Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana Oleju Po Zakupie Samochodu Z 10W40 Na 5W40. Czy Można?


Buchcio080

Rekomendowane odpowiedzi

I na pewno uslyszales to od taryfiarzy :facepalm:

Kolego na forum jest temat w tej sprawie.

Lanie gorszego oleju do silnika z wiekszym przebiegiem to dopiero jest glupota. 10w40 jest gesciejszy ake na polce w sklepie nie mowiac juz co sie dzieje przy 100stopniach.

Ja leje tylko full a nie pseudosyntetyki czy polsyntetyki.

Jeszcze nie zdarzylo sie aby ktores auto nie zapalilo zima i nigdy z nich nie cieklo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze są teksty pseudomechaników : "panie syntetyk za rzadki,lej pan lepiej 10W40 bo się silnik rozszczelni" :decayed::polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


najlepsze są teksty pseudomechaników : "panie syntetyk za rzadki,lej pan lepiej 10W40 bo się silnik rozszczelni" :decayed::polew:

kolego Rabbi z tymi pseudo mechanikami nie masz do konca racji bo chyba nie wiesz ze olej ful syntetyk ma wiecej środków myjących płuczacych ,które neutralizują nagar itp.oraz utrzymują wnętrze silnika w większej czystości od pół syntetyku czy mineral.... w porównaniu mineralny prawie tych środków już nie ma

poczytaj troszke o olejach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam poczytaj, bo widze że jeszcze zyjesz w PRLu w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie, niestety narynku mamy coraz mniej 100% syntetyków. W większości przypadków tylko etykieta nas o tym błednie informuje. Np. Motul nie ma już w ofercie w pełni prawdziwego syntetyku, nawet seria 300V ma domieszki estrów pędzonych z ropy. Zaczyna królować technologia syntetyczna i robione w niej półsyntetyki właściwościami zaczynają naśladować syntetyczne oleje. Niestety...zrobienie prawdziwego syntetyku na bazie estrów chemicznie zrobionych z gazu jest kosztowne...więc sięgnięto po ropę, tylko cena pozostała ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze są teksty pseudomechaników : "panie syntetyk za rzadki,lej pan lepiej 10W40 bo się silnik rozszczelni" :decayed::polew:

kolego Rabbi z tymi pseudo mechanikami nie masz do konca racji bo chyba nie wiesz ze olej ful syntetyk ma wiecej środków myjących płuczacych ,które neutralizują nagar itp.oraz utrzymują wnętrze silnika w większej czystości od pół syntetyku czy mineral.... w porównaniu mineralny prawie tych środków już nie ma

poczytaj troszke o olejach

kolego jeśli masz wątpliwości to załóż wątek i zapytaj czy komuś się silnik rozszczelnił po przejściu z 10W40 na rzadszy olej :facepalm: (nie licząc Fiatów 125p czy Polonezów)

Ja nie znam takiego przypadku odkąd mam styczność z auto serwisem i powiem więcej znam kilka osób które przytarły motor/turbinę na badziewiu zwanym półsyntetykiem 10W40 na własną prośbę.

Uszczelnianie za pomocą gnoju wewnątrz silnika nie jest ani prawdą ani dobrym pomysłem,także nie wierz w mity powielane przez przysłowiowego emerytowanego "pana Heńka" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego złe mnie zrozumiałeś nie chodzi mi ze użyjesz syntetyku i zaraz beda przecieki itp poprostu półsyntetyk ma mniej środków myjących itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeśli nie ma dla Ciebie znaczenia czy jesz kanapkę tylko ze smalcem, bądź z masełkiem i szynką to jedź ze smalcem. Tak samo i z olejem.

Silnik ma łatwiejszy rozruch na oleju syntetycznym zwłaszcza zimą, bo pozostałych parametrów nie odczuje zwykły zjadacz chleba, jest czystszym nie pozostawia takiego nagaru jak półsyntetyk.

Ja mam 300 i leję dalej oliwkę taką jaka ma być zalana i dedykowana do typu silnika 5W30.


Niestety jeszcze takie są czasy że przysłowiowych "Heńków" jest co nie miara, i to oni żyją epoką że jak auto ma więcej niż 200 tyś, to trzeba zalać 10W a może i nawet 15W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wiec przy nastempnej wymianie oleju płukanka i syntetyk nie wiem dlaczego ale jakoś przywiązałem sie do valvolaina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeśli sprawuje Ci się ok na VALVOLINE to taki stosuj i nie zmieniaj, jest to jeden z lepszych olei silnikowych, i nie ma co skakać zmieniać itp. a płukankę jak najbardziej polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego złe mnie zrozumiałeś nie chodzi mi ze użyjesz syntetyku i zaraz beda przecieki itp poprostu półsyntetyk ma mniej środków myjących itp

Brak słów :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Dev masz jakąś aluzje??Podziel sie prosze i swoimi spostrzeżeniami oraz uwagami nie jestem alfą i omega chętnie sie naucze czegoś nowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie róbcie śmietnika znowu, temat o olejach ma 180 stron i jest tam wszystko. BEX4 tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/4014-all-jaki-olej-silnikowy/ , tłumaczone tam było wiele razy. A co do przejścia na 5w to właśnie to zrobiłem, niestety nie dużo przejechałem więc sie za bardzo nie wypowiem. za jakieś 2-3 tys dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja teraz zaleje sobie taki olej:

http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=51&sector=Care

Ciekaw jestem czy będzie słychać przy odpalaniu łańcuszek. Bo na Motulu X-clean 5W40 przez pierwsze 5tyś km nic nie słychać i jest zerowy pobór a po tym przebiegu zaczyna być słychać i trzeba dolać troszkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie róbcie śmietnika znowu, temat o olejach ma 180 stron i jest tam wszystko. BEX4 tutaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/4014-all-jaki-olej-silnikowy/ , tłumaczone tam było wiele razy. A co do przejścia na 5w to właśnie to zrobiłem, niestety nie dużo przejechałem więc sie za bardzo nie wypowiem. za jakieś 2-3 tys dam znać.

I teraz też mam czytać 180 stron? Wyczytałem co mnie interesuje na pierwszej tutaj więc - nie, dzięki :D

A do płukania coś konkretnego czy MILLERS styknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego 3r4 zadzwoń do tego sklepu: www.zmienolej.pl Na temat płukanek się dowiesz wiele. Sam się zastanawiam nad tym ale nie wiem jak mój silnik to zniesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...