Skocz do zawartości
IGNOROWANY

gwizdy w glosnikach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,niedawno zalozylem nowy sprzet grajacy w swojej a4. Podczas odpalania w glosnikach slychac swist ,jakby obroty silnika. podczas dodawania gazu te swisty sie zmieniaja.Kable polozone sa dobrze..jedna strona auta napiecie druga sygnal+kable glosnikowe. Sprawdzalem nawet kable prowadzac je srodkiem kabiny,takze nie przechodzily obok zadnych innych kabli z napieciem.Gdy silnik nie pracuje wszystko jest ok

prosze o pomoc.z gory dziekuje

Opublikowano

Przy złej jakości przewodów sygnałowych, lub niepoprawnie ułożonych mogą pojawić się w głośnikach zakłócenia pochodzące od alternatora (gwizd o wysokości uzależnionej od obrotów silnika), pompy paliwa, komputera i innych urządzeń pokładowych.

Zasada montażu przewodów jest następująca, nigdy nie układamy razem przewodów sygnałowych z przewodami zasilającymi pompę paliwa. Przewody głośnikowe i zasilające wzmacniacz nie powinny być układane razem z przewodami sygnałowymi. Często jest tak, że w nowych samochodach naszpikowanych elektroniką przewody sygnałowe układa się w tunelu środkowym lub pod podsufitką!?! Przewody zasilające układamy od zacisków akumulatora do zacisków wzmacniacza. Są szkoły i teorie, które głoszą, że przewód (-) można przykręcić do karoserii samochodu (zaoszczędzimy ok. 4 mb. przewodu) jest to wg tych teorii uzależnione od wieku samochodu, silnika - benzynowy czy diesel'a. Obiektywna prawda jest taka, może się okazać, że przewód (-) przykręcony do karoserii powoduje przedostawanie się do toru audio zakłóceń, w wyniku, czego musimy powtórnie rozebrać tapicerkę w samochodzie i ułożyć przewód (-), czy warto oceńcie Państwo sami. Na przewodzie (+) jak najbliżej akumulatora montujemy specjalny bezpiecznik. wszystkie kable muszą być tak ułożone by nie były narażone na przetarcie, ponieważ grozi to uszkodzeniem sprzętu.

Opublikowano

ja kable mam nowe,a na kablu napieciowym byl seryjnie zalozony bezpiecznik. U mnie kable sa osobno polozone. dla sprawdzenia polozylem kabel napieciowy od klemy na zewnatrz auta az do bagaznika i dalej bylo to samo, a jesli chodzi o mase to przykrecilem ja pod siedzenie

Opublikowano

Sprawdz styk masy z karoseria, to jedna sprawa, sprawdz przekrój + i - . Stawiam na to, moze byc tez tak jak napisal Hugo, sygnałowki..

Opublikowano

OK sprawdze.Mase juz sprawdzalem wczesniej.Nie znam sie za bardzo na elektryce ,ale slyszalem ze moze trzeba bedzie zalozyc jakis filtr przeciwzakocenowy przy alternatorze,albo te moje kable sygnalowe sa do d... jak samochod ma wylaczony silnik to gra ok

dzieki za rady

Opublikowano

Takie filtry potrzebowały niektóre auta z lat 80-ch. Sprawdź co jest źródłem zakłóceń radio czy wzmacniacz. Zrób obejście wzmacniacza i sprawdź radio. Potem wzmacniacz - przewód strujący z radia trzeba zewrzeć, bo bez włączonego radia też da radę usłyszeć zakłócenia. Stawiam na złe przewody zasilania wzmacniacze - koniecznie poporwadź bezpośrednio od akku, a już koniecznie tą masę co masz wpiętą pod siedzeniem. Jeśli nie pomoże to kable są złej jakości - zastosuj ekranowane.

Opublikowano

No i tak zrobie. Bylem dzis u jednego magika od caraudio i znowu uslyszalem cos nowego,ze to moze wzmacniacz od kitu,a przeciez kupilem nowke JBL.

Dzieki jeszcze raz

Opublikowano

To rzeczywiscie magik, powiedz mu, ze sam jest do kitu. to mowilem ja bartek :), jesli masz mozliwosc, zakup kabelki ekranowane, nie kosztuja majatek, a na bank wyeliminuja niektore nieporzadane dzwieki.

Opublikowano

DLS, EAGLE CABLE, DIETZ, szukaj kabli ekarnowanych

Opublikowano

Witam ja mam dwa piece jbla i mam ten sam problem.Tez mi powiedzial jeden ze jbl jest do d...Problem tyczy sie tylko mojego audi w innych autach problemu nie ma.Doszedlem ze radio daje ten odzwiek.Bartolo84 jak rozwiazesz ten problem to prosze o informacje.Pozdrawiam

Opublikowano

panowie pozostaje jeszcze kwestia ustawienia wzmacniacza...... pokrętło Level input nie służy do ustawiania wzmocnienia wzmacniacza, tylko do dopasowania czułości wejściowej dla sygnału audio... dobre radia po to mają np 4 Voltowe wyjścia linowe, aby poziom sygnału był o wiele większy niż zakłócenia. Często jednak ludzie ustawiają ten poziom na np. 200 mV czyli największą czułość i zbiera wtedy wszystkie śmieci z instalacji. Polecam sprawdzić poprawne wysterowanie tego wzmacniacza..... A "speca od Car audio".... zostawić dalej z jego super Alphardami i Weconicami :wink:

Opublikowano

Ja mam wyjscia sygnalowe 6v i radio z 24 bitowym przetwornikiem.Probowalem roznych ustawien.Nie powiem bo dalo sie te szumy ograniczyc ale nie do konca.

Opublikowano

witam.ja swojego problemu z tymi piskami w glosnikach jeszcze nie rozwiazalem do konca,bo jestem za granica i bede za 3 miesiace i dopiero sie tym zajme.Tez slyszalem ze te jbl sa do kitu(ja mam ta tansza 4 kanalowke)no i chyba zmienie na dwa piece 2 kanlowe innej firmy.Na poczatku jednak kupie lepsze kable tak jak radzili koledzy z klubu

Opublikowano

Jasne JBL do kitu :evil: ...... największa firma produkująca sprzęt audio na świecie...... ale co tam..... brak wiedzy i doświadczenia, to najlepiej zwalić na sprzęt :wink:

Opublikowano

a co powiecie jeśli u mnie dziś rano usłyszałem właśnie świst ściśle powiązany z obrotami silnika, instalacja fabryczna bose nigdy nie było nic grzebane :/

[+]

po południu świst zanikł i dzisiaj się nie pojawił, czyżby jakaś wilgoć :undecided:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...