Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skrzynia Tiptronic w A4 B5


zenekbrudny

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam do Was pytanie. Czy możecie mi powiedzieć jak najlepiej sprawdzić skrzynie Tiptronic podczas zakupu? Zamierzam właśnie kupić A4 B5 po liftingu. Znalazłem całkiem ciekawy egzemplarz tylko nie bardzo mam pojęcie na temat tego typu automatów. Gdzieś czytałem że niektórym trzeci bieg włącza się tak jakby na dwa ( tak jakby 2, 2,5 i 3) i że to normalne. O co chodzi z tym lock-up'em oraz trybem awaryjnym? Jak sprawdzić również czy konwerter hydrokinetyczny jest w dobrym stanie? Ogólnie poprosiłbym o jakieś opinie na temat tych skrzyń, jak z naprawami i trwałością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie ma szarpnięć podczas jazdy dynamicznej i "emeryckiej".

Nie zapomnij o "R" - znajomy się nadział, że dodaje gazu, a auto nie chce jechać do tyłu (jakby coś ślizga). W szczególności jak trzeba cofać pod górkę to są problemy.

Auto jak ma zapięty bieg np. "D" nie ma prawa uciekać do tyłu (jeśli stoi pod górkę) po puszczeniu pedału hamulca. Analogicznie do "R" - nie ma prawa uciekać do przodu

Dobrze jest sprawdzić błędy pod VAGiem

P.S. U mnie wrzuca trójkę na "dwa razy" - zauważyłem to półtorej roku temu odkąd mam auto i ze skrzynią nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O te skrzynie jakoś szczególniej trzeba dbać?co ile wymieniać olej? Jak drogie są ewentualnie części, które lubią się najczęściej psuć?

Edytowane przez lukasz19tdi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabe punkty to konwerter, który rzadko wytrzymuje więcej niż 200-250 tys km., w benzynie czasami do 300 tys i pompa oleju. Scenariusz zazwyczaj jest taki, że uszkodzony konwerter rozwala pompę oleju i ewentualnie support albo rozcieknie się pompa i wysika olej na asfalt. Ta skrzynia nie lubi przegrzewania i częstego długotrwałego pałowania ze startu i przy maksymalnej prędkości. Poza tym szczególnie dbać nie trzeba, wystarczy wymieniać olej regularnie co 40-60 tys km. wraz z filtrem.

Edytowane przez majkel_majki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, takie pytanko.
Czy u Was też gdy jest jeszcze nie rozgrzana słychać takie jakby cichutkie posiorbywanie (pewnie oleju) w skrzyni?
Jak już się rozgrzeje to tego nie słychać. Dodam, że podczas tego odgłosu jak i po jego zaprzestaniu Tip pracuje bezproblemowo i płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie sprawdzałem ale auto kupiłem od kumpla, który ze 2 lata temu zmieniał olej.
Polecasz to sprawdzić jak wspomniałem o tych odgłosach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego trzeba zacząć. .

ile juz masz nalatane km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile przez te dwa lata bylo zrobione ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev, około 40 tysi

Robero321, czy nie za mały ten interwał? Ja słyszałem nawet o 120 tysiącach.

Edytowane przez irzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zle słyszałeś, max 60tkm a to i tak duzo w polskich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, przyjąłem do wiadomości i raczej sie do Waszych porad zastosuję.

Ale co z tym odgłosem, o którym pisałem na początku. Czy u Was też występuje?
Przypominam, że słyszalny jest wyłącznie na pierwszych kilometrach do nagrzania, jest bardzo cichy i skrzynia pracuje cały czas bardzo płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie pompa, póki nie hałasuje głośniej i na ciepłym nie ma co przy niej grzebać. Profilaktycznie sprawdziłbym stan oleju bo może być za niski stan w skrzyni, ten olej znacznie zwiększa swoją objętość po rozgrzaniu względem temperatury pokojowej i niższej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev, około 40 tysi

Robero321, czy nie za mały ten interwał? Ja słyszałem nawet o 120 tysiącach.

Tak częściowo dobrze słyszałeś ale może ktoś nie dokończył sentencji.

Olej powinno się wymieniać co około 60 tysi a co 120 tysi czyli co druga wymiana powinno się wymieniać cały olej w skrzyni.

Przy zwykłej wymianie sterogo oleju zawsze zostaje trochę w skrzyni.

Dlatego też zaleca się co 120 tysięcy czyli co drugie 60 wymienić cały olej czyli najlepiej dynamicznie.

Mało osób jednak tak robi

Edytowane przez Robero321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...