Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] AVANT 1.8T - Czarny, ale z umiarem


3r4

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny update w aucie

Po wymianie termostatu i płynu przyszedł czas na olej w skrzyni biegów (przyszłościowo kupiony też olej na przyszłoroczną wymianę ponieważ jest w dobrej cenie).
01 galon.jpg
Od jakiegoś czasu coś brzęczało przy ruszaniu - okazało się, że to osłona która wpadała w rezonans w okolicach 1400-1500 obrotów. Kupiona używka czeka na wymianę

02 oslona.png


Jutro auto oddaję do mechanika. Jak na foto widać: napinacz, łańcuch + uszczelki

03.jpg
05.jpg


Dodatkowo od lata śmigam z pękniętą gumą (przedziurawiła ją opaska, mimo poprawienia opaski nadal rzygało olejem, poza wizualnymi problemami nic się nie działo, ale że długo odwlekałem tę wymianę,  a że pracy przy wymianie gumy i przegubu jest tyle samo wolałem nie ryzykować i wpada nowy przegub zewnętrzny Lobro

04b.jpg
04.jpg


Do tego powoli czas doprowadzić felgi na zimę do porządku i schować je pod kocyk :d Kupiłem wheel gel+ od rrc i jestem pozytywnie zaskoczony (no może poza atomizerem :P )

06.jpg

Edytowane przez 3r4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze praca wre na całego przed zimą :decayed: Bardzo dobrze :wink: dobry ten wheel gel +? Ja uzywam vampire liquid od adbl. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.11.2019 o 22:11, pezet202 napisał:

Widze praca wre na całego przed zimą :decayed: Bardzo dobrze :wink: dobry ten wheel gel +? Ja uzywam vampire liquid od adbl. 

J.w. jestem bardzo zadowolony jeśli chodzi o działanie. Nie ma porównania do zwykłej "marketowej" chemii (kiedyś na zwykłym płynie to nie dało się nawet dwóch felg wyczyścić bo brud od razu zasychał i było to irytujące :)
Jedyne co to ich atomizer jest fatalny i mam wrażenie, że 1/4 żelu leci na ziemię + ręka puchnie po kilku naciśnięciach... Kojarzę, że pisali o zmianie tego spryskiwacza, ale nie wiem czy trafiła do mnie już ta nowsza wersja czy jeszcze stara :/ 

Co do auta to wczoraj odebrałem od mechanika, teraz czeka mnie usunięcie w programie sai (o dziwo błąd był tylko raz zaraz po zamontowaniu ICka i już nie powrócił), usunięcie drugiej sondy (tutaj też zaskoczenie bo żadnego błędu na tym DP ze sportowym wkładem również nie mam, a na starym kacie wyskakiwało raz na ruski rok) no i wywalenie błędu od solenoidu (ten wyskakuje w trybie ciągłym, ale bez checka póki co).

Jedyne co, to jak odebrałem auto to mam wrażenie coś mocniej trzęsie, ale było już późno i straszna ulewa więc ciężko było stwierdzić. Może kiedyś bliżej 2022 :D wpadną w końcu oryginalne poduszki silnika bo te zamienniki od początku wydają się trefne i pod skrzynię nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.10.2019 o 20:37, dekiel 13 napisał:

Teraz remap ?

Ok, trochę żem ściemnił i przy ostatniej wizycie razem z napinaczem wpadło nowe turbo hybrydowe i trochę większe wtryski :decayed:

 

t1.jpg

t2.jpg

Edytowane przez 3r4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuje się ładny przeciąg  :JC_fan: :thumbup1: Hybryda to dobra alternatywa, sam coś pomału myślę ale trójkę z przodu też by się chciało...:drool3:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w porównaniu z serią auto teraz miażdży jaja :grin:
a tak poważnie to najbardziej zadowolony jestem z tego, że wymieniając kilka rzeczy (które muszą być wymienione z racji podnoszenia mocy) nic innego się nie posypało i silnik był w stosunkowo dobrym stanie i ładnie przyjął moc :)

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mini update - przyszła paczka z aliexpress z odrobiną chromowanego blichtru :drool3:

IMG_20200103_185530_HHT.jpg

A tak poważniej to kupiłem też zaślepkę i combi valve został wywalony. Teraz zostało tylko delikatnie przerobić przewód od eżektora i poprowadzić go pod grodzią żeby wywalić też niepotrzebną metalową rurkę z silnika.

IMG_20200103_192732.jpg IMG_20191214_104459.jpg


Wyjeździłem też starą benzynę, zalane pb98 i niedługo trzeba by było ogarnąć jakieś logi i może coś jeszcze da się poprawić :wink:

Edytowane przez 3r4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego 3r4,

Ładny projekt ?

Btw. Gdzie hybrydę i soft robiłeś ?

Wtryski które wkładałeś?

Gdzie stroiłeś auto i jaki finalnie wyszedł wynik ? 

Pozdrawiam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, black4 napisał:

Kolego 3r4,
Ładny projekt ?
Btw. Gdzie hybrydę i soft robiłeś ?
Wtryski które wkładałeś?
Gdzie stroiłeś auto i jaki finalnie wyszedł wynik ? 
Pozdrawiam ?

Witaj black :hi:

Dzięki ;) Co do części jest to gdzieś rozpisane po temacie, ale turbina jest z turbospeca, z programem pomaga mi Łukasz13, wtryski to bosch 430cc. Co do strojenia to domyślam się, że będzie jakaś poprawka jeszcze bo miałem cały czas stare paliwo i musiałem wyjeździć cały bak.
Żeby jakieś konkretne liczby rzucać to musiałbym wjechać na hamownię, ale w logach jest około 200g/s i ewentualnie z tego można sobie przeliczyć.

Pozdrawiam :) 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny setup.

Ciekawe jak te hybrydy od Turbo Speca się sprawują ?

A w wolnej chwili zmierz go na hamowni ?

Powodzenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikro update techniczny :D

Padnięte/przytkane n75 - wymienione na nowe z aso
Nieszczelność #1 wyeliminowana przy okazji kolejnych logów
z N'ką dokupiłem kilka pierdółek m.in. bagnet ponieważ ten z allegro przekłamywał trochę stan
Nieszczelność #2 którą ciężko nazwać nieszczelnością bo zerwało rurę z turbiny. Powoli dopada mnie chyba wszystko po kolei zw. z podnoszeniem mocy :lol::facepalm:
wczoraj też bawiłem się podciśnieniami i dv'ka podpięta do kolektora z ominięciem n249
 

n75.jpg bagn.jpg


Z dodatkowych pierdółek to padł panel sterowania szybami, kupiłem kiedyś trochę różnych przycisków i w sumie okazało się że x4 pasuje p&p do x2 okien więc dokupiłem póki co zajechaną rączkę i pomalowałem. Będzie trzeba kiedyś zrobić szyby tył w takim wypadku...

szyb.jpg



niedługo cd... :guma:

 

Edytowane przez 3r4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, 3r4 napisał:

wczoraj też bawiłem się podciśnieniami i dv'ka podpięta do kolektora z ominięciem n249

Kawał dobrej roboty odwaliłeś, im mniej dziwnych połączeń tym mniej problemów z nieszczelnościami. 

Ale ten n249 to bym zostawił. Raz ze zabezpiecza przed przeładowaniem a dwa poprawia spool po zmianie biegów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2019 o 22:53, 3r4 napisał:

Jaram się jak pochodnia ?. Wpadły listwy z S4, po bojach ze swoimi oem, później super tjuningowymi purami i ostatnio zwrotami do rzetelnych sprzedawców... Mam! 

Czekam na jeszcze jeden element układanki, który miał być w piątek, ale dostawca zawalił. Więc może w przyszłym tygodniu :P 

IMG_20190511_192349_HDR.jpg

Felgi odebrane z zakładu. było kilka przebojów bo okazało się, że dwie były porządnie spawane (oczywiście jak kupowałem to były proste, niespawane itp. itd., a dopiero kwiaty później wychodziły) także musiałem dokupić kolejne dwie sztuki tak, żeby nie jeździć na jakiejś rzeźbie przez co renowacja się troszkę przedłużyła...

Jak było i jest teraz :guma:
 

felen1.jpg

felen2.jpg

Dodatkowo rok temu wymieniłem opony na jednej osi, w tym roku dołożyłem nowe na drugą. Także oponiarsko mam spokój na kilka lat :D 


Z małych bajerków to bawiłem się też i zamontowałem dodatkowy zegar :) 
 

gr1.jpg

Edytowane przez 3r4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno mnie tu nie było, więc robię mini update cz.1 bo z cz.2 nadal walczę przez kilku mechaników...

1. Do auta wpadły stabilizatory P+T z RS6 B7 + gumy i obejmy

IMG_20200703_151235.jpg

2. Przegub zewnętrzny Lobro który był wymieniony ok. roku temu posypał się kilka miesięcy temu i przy skrętach sobie radośnie stukał jak szalony... Wymieniłem testowo na używaną półoś (miejsce pracy parking bo j.w. problem z mechanikami :whistling:)

122493107_980283519126579_7556313957287737418_n.jpg

3. Miłego popołudnia wróciłem do auta i zastała mnie niespodzianka... Kupiłem cały komplet króciec, uszczelki, płyny itp., ale na razie testowo wymieniona sama uszczelka i trzyma. Stara uszczelka była totalną plasteliną :thumbdown:

120704138_729274367626330_4719072288962120141_n.jpg IMG_20201003_174722.jpg

Edytowane przez 3r4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuć poprawę na tych stabilizatorach z rs'a? 

Kurde, aż dziwne że lobro tak szybko padło... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, kamil-vag napisał:

Czuć poprawę na tych stabilizatorach z rs'a? 

Kurde, aż dziwne że lobro tak szybko padło... 

ciężko mi się wypowiadać jeszcze bo auto od 3 miesięcy jest mało używane i trochę uziemione. Jak już jeżdżę to małe odległości po mieście i dziadkowo. Mam nadzieję, że w tym tygodniu ogarnę już "cz.2" na gotowo i auto trochę odżyje :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie do końca jeszcze wyszło tak jak powinno, ale update cz.2

Latem auto zaczęło się dziwnie zachowywać, po wjechaniu w studzienkę miałem wrażenie, że przesuwał się tył. Pojawił się też głuchy stuk przy ruszaniu/hamowaniu w okolicach prawego tyłu. Mechanik podniósł auto i oczywiście w zawieszeniu z tyłu nic nie znalazł, dobrze że byłem w pobliżu bo rzuciła mi się w oczy pęknięta sprężyna :grin: i to już tak, że kawałek odpadł i zaklinował się pomiędzy zwojami. Auto kupiłem na jakimś bieda gwincie (prawdopodobnie TA beton ;) ) i wybór był między ori amortyzatory i eibach, a innym gwintem. Z racji tego, że przez kilka lat jeździłem na podobno najgorszym szrocie, czego nie kupię i tak będzie lepiej... Więc padło na MTS'a tzw. "gold" na sprężynach eibacha - chyba głównie skłoniło mnie to, ze w razie czego, jest na miejscu wybór części zamiennych, a nie trzeba później tego wysyłać do jakiś fachmanów na regenerację.

Poza gwintem wpadły też nowe poduszki do amortyzatorów P+T i nie napisałem poprzednio łączniki stabilizatora tył oraz różnie nazywane wahacz/drążek/łącznik zawieszenia x2 od meyle (lem już tego elementu nie produkuje jak się okazuje). No i po zakupie tego zaczęła się moja 3 miesięczna gehenna z mechanikami, którzy przekładali wizyty, nie robili tego co mieli zrobić, psuli, nie odbierali telefonów itd. itd. :facepalm: 
 

IMG_20200703_153244.jpg

IMG_20200703_154241.jpg

Oczywiście zaczęły się też kolejne problemy jak popsuty gwint w mocowaniu przedniego amortyzatora (wymiana na inny), zapieczona śruba mimośrodowa i tuleje w prawym tylnym bananie (nowe), no i 4 wizyty u dwóch mechaników, żeby wyregulować tylne zawieszenie... Oczywiście nikt sobie z tym nie poradził i sam musiałem kupić ściągacz i to ogarnąć :whistling:

123178883_1959603690849485_1597695072677281263_n.jpg

Auto wygląda teraz tak (fotka taka trochę z zaskoczenia), ale innego nie mam. Jest na pewno niżej niż poprzednio i niestety tył jest już praktycznie na maxa podniesiony w górę, przód wyrównałem do tego co się udało z tyłu. Po mechanikach nie dało się tym jeździć, na każdej nierówności prawie gdzieś czymś tarłem, a z pasażerem z tyłu to prawie szlifowałem metal na tylnym błotniku ;) 

auto_n.jpg


Autem byłem w czwartek na geometrii, nie mogli ruszyć tylnych regulacji (dłuższe mimośrody). Także prawdopodobnie niedługo kolejne zakupy i geometria podejście 2. Plus w piwnicy czekają już kolejne graty na montaż :guma:

Edytowane przez 3r4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz co masz za oponki, widze, ze Barumki ale dokladnie jakie? Jak oceniasz jazdę na nich? Pytam się bo przymierzam zakupić na lato a tez ciekawie wyglądają na feldze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, na lato kupiłem barumy, ale jednego roku 2 szt. 3hm, a kolejnego był już nowszy model, więc 2 szt. 5hm. Jeszcze ich nie ściągałem, więc jeżeli chodzi o żywotność to się nie wypowiem. Przy zakładaniu wulkanizatorzy nie narzekali na nic, na moją jazdę są spoko, w zakrętach jakoś nie piszczą, startowanie na mokrym tragedia, ale to już bardziej wina auta i złych nawyków. Przez dwa lata nie miałem problemów, może raz jakiś mały aquaplaning ale droga z dużymi koleinami, wyprzedzanie no i dużo wody w koleinie. Nie było nic strasznego, ale lekko niepewnie - pytanie jak by się zachowało auto na innych oponach? Nie wiem...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...