dresik86 Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 a co sadzicie o TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40 dobry wybór??
black1985 Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 Wlej LM SHT 5W40 a wcześniej przepłucz silnik płukanką LM Engine Flush a ta płukanaka nie rozczelni silnika ??
imr_pl Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 Przed chwila wrzuciłem taki zestaw Potwierdzam auto ciszej chodzi zobaczymy dalszą eksploatacje Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
maslna Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 Hej,czy ten olej będzie dobry do Bex-a https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w40 ?
Dev Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 Jo a co sadzicie o TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40 dobry wybór?? To nie full ale od biedy moze byc
BeyerBrown Opublikowano 16 Lutego 2016 Opublikowano 16 Lutego 2016 Wlej LM SHT 5W40 a wcześniej przepłucz silnik płukanką LM Engine Flush a ta płukanaka nie rozczelni silnika ?? Będzie dobrze http://motoroils.pl/dlaczego.html
Wawryn Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Panowie chciałbym kupić LM albo Millersa i tak nasza specyfikacja to 504 / 507 VW czyli 5w30.Chciałbym zmienić na 5w40 to jest już 505 VW ale tych olei jest kilka rodzajów cenowo tez się rożnią nie zależy mi na najdroższym tylko na tym żeby był dobry co mi polecicie.???
BeyerBrown Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 "Benzynowa" norma to VW504 00 (5W30) albo VW502 00 (przede wszystkim 5W40, są też spotykane 10W40 i 0W40). I choć 5W30 są nowocześniejsze na papierze, to w praktyce lepszy okazuje się 5W40
Łysyrally Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Miałem dzisiaj chwilę i zmierzyłem ciśnienie oleju, oto co mi wyszło: Zimny silnik wolne obroty - 4 [bar] Zimny silnik 3 krpm - 4,5 [bar] Ciepły silnik wolne obroty - 1,3 [bar] Ciepły silnik 3 krpm (i to samo na wyższych obr.) - 4 bar Czy te wartości są poprawne? Pozdrawiam
Dev Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Za duzy spadek cisnienia przy wolnych obrotach. Co masz za olej ?
L1953s Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Ja mam pytanie trochę z innej beczki. CY ktoś orientuje się jak rozpoznac podróbke oleju np. Liqui Moly? Chodzi o jakieś oznaczenia na opakowaniu itp. ??
Dev Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Kup od sprawdzonego sprzedawcy i nie bedziesz musial sie tym przejmowac.
Łysyrally Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 (edytowane) Za duzy spadek cisnienia przy wolnych obrotach. Co masz za olej ? Motul 10w40 ale bede wlasnie przechodzil na 5w40 i zastanawiałem sie czy nie zrzucać miski i czyścić smoka, ale wydajr mi sie ze te wartosci sa ok... A czy przy przzejsciu na pelny syntetyk nie zacznie mi palić oleju przez uszczelniacze/pierscienie? Edytowane 17 Lutego 2016 przez ?ysyrally
Wawryn Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 Jacek70 mógłbyś napisać dokładna nazwę płukanki ? olej już zakupiłem LM taki jak podałeś Ten środek wlewa się do silnika na starym oleju? i czeka aż popracuje z 15 minut ktoś mi objaśni ??
BeyerBrown Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 (edytowane) Miałem dzisiaj chwilę i zmierzyłem ciśnienie oleju, oto co mi wyszło: Zimny silnik wolne obroty - 4 [bar] Zimny silnik 3 krpm - 4,5 [bar] Ciepły silnik wolne obroty - 1,3 [bar] Ciepły silnik 3 krpm (i to samo na wyższych obr.) - 4 bar Czy te wartości są poprawne? Pozdrawiam Wg. ASO-wskiej instrukcji napraw (ELSA) wymogi są następujące: 1.8T (AVJ/AMB/BFB/BEX/BKB) temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz) ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,3 bar ciśnienie przy 3500rpm: przynajmniej 3,5...4,5 bar ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (komputer ignoruje stan czujnika ciśnienia przy niskich obrotach - u mnie przynajmniej tak jest - w silniku 3.0 - że analizuje jego stan dopiero pow. ~1500-1600rpm.) Fabryka chyba wie najlepiej jakie powinny być minima A czy przy przzejsciu na pelny syntetyk nie zacznie mi palić oleju przez uszczelniacze/pierscienie? Poczytaj: http://motoroils.pl/dlaczego.html Jak nie chcesz czytać całości to chociaż od akapitu "Bo syntetyk rozpuści uszczelki" A tak się ma "gęstość" różnych olei w temperaturze roboczej (90-110st.C): Jakie te syntetyki rzadkie, woda normalnie Edytowane 18 Lutego 2016 przez BeyerBrown
myrmex Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 ja wymieniłem olej z 10w40 na 5w40 i pojawiła się biała maź na bagnecie :/ wygląda też jakby trochę przybyło oleju. o co chodzi?
BeyerBrown Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 Jacek70 mógłbyś napisać dokładna nazwę płukanki ? olej już zakupiłem LM taki jak podałeś Ten środek wlewa się do silnika na starym oleju? i czeka aż popracuje z 15 minut ktoś mi objaśni ?? Dokładnie tak jak piszesz, do rozgrzanego starego oleju wlewasz ten specyfik: http://www.liqui-moly.pl/produkty/pro-line-1/engine-flush-pro-line-2662-detail i pozostawiasz silnik na wolnych obrotach przez 15-20min. ja wymieniłem olej z 10w40 na 5w40 i pojawiła się biała maź na bagnecie :/ wygląda też jakby trochę przybyło oleju. o co chodzi? Rozgrzej solidnie silnik, wytrzyj korek oleju i przegnaj autostradą furmankę przez co najmniej kilkanaście km. Potem sprawdź
Wawryn Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 dzięki , wleje ta płukankę poczekam te 20 minut i oddam auto na wymianę oleju
BeyerBrown Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 (edytowane) Płukankę robi się TUŻ PRZED zlaniem starego oleju , a nie, że wlejesz ją u siebie pod domem i dopiero potem jedziesz do mechanika z podnośnikiem Edytowane 18 Lutego 2016 przez BeyerBrown
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się