Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie Chce Odpalać


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od niedawna auto niechętnie odpala, tzn. muszę długo kręcić zanim załapie. Żadne kontrolki/checki się nie świecą.

VAG pokazuje tylko błąd kata, który występuje od kilku miesięcy (sporadycznie, co jakiś czas), więc nie może to być przyczyną, że nie chce odpalić.

Po wykasowaniu błędu dzieje się to samo, mimo iż błąd kata nie wraca.

Mam założoną instalację BRC, i jak przełączam na benzynę to zaczyna coś delikatnie "dudnić". Niestety nie mogę zdiagnozować gdzie. Słychać tylko w środku.

Świece nowe, cewki sprawdzone. Auto jeździ normalnie.

Pytanie: miał ktoś może podobny przypadek lub wie co może być tego przyczyną?

Pozdrawiam

Zbigniew

Opublikowano

Za każdym razem ciężko pali czy tylko po nocy?. Może puszczać reduktor.

Opublikowano

Za każdym razem ciężko pali czy tylko po nocy?. Może puszczać reduktor.

Za każdym razem. Wystarczy że postoi 30 min. Filtr paliwa wymieniałem jakieś 5 tys km temu.

Dla jasności. Dzieje się to na benzynie.

Opublikowano

U mnie puszczał reduktor i zalewalo. Miałem do tego padnietą sondę i dawka była za bogata. Po wymianie gratów problem znikł.

Opublikowano (edytowane)

Czy jest może jakaś procedura sprawdzania pompy paliwa?

Zrobiłem mały test: przy włączonym zapłonie, czyli kiedy pompa paliwa chodzi, wcisnąłem zaworek odpowietrzający listwę wtryskową. Wyciekło tylko trochę benzyny.

Jeśli dobrze rozumuję, to przy działającej pompie w listwie powinno być cały czas ciśnienie i paliwo powinno się cały czas wylewać. Chyba że robię coś źle.

Najlepsze jest to, że samochód jeździ normalnie. Ma moc, nie dusi się. Problem jest tylko z odpalaniem.


Jeszcze jedno pytanie. Czy pompa paliwa powinna ciągle chodzić po przekręceniu kluczyka, na zgaszonym silniku?

U mnie chodzi ok 3-4 sekund i potem się zatrzymuje. Jak odpalę samochód to chodzi cały czas.

Edytowane przez zibi81i
Opublikowano

Pompa tylko dobija ciśnienie po przekręceniu kluczyka, wiec jest wszystko OK, zrób TAK- zakręć gaz , odlacz akumulator na chwile , potem pojezdzij z dzień lub dwa na PB i wtedy zobacz, mialem taki problem ale przy B5 2.6

Opublikowano (edytowane)

Pompa tylko dobija ciśnienie po przekręceniu kluczyka, wiec jest wszystko OK

Niezupełnie, to jest tylko jakby przekaźnik czasowy.Pompa nie posiada w sobie żadnego czujnika ciśnienia.

Nie pamiętam który nr.przekaźnika, ale wystarczy go zmostkować i pompa chodzi cały czas.

Za ciśnienie odpowiada filtr paliwa, w nim jest regulator.

Może być winna instalacja lpg, sprawdź jak koledzy podpowiadają.

Paliwo może cofa się do baku i po postoju ciężko odpalić.

Spróbuj przekręcać kluczyk kilka razy aby pompa dopompowała paliwo a potem odpal auto.

Ile masz paliwa w baku? Czasem wyższy stan paliwa pomaga jak paliwo wraca.

Aby wyeliminować czy to wina paliwa czy układu zapłonowego, spróbuj odpalić awaryjnie na lpg

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

Za ciśnienie odpowiada filtr paliwa, w nim jest regulator.

Jaki regulator w filtrze,pierwsze słysze,ciśnienie paliwa reguluje regulator podciśnieniowy który jest na listwie wtryskowej,zazwyczaj pęka w nim membrana i ciśnienie paliwa spada,a benzyna leci podciśnieniem do kolektora ssącego i zalewa silnik przez to trzeba chwile go kręcic zanim odpali.

Opublikowano

Za ciśnienie odpowiada filtr paliwa, w nim jest regulator.

Jaki regulator w filtrze,pierwsze słysze,ciśnienie paliwa reguluje regulator podciśnieniowy który jest na listwie wtryskowej,zazwyczaj pęka w nim membrana i ciśnienie paliwa spada,a benzyna leci podciśnieniem do kolektora ssącego i zalewa silnik przez to trzeba chwile go kręcic zanim odpali.
Edekxp dobrze pisze w b6 zamiast regulatora na listwie jest regulator w filtrze.
Opublikowano (edytowane)

Za ciśnienie odpowiada filtr paliwa, w nim jest regulator.

Jaki regulator w filtrze,pierwsze słysze,ciśnienie paliwa reguluje regulator podciśnieniowy który jest na listwie wtryskowej,zazwyczaj pęka w nim membrana i ciśnienie paliwa spada,a benzyna leci podciśnieniem do kolektora ssącego i zalewa silnik przez to trzeba chwile go kręcic zanim odpali.
Tak było w B5, a temat jest o B6.

strazak93 uzupełnij profil, bo można się tylko domyślać,że nie masz B6 lub nie widziałeś listwy ani filtra z takiego auta.

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

Przepraszam moj błąd,wczoraj trochę nie kontaktowałem :)

Opublikowano

Witam. Czy moze ktos mi doradzic jaki akumulator kupic? Motor 1.9 TDI, wiecej szczegolow u mnie na profilu.

Opublikowano

Zibi81i rozwiązałeś problem z długim kręceniem auta przy odpalaniu?

Opublikowano

Witam

Problem rozwiązany. Zapomniałem dopisać co było przyczyną.

Otóż problem był w pękniętej membranie reduktora gazu. Po zgaszeniu silnika w układzie zasilania gazem cały czas jest ciśnienie. Gaz dostawał się do kolektora dolotowego rurką podciśnieniową. Silnik nie chciał palić bo nie było tam powietrza (lub było go za mało). Musiał przekręcić parę razy żeby przepchnąć gaz i zassać powietrze.

Przy okazji padała mi pompa paliwa, strasznie głośno pracowała. Wymieniłem na nową. Po naprawie zrobiłem ok 10 tys km i jak dotąd zero problemów, przynajmniej z układem zasilania paliwem/gazem :)

Pozdrawiam

Zbigniew

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...