zapisanych błędów w sterowniku...
poeG Opublikowano 13 Czerwca 2021 Opublikowano 13 Czerwca 2021 (edytowane) Silnik mi pracuje dobrze więc ostatnio nie dodpinałem kompa a i VCDS musiałbym instalować bo nowy komp. Głowy sobie obciąć że nie ma błędu a przebieg 400k. Po wymianie pompy błędy znikły. Gazownik rok temu sprawdzał kompem bo jeżdże na przeglądy okresowe do BRC i nic nie mówił. Mam inny problem tylko to chyba nie tutaj. Pedał sprzęgła mi czasem nie wraca tylko zawiesza się jakby w połowie skoku. Jak go pchnę lekko butem do góry to wraca. Przy następnym wciśnięciu znowu. Po odpaleniu na zimnym jakby biegi 1 i R ciężęj wchodziły. Czyżby wysprzęglik/pompa? Edytowane 13 Czerwca 2021 przez poeG
przem8 Opublikowano 13 Czerwca 2021 Opublikowano 13 Czerwca 2021 To jak już będziesz pewien to odpowiedz na pytanie.
pelonek1 Opublikowano 13 Czerwca 2021 Opublikowano 13 Czerwca 2021 Godzinę temu, poeG napisał: Samochód był sprowadzony z UE a tam jeżeli świeci check to nie przechodzi przeglądu technicznego. A w PL to przechodzi? Wydaje mi się, że już na coraz mniejszej ilości stacji podbijają takie rzeczy, oczywiście jak nikt tego nie zamaskuje. Tam gdzie ja jeżdżę to znajomy opowiadał mi, że jak mu się check zapalił to nie chcieli mu podbić przeglądu 8 lat do tyłu. Z drugiej strony to szczerze - nie mógłbym tak jeździć tyle km jak Ty.
poeG Opublikowano 13 Czerwca 2021 Opublikowano 13 Czerwca 2021 Teraz, pelonek1 napisał: A w PL to przechodzi? Wydaje mi się, że już na coraz mniejszej ilości stacji podbijają takie rzeczy, oczywiście jak nikt tego nie zamaskuje. Tam gdzie ja jeżdżę to znajomy opowiadał mi, że jak mu się check zapalił to nie chcieli mu podbić przeglądu 8 lat do tyłu. Z drugiej strony to szczerze - nie mógłbym tak jeździć tyle km jak Ty. Mi nigdy przy przeglądzie technicznym nie zwracali na to uwagi. Można to zamaskować odłączając akumulator, błąd znika na 200 km, ale ja tego nigdy specjalnie nie robiłem. Jeżdżę bardzo dużo (praca) i na pewne rzeczy nie zwracam uwagi. Jeżeli mechanicy mówią że można z tym jeździć to tak robię. Bardziej mnie martwi to sprzęgło:(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się