Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, przem8 napisał:

Olej jak olej. Ważne, żeby był z pewnego źródła i wymieniany raz do roku lub max co 10tys. w tym silniku. Żadne ultra, hiper oleje nie pomogą na syf w tym silniku, który powstał wcześniej przez serwis w trybie LL ani nie uleczą silnika z powodu zużycia.

Podstawa to markowy filtr oleju, oliwa 0/5w40 z normą vw i nie przeciąganie wymian oleju.

Fuchs'em chyba zalewano silniki w fabryce ale nie jestem pewien czy akurat w tym koncernie.

Mi nie chodzi o czyszczenie silnika, bo była misa ściągana i czyszczony smok przy ok 180kkm (było sporo nagaru w misce ale smok nie był jeszcze tragiczny). Teraz zmieniam olej co 15kkm.

Bardziej chodziło mi o parametry pod kątem wymagającego jednak od oleju silnika 1.8T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja przeszedłem z LM sht na o wiele tańszą, według mnie lepszą alternatywę, i jestem zadowolony.

Jeśli jeszcze czasem lubisz depnąć to zapomnij, że jakikolwiek olej trzyma dobre parametry po 8tys. w tym silniku.

Spróbuj zalać tego fuchsa i się przekonasz. Krzywdy na pewno silnikowi nie zrobisz. Jeśli wg Ciebie nie spełni oczekiwań to przy następnej wymianie zalejesz coś innego.

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, przem8 napisał:

Ja przeszedłem z LM sht na o wiele tańszą, według mnie lepszą alternatywę, i jestem zadowolony.

Jeśli jeszcze czasem lubisz depnąć to zapomnij, że jakikolwiek olej trzyma dobre parametry po 8tys. w tym silniku.

Spróbuj zalać tego fuchsa i się przekonasz. Krzywdy na pewno silnikowi nie zrobisz. Jeśli wg Ciebie nie spełni oczekiwań to przy następnej wymianie zalejesz coś innego.

Pozdrawiam :hi:

mi Fuchs kojarzy się tylko z palącą się kontrolką cisnienia oleju 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, strazak93 napisał:

A czy szanowny kolega podzieli się jaki to alternatywny olej zalewa? 

Ravenol, pisałem już wcześniej w tym temacie  :)

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam kilka pytań związanych z wymianą oleju w zagazowanej a4 b6 1.8t bfb.

Proszę o pomoc.

1. Jaki olej polecacie do tego auta ? ( Obecnie mam zalany 10w40 mobil ) - słyszałem że valvoline to niezły olej

1. Czy w momencie gdy obecnie mam zalany olej 10w40 mobil , i chciałbym przejść na olej np. 5w40 to muszę robić płukanki , czyszczenia smoka itp ?

3. Obecnie fis pokazuje mi ze muszę robić przegląd za jakieś okolo 1000km , rozumiem że po wymianie oleju zeruje licznik i samochod juz sam bedzie wiedzial ze ma np. za nastepne 15000km wyswietlic komunikat ?

Od poprzedniego przegladu minelo wlasnie 15000km

4. Jaki filtr oleju polecacie ?

5. Jakim kluczem demontowac filtr oleju ? Czy cos takiego zda egzamin ? 

http://allegro.pl/klucz-tasiemkowy-opaskowy-do-filtra-oleju-55-110mm-i6975886343.html

6. Jaki filtr powietrza polecacie ?

 

Chcę poznać raz Wasze opinie , tak abym w przyszłości sobie już robił to regularnie bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, bird71 napisał:

Panowie mam kilka pytań związanych z wymianą oleju w zagazowanej a4 b6 1.8t bfb.

Proszę o pomoc.

1. Jaki olej polecacie do tego auta ? ( Obecnie mam zalany 10w40 mobil ) - słyszałem że valvoline to niezły olej

1. Czy w momencie gdy obecnie mam zalany olej 10w40 mobil , i chciałbym przejść na olej np. 5w40 to muszę robić płukanki , czyszczenia smoka itp ?

3. Obecnie fis pokazuje mi ze muszę robić przegląd za jakieś okolo 1000km , rozumiem że po wymianie oleju zeruje licznik i samochod juz sam bedzie wiedzial ze ma np. za nastepne 15000km wyswietlic komunikat ?

Od poprzedniego przegladu minelo wlasnie 15000km

4. Jaki filtr oleju polecacie ?

5. Jakim kluczem demontowac filtr oleju ? Czy cos takiego zda egzamin ? 

http://allegro.pl/klucz-tasiemkowy-opaskowy-do-filtra-oleju-55-110mm-i6975886343.html

6. Jaki filtr powietrza polecacie ?

 

Chcę poznać raz Wasze opinie , tak abym w przyszłości sobie już robił to regularnie bez problemów.

1 10w40?? Kto Ci taki zalal:/ zmieniaj na 5w40.Cofnij sie wczesniej i przekartkuj caly wątek zwiazany z olejami i zobacz kto jakie oleje zalewa temat rzeka.Ja osobiscie leje LM synthoil hight tech.

2 zmierz cisnienie oleju i wtedy zobaczysz czy trzeba czyscic smoka , wnioskujac ze wymieniales co 15tys i do tego 10w to zapewne trzeba.

3 jak sobie ustawisz za pomocą vaga zeby Ci pokazywal nastepna wymiane to tak tez bedzie a sam skad ma wiedziec ze np olej wymieniles??:)

4 na takich rzeczach nie oszczędzaj(filtron,knecht) oleju ,powietrza.

5 Czy taki jak w linku czy np lancuszkowy tez jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bird71 napisał:

1. Czy w momencie gdy obecnie mam zalany olej 10w40 mobil , i chciałbym przejść na olej np. 5w40 to muszę robić płukanki , czyszczenia smoka itp ?

Płukanka może być, czyszczenie smoka również jeśli nigdy tego nie robiłeś - dla świętego spokoju chociaż :D

 

Godzinę temu, bird71 napisał:

3. Obecnie fis pokazuje mi ze muszę robić przegląd za jakieś okolo 1000km , rozumiem że po wymianie oleju zeruje licznik i samochod juz sam bedzie wiedzial ze ma np. za nastepne 15000km wyswietlic komunikat ?

Inspekcję musisz kasować zawsze samemu

 

Godzinę temu, bird71 napisał:

4. Jaki filtr oleju polecacie ?

mann, knecht, bosch

 

Godzinę temu, bird71 napisał:

5. Jakim kluczem demontowac filtr oleju ? Czy cos takiego zda egzamin ? 

Ja polecam coś takiego http://rafig.pl/klucz-do-filtra-oleju.html

 

Olej proponuję wymieniać co 10 tys.

 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, przem8 napisał:

Inspekcję musisz kasować zawsze samemu

 

W porządku , ale powiedz mi czy jak skasuje inspekcje to komputer znowu mi za 15000km pokaze komunikat o tym ze trzeba robic serwis ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bird71 napisał:

W porządku , ale powiedz mi czy jak skasuje inspekcje to komputer znowu mi za 15000km pokaze komunikat o tym ze trzeba robic serwis ?

Tak, ale vagiem możesz zmienić dowolnie interwał serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mnie naprowadzić w którym miejscu w vagu jest ta opcja zmiany ?

To ustawiłbym sobie na co 10tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz zaplanowane ściąganie i czyszczenie smoka to przed tym zrób płukankę niech cały syf zleci i wtedy zrobisz wszystko za jednym razem a po tym zabiegu porządny olej 5W40 ?

Edytowane przez k232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie 5w40 Elf taki w niebieskiej bańce i niema z nim lipy ważne żeby zmieniać mniej więcej co 10tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam zalany olej 10w40 niedługo wymiana i chce przejść na 5w. 

I teraz do was pytanie jaki wybrać 5w30 czy 5w40 ? 

Muszę robić płukanke czy nie trzeba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mugolina napisał:

Witam, mam zalany olej 10w40 niedługo wymiana i chce przejść na 5w. 

I teraz do was pytanie jaki wybrać 5w30 czy 5w40 ? 

Muszę robić płukanke czy nie trzeba ?

LM Synthoil High Tech 5W40

płukankę też daj

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie 5w40 Elf taki w niebieskiej bańce i niema z nim lipy ważne żeby zmieniać mniej więcej co 10tys km jezdżę na LPG. 

IMG_20180506_131731.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, oooo AEB oooo napisał:

Ja mam u siebie 5w40 Elf taki w niebieskiej bańce i niema z nim lipy ważne żeby zmieniać mniej więcej co 10tys km jezdżę na LPG. 

IMG_20180506_131731.jpg

Ile Ci tego oleju bierze na 10tys ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Dev napisał:

LM Synthoil High Tech 5W40

płukankę też daj

Bez plukanki raczej odpada żeby przejść na 5 ? Bo czytałem wiele wypowiedzi i zdania na temat plukanki są bardzo podzielone. Nigdy nie stosowalem czegoś takiego więc nie wiem jak auto zachowuje się po tym. Jedni piszą że jest ok natomiast inni że rozczelnia silnik padają uszczelki itd :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mugolina napisał:

Bez plukanki raczej odpada żeby przejść na 5 ? Bo czytałem wiele wypowiedzi i zdania na temat plukanki są bardzo podzielone. Nigdy nie stosowalem czegoś takiego więc nie wiem jak auto zachowuje się po tym. Jedni piszą że jest ok natomiast inni że rozczelnia silnik padają uszczelki itd :P

Jaki masz przebieg auta??jakies widoczne wycieki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...