Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do skrzyni biegów multitronic?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie Fusch to ori. [emoji12]

Opublikowano

Mało prawdopodobne choć możliwe.

Opublikowano (edytowane)

W kartach Porsche często w olejach pojawia się Titan,Pentosin,Mobilube,Shell czyli kilku dostawców.

Jakaś specyfikacja ogólna.

http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano

10367680_324731037732004_585363978241752

Sorry za OT :grin:

Opublikowano

Pewnie Fusch to ori. [emoji12]

Mam co do tego poważne wątpliwości. Tak na chlopski rozum skoro robiłby ori to co za problem zmienić metkę na butelce i wypuścić pod własną marką olej mający specyfikację TL 52532.

Skoro Castrol dał redę to czemu nie Fuchs? http://www.castrol.com/pl_pl/poland/products/cars/manual-transmission-fluids/syntrans-v-fe-75w-80.html

Tymczasem AREA SALES MANAGER Aleksej Wahnsiedler z Fuchsa odpowiedział mi że nie maja zamiennika do oleju G 052 532.

Opublikowano (edytowane)

Mają i ci Rowe

http://www.germanautoparts.com/productdisplay/121345#tabs-4

Nie widziałem czegoś takiego w żadnym sklepie

No Castrat to ma odpowiednik wszystkiego.Ciekawe ile ich to kosztuje.

Tylko wychodzi ze Castro to dobry w USA

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano (edytowane)

Znalazłem specyfikację tego Shella Spiraxa. Raczej nie taki olej został zalany ale nie było mnie przy tym. Zmieniać go, bo może się coś uszkodzić, czy może zostawić i zmienić przy następnym przeglądzie? Doradźcie proszę.

Edytowane przez Rav333
Opublikowano (edytowane)

Widzę że temat się rozwija, ja w końcu postawiłem na GL-4, trochę ten temat posudiowałem i ostatecznie padło na.
http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/przekladniowe/amsoil-75w90-manual-transmission-transaxle-gear-lube-gl4-0-946l-detailod Piotrka ze Z.O .
W sumie on też pomógł mi trochę w temacie, trochę poszukał i na podstawie naszych (Dzęki Deva i Power-Kris :) ), dywagacji oraz innych i oznaczenia mojej skrzyni , doszliśmy do tego że moja skrzynia to Manual Transmission, 0B2 (6-SPD)....., z danych wynika że potrzebuje 4,74L .

Tak jak Power-Kris wspomina najbezpieczniejszą i najwłaściwszą opcją dla manuala wydaje się być GL-4, GL- 5 ma dużo niekorzystnych dodatków a to że szkrzynie w B8 są na nie odporniejsze traktował bym z przymrużeniem oka, tak jak z żywotność środka smarnego w tej skrzyni.

Żeby było śmieszniej to czytając strony hamerykańskie nie wiem czy był to "bobistheoilguy" czy inna to tam ludzie rozkładający te oliwy na czynniki pierwsze sugerowali że na pierwszy montaż skrzynie są zalewane motulem :kox: , choć tamtejszy oryginalny motul jest niby nie zalecany do tych skrzyń.

Czy to celowy zabieg umowa Motula i Vaga, czy tylko domysły ciężko powiedzieć, u nas każdy typuje najczęściej Castrola lub Fuchsa, a w Stanach może rzeczywiście leją Motula, reasumując myślę że Amsoil jest dobrym wyborem, oczywiście tanio nie jest i są tańsze opcje, choć z drugiej strony tą oliwę w skrzyni wymieniamy co 50-60 tyśkm więc z mojej perspektywy nie jest to jakaś wielka różnica w wydatkach biorąc pod uwagę interwał zmian.

Na koniec podam jeszcze linka do tabeli z olejami proponowanymi to skrzyni manualnej w B8, oczywiście dokładniej sami musicie sobie je dobrać i rozłozyć na czynniki pierwsze, ale te oliwy są bardzo prawdopodobnym wyborem do tej tych skrzyń, kwestia wyboru GL-4 czy Gl-4/5 należy już do Was.

http://smg.photobucket.com/user/TheGSRGuy/media/mtf/alldata.jpg.html

P.S

Tak gwoli uzupełnienia tematu GL-4 vs GL-5 to są to oleje o podobnej bazie wyjątkiem są właśnie te dodatki w GL-5 ma on z reguły około połowę więcej dodatków zwiększających ekstramalne ciśnienie(extreme pressure- EP), gdy porównujemy olej o tej samej wadze/masie.

Jakiś czas temu takie dodatki o wysokiej koncentracji powodowały korozję metali głownie miedzi, cynku,mosiądzu co w wielu przypadkach doprowadzało do problemów z synchronizatorami manualnej skrzyni.

Na tym tle GL-4 jest często mieszany z dodatkami których baza jest skonstruowana tak aby wręcz pomóc synchronizatorom w płynniejszej pracy podczas podczas stałej i zwiększonej ich ochrony.

Edytowane przez slawek72
Opublikowano

W ogólnym zarysie słuchaj raczej Deva bo ma więcej praktyki.

No chociaż ja sporo experymentow przeprowadziłem ale na dwóch skrzyniach, a Dev pewnie dwie to na tydzień łupie. [emoji12]

Opublikowano (edytowane)

Czesc,

Jak sie ma sprawa doboru oleju do skrzyni 6 biegowej (AVF)? Wiecie moze jaki tam ma byc i ile go wchodzi?
Znalazlem w miedzyczasie ze bedzie dobry kazdy z norma 501.50, tylko GL4 czy GL5? Ten drugi podobno w nizszych temperaturch gorzej sie zachowuje.

Pozdro

Edytowane przez Gaszka
Opublikowano

A jest jeszcze GL4 +.

Opublikowano

To juz za duzo ;) Poradzisz ktory najlepszy do manuala 6 biegowego z 2004r ?

Opublikowano

Castrol TAF X

http://www.superolej.otwarte24.pl/54,Castrol-Syntrans-transaxle-75w90-1Litr-TAF-X-Tychy

Zawsze nie wyrabiam jak to polecam ale jedyny zamiennik że biegi mi wchodzą normalnie.

Chociaż jeszcze muszę przecwiczyc Ravenol.

Opublikowano

Ja leje i smigam na Ravenol-u.

olej pierwsza klasa jezeli chodzi o przekładnie, co do silników niestety nie mam wiedzy.

Opublikowano

Szczerze też zalewał bym Ravenol lub Castrol(aż dziw bierze że go proponuję),z tańszych, ewentualnie tego Motula Gear 300, albo z trochę droższych tego Amsoil lub Red Line, a na sam koniec patrząc na karte charakterystyki ten Lubro Moly też wygląda ok.

Opublikowano

Ravenol VSG 75W-90 ? Czyli lepszy ten GL5 czy Castrol GL4+ dla mojej skrzyni?

Opublikowano

Panowie mam małą zagwózdkę, dziś wreszcie wymieniałem ten olej, w momencie kiedy odkręciłem korek wlewowy poziom oliwy był poniżej także absolutnie się nie przelwewało.

Nestępnie odkręciłem korek spustowy, spuściłem oliwę, jeszcze dokładnie nie mierzyłem ile się spusciło(wychodzi na cos lekko ponad 4l), spuszczałem lekko ponad 1h, wkręciłem nowy korek spustowy, czyli ogólnie mówiąc taki standard.

No i wstrzykiwałem nową oliwę, i tu zaczyna się moje zdziwienie, bo weszły 4 butelki 0.946 l czyli 3.784 l , plus z jakieś 400ml z piątej butelki co daje razem jakieś 4.2l , więcej już nie wchodziło bo na poziome korka wlewowego zaczęło się przelewać, więc fizycznie nie było możliwości dolać więcej.

I teraz nie wiem czy aby wszystko jest ok bo według moich informacji powinno tam wejść ok 4.74l , jak mówię więcej się nia dało ale zastanawiam się czy ta oliwa jeszcze gdzieś spływa i warto jej poziom sprawdzić jeszcze jutro czy po prostu wszystko jest dobrze a moje informacje dotyczące ilości były złe ??

To pytanie szczególnie dla tych którzy mieli z wymianą do czynienia ,co myślicie ??

Opublikowano

Powiem Ci jak jest w Oplu. Pojemnosć oleju w skrzyni jest podana taka jaką sie leje w fabryce do suchej skrzyni. W gdy zmienia sie olej to jest go 2-3 setki mniej bo wszystko nie da się zlać. Jest to opisane w instrukcji serwisowej dla ASO. Zapewne podobnie jest w AUDI. Do suchej skrzyni wejdzie te 4,7 litra ale na bank tyle nie zlejesz. Stąd przy wymianie wchodzi mniej.

Opublikowano

nie musi byc oryginał wystarczy ,że kupisz febi lub swag i na bańce napisane jest CVT,dostepny jest napewno w hurtowni Gordon bo tam kupowałem,jak nie ma to zamówią ale ja polecam niestety serwis ze względu na sprawdzenie jej komputerem.Tak przynajmniej ja zrobiłem w B6 fakt koszt to ok 600-800pln

Opublikowano

Dokladnie. Kazdy olej do CVT bedzie dobry, ori jedt qurestwo drogi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...