Riciii Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Witam. Podcza jazdy Audi A4 B8 2.0TDI na biegu jałowym słychać lekki stukot. Po 2 tygodnia sprawdzania co to może być okazało się, że z lewej strony na łożysku półosi w obudowie skrzyni biegów jest spory luz. Pytanie czy ktoś miał podobny przypadek i w jaki sposób można naprawić tą usterkę ?
wrclaguna Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Juz nie pierwszy taki przypadek , tylko nie wiem czy to jest wymienne
Riciii Opublikowano 9 Października 2014 Autor Opublikowano 9 Października 2014 (edytowane) Juz nie pierwszy taki przypadek , tylko nie wiem czy to jest wymienne Trzeba by połowe obudowy skrzyni wymienić a i tak nie ma pewności, że za 2 lata znowu sie to samo nie stanie. Da się jakoś ten luz uzupełnić np. przez napawanie ? W każdym razie czy ktoś to robił i w jaki sposób poradził sobie z tym luzem ? Edytowane 9 Października 2014 przez Riciii
krystian3769 Opublikowano 9 Października 2014 Opublikowano 9 Października 2014 (edytowane) Kolego w lipcu kupiłem A4 2.0 TDI 170 KM. W pierwszych dniach jazdy fascynacja, nic nie słyszałem, jak emocje opadły załamka.Te same objawy, stukot z lewej strony na biegu jałowym. Nie wiedziałem co to jest. Znalazłem na forum kolega opisywał te same objawy.Ja zrobiłem tak jak on naprawił. Kupiłem w ASO nowe łożysko, 3 podkładki i nową kapę dociskającą to wszystko, do tego loctite. W Audi wiedzą już o tej wadzie, nowa kapa która dociska łożysko jest już poprawiona ma trójkątny otwór który centruje półoś i jest przetłoczona. Koszty to ok 200 zł a nie wymiana skrzyni jak mi proponowano 2500 zł. Niestety nie mogę znaleźć w historii linku do tego wątku na forum. Jak będziesz potrzebował nr. kat. części napisz. Jak na razie u mnie jest ok, a dodam że luz w gnieździe był ogromny. Edytowane 11 Lutego 2015 przez krystian3769 2
rolk161 Opublikowano 18 Października 2014 Opublikowano 18 Października 2014 Witam, mam ten sam problem, mogę prosić i numer części?
Riciii Opublikowano 25 Października 2014 Autor Opublikowano 25 Października 2014 Kapa 0B4 409 175 E Łożysko Kulkowe 0B4 409 294 D Ja naprawiłem obudowe skrzyni w zakładzie ślusarskim, gdzie obrobiono gniazdo łozyska i wstawiono tuleje. Do naprawionej obudowy nowe łożysko i nowa pokrywa łozyska.
ziomek1988 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Opublikowano 17 Grudnia 2014 Całą skrzynię trzeba zwalać czy idzie to jakoś w sprytniejszy sposób zrobić?
smolkers Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Kapa 0B4 409 175 E Łożysko Kulkowe 0B4 409 294 D Ja naprawiłem obudowe skrzyni w zakładzie ślusarskim, gdzie obrobiono gniazdo łozyska i wstawiono tuleje. Do naprawionej obudowy nowe łożysko i nowa pokrywa łozyska. mam te same objawy co u Pana Witam. Podcza jazdy Audi A4 B8 2.0TDI na biegu jałowym słychać lekki stukot. Po 2 tygodnia sprawdzania co to może być okazało się, że z lewej strony na łożysku półosi w obudowie skrzyni biegów jest spory luz. Pytanie czy ktoś miał podobny przypadek i w jaki sposób można naprawić tą usterkę ? Kapa 0B4 409 175 E Łożysko Kulkowe 0B4 409 294 D Ja naprawiłem obudowe skrzyni w zakładzie ślusarskim, gdzie obrobiono gniazdo łozyska i wstawiono tuleje. Do naprawionej obudowy nowe łożysko i nowa pokrywa łozyska. proszę o kontakt poniewaz mam te same objawy a mechanik nie umie sobie poradzic pzregub jest sztywny proszę o kontakt emai [email protected] Witam miałem te same objawy co krystian3769 i Riciii, zrobiłem tak : 1/ demontaż półosi lewej wraz z przegubem wew. 2/ odkręcone zostały 3 śruby torx, / trójkątna klapka z trzema otworami, demontaż wałka kołnierzowego półosi / ok 40-50 cm/ która wchodzi w szkrzynię za pomocą ściągacza 3/ półoś wychodzi wraz z łożyskiem / w obudowie łożyska zrobił się otwór z owalnego na lekko jajowaty przebieg 160 tys/ 4/ łożysko trzeba zdjąć i wcisnąć nowe na półoś za pomocą prasy 5/ ja zrobiłem mocowanie łożyska w skrzyni nie na klej do łożysk loctite 648 / zielony/--- tylko nowe łożysko owinąłem blachą aluminiową dwa razy , blacha ok 0,2 03, mm i pozawijałem ja na boki łożyska , dociskając ta blachę prasą 5/łożysko zamontowane na półosi spowrotem do obudowy skrzyni do tego 2 podkładki dystansujące /, nowe 3 sruby torx, klapka pozostała oryginalna / oryginalne łożysko , klapy itd podane przez krystian pasuje od 120 do 170 km tdi 6/ wszystko poskręcane w odwrotnej kolejności jak demontaż 7/ samochód gotowy do jazdy , luz na półosi zniknął, brak drgań na biegu jałowym / miałem te objawy zwłaszcza na zimnym silniku/ 8/ jeżeli luz wystąpi pozostaje demontaż skrzyni powiększenie otworu u tokarza i nabicie tulejii w to łożysko itd/ info dodatkowe ścianka mocowania łożyska jest bardzo cienka trzeba uważać czy po powiększeniu otworu i wciskania tulejii nie pękła bo pozostaje nowa skrzynia koszt 20 tys./sprawdzałem używane 3 skrzynie z przebiegiem 60, 110 i 130 tys, każda miała ten luz mniejszy niż u mnie ale już wstąpił. 9/ dam znać po kilku tys. km jak sytuacja się przedstawia 10/ mam nadzieję ze mój opis jest dość zrozumiały Edytowane 15 Stycznia 2015 przez smolkers
tomekgp Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 No i mnie tez dopadlo. Przebieg 193k . Wyszlo na jaw przy zmianie sprzegla i dwumasy. U mnie lozysko ocynowali i zamierzaja jutro je wlozyc tak. Co myslicie o takim rozwiazaniu ? Mysle ze luz szybko wystapi ponownie...
krystian3769 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Według mnie naj bardziej profesjonalną naprawę wykonał Riciii. Ja już pół roku jeżdżę na wymienionym łożysku dociśniętym dwiema podkładkami z nową kapą. Jajo w gnieździe wypełnione Loctite i jak na razie mam spokój. Spróbuj może twój patent też będzie ok. Powodzenia
tomekgp Opublikowano 26 Stycznia 2015 Opublikowano 26 Stycznia 2015 Na razie jest OK Zobaczymy jak długo wytrzyma. Daję jeszcze zdjęcia jak to wygląda 'po'. Czy przypadłość dotyczy tylko 2.0 TDI CAGA i CAHA ? Dziwi mnie fakt, że przypadłość jest dość konkretną wadą fabryczną - tak jak z tym imbusikiem pompy oleju... <a href=http://zapodaj.net/86e0fe7a6580a.jpg.html>IMG_0783.JPG</a> <a href=http://zapodaj.net/f778cb717f040.jpg.html>IMG_0784.JPG</a> 2
QaDo Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 tomek, wygląda to dobrze, ale ocynowanie raczej na długo nie pomoże, trochę lipa bo jest to zbyt miekki meal. Ale może nie być tak źle.
krystian3769 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Pany a może by tak jakąś grupową akcję serwisową wymusić ???
QaDo Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Jakby usterka ta występowała przy małych przebiegach i nowych autkach to by się udało. Tak słabo, po prostu wyeksploatowanie, powiedzą, że na dziurach :-)
krystian3769 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Uważam że, jakby Doyczlandy jeździli tymi autami co my od nich odkupujemy to temat reklamacji z palcem w d...e byłby rozwiązany. Bo tam Audi nie pozwoliłoby sobie na tylu nie zadowolonych użytkowników.
maciejano Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 niech się ktoś wypowie, co użytkuje autko w D i serwisuje w D, na bank ziomki zza Odry też mają te problemy, i pytanie czy tam jest problem rozwiązany
belkow Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Też mam ten objaw i autko właśnie na warsztacie. Postanowiłem zrobić to porządnie, czyli rozwiercanie gniazda łożyska i wstawienie tulejki. Strasznie to zostało spieprzone przy produkcji. No cóż , cięcie kosztów daje właśnie takie rezultaty. Niemiecka jakość? ŻENADA.
krystian3769 Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 A tak to wyglądało w moim przypadku https://www.youtube.com/watch?v=muUkqvVqFxI 1
QaDo Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Krystian, dzięki za wstawkę ! Rzeczywiście taki luz to nie byle co, ładnie namieszali. Duży przebieg ?
krystian3769 Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Krystian, dzięki za wstawkę ! Rzeczywiście taki luz to nie byle co, ładnie namieszali. Duży przebieg ? W pierwszym tygodniu od kupna to zauważyłem, miał 178.000 km. Na jeździe próbnej tego nie słyszałem, ale może przez to że to tylko było słychać przy spacerowej prędkości. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela czy nie było to powodem sprzedaży, on twierdził że nic nie zauważył:-) Wiadomo. Zrobiłem jak wcześniej w opisie, przeleciałem ponad 10.000 jak narazi nic się złego nie dzieje. Nic nie słychać, półoś też nie ma luzu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się