Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a co sadzicie o TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40 dobry wybór??

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wlej LM SHT 5W40 a wcześniej przepłucz silnik płukanką LM Engine Flush

a ta płukanaka nie rozczelni silnika ??

Opublikowano

Przed chwila wrzuciłem taki zestaw

ec716a15bc778b97a32c5f7f0eac29be.jpg

Potwierdzam auto ciszej chodzi zobaczymy dalszą eksploatacje

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jo

a co sadzicie o TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40 dobry wybór??

To nie full ale od biedy moze byc

Opublikowano

Panowie chciałbym kupić LM albo Millersa i tak nasza specyfikacja to 504 / 507 VW czyli 5w30.Chciałbym zmienić na 5w40 to jest już 505 VW ale tych olei jest kilka rodzajów cenowo tez się rożnią nie zależy mi na najdroższym tylko na tym żeby był dobry co mi polecicie.???

Opublikowano

Bierz ten ⤵

ec716a15bc778b97a32c5f7f0eac29be.jpg

Opublikowano

"Benzynowa" norma to VW504 00 (5W30) albo VW502 00 (przede wszystkim 5W40, są też spotykane 10W40 i 0W40). I choć 5W30 są nowocześniejsze na papierze, to w praktyce lepszy okazuje się 5W40

Opublikowano

Miałem dzisiaj chwilę i zmierzyłem ciśnienie oleju, oto co mi wyszło:

Zimny silnik wolne obroty - 4 [bar]

Zimny silnik 3 krpm - 4,5 [bar]

Ciepły silnik wolne obroty - 1,3 [bar]

Ciepły silnik 3 krpm (i to samo na wyższych obr.) - 4 bar

Czy te wartości są poprawne?

Pozdrawiam

Opublikowano

Za duzy spadek cisnienia przy wolnych obrotach. Co masz za olej ?

Opublikowano

Ja mam pytanie trochę z innej beczki. CY ktoś orientuje się jak rozpoznac podróbke oleju np. Liqui Moly? Chodzi o jakieś oznaczenia na opakowaniu itp. ??

Opublikowano

Kup od sprawdzonego sprzedawcy i nie bedziesz musial sie tym przejmowac.

Opublikowano (edytowane)

Za duzy spadek cisnienia przy wolnych obrotach. Co masz za olej ?

Motul 10w40 ale bede wlasnie przechodzil na 5w40 i zastanawiałem sie czy nie zrzucać miski i czyścić smoka, ale wydajr mi sie ze te wartosci sa ok... A czy przy przzejsciu na pelny syntetyk nie zacznie mi palić oleju przez uszczelniacze/pierscienie?

Edytowane przez ?ysyrally
Opublikowano

Jacek70 mógłbyś napisać dokładna nazwę płukanki ? olej już zakupiłem LM taki jak podałeś:)

Ten środek wlewa się do silnika na starym oleju? i czeka aż popracuje z 15 minut ktoś mi objaśni ??

Opublikowano (edytowane)

Miałem dzisiaj chwilę i zmierzyłem ciśnienie oleju, oto co mi wyszło:

Zimny silnik wolne obroty - 4 [bar]

Zimny silnik 3 krpm - 4,5 [bar]

Ciepły silnik wolne obroty - 1,3 [bar]

Ciepły silnik 3 krpm (i to samo na wyższych obr.) - 4 bar

Czy te wartości są poprawne?

Pozdrawiam

Wg. ASO-wskiej instrukcji napraw (ELSA) wymogi są następujące:

1.8T (AVJ/AMB/BFB/BEX/BKB)

temperatura oleju: ok. 90st.C (wentylator chłodnicy musi się włączyć jeden raz)

ciśnienie przy 2000rpm: co najmniej 1,3 bar

ciśnienie przy 3500rpm: przynajmniej 3,5...4,5 bar

ciśnienie przy obrotach jałowych: nie sprecyzowano

czujnik reaguje przy spadku ciśnienia do 1,2...1,6 bar (komputer ignoruje stan czujnika ciśnienia przy niskich obrotach - u mnie przynajmniej tak jest - w silniku 3.0 - że analizuje jego stan dopiero pow. ~1500-1600rpm.)

Fabryka chyba wie najlepiej jakie powinny być minima :wink:

A czy przy przzejsciu na pelny syntetyk nie zacznie mi palić oleju przez uszczelniacze/pierscienie?

Poczytaj:

http://motoroils.pl/dlaczego.html

Jak nie chcesz czytać całości to chociaż od akapitu "Bo syntetyk rozpuści uszczelki"

A tak się ma "gęstość" różnych olei w temperaturze roboczej (90-110st.C):

2.jpg

Jakie te syntetyki rzadkie, woda normalnie :grin:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

ja wymieniłem olej z 10w40 na 5w40 i pojawiła się biała maź na bagnecie :/

wygląda też jakby trochę przybyło oleju.

o co chodzi?

Opublikowano

Jacek70 mógłbyś napisać dokładna nazwę płukanki ? olej już zakupiłem LM taki jak podałeś :)

Ten środek wlewa się do silnika na starym oleju? i czeka aż popracuje z 15 minut ktoś mi objaśni ??

Dokładnie tak jak piszesz, do rozgrzanego starego oleju wlewasz ten specyfik:

http://www.liqui-moly.pl/produkty/pro-line-1/engine-flush-pro-line-2662-detail

i pozostawiasz silnik na wolnych obrotach przez 15-20min.

ja wymieniłem olej z 10w40 na 5w40 i pojawiła się biała maź na bagnecie :/

wygląda też jakby trochę przybyło oleju.

o co chodzi?

Rozgrzej solidnie silnik, wytrzyj korek oleju i przegnaj autostradą furmankę przez co najmniej kilkanaście km. Potem sprawdź :hi:

Opublikowano

dzięki :hi: , wleje ta płukankę poczekam te 20 minut i oddam auto na wymianę oleju :hi::)

Opublikowano (edytowane)

Płukankę robi się TUŻ PRZED zlaniem starego oleju :exclamation: , a nie, że wlejesz ją u siebie pod domem i dopiero potem jedziesz do mechanika z podnośnikiem :facepalm:

Edytowane przez BeyerBrown

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...