Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

5w40 ewentualnie 5w50

Kolego na zimę do 1.8T to raczej nie zalałbym 5W50 do normalnej jazdy, łańcuszek będzie słychać każdego poranka.

przeca 5w lało się do starszych 1.8t, innych v6 i v8 od nowości z tamtych lat, gdzie też były napinacze, te same

5W ok chodzi mi o drugą wartość 50 na zimę to raczej średnio, trochę ciężki (lepki) może być do napinacza łańcucha w 1.8T, jest wrażliwy i lubi grzechotać na zimno zanim dostanie oleju, latem jak ktoś mocniej lubi pokręcić to 5W50 spełni swoje zadanie. W v6 i v8 nie ma takiego napinacza.

Edytowane przez sciemamcz
  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

5w40 ewentualnie 5w50

Kolego na zimę do 1.8T to raczej nie zalałbym 5W50 do normalnej jazdy, łańcuszek będzie słychać każdego poranka.

5w40 ewentualnie 5w50

Kolego na zimę do 1.8T to raczej nie zalałbym 5W50 do normalnej jazdy, łańcuszek będzie słychać każdego poranka.

przeca 5w lało się do starszych 1.8t, innych v6 i v8 od nowości z tamtych lat, gdzie też były napinacze, te same

5W ok chodzi mi o drugą wartość 50 na zimę to raczej średnio, trochę ciężki (lepki) może być do napinacza łańcucha w 1.8T, jest wrażliwy i lubi grzechotać na zimno zanim dostanie oleju, latem jak ktoś mocniej lubi pokręcić to 5W50 spełni swoje zadanie. W v6 i v8 nie ma takiego napinacza.

Nie siej zamętu znam chłopaków z 1.8t i 2.7 bit co jeżdżą na motulu 15w50 i tylko u jednego zagra fazator przy rozruchu ..... Także 5w50 jest luks 5w a 15 to jest dopiero różnica z tym że ten motul to "prawdziwy" syntetyk a nie tylko z nazwy

Jak ktoś z głową traktuje auto w fazie rozgrzewania to i na 10w mu nic nie zrobi 5w poprawi napewno dotarcie oleju po rozruchu ale jak jest wszystko dobrze to ten olej nie schodzi z napinacza w takim stopniu by grechotać.

Edytowane przez koziol1172
Opublikowano

Niech ci będzie że "sieję zamęt" ale chciałbym zobaczyć jak ktoś odpala 1.8T przy ujemnych temperaturach na oleju 15W..... i nie słychać łańcucha :decayed: i nic tu nie ma faza rozgrzewania bo mowa o pierwszych sekundach po odpaleniu ale jest na to osobny temat i tutaj nie ma sensu o tym pisać. Wlewać co kto sobie życzy i na co go stać, oby do swojego i życzę długich bezawaryjnych przelotów :peace::drinks:

Opublikowano

Dokladnie. Wszystkie oleje sportowe maja ta wade ze w niskich temperaturach robia spustoszenie w silnikach.

Opublikowano

W v6 też są napinacze i to dwa

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

W v6 też są napinacze i to dwa

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Też mi sie zdaje ze w V6 są 2 napinacze

Opublikowano

W każdej pięcio zaworowej głowicy jest napinacz czy to 1.8T czy 2.7bit w v6 są dwa bo są dwie głowice

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja leje Mobil 1 5W50

Opublikowano

Witam mam mały problem kopiłem a4 b6 1.8 T 254 tys widziałem ze był ciągle lny olej 5w30 i ostatnio ktoś zmienił na 10w40 przyszła moja kolej na wymianę zmieniłem na 5w40 castrol edge i po odpaleniu zaczelem słyszeć jak coś szumi myślałem ze to napinacz łańcuszka lecz to chyba popychacze da się coś na to poradzić czy zmienic na 10 w 40 ?? może ktoś miał taki problem

Opublikowano

Wlej plukanke a potem dobry olej 5w40, Motul, LM czy Valvo.

szumi Ci lancuszek.

Opublikowano

Nie tyle szumi co stuka własnie sie zastanawiałem nad tym lecz che miec kilka opini

Opublikowano

U mnie mechanik zalał Castrol 5w40 . Powiem tak nigdy więcej. Czarny jak smoła już po kilku setkach ( misa była ściągania i smok czyszczony). Tak przejeździłem do wymiany. Zmieniłem na LM 5w40 . Silnik o wiele ciszej pracuje a olej do tej pory jest żółty a nie czarny po 9000 tysiącach. Dziś właśnie zamówiłem bańkę LM u kolegi z forum.

Opublikowano

Chyba faktycznie zmienię z tego castrola tylko motul czy LM a dokładnie oznaczenia

Opublikowano

LM 5w40 synthoil high tech

lub motul xcess 5w40

Opublikowano

Aktualnie latam na Motulu 5W40 x-cess, a w weekend wlewam Liqui Moly 5W40 4100.

Mam przejechane 9500km na Motulu, póki co jest jeszcze jasny.

Płukanki nie wlewam, bo nie planuję zrzucania miski - a postawiłem taki warunek, że jeśli zaleję płukankę to obowiązkowo przed zalaniem świeżego oleju zrzucę miskę i wyczyszczę smok pompy.

Jako, że robione to było 20kkm temu to póki co odpuszczam temat.

Opublikowano

LM TopTec 4100 nie jest oleje syntetycznym

Opublikowano

NIe mam wyjścia zmienie ten olej mam nadzieje ze ustana te stukania i nie wiem czy jeszcze płukankę strzelic

Opublikowano (edytowane)

LM TopTec 4100 nie jest oleje syntetycznym

x-cess jest w pelni syntetyczny czy tylko robiony w technologii syntetycznej, czymkolwiek to sięróżni...?

http://liquimoly.pl/produkty/srodki-smarne/oleje-silnikowe-samochody-osobowe/technologia-syntetyczna/top-tec-4100-5w-40-2686-detail

Czyli lepiej było wziąć x-cessa znowu... w sumie jeszcze nie wlany, mogę odmienić. Jest sens?

Edytowane przez azure
Opublikowano

Lm 4100 to technologia suntetyczna

motul ma wiecej "cukru w cukrze"

Opublikowano

podaj ktoś linka do tego motula i LM żebym czegoś chu.... nie kupił i co płukankę tez zrobić ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...