Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, przem8 napisał(a):

Załóż napinacz bez fazatora to się pozbędziesz grzechotania. Nawet nowe ori z tą gownianą pseudo zmienną fazą hałasują?

Hehe gdzieś na forum ten temat czytałem. Póki co u mnie na Motulu było lalka poszedł o innym punkcie płynięcia i jest efekt. Natomiast błędów brak (czujnik hall-a ) silnik równo pracuje i tylko słychać to przy pierwszym odpaleniu potem nawet jak ostygnie jest git. Musi postać z 3 dni żeby następne odpalenie było słychać. 

Jak myślicie zalanie Liqui Moly Synthoil High 5w40 z racji lepszej jakości jest lepszą opcją ? Czy Meguin 5w40 ? Tyle że LM raczej nie wykorzystam. Co myślicie o Meguin - mówią na forach że nie zrozumcie mnie źle "gęściejszy" (choć to ta sama klasa lepkości na zimnym i tez PAO) ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1 godzinę temu, pelonek1 napisał(a):

Po co?

 

.... mnie to np. nie przeszkadza.

 

 

a koledze przeszkadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał(a):

 

a koledze przeszkadza

Serdecznie dziękuję za porady. Na prawdę się przydały. Wielkie dzięki !! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dev napisał(a):

 

a koledze przeszkadza

Może wymienić i jak kupi odpowiednie części to będzie miał ciszę.

Moje zdanie jest takie, że skoro wg producenta nawet kilkusekundowe dzwonienie jest dopuszczalne to sekundę czy mniej też może dzwonić. Osobiście nie mam zamiaru wp***dalać pieniędzy bo słyszę przez chwilę łańcuch przy odpaleniu co któryś poranek,  koniecznie przy otwartych drzwiach czy szybie bo przy zamkniętych muszę się wsłuchiwać :wink:

 

 

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę nikogo urazić, ale samochody czasem na 10 letnik oponach, hamulce skorodowane, że ledwo co spowalnia samochód, ale przeszkadza kilkusekundowe odgłosy łańcucha, które tak najprawdopodobniej jak wielu pisze są dopuszczalne. Co niektórym polecałbym przejechać się sprzętem budowlanym czy rolniczym odpowiednim do wieku samochodu i tam posłuchać aksamitnej pracy silnika przy zimnym rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Odgrzewam kotleta. 

Tak profilaktycznie spytam - jak odróżnić czy BFB ma elektryczny napinacz czy hydrauliczny ? Zauważyłem u siebie tuż na tylnej części pokrywy zaworów (nad / obok łańcucha który pracuje pod spodem) złączkę elektryczną czy to oznacza ze w tym silniku jest napinacz elektryczny ? Jeśli się mylę to gdzie jest różnica  po której można poznać ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, jareq2020 napisał(a):

Cześć. Odgrzewam kotleta. 

Tak profilaktycznie spytam - jak odróżnić czy BFB ma elektryczny napinacz czy hydrauliczny ? Zauważyłem u siebie tuż na tylnej części pokrywy zaworów (nad / obok łańcucha który pracuje pod spodem) złączkę elektryczną czy to oznacza ze w tym silniku jest napinacz elektryczny ? Jeśli się mylę to gdzie jest różnica  po której można poznać ? 

Tematy pomyliłeś :wink:

Jeśli jest wtyczka to jest "elektryczny", w BFB innych nie było, no chyba że ktoś zmienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba rodzaje to napinacze hydrauliczne, bo steruje nimi ciśnienie oleju. Ten solenoid służy do przestawiania wałka ssącego na ssaniu i przy niewielkim obciążeniu żeby silnik był bardziej eko. 

Jeśli już to jest napinacz ze zmienną faza i bez, który był w starych 1.8t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie śmiecąc nowymi tematami, zapytam w tym dziale jaką podkładkę stosujecie do korka spustu oleju. Ja mam oryginalną śrubę wraz z podkładką metalową lecz przy dokręceniu książkowym NM sączy z tego korka jak ściągnąłem pampersa. Gwint jest dobry nie zerwany ma wszystkie zwoje. Wcześniej było okej bo było dokręcone na warsztacie z większą siłą. Narazie tego nie ruszam do kolejnej wymiany lecz słyszałem o podkładkach miedzianych albo stalowo gumowo olejowych do wysokich temperatur które znakomicie uszczelniają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedziana tylko i wyłącznie, 30-35 niuta i nigdy nie ciekło. Spod metalowej się pociło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dokręcam 30 Nm, korki kupuję ze stalowymi podkładkami i wymieniam na nowy co 2 wymiany oleju, nigdy nawet nie poci się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja taka: 1.8t BFB, serwis filtrowo olejowy robiony miesiąc temu w połowie maja, w Bosch Service w Szwecji (230 tyś przebiegu). Użyty olej do serwisu nie znany (przynajmniej przeze mnie).

 

Pytanie: jaki olej kupić na ewentualną dolewkę? Myślałem o Ravenol Turbo Vst 5W40, ewentualnie zastanawiam się nad zrobieniem płukanki i zalaniem od nowa. Jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć koledzy macie jakieś dojścia do oleju ravenol vst turbo 5w40 ? tak żeby zamówić od razu z filtrem knecht oc470 w zeszłym roku w sklepie motoryzacyjnym u mnie zapłaciłem 300 zł a za filtr 47 zł gdzie jak pierwszy raz go kupowałem marzec 2021 ceny były analogicznie 175/35 zł. Nie żebym robił z siebie janusza ale uważam że to juz jest lekkie przegiecie pały, teraz widze ceny w necie 248 minimum. Pytanie moze ktos kogoś polecić kto ma jeszcze za 5 l banki w okolicach max 200-220 zł? nie chce zmieniać oleju na inny,tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, PiotrekEXEO napisał(a):

Pytanie moze ktos kogoś polecić kto ma jeszcze za 5 l banki w okolicach max 200-220 zł?

Nikt w tej cenie już nie ma, no chyba że znajdziesz to daj znać bo moje tanie zapasy też skończyły i za około 10 k km (2-3 miesiące) będę potrzebował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, PiotrekEXEO napisał(a):

nie chce zmieniać oleju na inny,tańszy.

Po 240zł/5l masz na necie i taniej nie będzie. Meguin jest po niecałe 180/5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, przem8 napisał(a):

Po 240zł/5l masz na necie i taniej nie będzie. Meguin jest po niecałe 180/5l.

wiem na petrostar teraz była promocja 236 ,mimo że nie chce zmieniać  to właśnie myślę o meguin 5w40 super leichtlauf- o ten chodzi ?,  ty przeszedłeś na ten olej ? czy zostałeś przy vst?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, PiotrekEXEO napisał(a):

wiem na petrostar teraz była promocja 236 ,mimo że nie chce zmieniać  to właśnie myślę o meguin 5w40 super leichtlauf- o ten chodzi ?,  ty przeszedłeś na ten olej ? czy zostałeś przy vst?

I pytanie kupować u kolegi berlin na allegro sa to pewne oleje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.06.2023 o 23:14, PiotrekEXEO napisał(a):

I pytanie kupować u kolegi berlin na allegro sa to pewne oleje??

Zmieniasz co 10tys km to możesz przejść na inny tańszy olej na dobrych bazach. Ja sam już z ravenola rezygnuję. Po co przepłacać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...