Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

23 minuty temu, Piotr Korkosz napisał:

 

Moja pomyłka nie sprężarkę a przyspieszył proces sprężonym powietrzem

 

Nie bardzo wiem jak można to zrobić a trochę lat w tym fachu "praktykuję"

Ogólnie - mniej więcej (co do reszty) można się z Tobą zgodzić aczkolwiek nie do końca. Bo oto nie "my się stajemy" tylko są nimi wszyscy.

Na wymienianym sajcie AUDIZINE (piszemy site ale jednak ja wolę spolszczenie sajt na polskich forach ;) ) piszą ludzie z Niemiec UK USA Indii Rosji nie ma "lepszych i gorszych"

Nie ma co popadać w kompleksy - jest sporo Polskich wpisów i naprawdę są doceniane. Technika tak jak kapitał  - nie ma narodowości.

Stereotyp o "niemieckiej" technice i doskonałości jest... MITEM

Legendarny silnik 1.9 tdi - zgadnij inżynierowie jakiego kraju "wymyślili"?

Słynne "pompowtryski" w jakim kraju wdrożono?

System diesla "comonrail" skąd się w Niemczech wziął?

Jeżeli odpowiesz - że to ich rodzime produkty - będziesz w błędzie.

Tak że wy  wszyscy z tymi "Niemcami płaczącymi"  też może bez obłędu... Niemcy sporo dali technice ale też i sami TYLE SAMO "wzięli" i nie mówię tu o słynnym  przycinku prof W Bartoszewskiego nt płytkiego niemieckiego dowcipu  "jedź do Polski Twój samochód już tam jest"  Kiedy ŚP prof Bartoszewski przypomniał genealogię tej dykteryjki

Podobno w czasach okupacji ludzie mawiali "Jedź na roboty do Niemiec - Twoje meble już tam są"

Takim akcentem - czcząc pamieć tego wielkiego Polaka w aspekcie motoryzacji zakończę swój wpis :)

 

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
11 minut temu, BeyerBrown napisał:

Twoją bystrość umysłu. Może ją masz, ale powyższym wpisem na pewno tego w żaden sposób nie okazałeś.

To co wchodzisz w zagadkę - odpowiesz? będzie wesoło - obiecuję prześlę wideo :)

Opublikowano

Poczekam wpierw na odpowiedź jaką Ci VAG udzieli :hi:

Opublikowano
Teraz, BeyerBrown napisał:

Poczekam wpierw na odpowiedź jaką Ci VAG udzieli :hi:

Ale do Vaga vs LONG LIFE mam pisać? przecież to tacy fachofffcy jak ty "od instrukcji" odn poziomu oleju tam piszą :) ja nie mam pytań do nich

Widzę, że nie podejmiesz próby odpowiedzi wolisz... siano tzn wykręcanie się nim ;)

Opublikowano

Wylye chłopie, Ty się bawisz w jakieś cwaniackie quizy tu? Gdzie są moderatorzy...

 

Czy ktoś ma już jakieś namacalne fakty i mity, doświadczenia związane z używania w 1.8T oleju już w tym wątku wspomnianego - Specol Gold 5w40? Piszą, że jest lepszy od Motula, porównywalny z LM SHT. Bardzo odważne zarzuty jak na olej za 60zł /4L. Pytanie, czy postawić na sprawdzoną jakość (LM SHT) czy być królikiem doświadczalnym za 3 razy mniej...

Opublikowano

Wyle,  Ci sami fachowcy skonstruowali silnik i w ogóle całe auto którym jeździsz. Skoro nie masz do nich zaufania to po co kupiłeś ich myśl techniczną, tj. A4?

A z wiarygodnego źródła dostałem odpowiedź, że ten Specol to bardzo dobry olej i nie należy się go obawiać.

Opublikowano
A z wiarygodnego źródła dostałem odpowiedź, że ten Specol to bardzo dobry olej i nie należy się go obawiać.

Dzięki, za info, jednak jest za mało konkretne bym się skusił. Jednak nie widać tu jakoś, żeby ludzie się na ten olej rzucali, a współczynnik jakości do ceny powinien to sprawić, bo jest rewelacyjny jeśli by się okazało, że jest konkurentem dla zachodnich olejów premium.

 

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Opublikowano

Wleję go przy następnej wymianie oleju, tyle, że miej na uwadze, że mam inny silnik pod maską :wink: 

Opublikowano (edytowane)

 

10 godzin temu, SzczYpior_n1 napisał:

Specol Gold 5w40? Piszą, że jest lepszy od Motula,

:) chłopie - nie ma "lepszych i gorszych" olejów są tylko mniej lub bardziej nawiedzeni użytkownicy.  Jedyną klasyfikacją wyboru oleju do silnika - o czym pisano tu nie raz jest tzw akceptacja producenta - którą znajdziesz w specyfikacji. :) 

 

10 godzin temu, BeyerBrown napisał:

Ci sami fachowcy skonstruowali silnik i w ogóle całe auto którym jeździsz. Skoro nie masz do nich zaufania to po co kupiłeś ich myśl techniczną, tj. A4?

Czymś jeździć muszę.  Wybór samochodu i silnika w dzisiejszych czasach jest sprawą trudną. Jak wiadomo to wybór kompromisu pomiędzy sumą WAD i ZALET

Z pewnością nie jest to idealne auto. Mój wybór tym razem polegał na szukaniu napędu na 4 koła. Wyeliminowałem HALDEX wybrałem QUATTRO - choć i ono nie jest  bez WAD. 

Wybrałem silnik 1.8t - ponieważ znałem jego wcześniejsze zalety w wersjach 1.8. Niestety nie wiedziałem jeszcze wtedy o zjawisku "clogginngu" tego silnika.

Dlatego po 2 latach użytkowania tego pojazdu - kiedy dowiedziałem się jak zminimalizować problem - podzieliłem się tym info tu.

Wtedy człowiek, który na co dzień jeździ autem z całkiem innym motorem - napisał że "on się z tym nie zgadza" :)))) Ze moje info jest - oględnie mówiąc - apokryficzne ;)

No bo zaczerpnięte z "ruskich internetów" :) Zachęcam poczytać co o tym mówi tysiące użytkowników https://www.google.pl/search?q=1.8t+sludge+issue&gws_rd=ssl

Mówię i piszę w kilku językach - niestety nie w twoim. Jeżeli jednak potrafisz/chcesz - przeczytaj co napisała amerykańska Grupa VW na ten temat http://www.audizine.com/forum/showthread.php/19566-VW-admits-to-1-8T-sludge-issues?p=221939&viewfull=1#post221939

tam na dole masz takie oto zdanie

Cytuj

Toyota in April 2002 notified 3.3 million owners of 1997 to 2002 Toyota and Lexus vehicles with certain V-6 and four-cylinder engines that it would pay for sludge-related repairs for eight years from date of purchase. At the time, Toyota said that it had received about 3,400 sludge-related complaints. 

Tak, że i Ty nie możesz spać spokojnie :);) 

a tu - jak przeczytasz dowiesz się skąd się wzięło na forach w świecie te 8tk

Cytuj

In its letter to Passat and A4 owners, VW says that it will cover necessary engine repairs if oil sludge causes a problem and the vehicle owner could provide proof of oil changes. Oil changes would have to be according to VW-recommended maintenance schedules. VW recommends that oil be changed at 5,000 miles or six months. 

Zobacz ile czasu musiało upłynąć ile hektolitrów olejów się przelać i silników zostać zarżniętych - by FACHOFFCY z VW przyznali że byli matołami.

To dlatego trzeba być ostrożnym czytając ich BEZDURNE instructiony :)

Bo To co oni zalecają producenci w różnych tam instrukcjach trzeba czytać ze zrozumieniem. I na pewno nie lejemy oleju do górnej kreski.

PYTAM  - czy w świetle tego wszystkiego wymiana oleju typu LL jest mądrą decyzją - (chłopie ;) ) 

Mimo wszystko po zastanowieniu wybrałem to auto. Dokonałem w nim tyle poprawek i ulepszeń ile potrafiłem - czy już wiesz dlaczego tak wybrałem?

10 godzin temu, BeyerBrown napisał:

A z wiarygodnego źródła dostałem odpowiedź, że ten Specol to bardzo dobry olej i nie należy się go obawiać.

To "wiarygodne" źródło to? Dobrym zwyczajem jest podawanie źródeł - nawet jak pochodzą z "ruskich internetów" 

- to raz.

A dwa - nie ma lepszych i gorszych olejów. Są tylko oleje źle dobrane i/lub zbyt rzadko zmieniane

Edytowane przez Wylye
Opublikowano (edytowane)

Wylye, mi wypominasz zarozumiałość, a sam wszystkich naokoło się czepiasz i pouczasz. Na dodatek urządzasz jakieś zgadywanki mające pokazać jakim to Ty jesteś fachowcem obeznanym w temacie olejów (nie przeczę). Nie chcesz napisać do VW, rozumiem... za to ja mam do Ciebie informację - zastanowię się nad odpowiedzią na Twoje/twoje pytania gdy Ty/ty zamiast kapelusza zjesz publicznie słomę z butów. Bo odnoszę wrażenie, że Ci/ci z nich wystaje :hi:

:wink: 

Podaj mi proszę wyniki swoich badań lub inne wiarygodne źródło, że to co ja wkleiłem (właściwy poziom oleju) jest niezalecane dla silnika 1.8T.

I nie odstawiaj tutaj znów mniemanologii stosowanej, twarde dowody proszę.

No i jakbyś się przyjrzał troszkę dokładniej tej grafice to zalecany poziom nawet się nie styka z górną kreską - znajduje się pomiędzy 2/3 a 4/5 max. poziomu, więc nie wciskaj tu kitu, że VAG rzekomo nakazuje lać do górnej kreski!

Poproszę też o informacje nt. częstości pojawiania się tego zaszlamienia w silniku 1.8T serwisowanych w trybie normalnym. Ile procent wyprodukowanych jednostek ten problem dotyka? Tysiące przykładów w Internecie... hmmm, a ile ich wyprodukowano łącznie? W przypadku Toyoty jak widzę było to ok. 3500 aut na ponad 3 MILIONY. Niech będzie nawet, że ta liczba jest zaniżona 5~10-cio krotnie (poprawka na tych co nie wiedzieli o problemie albo auto ma już kolejnego nabywcę i jeździ po dziś dzień dobijając do 500tys.km przebiegu)... wychodzi mi, że nawet z tak sporą poprawką, problem dotyczył ok. 0,5-1% wszystkich wyprodukowanych aut z silnikami o podwyższonym ryzyku.

Te wiarygodne źródło o Specolu to... niestety nie pytałem o zgodę tego Pana o publikację jego danych osobowych szerszemu gremium, więc napiszę Ci/ci kto to na PW, choć robię to z dużym oporem. W razie czego będziesz mógł do Niego napisać osobiście o swoich ew. wątpliwościach. Czy zwyczajnie tak jak tu - zacząć pisać mu swoje mądrości - ja nie chcę w tym pośredniczyć :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
 

nie ma lepszych i gorszych olejów. Są tylko oleje źle dobrane i/lub zbyt rzadko zmieniane

Widać, że Twoja wiedza wygląda na całkiem spoko, wiec powiedz mi jeszcze dobry człowieku, dlaczego na Castrolu silnik chodzi głośno i po 8000 km ze spustu leci smoła. I dlaczego oleje na bazie PAO są uważane za lepsze, niż na bazie HC jak Motul. A Specol jest niby na bazie PAO. Podobnie jak Xado i LM. W przypadku LM problemem jest cena. Skoro nie ma lepszych i gorszych, wiec po co by przepłacać wówczas...

 

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Opublikowano

A no właśnie, jak oleje takie same, to czemu jak miałem zalany silnik Motulem 5W40 to musiałem dolać przez niecałe 10 tys. km litr oleju, prawie każde odpalanie na zimnym kończyło się słuchaniem przez sekundę łańcuszka?
Wymieniłem olej na Millers Energy Efficient 5W40 i zrobiłem 9 tys. km, dolałem 200 ml (mogłem nie dolewać wtedy byłaby połowa miarki), łańcuszek czasami odezwał się tylko podczas mrozów. Dodatkowo auto ma podniesioną moc na 212 KM i 324 NM więc jest silnik bardziej obciążony niż wcześniej.

Opublikowano (edytowane)

Odnośnie Specola Gold 5w40,miałem go zalanego tyle że z dodatkiem Archoil 9100,i z własnego doświadczenia piszę,szału nie ma,pobór olej prawie dwukrotnie większy niż obecnego oleju Meguin 5w40(to sano co LM STH),dodatkowo głośniejsza praca silnika,z rana napinacz czasami strasznie  terkotał,co na obecnym oleju jest rzadko spotykane,a przerobiłem już sporo marek olejowych,i jak na razie najlepiej wypadł wspomniany Meguin Super Leichtlauf(LM STH),obecnie na dniach zalany będzie Neste City Pro 4w40,ze względu że nasi krajowi dystrybutorzy ostro zawyżyli ceny oleju Meguin(ostatnio kupowałem 5l za 125zł),zrównując je z ceną LM STH .

Edytowane przez strazak93
Opublikowano (edytowane)

 

Dnia 12.05.2017 o 10:21, SzczYpior_n1 napisał:

dlaczego na Castrolu silnik chodzi głośno

Myślę, że ten pdf odpowie na Twoje wątpliwości. Generalnie oleje PAO/estry mają swoje zalety ale mają i wady. Oleje oparte o HC (hydrocracking) mają do siebie to, zaś, że bdb wygłuszają współpracujące elementy mechaniczne. Nie chciałbym generalizować, ale do 1.8t wydaje mi się, że lepiej by było wlewać te w oparciu o HC ze względu na charakterystyczną tendencję do hałasowania hydropopychaczy i samego napinacza.W Twoim przypadku olej z "akcptacją VW 502 00" i myślę że jednak HC... Ale to moje zdanie i mogę się mylić - bo jak tu już dowiedziono wystaje mi słoma z butów :)

Zaraz, zresztą przyjdzie tu taki mój jeden "znajomy" i on ma instrukcję od Audi i zna pewnego  - ale chcącego zachować anonimowość, jegomościa - i on (wg zapewnień tego mojego "znajomego") ten pan "wie otso chodzi - we w tych fszystkich oliwach" to oni już Ci tam dokładniej powiedzą ;)

Cytuj

 A Specol jest niby na bazie PAO. Podobnie jak Xado i LM

Nie chcę się wypowiadać nt "który olej lepszy" - choć w istocie Z CAŁĄ pewnością są różnice w budowie pomiędzy poszczególnymi producentami,  którzy jak wiemy WSZYSCY (a jest ich ponad 300 worldwide) wykorzystują bazy od 6 producentów.  Moja maksyma jest taka

Stosuj olej zgodny z akceptacją OEM silnika + subiektywne własne przekonanie - że na tym konkretnie silnik pracuje bardziej "gently"

I przede wszystkim zmieniaj ten olej w przypadku silnika 1.8t częściej niż 10tkm. I nie wlewaj go "pod głowicę" bo obrazowo mówiąc - będzie "ciekł uszami" ;) trzymaj poziom pomiędzy stanami

@audicoman said:

Cytuj

prawie każde odpalanie na zimnym kończyło się słuchaniem przez sekundę łańcuszka?

A co Ci to przeszkadza? wiesz przecież że VAG w specjalnym wydanym na tę okoliczność BILETYNIE SERWISOWYM napisał że kilkusekundowe hałasowanie napinacza w tym silniku nie jest usterką. Wyjaśnia się tam (że z bardzo różnych przyczyn) może następować zwłoka w  "odbudowie" nominalnego ciśnienia potrzebnego do napięcia/zadziałania napinacza przy poranym/zimnym starcie . Nic się złego nie dzieje jeżeli "rattling" grzechotanie nie trwa dłużej jak 1 - 3 sekundy. Przyczyny zdiagnozowane to - niezbyt dobre parametry oleju, niewłaściwy filtr olejowy (chodzi o wbudowany w nim zawór "bypass" - "pewniaki" to MAN i KNECHT) uszkodzony zaworek/zaworki w podstawie filtra no i tradycyjnie już OIL SLUDGE w tych silnikach 

a tu jeden z biuletynów AUDI - America 

jygave4u.jpg

A tu Biuletyn AUDI o grzechotaniu w 1.8 vs "OIL SLUDGE" http://m.vw-audi.oemdtc.com/TSB/15-08-16.pdf

Edytowane przez Wylye
uzupełnie
Opublikowano (edytowane)

Amen. Ów znany jegomość co poleca mi olej Specola to facet siedzący w temacie oliw od lat...nie zaskoczyłeś mnie umniejszeniem jego wiedzy, wręcz wyśmianiem z jednoczesnym pokazaniem siebie jako wybitnego spejalisty. Znamienne... Napisałeś chociaź do faceta? Namiary podałem na PW.

Już nie pytam o odpowiedzi na moje pytania, bo bez żadnej złośliwości chciałem zwyczajnie w świecie poszerzyć swoją wiedzę.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
8 minut temu, BeyerBrown napisał:

Amen. Ów znany jegomość co poleca mi olej Specola to facet siedzący w temacie oliw od lat...nie zaskoczyłeś mnie umniejszeniem jego wiedzy, wręcz wyśmianiem z jednoczesnym pokazaniem siebie jako wybitnego spejalisty. Znamienne... Napisałeś chociaź do faceta? Namiary podałem na PW.

Już nie pytam o odpowiedź na moje pytania, bo bez żadnej złośliwości chciałem zwyczajnie w świecie poszerzyć swoją wiedzę.

To masz b szczególny sposób poszerzania tej wiedzy. Pozdrawiam:hi:

Opublikowano (edytowane)

Racjonalny do bólu... dla Ciebie to abstrakcja? Powtarzam:

1. Podaj mi proszę wyniki swoich badań lub inne wiarygodne źródło, że to co ja wkleiłem (właściwy poziom oleju) jest niezalecane dla silnika 1.8T.

2. Poproszę też o informacje nt. częstości pojawiania się tego zaszlamienia w silniku 1.8T serwisowanych w trybie normalnym. Ile procent wyprodukowanych jednostek ten problem dotyka? Tysiące przykładów w Internecie... hmmm, a ile ich wyprodukowano łącznie? W przypadku Toyoty jak widzę było to ok. 3500 aut na ponad 3 MILIONY. Niech będzie nawet, że ta liczba jest zaniżona 5~10-cio krotnie (poprawka na tych co nie wiedzieli o problemie albo auto ma już kolejnego nabywcę i jeździ po dziś dzień dobijając do 500tys.km przebiegu)... wychodzi mi, że nawet z tak sporą poprawką, problem dotyczył ok. 0,5-1% wszystkich wyprodukowanych aut z silnikami o podwyższonym ryzyku.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
25 minut temu, BeyerBrown napisał:

Racjonalny do bólu... dla Ciebie to abstrakcja? Powtarzam:

1. Podaj mi proszę wyniki swoich badań lub inne wiarygodne źródło, że to co ja wkleiłem (właściwy poziom oleju) jest niezalecane dla silnika 1.8T.

2. Poproszę też o informacje nt. częstości pojawiania się tego zaszlamienia w silniku 1.8T serwisowanych w trybie normalnym. Ile procent wyprodukowanych jednostek ten problem dotyka? Tysiące przykładów w Internecie... hmmm, a ile ich wyprodukowano łącznie? W przypadku Toyoty jak widzę było to ok. 3500 aut na ponad 3 MILIONY. Niech będzie nawet, że ta liczba jest zaniżona 5~10-cio krotnie (poprawka na tych co nie wiedzieli o problemie albo auto ma już kolejnego nabywcę i jeździ po dziś dzień dobijając do 500tys.km przebiegu)... wychodzi mi, że nawet z tak sporą poprawką, problem dotyczył ok. 0,5-1% wszystkich wyprodukowanych aut z silnikami o podwyższonym ryzyku.

weź się cofnij w tym thredzie o parę stron. Poczytaj linki i te "ruskie" i te angielskie. Dzisiaj pokazałem kilka ciekawych. A najlepiej jak chcesz się upierać do u...nej smierci kup sobie 1.8t i pogadamy. Odn poziomu oleju to gdybys widzial wyzej jak koniec wlasnego nosa dostrzeglbys ze napisalem - poziom poimedzy max i min w W KAZDYM silniku.

A dlaczego i tak nie dasz sobie wytlumaczyc. Nie udawaj wiec ze jestes ciekaw :)

Sorry ale pisze ze smartfona wiec ze znakami jest roznie

Opublikowano (edytowane)

VAG też nie zaleca lać pod górną kreskę jak raczyłeś złośliwie napisać po wklejeniu przeze mnie grafiki z serwisówki ELSA . Przypatrz się dobrze w którym miejscu jest zaznaczony obszar optymalnego poziomu:hi:

"Ruskie" strony podają tylko przykłady silników już "zainfekowanych". Ja proszę o statystykę, o PROCENTOWĄ częstość występowania tej plagi. Z pominięciem silników serwisowanych w trybie LL.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
Odnośnie Specola Gold 5w40,miałem go zalanego tyle że z dodatkiem Archoil 9100,i z własnego doświadczenia piszę,szału nie ma,pobór olej prawie dwukrotnie większy niż obecnego oleju Meguin 5w40(to sano co LM STH),dodatkowo głośniejsza praca silnika,z rana napinacz czasami strasznie  terkotał,co na obecnym oleju jest rzadko spotykane,a przerobiłem już sporo marek olejowych,i jak na razie najlepiej wypadł wspomniany Meguin Super Leichtlauf(LM STH),obecnie na dniach zalany będzie Neste City Pro 4w40,ze względu że nasi krajowi dystrybutorzy ostro zawyżyli ceny oleju Meguin(ostatnio kupowałem 5l za 125zł),zrównując je z ceną LM STH .

O to mi chodziło. Dzięki strazak. Uratowałeś mnie od ugryzienia się w... łokieć. Wpadnie więc LM. Dalej pewnie stosunek ceny do jakości Specola jest bardzo dobry, jednak chce jak najlepiej dla sprzetu ;)

 

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...