Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomiar ciśnienia na tandempompie BLB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Podejrzewam, że mogą to być jednak oringi na PD. Wiem, że ktoś kiedyś robił głowicę w tym aucie i niestety nie wymienił ani jednej uszczelki (stara pod tandem pompą i kolektorem ssącym). Podejrzewam więc, że oringów na PD też nie zmienił. Nic tam - wymienię i będe wiedział czy jest lepiej :-)

Do tego mam dość wysokie BIPy - wszystkie na minusie około 60-70 i korekcje na pompkach do ok 1,2mg... (ze wszystkich wtrysków sumują się na 0) Mam więc nadzieję, że to jednak oringi na pompkach.

Potwierdźcie proszę tylko, że zestaw Boscha 1417010996 będzie OKi dla BLB.

Dzięki!

Edytowane przez szwarcu1
Opublikowano

Dzięki za potwierdzenie!

Dak dla upewnienie się --> zestaw Boscha 1417010996 dla BLB będzie dobry?

Raz jeszcze dzięki za zainteresowanie tematem!

Wujek google mówi że dobre do BLB :)

Opublikowano (edytowane)

:) Hehe

Dzięki raz jeszcze - już zamówiłem ;)

Oby to było to - dam znać, jak tylko zgromadzę narzędzia i dokonam wymiany :D

P.S. Mam jeszcze jeden objaw - mianowicie dojeżdżając do skrzyżowania na luzie i hamując, silnik leciutko przygasa (max. -100obr/min na obrotku). Po odpuszczeniu hamulca, obroty wracają z powrotem do odpowiedniego poziomu.

Edytowane przez szwarcu1
Opublikowano

W razie czego na allegro jest dostępny zestaw naprawczy pompy vacum (uszczelki wraz z zimeringiem i oringiem) okolo 190 zł

Opublikowano

zestaw takowy istnieje do tandemówki od silnika 8V ale z tego co wiem zastaw taki nie istnieje dla tantemów od 16V...

Opublikowano (edytowane)

Na tandem pompie gdy zacisniesz przewod powrotny paliwa obroty na 3000 i cisnienie paliwa powinno przekroczyc 8 bar, to wtedy raczej oringi szczelne...

Edytowane przez niestandardowy
Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie,

W końcu udało mi się znaleźć chwilkę, aby grzebnąć coś przy aucie.

Niestety nic z autem się nie poprawiło, a wręcz przeciwnie, jest chyba jeszcze gorzej. Do 90km/h jest tak sobie (telepie), ale powyżej, przy próbie utrzymania stałej prędkości po prostu telepie na maksa, że ujechać nie idzie.

Przy depnięciu w podłogę na 6 biegu przy ok 90km/h, czuć że auto nie idzie płynnie, telepie troszkę mniej, raczej tak jakby mało paliwa dostawał.

Wymieniłem filtr i paliwo w filtrze jest czyste - nie wiem skąd się wzięło czarne paliwo przy wymianie uszczelki pod tandemem...

Zmierzyłem raz jeszcze ciśnienie paliwa na tandemie i przy 4000obr/min, jest ok 12bar.

Przy zaciśnięciu przewodu powrotnego (pomiędzy tandemem a filtrem), na wolnych obrotach jest 8bar.

Czy to oznacza, że jednak oringi są OK? Miałem już wyciągać pompki, ale teraz nie wiem czy warto :(

Poniżej film z pomiarem ciśnienia. Nie mam pojęcia co może być nie tak. Może faktycznie klękły wtryski :facepalm:

03g130073g+ Czy to poprawny model wtrysku do BLB?

Edytowane przez szwarcu1
Opublikowano (edytowane)

No i zagadka rozwikłana. Nie wiem tylko czy się cieszyć, czy płakać... Walnięta jedna dżwigienka zaworowa (pierwszy cylinder od strony zderzaka) :facepalm:

Ciekawe czy uda mi się ją wymienić, bez zrzucania głowicy, ale chyba ciężko będzie - mało miejsca aby wyciągnąć oś w stronę grodzi...

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 1.jpg
allegro galeria

Edytowane przez szwarcu1
Opublikowano

pozwolę sobie odkopać trupa z szafy :decayed:

jak podłączaliście manometr do tandempompy? do króćca  powrotnego, czy do tej "zaślepki" gdzie można wkręcić wężyk? W wzdłużnym motorze trochę chyba gimnastyki byłoby z tym.

Muszę sprawdzić ciśnienie na pompie, bo stadnina koni przetrzebiona powyżej 3k obrotów. Albo PPD albo tandem się kończy..

Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.12.2017 o 08:26, moniuh napisał:

pozwolę sobie odkopać trupa z szafy :decayed:

jak podłączaliście manometr do tandempompy? do króćca  powrotnego, czy do tej "zaślepki" gdzie można wkręcić wężyk? W wzdłużnym motorze trochę chyba gimnastyki byłoby z tym.

Muszę sprawdzić ciśnienie na pompie, bo stadnina koni przetrzebiona powyżej 3k obrotów. Albo PPD albo tandem się kończy..

W tandemach od 8V jest specjalny króciec pomiarowy zaślepiony korkiem z gwintem zewnętrznym ( jak dobrze pamiętam 12x1,5 mm ):hi:

Na zdjęciu zaznaczony na zielono :

pobrane.jpg

W 16V nie grzebałem przy tandemie :P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

ok to jak widzę fotkę 16V to chyba będzie to ta śruba zaznaczona na zielony:

2017_12_05_23_15_08_Vacum_Pompa_2.0_TDI_

mam rację, czy jednak czerwony kolor?

Opublikowano
7 minut temu, moniuh napisał:

ok to jak widzę fotkę 16V to chyba będzie to ta śruba zaznaczona na zielony:

2017_12_05_23_15_08_Vacum_Pompa_2.0_TDI_

mam rację, czy jednak czerwony kolor?

Obstawiam tą zaznaczoną na czerwono , ale to tylko na podstawie mojego nosa, a nie merytorycznej wiedzy :P

Opublikowano

A20-1117.png

I tu jest nawet wymagane inne ciśnienie:

Uruchomić silnik.

– Podnieść obroty do 4000/min.

– Odczytać ciśnienie na manometrze:

  • Wartość wymagana: min. 10,5 bar.
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

dzięki wielkie za pewne info :)

Opublikowano

A są jakieś gotowe zestawy do kupienia na allegro miernik, przewód, końcówka?

Opublikowano
W dniu 2.01.2018 o 10:42, kamil-vag napisał:

fajnie tylko tu sa tylko do pomiaru cisnienia sprezania ? czy to obojetne jest ? 

 

Opublikowano
W dniu 13.01.2018 o 21:06, Penzo_ napisał:

fajnie tylko tu sa tylko do pomiaru cisnienia sprezania ? czy to obojetne jest ? 

 

Odkopię temat ? No i jak doszedłeś do tego czy też spasuje do tandemu?? Wyczytałem że trzeba kupić odpowiednią końcówkę na męski gwint i powinno być ok?? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...