Toczi1 Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 nie musi byc oryginał wystarczy ,że kupisz febi lub swag i na bańce napisane jest CVT,dostepny jest napewno w hurtowni Gordon bo tam kupowałem,jak nie ma to zamówią ale ja polecam niestety serwis ze względu na sprawdzenie jej komputerem.Tak przynajmniej ja zrobiłem w B6 fakt koszt to ok 600-800pln Co na sprawdzenie jej komputerem skrzyni ?? Jakie np parametry można odczytać? Ale jeśli ten kto ci wymienia posiada komputer to tez może to zrobić chyba co nie.
Dev Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Zalewasz skrzynie olejem i odpalasz. olej sie nagrzewa do danej temperatury i zalewasz do przelania. jak trzeba robi sie tez adaptację
slawek72 Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Opublikowano 22 Lutego 2015 (edytowane) Powiem Ci jak jest w Oplu. Pojemnosć oleju w skrzyni jest podana taka jaką sie leje w fabryce do suchej skrzyni. W gdy zmienia sie olej to jest go 2-3 setki mniej bo wszystko nie da się zlać. Jest to opisane w instrukcji serwisowej dla ASO. Zapewne podobnie jest w AUDI. Do suchej skrzyni wejdzie te 4,7 litra ale na bank tyle nie zlejesz. Stąd przy wymianie wchodzi mniej. No właśnie stą mój dylemat, trochę poszukałem po necie i wychodzi na to że w ASO zalewają właśnie około 4.2l, u mnie gdzy zalałem pod korek wyszło podobnie, także jestem dobrej myśli . Amsoil jak na razie b.pozytywnie zrobiłem na nim z 300km i tak, na zimnym podobnie do oem płynna zmiana nic ciężej, lżej też jakoś nie po prostu ok, natomiast na rozgrzanym jest różnica na plus amsa biegi choc wcześniej chodziły dobrze to teraz jest płynniej, lżej, ciężko to określić. Oczywiście nie jest tak że wchodzą aż za lekko ale czuć większą kulturę pracy i nie jest to efekt placebo , zobaczymy jak będzie dalej ale jak na razie odczucia pozytywne. Edytowane 22 Lutego 2015 przez slawek72
Robberto Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 w poniedzialek wymieniam w serwisie chca 280 eur , dam znac jak wymienie w poniedzialek wymieniam w serwisie chca 280 eur , dam znac jak wymienie olej wymieniony z wpisem do ksiazki 7l po prawie 30 eur/l
andrzej1989 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 Witam . Jestem tu " świeży " ale mam pytanie czy jest tu ktoś kto ma namiar na olej do multitronica ale nie po cenie serwisowej ? Lub co myślicie o Ravenolu ctv fluid ?
dzik Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 motul cvtf zalewaj i masz spokój a jest za śmieszne pieniążki.
gaccek1 Opublikowano 27 Marca 2015 Opublikowano 27 Marca 2015 Powiem Ci jak jest w Oplu. Pojemnosć oleju w skrzyni jest podana taka jaką sie leje w fabryce do suchej skrzyni. W gdy zmienia sie olej to jest go 2-3 setki mniej bo wszystko nie da się zlać. Jest to opisane w instrukcji serwisowej dla ASO. Zapewne podobnie jest w AUDI. Do suchej skrzyni wejdzie te 4,7 litra ale na bank tyle nie zlejesz. Stąd przy wymianie wchodzi mniej. No właśnie stą mój dylemat, trochę poszukałem po necie i wychodzi na to że w ASO zalewają właśnie około 4.2l, u mnie gdzy zalałem pod korek wyszło podobnie, także jestem dobrej myśli . Amsoil jak na razie b.pozytywnie zrobiłem na nim z 300km i tak, na zimnym podobnie do oem płynna zmiana nic ciężej, lżej też jakoś nie po prostu ok, natomiast na rozgrzanym jest różnica na plus amsa biegi choc wcześniej chodziły dobrze to teraz jest płynniej, lżej, ciężko to określić. Oczywiście nie jest tak że wchodzą aż za lekko ale czuć większą kulturę pracy i nie jest to efekt placebo , zobaczymy jak będzie dalej ale jak na razie odczucia pozytywne. Witam podłącze się pod temat bo w najbliższym czasie również zamierzam zmienić olej w skrzyni podpowiecie jaki do q czy jest jakaś różnica między q a ośką i ile oleju wchodzi do skrzyni ?
PiterEL Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam was serdecznie Chciałbym u siebie w skrzyni zmienić oliwkę... i zastanawiam się jaką czy Castrol Syntrans Transaxle 75W90 czy TITAN SINTOPOID LS SAE 75W90 oraz czy GL4+ czy GL5...Bo Castrol ma tylko GL4+ a Fuchs ma GL5 . Może wy doradzicie oraz ile do mojej skrzyni wchodzi oliwy ? Według ETKI chyba jak dobrze sprawdziłem to 3L ? Poniżej dane silnika i skrzyni: Silnik CAHA Skrzynia manual: HCK 6 biegów Rok Auta: 2010 modelowo 2011 Będę wdzięczny za szybką pomoc bo pogoda sprzyja i chce to wykorzystać Edytowane 23 Kwietnia 2015 przez PiterEL
Mikol84 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 FUCHS TITAN ATF CVT Taki idzie na pierwszy montaż, wchodzi go 8L dane ze strony www.fuchs-oil.pl
Maszczu Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Odnośnie tego jaki olej lac do CVT jest watek na forum napisany przez goscia Bart -S co sie zna na multi jak nikt inny - w skrócie olej do CVT tylko ORYGINALNY Audi, wymiana co 60kkm i skrzynia bedzie chodzic jak nowa na lata. Jezeli chodzi o to ile oleju lac to wchodzi okolo 7l i poziom sprawdzasz przy temp 60C , poczytaj .... http://a4-klub.pl/index.php?/topic/60242-all-b6-b7-multitronic-encyklopedia/
Dev Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-biegow-g052532a2-vw-audi-oryginal-i5263316907.html
Dev Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Opublikowano 25 Kwietnia 2015 srrrry, nie zauwazyłem że to seat http://allegro.pl/ravenol-mtf-2-vw-g052911a2-g055538a2-75w-80-1l-i5247187852.html
PiterEL Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) Kupiłem jednak już w piątek Castro 75w90 systrran transaxle. Nie wiem czy dobrze. Ale na forum sąsiednim VW passata znalazłem artykuł jak chłopak porównywał parametry oryginału z zamiennikami i Castrol miał wręcz identyczna lepkoć jak oryginał. Zarówno w 40*C jak i 100*C. Wszystkie inne zamienniki miały inną. Dlatego po części zdecydowałem się na Castrola a dwa cena za 1L 30zł to bardzo dobra cena. Edytowane 26 Kwietnia 2015 przez PiterEL
POWER-KRIS Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 W tych parametrach bardziej ważna jest lepkość kinetyczna oleju. Ori od 50zl za litr.
PiterEL Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 No z tego co pamiętam to właśnie to była podawana lepkość kinetyczna dla tych dwóch temperatur. Sugerujesz ze Castrol jest zły?
POWER-KRIS Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) Nie.Ale ori ma niższy sporo ten parametr. A ten jest najbliżej w fusch http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-sae-75w-80.html#/product/4595 Edytowane 26 Kwietnia 2015 przez POWER-KRIS
PiterEL Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Na forum Passata chłopak znów pisał że oryginał ma najbliższe parametry castrolowi. Najpierw by trzeba znaleźć poprawne parametry oryginału.
POWER-KRIS Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 (edytowane) Ale tam chyba nie mieli pojęcia o istnieniu Fuscha i Ravenola. Edytowane 26 Kwietnia 2015 przez POWER-KRIS
PiterEL Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Wspominali tez fuchsa. Trudno kupiłem Castrola i myślę że też będzie ok bo spełnia normy. a masz parametry oryginalnego oleju? Podaj dla porównania. ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się