bartolo84 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Witam,niedawno zalozylem nowy sprzet grajacy w swojej a4. Podczas odpalania w glosnikach slychac swist ,jakby obroty silnika. podczas dodawania gazu te swisty sie zmieniaja.Kable polozone sa dobrze..jedna strona auta napiecie druga sygnal+kable glosnikowe. Sprawdzalem nawet kable prowadzac je srodkiem kabiny,takze nie przechodzily obok zadnych innych kabli z napieciem.Gdy silnik nie pracuje wszystko jest ok prosze o pomoc.z gory dziekuje
Hugo Opublikowano 16 Stycznia 2007 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Przy złej jakości przewodów sygnałowych, lub niepoprawnie ułożonych mogą pojawić się w głośnikach zakłócenia pochodzące od alternatora (gwizd o wysokości uzależnionej od obrotów silnika), pompy paliwa, komputera i innych urządzeń pokładowych. Zasada montażu przewodów jest następująca, nigdy nie układamy razem przewodów sygnałowych z przewodami zasilającymi pompę paliwa. Przewody głośnikowe i zasilające wzmacniacz nie powinny być układane razem z przewodami sygnałowymi. Często jest tak, że w nowych samochodach naszpikowanych elektroniką przewody sygnałowe układa się w tunelu środkowym lub pod podsufitką!?! Przewody zasilające układamy od zacisków akumulatora do zacisków wzmacniacza. Są szkoły i teorie, które głoszą, że przewód (-) można przykręcić do karoserii samochodu (zaoszczędzimy ok. 4 mb. przewodu) jest to wg tych teorii uzależnione od wieku samochodu, silnika - benzynowy czy diesel'a. Obiektywna prawda jest taka, może się okazać, że przewód (-) przykręcony do karoserii powoduje przedostawanie się do toru audio zakłóceń, w wyniku, czego musimy powtórnie rozebrać tapicerkę w samochodzie i ułożyć przewód (-), czy warto oceńcie Państwo sami. Na przewodzie (+) jak najbliżej akumulatora montujemy specjalny bezpiecznik. wszystkie kable muszą być tak ułożone by nie były narażone na przetarcie, ponieważ grozi to uszkodzeniem sprzętu.
bartolo84 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2007 ja kable mam nowe,a na kablu napieciowym byl seryjnie zalozony bezpiecznik. U mnie kable sa osobno polozone. dla sprawdzenia polozylem kabel napieciowy od klemy na zewnatrz auta az do bagaznika i dalej bylo to samo, a jesli chodzi o mase to przykrecilem ja pod siedzenie
kalina Opublikowano 16 Stycznia 2007 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Odpal sam wzmacniacz bez radia i zobacz czy tak jest dalej.
Bartass_1 Opublikowano 17 Stycznia 2007 Opublikowano 17 Stycznia 2007 Sprawdz styk masy z karoseria, to jedna sprawa, sprawdz przekrój + i - . Stawiam na to, moze byc tez tak jak napisal Hugo, sygnałowki..
bartolo84 Opublikowano 17 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2007 OK sprawdze.Mase juz sprawdzalem wczesniej.Nie znam sie za bardzo na elektryce ,ale slyszalem ze moze trzeba bedzie zalozyc jakis filtr przeciwzakocenowy przy alternatorze,albo te moje kable sygnalowe sa do d... jak samochod ma wylaczony silnik to gra ok dzieki za rady
adadur Opublikowano 17 Stycznia 2007 Opublikowano 17 Stycznia 2007 Takie filtry potrzebowały niektóre auta z lat 80-ch. Sprawdź co jest źródłem zakłóceń radio czy wzmacniacz. Zrób obejście wzmacniacza i sprawdź radio. Potem wzmacniacz - przewód strujący z radia trzeba zewrzeć, bo bez włączonego radia też da radę usłyszeć zakłócenia. Stawiam na złe przewody zasilania wzmacniacze - koniecznie poporwadź bezpośrednio od akku, a już koniecznie tą masę co masz wpiętą pod siedzeniem. Jeśli nie pomoże to kable są złej jakości - zastosuj ekranowane.
bartolo84 Opublikowano 17 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2007 No i tak zrobie. Bylem dzis u jednego magika od caraudio i znowu uslyszalem cos nowego,ze to moze wzmacniacz od kitu,a przeciez kupilem nowke JBL. Dzieki jeszcze raz
Bartass_1 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Opublikowano 18 Stycznia 2007 To rzeczywiscie magik, powiedz mu, ze sam jest do kitu. to mowilem ja bartek , jesli masz mozliwosc, zakup kabelki ekranowane, nie kosztuja majatek, a na bank wyeliminuja niektore nieporzadane dzwieki.
bartolo84 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2007 Ha ha..jak spotkam to przekaze,ale wolalbym omijac ten warsztat z daleka A propo kabli to moze jakas konkretna firma
Bartass_1 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Opublikowano 20 Stycznia 2007 DLS, EAGLE CABLE, DIETZ, szukaj kabli ekarnowanych
misiek1602 Opublikowano 7 Maja 2007 Opublikowano 7 Maja 2007 Witam ja mam dwa piece jbla i mam ten sam problem.Tez mi powiedzial jeden ze jbl jest do d...Problem tyczy sie tylko mojego audi w innych autach problemu nie ma.Doszedlem ze radio daje ten odzwiek.Bartolo84 jak rozwiazesz ten problem to prosze o informacje.Pozdrawiam
krycha1 Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 panowie pozostaje jeszcze kwestia ustawienia wzmacniacza...... pokrętło Level input nie służy do ustawiania wzmocnienia wzmacniacza, tylko do dopasowania czułości wejściowej dla sygnału audio... dobre radia po to mają np 4 Voltowe wyjścia linowe, aby poziom sygnału był o wiele większy niż zakłócenia. Często jednak ludzie ustawiają ten poziom na np. 200 mV czyli największą czułość i zbiera wtedy wszystkie śmieci z instalacji. Polecam sprawdzić poprawne wysterowanie tego wzmacniacza..... A "speca od Car audio".... zostawić dalej z jego super Alphardami i Weconicami
misiek1602 Opublikowano 9 Maja 2007 Opublikowano 9 Maja 2007 Ja mam wyjscia sygnalowe 6v i radio z 24 bitowym przetwornikiem.Probowalem roznych ustawien.Nie powiem bo dalo sie te szumy ograniczyc ale nie do konca.
bartolo84 Opublikowano 10 Maja 2007 Autor Opublikowano 10 Maja 2007 witam.ja swojego problemu z tymi piskami w glosnikach jeszcze nie rozwiazalem do konca,bo jestem za granica i bede za 3 miesiace i dopiero sie tym zajme.Tez slyszalem ze te jbl sa do kitu(ja mam ta tansza 4 kanalowke)no i chyba zmienie na dwa piece 2 kanlowe innej firmy.Na poczatku jednak kupie lepsze kable tak jak radzili koledzy z klubu
krycha1 Opublikowano 10 Maja 2007 Opublikowano 10 Maja 2007 Jasne JBL do kitu ...... największa firma produkująca sprzęt audio na świecie...... ale co tam..... brak wiedzy i doświadczenia, to najlepiej zwalić na sprzęt
SebMis Opublikowano 14 Maja 2007 Opublikowano 14 Maja 2007 a co powiecie jeśli u mnie dziś rano usłyszałem właśnie świst ściśle powiązany z obrotami silnika, instalacja fabryczna bose nigdy nie było nic grzebane :/ [+] po południu świst zanikł i dzisiaj się nie pojawił, czyżby jakaś wilgoć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się