Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pany...zagwozdka...

Silnik po kapitalce....zrobiona głowica, kute korby, tłoki, nowe panewki, pierścienie - ogólnie wszytko co trzeba było przygotowany na 400+

Remont robiła osoba jedna z najlepszych w PL odnośnie grubych modów...olej jaki zaleca lać to Shell 10w60...czy to dobry wybór?

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

10W60 jest dobry do upalania a nie do smucenie banana dokooła remizy albo komina we wsi. Zalej porzadnego fulla 5W40.

Opublikowano

5w50 i będzie optymalnie roboform... najlepsze rozwiązanie do 1.8t

Opublikowano

5w50 i będzie optymalnie roboform... najlepsze rozwiązanie do 1.8t

Pokaz mi jakis 5w50 ktory ma norme 502.00/504.00

Opublikowano

Dev - Valvoline 5W50 zamiast Motul XCess 5W40 do seryjnego BEXa na lato - jest sens?

Opublikowano

Ja np zaprowadzam auto do kolegi z dyplomem mistrza mechanika

A ja kiedyś zaprowadziłem auto do INŻYNIERA mechanika z 30-to letnim stażem... nigdy więcej :wink:



Valvoline 5W50 zamiast Motul XCess 5W40 do seryjnego BEXa na lato - jest sens?

Cytuję odpowiedź zamieszczoną wyżej, TUŻ nad Twoim postem:


Pokaz mi jakis 5w50 ktory ma norme 502.00/504.00

Jak spełnia to lej litrami :hi:

Opublikowano

Ja np zaprowadzam auto do kolegi z dyplomem mistrza mechanika

A ja kiedyś zaprowadziłem auto do INŻYNIERA mechanika z 30-to letnim stażem... nigdy więcej :wink:

Valvoline 5W50 zamiast Motul XCess 5W40 do seryjnego BEXa na lato - jest sens?

Cytuję odpowiedź zamieszczoną wyżej, TUŻ nad Twoim postem:

Pokaz mi jakis 5w50 ktory ma norme 502.00/504.00

Jak spełnia to lej litrami :hi:

Wlasnie Valvo nie podaje normy VW jaką spełnia ten olej, póki co nie doszukałem się tego nigdzie... Ludziska leją to do 1.8T.

W sezonie letnim na 10kkm musialem niespelna 1l dolac, w zimowy widzę że mniej tego motula idzie. Stąd pomysł o 5W50.

Opublikowano

Tylko Valvo nie podaje bezpośrednio normy VW, można przez normy API/ACAE porównywać. Zapewne na 99% spełnia 502.

Opublikowano (edytowane)

Kombinujeta ludziska niepotrzebnie, już było wyżej napisane, że jeśli latacie głównie do pracy, kościoła czy na sobotnie potańcówki w remizie a tor wyścigowy to widzicie tylko na Polsacie jak puszczają wyścigi F1 to 5W40 zgodny z normą VW502 00 jest najlepszym olejem do tego silnika. W sumie to do takiej jazdy styknie już w zupełności 5W30 (VW504 00), którym też można zalewać 1.8T :hi:

Ten Valvo z serii MST będzie idealny:

http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/6014.pdf

Spełniając przy okazji normę MB229.51 ten olej znacznie przewyższa wymagania VW502 00, sami spójrzta:

http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/lubrizol/Markets/EngineOilAdditives/100132RPtool2012Deploy/rp/pc/index.html

Trzeba samemu wyklikać i nanieść na diagram odpowiednie normy :hi:

Wymienione wyżej 5W50 mają dużą lepkość w temperaturze roboczej silnika (17,5 - 18,6cSt) niż wymaga to norma VW502 00 (ok. 13,5-14,5cSt), skutkować to będzie min. gorszym odprowadzaniem ciepła (mniejszy przepływ oleju) jak i gorszą reakcją turbiny na dodanie gazu, co ładnie wyjaśniono na poniższym filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=pK1Y3KgOIDE

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Witam wszystkich jak kupiłem auto to motor był zalany shell helix ultra 5w40 i brał mi go 100ml na 1000km. Postanowiłem zmienić na lepsza oliwę i wybór padł na Motul x-max 0W40 i pije go podobnie może ciut więcej teraz mam pytanie , czy ten olej jest za rzadki ? Może teraz zmienić Motul x-cess 5w40 co o tym myślicie ? wolę tak zobaczyć niż remontować silnik chociaż wydaje się to nieuniknione :/ z góry bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)

Opublikowano

To raczej niewiele pomoże, bo X-max 0W40 ma lepkość ("gęstość") w temperaturze roboczej silnika zbliżoną do X-cess-a 5W40 (13,5 vs 14,2cSt), ale spróbować nie zaszkodzi. Remont dzięki temu przełożysz na przyszły rok :)

Ale przy takim przepale jaki masz nie zawracałbym sobie nim głowy.

Daj przed wymianą dobrą płukankę, np. LM Engine Flush z linii ProLine, może dzięki temu pierścienie na tłokach uwolnią się od syfu i przepał zniknie całkowicie :)

Opublikowano

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź :) większość osób mówi żebym nie szukał sobie problemów ale wolę się doradzić :) a nie nic się silnikowi nie stanie jak będę tak skakać po olejach co 10000km? ;) Chociaż motul to motul :) zmianę będę miał za 2000 km więc zaleję tą płukankę i oliwę 5W40 :)

Opublikowano

Ja bym raczej nie stosował płukanki bo wywali Ci cały syf i może dojść do rozczelnienia a wtedy gwarantowany remont silnika masz zapewniony. Wyczyść pompę oleju i miskę olejowa i zalej lm lub Motula 5w40. Ja w tamtym tygodniu czyścilem smoka -był czysty ale za to miska była przepalona nieźle, zalany 5w40 Motul x cess i elegancko.

Opublikowano

To wszystko po shellu zostało zrobione miska była w dole cały układ wyczyszczony odma wymieniona turbo po regeneracji więc chcę tak zrobić żeby dla mojego motoru było jak najlepiej ;)

Opublikowano

polecam liqui moly 5w 30

Opublikowano

To teraz co wybrać żeby troszkę mu zniwelować spalanie oleju wiem że całkowicie tego nie zmienię jedynie przez remont ale może troszkę się uda :)

Opublikowano

Wg mnie spróbować można Valvoline VR1 5W50.

Opublikowano

Ile tego oleju Tobie bierze na jaką ilość km?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...