Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widzę, że jak coś jest w technologii syntetycznej to juz jest bee nawet jak jest to olej LM.  A prawda jest taka ze parametrami przewyższa wiele inych olejów "full syntetyk" a klasa lepkos 170 czyli to juz olej premium, wiec nie wiem czemu nie polecany. A porównując LM top tec a Motul 8100 X-Cess parametry maja praktycznie identyczne.

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
11 godzin temu, SEBOlbfb napisał:

Widzę, że jak coś jest w technologii syntetycznej to juz jest bee nawet jak jest to olej LM.

Nie jest bee tylko kolega pytał w czym tkwi różnica. Każdy zaleje to, co będzie uważał za stosowne...

Opublikowano

mam dylemat, jutro zmiana oleju i mam filtr oleju Febi 22550 on jest węższy niż ten co do tej pory stosowany z tego co wyczytałem to jest do 1.8T AUM, nie warto się w to pakować i brać normalny ?

Opublikowano
14 godzin temu, QuikSilver napisał:

mam dylemat, jutro zmiana oleju i mam filtr oleju Febi 22550 on jest węższy niż ten co do tej pory stosowany z tego co wyczytałem to jest do 1.8T AUM, nie warto się w to pakować i brać normalny ?

Po co kupujesz jakieś wynalazki , kup filtr mann lub knecht i będzie na pewno ok .

Opublikowano

nie kupuje wynalazków, na allegroszu bylo filtr do 1.8T wszystkie wersje silnikowe skąd miałem wiedzieć że taki wyślą

Opublikowano

Kup mann lub knecht i będzie ok.

Opublikowano

od 5 lat zakładam knechta i wiem że jest okey, dałem się naciągnąć bo była obniżka na tego febi

Opublikowano

Generalnie moim zdaniem czy to będzie 5w40 czy 30 to silnik tego nie odczuje. Co do oleju to czy elf, czy Mobil czy total to na te 10 tys km silnikowi nie za szkodzi nic. Slyszalem zle opinie o castrolu, kilka lat temu go zalalem i jeden ciort po babke jechal w pracy silnika, to samo co mobil z beczki. Wcześniej miałem A3 1.8t i lalem co leciało tylko ze 10w40 i silnik przy 550 tys km trzymał bez remontu 13 bar kompresji. Ale turbinka to odczuła. Dla turbinki najzdrowszy jest syntetyk. Teraz jeżdżę juz kilka lat na valvoline max life 5w40. Silnik wyczuwalne cichszy, cena 90Zl za 4l, olej trzyma do końca właściwości tzn po 15 tys km nie robi się nawet czarny a ciemno czerwony, bez dolewki co 15 tys km wiec chyba bardzo się lubi z turbinka.

Opublikowano

dorzuce swoje 3 gr.

jeździlem na motulu 5w30 i lekko mi szklanke było slychać jak cyka na cieplym

zrobilem plukanke i zalalem LM 5w40 i praktycznie wogole nie slychac cykania. trzeba sie przysluchac aby cos było slychac

Opublikowano

Witam.

Czy Millers EE 5w40 jest taką petardą jak mi to mówił koleś w sklepie z olejami? Ponoć nie ma nic lepszego. Lepszy niż Trident, Motul X-Cess i Liqui Moly.

LM to mówił, że ma lepszą chemię niż oleje, co mnie zdziwiło, ale też wziąłem to info z dystansem. W zasadzie byłem już zdecydowany na Synthoil High Tech 5w40 + Ceratec, jako, że to jednej firmy. Ale tym Millersem mi trochę namieszał w głowie. Millers też by wyszedł mnie najdrożej (no bo nie ma nic lepszego :D), bańkę EE ma za ok. 220zł. X-cess ok 160zł. LM jest w oficjalnym sklepie na Allegro za 190zł. W jakiej hierarchii byście je uszeregowali, biorąc też pod uwagę cenę? 

Dodam, że po montażu zregenerowanej turbawki mechanior wlał mi bez pytania Castrola. Boli mnie ten fakt, więc chcę teraz zalać czymś lepszym. Ceratec może się wykazać, bo mam ponad 300k realnego przelotu i bierze mi nadal trochę oleju. Pzdr.

Opublikowano

Z tych co podales bralbym lq. Ma cene adekwatną do jakości. Jeżdżę na nim kilka lat i złego słowa nie moge powiedzieć. Kiedys wlalem amsoil, bo byl w dobrej promocji ale wedlug mnie szybciej się zestarzal i nie do końca sprawdził się w tym silniku. 

Opublikowano
Dnia 16.04.2017 o 22:03, SzczYpior_n1 napisał:

Czy Millers EE 5w40 jest taką petardą jak mi to mówił koleś w sklepie z olejami? Ponoć nie ma nic lepszego. Lepszy niż Trident, Motul X-Cess i Liqui Moly.

Miałem go i zachowywał się tak samo jak SHT czy X-cess. Olej jak olej, auta nie katuję (tzn, nie pałuję na zimnym) ani nie zamulam ruchu emeryckim stylem jazdy, więc w typowym użytkowaniu OSOBOWEGO samochodu, by nie rzec - du...powozu (jakim jest A4) nie widzę potrzeby płacenia za niego ~50zł/l. :hi:

Interesuje Cię w jakim stanie będzie silnik za pół miliona kilometrów? Bo mnie nie:wink:

Opublikowano

Nawet jeśli Millers miałby jakieś cudowne właściwości smarno-ochronne to moim zdaniem nic nie przebije "zakonserwowanie" ZDROWEGO silnika preparatem ceramizującym - np. LM CeraTec. Flaszka za ~30zł starcza na 50tys.km 

I błędem jest myślenie, że to jakiś moto-doktÓr do ratowania zajechanych jednostek... oczywiście można go też w ten sposób użyć :wink: 

Opublikowano

Dzięki za uświadomienie, oczywiście mnie nie interesuje co będzie z tym silnikiem za pół miliona, pewnie tyle nie dożyje. Tylko chciałem, żeby kultura pracy była na maksymalnie możliwym poziomie i może liczę w głębi duszy, że coś spadnie spalanie oleju względem Castrola, ale jak tak się nie stanie to nie będę płakać. Pewnie, że jest to zwykły d*powóz. Więc Millersa sobie odpuszczę. Jako, że będę zamawiał Cerateca z oficjalnej stronki, to i wezmę przy okazji SHT, źródło pewne a cena niewiele wyższa niż Motul stacjonarnie ;).

btw.  Ceratec wiem, że nie jest żadnym moto-doktórem. Mam zdrowy silnik, tylko już z pewnym przelotem, całkiem normalnym jeszcze. Chcę użyć mieszanki oleju premium i ceramizera, żeby zobaczyć co będzie, nawet nie wiem co było lane i jak serwisowane przede mną. Może będę też lepiej spał, bo Castrol jest jechany z góry do dołu ;).

Opublikowano

Zastosuj po tym castrolu płukankę z liqui moly i będzie komplet.

Opublikowano
Przeczytałem cały wątek, ale mało osób leje tutaj Valvoline.  Czy dalej jest to dobry olej i można go lać do BFB? Konkretnie SynPower 5w40 lub SynPower mst c3 5w40. I od razu mam pytanko, czym te oleje się od siebie różnią? 


Syn Power bedzie odpowiedni. Sam taki leje. Mst c3 jest do aut z dpf. Musi spelniac inne normy (ekologia) przez co nieco slabiej chroni silnik.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Koledzy mam problem. Moja furka bierze olej i dopoki nie ogarne tego problemu chcialbym zalac olej ogolno dostepny w kazdym sklepie.  Myslalem o jakims polsyntetyku. Co zalac?

Opublikowano

Polecam oleje Total. Dobre ceny i berdzo dobre oleje.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
14 minut temu, kodzak0 napisał:

Koledzy mam problem. Moja furka bierze olej i dopoki nie ogarne tego problemu chcialbym zalac olej ogolno dostepny w kazdym sklepie.  Myslalem o jakims polsyntetyku. Co zalac?

Jak dostępny w każdym sklepie/cpn-ie to bierz cokolwiek byle zgodnego z normą VW502.00 

Z quasi-syntetyków myślę, że dobre będą oleje Shella, do kupienia wiadomo gdzie :) 

http://www.shell.pl/kierowcy/oleje-silnikowe-i-srodki-smarne/oleje-samochodowe-helix/ogolne/shell-helix-ultra-5w-40.html 

Opublikowano

A dla czego chcesz zalac polsyntetyk? Na jakim oleju wczesniej jezdziles i ile Ci go ubywalo?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...