Skocz do zawartości
IGNOROWANY

podłączenia innego wzmacniacza pod oryg kostke w bagażniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. chciałbym poprawic audio w swoim a4. czy da sie odpiąć kostke od oryginalnego wzmacniacza w bagażniku i pod tą samą kostke podłączyć inny wzmacniacz? chyba ze istnieją oryginalne mocniejsze wzmacniacze do audi? posiadam wzmacniacz harmann.


czy da sie pod tą kostke sie podpiać i podłaczyc wzmacniacz czy trzeba ciagnąc nowe kable od akumulatora i radia?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Nowe kable trzeba ciągnąć przynajmniej plus do zasilania wzmacniacza

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

przód masz zasilany przez radio a tył + sub idzie po wzmaku w bagażniku ... jak zamierzasz skonfigurować nagłośnienie - jaki wzmak i co ma zasilać?

Opublikowano

Chce tylko zmienic wzmacniacz na mocniejszy jakis nowy subwoofer a tylne glosniki zostawic w seri

I nie chce ciagnac zadnych nowych kabli tylko jakos z tylnej kostki wyciagnac przewody

I nie chce ciagnac zadnych nowych kabli tylko jakos z tylnej kostki wyciagnac przewody

Opublikowano (edytowane)

Do zasilania mocniejszego wzmacniacza chcesz użyć ori przewodu z kostki? :facepalm: no to ci napisałem że do takiego wzmaka jak posiadasz czyli harmann potrzebny jest nowy przewód o przekroju przynajmniej 15mm2 i zapezpieczone bezpiecznikiem sygnał możesz wziąć z koski o ile wzmak posiada możliwość podłączenia

Edytowane przez ivan1977
Opublikowano

Odświeżę temat:

tak jak kolega wyżej, myślę na zabudową dodatkowego wzmacniacza do subwoofera w A4 B6 sedan. Marnuje mi się na strychu subwoofer kenwood KFC-W112S i wzmacniacz blaupunkt GTA280. Czy może ktoś wrzucić rozpiskę złącza we wzmacniaczu. Chcę dodatkowo wyprowadzić ze złącza przewody sygnałowe i remote do włączania wzmacniacza wraz z radiem. Tylne głośniki dalej będa zasilane z fabrycznego wzmacniacza. Zdaję sobie sprawę, że najprostszą metodą byłoby zabudowanie dzielnika napięcia z kondensatorem na przewodach głośnikowych idących do suba(czyt. konwerter RCA) ale nie wiem jak z jakością takiego sygnału...

znalazłem, poniższą rozpiskę. Czyli z pinów 1- prawy kanał, 2 - masa , 3 - lewy kanał - przewody sygnałowe i pewnie 9 wzbudzenie wzmacniacza ale to jest do BOSE, potrzebuje takiej rozpiski do wzmacniacza Harman Kardon montowanego fabrycznie do A4 B6 sedan?

90_1284364908.jpg

Opublikowano

Witam,

przyłączam sie do pytania nrula, mam taki sam zamiar

Opublikowano

Robert, to samo zapytanie zamieściłem w innym poście, mam potwierdzenie że zdjęcie(rozpiska pinów) wrzucone powyżej jest do wzmacniacza harman. W tym tygodniu powinienem znaleźć chwilkę i to wszystko spiąć dla testu. Sprawdzę jeszcze pin nr 9 czy napięcie 12V pojawia się po przekręceniu kluczyka. Zgadzam się z Ivan1977 - trzeba koniecznie poprowadzić przewód zasilania o słusznym przekroju z akumulatora. Wcześniej miałem A4 B5 i puściłem przewód obok rurek od instalacji klimatyzacji (mniej więcej pod schowkiem, nie trzeba nic psuć i dziurawić). Jak już się z tym uwinę dam znać, postaram się zrobić jakieś zdjęcia :kox:

Opublikowano

Robert, to samo zapytanie zamieściłem w innym poście, mam potwierdzenie że zdjęcie(rozpiska pinów) wrzucone powyżej jest do wzmacniacza harman. W tym tygodniu powinienem znaleźć chwilkę i to wszystko spiąć dla testu. Sprawdzę jeszcze pin nr 9 czy napięcie 12V pojawia się po przekręceniu kluczyka. Zgadzam się z Ivan1977 - trzeba koniecznie poprowadzić przewód zasilania o słusznym przekroju z akumulatora. Wcześniej miałem A4 B5 i puściłem przewód obok rurek od instalacji klimatyzacji (mniej więcej pod schowkiem, nie trzeba nic psuć i dziurawić). Jak już się z tym uwinę dam znać, postaram się zrobić jakieś zdjęcia :kox:

Rób Nikoś zdjęcia, rób, będe kopiował :decayed:

Mam dwie opcje do podłaczenia, albo te dwa JL-e ale to chyba zły pomysł bo bagażnika juz nie będzie, albo posiadam też aktywny Velocity 20 cm.

Z zasilaniem sobie poradzę już nie raz to robiłem, gorzej z sygnałem :huh:

Opublikowano

Panowie mam podobny pomysł do waszego. Kabel zasilający jest już puszczony jak i podpięta masa. Czy da radę po prostu wpiąć się w tą kostkę przy ori wzmacniaczu i z niej puścić sygnał? Kwestia też czy jest to sygnał wysoko czy nisko tonowy i który lepiej użyć bowiem z tego co się orientuje mój wzmacniacz Alpine ma wejście na taki i taki.

Opublikowano

Witam

Sam mam taki wzmacniacz z tyłu w swoim audi i mam Rockforda Rfr 3112 Power i Hifonics Atlantis-X i muszę to spiąć razem. Wzmaczniacz harman zostaje a sub napędzany będzie hifonicsem

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam podobny pomysł do waszego. Kabel zasilający jest już puszczony jak i podpięta masa. Czy da radę po prostu wpiąć się w tą kostkę przy ori wzmacniaczu i z niej puścić sygnał? Kwestia też czy jest to sygnał wysoko czy nisko tonowy i który lepiej użyć bowiem z tego co się orientuje mój wzmacniacz Alpine ma wejście na taki i taki.

Przecież masz rozpiskę pinów z sygnałem w >>6 poście<<

Nie chciałbym wyjść na ignoranta, ale chyba mylisz pojęcia. Oznaczenia High/Low Input/Output nie oznaczają pasma przenoszenia sygnału (wysoko czy niskotonowy) tylko jego poziom napięciowy. Zazwyczaj na Low masz 1-4 [V] w zależności od wzmacniacza i najczęściej te wyjścia są na wtyki RCA (Chinch). Tędy idzie bardzo słaby sygnał, dopiero do wzmocnienia na wzmacniaczu. Z kolei do wyjść High Output podłączasz bezpośrednio głośniki, albo do wzmacniaczy, które mają możliwość zasilenia za pomocą tego sygnału do wejść High Input. A podział częstotliwości masz na zwrotnicy, niezależnie od tego gdzie się ona znajduje (we wzmacniaczu czy na zewnątrz).

Edytowane przez premiero
Opublikowano (edytowane)

Zgadza się premiero. Dokładnie to wejście niskonapięciowe(LOW INPUT) ma nie więcej niż 1V( od 200mV do 800mV) i nie jest zależne od wzmacniacza. Na wyjściu wzmacniacza mamy wyjście wysoko napięciowe, gdzie w zależności od mocy wzmacniacza i amplitudy wzmocnienia jest od ~1V do nawet kilkuset V.

Robert, tak jak obiecałem zrobiłem trochę zdjęć z roboty :banan:

Spróbuje najprościej jak się da rozpisać dołączanie przewodów sygnałowych do istniejącej instalacji, żeby nie było problemów:

Najpierw trzeba się dostać do wzmacniacza (demontaż tapicerki pominę, jest gdzieś na forum opisany).

Później należy odpiąć złącze i postępować wg poniższych punktów:

1. Zakupiony przewód chinch-chinch obciąć z jednej strony.

2. Do przewodu nr 1, biały (patrz post#6 - Line input right) zalutować kabel ze złącza chinch (najczęściej czerwony) - http://zapodaj.net/a9e54ff3083f4.jpg.html

3. Do przewodu nr 2, 2 brązowe podpięte do jednego pina (patrz post#6 - Line input ground) zalutować masę sygnałową ze złącza chinch - http://zapodaj.net/f7281ce1826c9.jpg.html

4. Do przewodu nr 3, zielony (patrz post#6 - Line input left) zalutować kabel ze złącza chinch (najczęściej biały) - http://zapodaj.net/4f39c30595045.jpg.html

5. Do przewodu nr 9, biały (patrz post#6 - switched positive from radio zalutować kabel od wzbudzenia wzmacniacza ( na nim pojawia się napięcie 12VDC po przekręceniu kluczykiem)

***To czy czerwony czy biały przewód zalutujecie tak czy odwrotnie nie ma znaczenia, zawsze sobie można odwrócić na wtyczce do wzmacniacza:)

Jeśli mimo wszystko ktoś sobie nie poradzi, to nie powinien wykonywać żadnych czynności manualnych :kox:

Edytowane przez nrula
Opublikowano

Nikodem,

Podłączyłeś wszystko , gra ?

dzięki za foto :thumbup1:

Opublikowano

Premiero przepraszam ale nie znam się niestety aż tak dobrze na car audio i dlatego wolę najpierw zapytać.

Czyli wnioskując wystarcz wlutować się i powinno wszystko działać :)

Opublikowano

Zgadza się premiero. Dokładnie to wejście niskonapięciowe(LOW INPUT) ma nie więcej niż 1V( od 200mV do 800mV) i nie jest zależne od wzmacniacza.

Akurat z tym się nie zgodzę. Na przykład w moim wzmacniaczu na wyjściu niskonapięciowym jest 2,5 [V], a oryginalne Audi mają około 4[V]. Zerknij >>TUTAJ <<

Pozwolę sobie zacytować fragment tekstu:

W oryginalnym rozwiązaniu fabryczne radio podaje napięcie 4,3V na line out a wejście wzmacniacza posiada potencjał około 4,25V

Premiero przepraszam ale nie znam się niestety aż tak dobrze na car audio i dlatego wolę najpierw zapytać.

Czyli wnioskując wystarcz wlutować się i powinno wszystko działać :)

Nie napisałeś dokładnie w jakiej konfiguracji będzie pracować sprzęt, więc nie spiesz się.

Opublikowano

Premiero zapędziłem się, zwracam honor :hi: . Nie sprawdzałem osobiście jak jest w instalacjach car audio, co do napięcia low input wywnioskowałem, że jest identyczne jak na wejściu karty dźwiękowej w komputerze :kox: . A jest jak widać inaczej.

Robert, u mnie wszystko "gra" i "buczy" :decayed: .

Opublikowano

Nikodem na 2 suby jedziesz ?

Jak to gra z seryjnym przodem ?

Opublikowano

Tak, oba wzmacniacze chodzą razem , gra to wszystko o wiele wiele wiele lepiej. Teraz jest konfiguracja 9+2 :kox:

Minusem jest fakt, że sygnał doprowadzony do wzmacniacza w bagażniku wychodzi już wysterowany przez radio, tzn. jak bas ustawisz na -6 na radiu to basu nie będzie we wszystkich głośnikach i w subwooferze. Ja preferuje redukcję basu na fabrycznych głośnikach i mocny "strzał" z subwoofera :decayed:. Tak czy siak chodzi to super, różnica jest ogromna na plus.

Zastanawiam się tylko jak to zniesie tapicerka samochodu, czy się to wszystko od drgań nie poluzuje i nie zacznie skrzypieć po jakimś czasie :kox:

Opublikowano

nrula

podaj obecną konfigurację jaką masz w aucie

np

ja mam RNS-E + bose w bagażniku

jakieś minusy Twojej instalacji dostrzegasz ?

chciałbym właśnie poprawić delikatnie bas z bagażnika, szukam jakiegoś rozwiązania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...