jedrekx Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 Wiele kontrowersji wiec rozwiejmy wątpliwości : Sprawdz w książce serwisowej lub wlepie czy występuje kod 1BA, 1BE czy 1BV 1BA - komfortowe 1BE (-20mm) - S-Line komfortowe 1BV (-30mm) - S-Line sportowe Auto: A4 B8 2009 Nadwozie: SEDAN Silnik : CAEB Skrzynia: QUATTRO Kategoria wagowa osi przedniej: 0JG Kategoria wagowa osi tylnej: 0YK Zawieszenie: 1BA AUTO ustawiamy na rownym odcinku jezdni mierząc przez środek koła do rantu błotnika LP (lewy-przód): 680 mm PP (prawy-przód): 680 mm LT (lewy-tył): 680 mm PT (prawy tył): 680 mm Ilość paliwa: 1/2 baku Rozmiar kół : 225/50/17
Gibons Opublikowano 16 Września 2014 Opublikowano 16 Września 2014 nie ma czegoś takiego jak s-line - 30mm jest 1BA seria 1BE -20mm i 1BV również -20mm ale dodatkowo sztywniejsze (inne amortyzatory) oczywiście występuje jeszcze zawieszenie 1BL
jedrekx Opublikowano 16 Września 2014 Autor Opublikowano 16 Września 2014 Gibons: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/113957-all-b8-pakiet-sportowy-s-line-oraz-s-line-exterieur/
Cuber Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 W dniu 16.09.2014 o 15:15, Gibons napisał: w b8 nie ma - 30mm Zawieszenie sportowe S line z dynamiczną regulacją zawieszenia obniżonym o 10 mm w porównaniu z zawieszeniem sportowym i 30 mm w stosunku do podwozia dynamicznego ( 1BA) ( zaczerpnięte ze strony audi.de jak i z katalogu Audi A4 )
_Gabriel_ Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 w b8 nie ma - 30mm Zawieszenie sportowe S line z dynamiczną regulacją zawieszenia obniżonym o 10 mm w porównaniu z zawieszeniem sportowym i 30 mm w stosunku do podwozia dynamicznego ( 1BA) ( zaczerpnięte ze strony audi.de jak i z katalogu Audi A4 ) potwierdzam w A5 przy 1BE i 1BV byla ta sama wysokosc zawieszenia
Szubek Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 (edytowane) Dokładnie tak 1BV - 30mm, 1BE - 20mm, 1BL -20mm( adaptacyjne na bazie zawieszenia zwykłego sportowego) wszytko w stosunku do zawieszenia komfortowego 1BA. Jestem na etapie zamawiania auta i dokładnie tak potwierdzam. Jeśli ktoś decyduje się np. na felgę 19 cali przy s -line automatem przechodzi na zwieszenie 1BE- 20mm. Soki już poprawione za szybko napisałem. Edytowane 17 Września 2014 przez Szubek
Cuber Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 Szubek pomyliłes kody 1BV to S-line -30 mm 1BE to sportowe 1
Gibons Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 To może ja napiszę tylko jaką miałem sytuację ja. Samochód audi a4 avant rocznik 2011r koła 245.35.19. W seri zawiecha 1BE a więc -20mm. Auto zostało zmierzone tzn odległość od podłoża do błotnika przód 67 tył 66. Zmiana spręzyn na eibach - 30mm auto obniżyło się względem 1BE o 9mm przód i 10mm tył. Następnie wymiana całego zawieszenia na 1BV i co ? auto siadło tak samo jak na 1BE czyli wyżej 9mm i 10mm względem eibacha i dokładnie pomiary te same co na 1BE i 1BV mało tego spręzyny 1BE i 1BV były takie same oczywiście oznaczenia odpowiednio inne. Więc nie wiem jak to jest że siadło tak samo jak 1BE tyle ode mnie...
andynl Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 A ja mam S-line z kołami 18cal i wlepa 1BV
griga-st Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 Dokładnie tak 1BV - 30mm, 1BE - 20mm, 1BL -20mm( adaptacyjne na bazie zawieszenia zwykłego sportowego) wszytko w stosunku do zawieszenia komfortowego 1BA. Jestem na etapie zamawiania auta i dokładnie tak potwierdzam. Jeśli ktoś decyduje się np. na felgę 19 cali przy s -line automatem przechodzi na zwieszenie 1BE- 20mm. Soki już poprawione za szybko napisałem. Tak pisze w katalogu, i tak mówią w ASO. W rzeczywistości jest jednak tak jak mówi Gibons. Sam chciałem zmienić, ale muszę znaleźć jakąś ori na 19", z stronikiem i slainem. Tylko w ten sposób dowiem się jak powinno być oryginalnie.
Cuber Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 Wiele kontrowersji wiec rozwiejmy wątpliwości :
Cuber Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 mało tego spręzyny 1BE i 1BV były takie same oczywiście oznaczenia odpowiednio inne. Więc nie wiem jak to jest że siadło tak samo jak 1BE tyle ode mnie... Zwróć uwagę na to że sprężyna jak to zauważyłeś miała inne oznaczenie czyli ich kolorki to oznaczenia ich twardości (pod masę danego samochodu ) więc cóż z tego że takie same na pierwszy rzut oka jak nacisk może być inny patrząc na wagę samochodu ... skoro sprężyny miałeś takie same to i kolorki winny być takie same! Wtedy byś wiedział dokładnie czy jest różnica czy nie...ale skoro kolory na sprężynach były inne to znakiem tego były zakwalifikowane do inne masy pojazdu.... Przykład: wyciągasz zawieszenie 1BV z Audi A4 avant 1.8 TFSI i Wsadzasz do 2,0 TDI ..... różnica w masie jest na korzyśc TDI wobec tego auto siądzie inaczej..... nie wspominając jak byś miał zawieszenie od 2,7 lub 3,0 TDI ..... Sprężyna do zawieszenia 1BE , 1BV, 1BD jest powiedzmy taka sama wizualnie ale jednak jest ich 14 rodzajów w różnej kombinacji kolorystycznej ( paski , kropki na spręzynach ) gdzie każda jest przypisana do określonej masy pojazdu ....
_Gabriel_ Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 druga sprawa, ze wypada troche pojezdzic, zeby sie sprezyny ulozyly i usiadly odpowiednio 1
KaMjEd Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 Ja mam w 1BV i Koła 18" sąsiad 1BE i 17" moje jest o 1cm niżej.
Gibons Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 Cuber przeczytaj co napisałem ze zrozumieniem. Może i audi piszę że jest -30mm ale tak jak Griga-st napisał w praktyce wyszło inaczej. Więc według mnie zawieszenie 1BV nie jest niższe od 1BE. I nie pisz mi że włożyłem od 3.0 TDI. Jestem pewien że miałem więcej zawieszeń w ręce niż Ty i je porównywałem wizualnie i na samochodzie razem ze znajomym. Prawda zawiecha musi się ułożyć po założeniu, ale bądzmy szczerzy nie układa się to 2 miesiące Wszystko działo się w przeciągu kliku dni. eibach faktycznie obniżył 10mm względem 1BE i 1BV ale 1BE i 1BV tak samo leżało być może na 1BL można zejść najniżej ale tego nie sprawdzałem. Szczerze to wali mnie to czy jest niżej czy wyżej napisałem jak było po zmianie. Może ktoś z was też wymieniał i ma jakieś porównania ? Audi pisze dużo rzeczy np na temat spalania na temat brania oleju w TFSI i twierdzi też że nie ma problemu z imbusem a jakoś się wysrał? w rzeczywistości może być inaczej
Cuber Opublikowano 17 Września 2014 Opublikowano 17 Września 2014 Nigdzie nie napisałem ze wsadziłeś zawiechę z 3.0 TDI to tak na marginesie........ Drążę ten temat bo chciałbym aby wreszcie to zostało wyjaśnione względem tego co jest pisane w folderach AUDI , co mówią pracownicy w ASO w stosunku co do rzeczywistości. Czy jest faktycznie różnica w wysokości czy nie ma ? Panowie może niech każdy zmierzy u siebie ( zawiecha 1BE lub 1BV ) wysokość od ziemi do rantu błotnika i poda przy okazji rozmiar kapcia jaki ma założony i porównamy co i jak
wrclaguna Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 OK niech kazdy wpisuje wg takiej tabelki ponizej Wpisujcie takze masy na osiach z tabliczek znamionowych !!! Jest ona na kielichu po stronie paszaera Przykład :Auto: A4 B8 2009Nadwozie: sedanSilnik : CAEBSkrzynia: QUATTROKategoria wagowa osi przedniej: 0JGKategoria wagowa osi tylnej: 0YKZawieszenie: 1BA LP (lewy-przód): 680 mmPP (prawy-przód): 680 mmLT (lewy-tył): 680 mmPT (prawy tył): 680 mmIlość paliwa: 1/2 bakuROZMIAR KÓŁ : 225/50/17
simon__75 Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 (edytowane) Auto: A4 B8 2010Nadwozie : AVANTSilnik : CAHA Napęd : FWD Skrzynia : Manual Kategoria wagowa osi przedniej: 0JFKategoria wagowa osi tylnej: 0YHZawieszenie: 1BE LP (lewy-przód): 680 mmPP (prawy-przód): 680 mmLT (lewy-tył): 685 mmPT (prawy tył): 685 mm Ilość paliwa: 3/4 baku Masy z kielicha: 2145 kg 3765 kg 1- 1075 kg 2 - 1170 kg Koła : 245 / 45 / 18 PS: Co to za wymiary ? Podłoże - nadkole ?LP (lewy-przód):PP (prawy-przód):LT (lewy-tył):PT (prawy tył): Edytowane 19 Września 2014 przez simon__75
wrclaguna Opublikowano 18 Września 2014 Opublikowano 18 Września 2014 mierzymy do krawdzi błotnika od podłoza ( jezdni , kostki) [/u[
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się