cirss Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Witam, niedawno nabyłem Audi A4 b5 Avant 2001r. Wszystko z nią jest w jak najlepszym porządku, jedynie te hamulce bardzo uprzykrzają mi życie. Problem polega w tym, że już po kupnie (przed wymianą klocków i tarcz) auto miało dziwny problem. Polega on na tym, że przy hamowaniu w celu wytracenia prędkości hamulce w pewnym momencie "gwałtownie łapią" (towarzyszy temu dźwięk, który najtrafniej opisałbym chyba jako "chrząknięcie"). Wygląda to mniej więcej tak. Jadę 120, chcę w miarę szybko przyhamować do 70/80, do pewnego momentu wszystko jest okej, hamuje stopniowo, delikatnie, bez żadnych dźwięków towarzyszących, aż nagle (cały czas trzymając wciśnięty pedał hamulca) czuć właśnie to gwałtowne szarpnięcie (jako kierowca przy tym zdarzą mi się lekko polecieć do przodu). Myślałem, że to wina klocków i tarcz, jednak zmieniłem i problem nadal trwa. Spędziłem wiele godzin przeszukując google, jednak nie udało mi się odszukać osoby z podobnym problemem. Może jednak komuś z Was przydarzył się podobny problem i wie, gdzie leży jego przyczyna? Za wszystkie odpowiedzi dziękuje.
edekxp Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Może wina tłoczków.Spróbuj przesmarować i zobacz czy nie mają wżerów. Nie przychodzi mi nic do głowy skoro masz nowe tarcze i klocki
cirss Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2014 A czy wina może leżeć po stronie zapowietrzonego układu hamulcowego?
jacek70 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Opublikowano 9 Sierpnia 2014 (edytowane) Jak najbardziej możliwe. Powiedz kiedy był zmieniany płyn hamulcowy. Jak dawno to zmień i odpowietrz układ. Edytowane 9 Sierpnia 2014 przez jacek70
cirss Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2014 Teraz właśnie mijają 2 lata (przynajmniej tak wynika z tego, co jest napisane na pojemniczku), w poniedziałek jadę na wymianę płynu i odpowietrzenie układu. Jak wrócę to dam znać czy pomogło.
jacca90 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Opublikowano 10 Sierpnia 2014 jesli plyn ma dwa lata to nie ma sensu go wymieniac no chyba ze ktos wczesniej lubil gwaltownie chamowac z duzych predkosci ale to bys widzial po zuzyciu tarcz i klockow. ja tez mam dziwny problem z hamulacmi i na googlach nic nie ma na ten temat. jutro tez sie biore za moje i bede kombinowac zobaczymy co z tego wyjdzie...
cirss Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2014 Byłem na diagnostyce. Mechanik stwierdził, że problem leży w pompie abs, albo we wspomaganiu hamulców..
Dev Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Opublikowano 13 Sierpnia 2014 Witam, niedawno nabyłem Audi A4 b5 Avant 2001r. Wszystko z nią jest w jak najlepszym porządku, jedynie te hamulce bardzo uprzykrzają mi życie. Problem polega w tym, że już po kupnie (przed wymianą klocków i tarcz) auto miało dziwny problem. Polega on na tym, że przy hamowaniu w celu wytracenia prędkości hamulce w pewnym momencie "gwałtownie łapią" (towarzyszy temu dźwięk, który najtrafniej opisałbym chyba jako "chrząknięcie"). Wygląda to mniej więcej tak. Jadę 120, chcę w miarę szybko przyhamować do 70/80, do pewnego momentu wszystko jest okej, hamuje stopniowo, delikatnie, bez żadnych dźwięków towarzyszących, aż nagle (cały czas trzymając wciśnięty pedał hamulca) czuć właśnie to gwałtowne szarpnięcie (jako kierowca przy tym zdarzą mi się lekko polecieć do przodu). Myślałem, że to wina klocków i tarcz, jednak zmieniłem i problem nadal trwa. Spędziłem wiele godzin przeszukując google, jednak nie udało mi się odszukać osoby z podobnym problemem. Może jednak komuś z Was przydarzył się podobny problem i wie, gdzie leży jego przyczyna? Za wszystkie odpowiedzi dziękuje. sprawdz wszystkie koronki ABS i odległosci czujników od nich prawidłowe odległosci 0.6-0.8 mm
nowt131 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Mam ten sam problem u siebie. Jakiś czas temu byłem u mechanika zajmującego się tylko i wyłącznie audi, który tez jeździł przez wiele lat A4 B5 i stwierdził, że jest to zapowietrzenie pompy ABS-u. I zalecił wymianę płynu i odpowietrzenie układu. Tłumaczył mi to w ten sposób, aby na początek odkręcić przewód hamulcowy przy kole które jest najdalej od zbiorniczka i do momentu aż poleci nowy płyn wlewać w zbiorniczek. Po kolei tak z każdym kołem w kolejności: tył po stronie pasażera, tył strona kierowcy, przód strona pasażera, przód strona kierowcy. Stwierdził, że to na pewno to. Niestety nie sprawdziłem bo musiałem wyjechać. Za tydzień będę w Polsce i chcę to zrobić. Z tego co pamiętał wspominał też, że od prawdopodobnie mam twardy pedał sprzęgła i to również powinno ustąpić po wymianie. Daj znać czy rozwiązałeś problem u siebie.
cirss Opublikowano 2 Września 2014 Autor Opublikowano 2 Września 2014 Jakoś po weekendzie będę jechał do mechanika robić rozrząd. Przy okazji zerkniemy na pompę, odpowietrzymy układ... Dam znać co i jak
ynos Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 mam dokładnie to samo. Płyn wiemieniany, odpowietrzne ręcznie i vagiem, koronki na przegubach sprawdzone, wyszczone, czujniki podmieniane - prędkości kół na vag identyczne, odległości czujników sprawdzane i ustawiane dokładnie......i ciągle to co opisuje CIRSS. Mechanicy, do których podjeżdżałem mówili o tym wszystkim co opisałem. Jak mówiłem co sprawdzałem to następnie proponowali wymieniać kolejne rzeczy :)hehe.Tak potrafi każdy.... jeśli znajdziesz przyczynę to napisz bo jak widać to problem nie tylko tego modelu
Dev Opublikowano 6 Września 2014 Opublikowano 6 Września 2014 Odepnij wtyczke od ABSu i jeszcze raz sie przejedz.
ynos Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 od czujników ABS przy kołach przednich w nadkolach, a przy tylnych gdzie są? Przednie czujniki sprawzałem ohmomierzem i przy ruszaniu kołami rezystancja się zmienia i wydają sie ok. Rezystancja 1,3kOhma Odepnij wtyczke od ABSu i jeszcze raz sie przejedz. Odpiąłem wszystkie czujniki ABS - na razie przejachałem 20km i wydaje się, że jest dobrze.
edekxp Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 (edytowane) Czasem problemem są zimne luty w sterowniku. Naprawiłem sterownik z A3 przez poprawienie wszystkich lutów gniazda ABS. Działa już parę lat Edytowane 11 Września 2014 przez edekxp
ynos Opublikowano 12 Września 2014 Opublikowano 12 Września 2014 kurka, a nie z czujnikami? Skoro je odpiąłem i sterownik nie dostaje od nich sygnałów i dobrze steruje pompą, to chyba czujniki dają złe wytyczne do sterownika? Nie jak sterownik pracuje ale na chłopski rozum, to po otrzymaniu sygnałów z czujników odpowienio steruje pompą ABS? Czyli jest problem zw sterownikiem Dev - możesz wytłumaczyć jak powinien się zachować sterownik i pompa, gdy odepnę wszystkie czujniki od systemu?
edekxp Opublikowano 12 Września 2014 Opublikowano 12 Września 2014 (edytowane) Jak odepniesz nawet jeden czujnik to bedzie błąd ABS, a jak błąd to znaczy że abs-u nie ma. Czyli sterownik nic nie robi, hamulce jakby normalne bez systemu ABS Edytowane 12 Września 2014 przez edekxp
ynos Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 Po podpięciu wszystkich czujników ciągle świecą kontrolki na desce od ESP i od ABS.Błąd ciągle nr01486 system functiom test sctiveted. Po skasowaniu ciągle wraca i kontrolki nie gasną. Przed wypięciem wszystkich czujników nie bylo tego problemu. Co z tym dalej robić? Gdzie szukać przyczyny?
ynos Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 Sprawdzałem każde koło osobno ohmomierzem, czy czujniki reaguję na kręcenie kół, poza tym w ten sposób chciałem odłączyć ewentualne rzeczy dające złe sygnały do sterownika. Teraz jeśli wiesz dlaczego kontrolki nie gasną i się nie kasują to chętnie posłucham.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się