Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 1.8T?


januaryy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam bede zmieniał olej i przymierzam się do Millersa Trident 5w30 co o nim sądzicie. Oczywiście płukanka pójdzie przed wymianą również Millersa. Proszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam bede zmieniał olej i przymierzam się do Millersa Trident 5w30 co o nim sądzicie. Oczywiście płukanka pójdzie przed wymianą również Millersa. Proszę o sugestie.

przeczytaj post nr.192 ;)

ja w B7 2.0tdi miałem Millersa 5W40 i nie byłem zadowolony gdyż na nim motor dużo głośniej chodził niż na Motulu.Potem wróciłem do Motula i było ok

Edytowane przez Rabbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabbi to jaki proponujesz bym zalał bo po przeczytaniu tylu postów zwariować idzie? Tobie Millers nie siadł innemu LM. Pasowało by to uporządkować i zrobić listę olejów z jakaś oceną.

Jeśli Motul 5w30 to jaki??

Edytowane przez bajer1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do czego ?


profil uzupełnij bo nie wiadomo co pisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabbi to jaki proponujesz bym zalał bo po przeczytaniu tylu postów zwariować idzie? Tobie Millers nie siadł innemu LM. Pasowało by to uporządkować i zrobić listę olejów z jakaś oceną.

Jeśli Motul 5w30 to jaki??

Ja byłem zadowolony z Valvoline Synpower 0W40.Zalałem go ok 10/2013r .W zimie łańcuszka prawie nie było słychać ale po ok 8 tyś km już delikatnie było go słychać.

Teraz mam zalany Motul X-max 0W40 i przy ostatnich mrozach łańcuszek brzydko dzwoni 2 sek po nocy.

Dziś dolałem do oliwy preparat Militeca i zrobiłem trasę 200km.Zobaczymy jaki dźwięk łańcuszka będzie rano.Podejrzewam że będzie trochę ciszej :eusathink:(dam znać jutro)

......................

potwierdziły się moje przypuszczenia (jako że miałem z tym specyfikiem już wcześniej do czynienia) -po dolaniu 250ml Militeca łańcuszek z rana prawie niesłyszalny

(dziś nad ranem było -14),do tego motor pracuje delikatnie ciszej :)

Edytowane przez Rabbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalany Motul Xcess 5W40 i przy mrozach łańcuszek zaczął się odzywać. Jesienią była cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest ciekawy test olejów ale takie warunki w silniku to tylko formule 1 :decayed:http://bmwservice.livejournal.com/27699.html?thread=1271347

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... Motul... eh zadna rewelacja i czas chyba skonczyc wychwalac marke bo nie ma szczerze mowiac co. Jezeli chodzi o olej to zalewajcie olej o takich parametrach i specyfikacjach jaki zaleca producent na chu... kombinowac? Sprawa prosta jezeli ma byc 5w40 acea,api... to taki ma byc a czy zalejemy matula czy mobil to wlasciwie jeden karabin. Jezeli faktycznie mamy wybierac marke no to wg. jakis tam testow najlepiej wychodzi Lotos Quazar ale to tylko i wylacznie jak ktos ma ochote troche bardziej wyczyscic sobie portfel. Panowie taka prawda i ja juz nie namowie sie na inne oleje niz przewiduje instrukcja. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego na 5W30 mniej słychać łańcuszek niż na 5W40. Przecież oba te oleje w niskich temperaturach mają taką samą płynność. Rozumiałbym 0W30/40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o nowym produkcie: MOTUL 8100 X-clean FE 5W30.

Reklamowany jako - " niemożliwe stało się możliwe" cyt. "MOTUL wprowadził do oferty nowy produkt, który jest jak połączenia ognia z wodą. MOTUL 8100 X-clean FE 5W30 jest dowodem na to, że można wciąż przekraczać granice rozwoju technologicznego. Ten w 100% syntetyczny olej silnikowy zapewnia jednocześnie wysoką ochronę silnika i redukuje zużycia paliwa. Dotychczas było to omal niemożliwe. Dostępnę były oleje albo paliwooszczędne – czyli o bardzo niskiej lepkości, albo te o wysokiej lepkości, lepiej zabezpieczające silniki przed maksymalnymi obciążeniami mechanicznymi. Teraz spełnienie obu tych wymagań stało się rzeczywistością."

Czy ktoś może już zdążył zalać to do swego auta?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... Motul... eh zadna rewelacja i czas chyba skonczyc wychwalac marke bo nie ma szczerze mowiac co. Jezeli chodzi o olej to zalewajcie olej o takich parametrach i specyfikacjach jaki zaleca producent na chu... kombinowac? Sprawa prosta jezeli ma byc 5w40 acea,api... to taki ma byc a czy zalejemy matula czy mobil to wlasciwie jeden karabin. Jezeli faktycznie mamy wybierac marke no to wg. jakis tam testow najlepiej wychodzi Lotos Quazar ale to tylko i wylacznie jak ktos ma ochote troche bardziej wyczyscic sobie portfel. Panowie taka prawda i ja juz nie namowie sie na inne oleje niz przewiduje instrukcja. Pozdrawiam

jestem daleki od wychwalania motula czy innych, olej jak olej najważniejsze żeby trzymał swoje parametry ,Zalałem motula bo koleś w hurtowni nie miał valvo synpower 5w30, na którym jeździłem wcześniej i też byłem zadowolony.

Nie rozumiem dlaczego na 5W30 mniej słychać łańcuszek niż na 5W40. Przecież oba te oleje w niskich temperaturach mają taką samą płynność. Rozumiałbym 0W30/40.

Podobno 5w30 jest rzadszy i szybciej dociera przez wąskie kanaliki w silniku. U mnie jest duża różnica podczas odpalania, zresztą popatrzcie na strony producentów jakie rekomendują, ja mam silnik AWT i najbardziej rekomendowany jest 5w30 (sprawdzany na stronach castrola, mobila, motula, LM), a wcześniej lałem 5w40 i się stresowałem czy nie pada napinacz łańcucha czy łańcuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego na 5W30 mniej słychać łańcuszek niż na 5W40. Przecież oba te oleje w niskich temperaturach mają taką samą płynność. Rozumiałbym 0W30/40.

5W30 ma dużo mniejszą lepkość oleju niż 5W40, płynność też zapewne mają inną (temperaturę krzepnięcia mają pewnie tą samą lub bardzo zbliżoną ), większość 5W30 jest olejem tzw. lekkim i oszczędnym ale ich minusem jest cieńszy film olejowy i co za tym idzie łatwiej go zerwać, co z kolei prowadzi do szybszego zużycia elementów silnika oczywiście mówię tu o ostrym pałowaniu lub nieumiejętnym użytkowaniu (gaszeniu mocno rozgrzanego silnika bez ostudzenia turbiny co spowoduje spalenie oleju), przy wysokich temperaturach otoczenia i mocnym wysileniu silnika olej potrafi mocno się rozrzedzić i teoretycznie słabiej chronić lub nawet nie trzymać ciśnienia ale mowa tu o naprawdę ostrej jeździe. Plusem tego oleju jest natomiast szybka penetracja wszystkich elementów silnika w krótszym czasie co w naszych silnikach słychać na łańcuszku napinacza, łatwiejszy rozruch w niskich temperaturach. Moim zdaniem a szczególnie podczas zimy osoby które trzymają auta na zewnątrz i użytkują je na krótkich trasach często uruchamiają zimne silniki powinni jeździć na 0w30 lub 5w30 i nie ma złotego środka dla każdego, jeden zmienia olej raz w roku i szuka czegoś uniwersalnego a drugi 4 razy wtedy można latem lać olej o większej lepkości a zima o mniejszej. Kończąc posta napiszę najważniejsze, każdy dobry markowy i niepodrobiony olej spełni swoje zadanie jak będzie wymieniany na czas i silnik będzie użytkowany zgodnie z zaleceniami dla silników z turbo czy to będzie 5w30(0w30) czy 5w40(0w40), ważne by był w pełni syntetyczny,oryginalny i z pewnego źródła, wymieniany max. co 10 000 km.

Pozdrawiam.

Edytowane przez sciemamcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o nowym produkcie: MOTUL 8100 X-clean FE 5W30.

Reklamowany jako - " niemożliwe stało się możliwe" cyt. "MOTUL wprowadził do oferty nowy produkt, który jest jak połączenia ognia z wodą. MOTUL 8100 X-clean FE 5W30 jest dowodem na to, że można wciąż przekraczać granice rozwoju technologicznego. Ten w 100% syntetyczny olej silnikowy zapewnia jednocześnie wysoką ochronę silnika i redukuje zużycia paliwa. Dotychczas było to omal niemożliwe. Dostępnę były oleje albo paliwooszczędne – czyli o bardzo niskiej lepkości, albo te o wysokiej lepkości, lepiej zabezpieczające silniki przed maksymalnymi obciążeniami mechanicznymi. Teraz spełnienie obu tych wymagań stało się rzeczywistością."

Czy ktoś może już zdążył zalać to do swego auta?

pozdrawiam

mam zalany taki ale bez FE tylko x-clean+ i narazie jestem bardzo zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do silników 1.8T leję się olej bezsprzecznie 5W40 lub 0W40 z normą VW 502, olej 5W30 tak jak piszę Dev należy wziąć w odstawkę.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...