majkel_majki Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Shell spirax S4 75W90 też spełnia normę VW i jest dostępny sporo taniej niż castrol czy ravenol.
KubaMpakiet Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 (edytowane) Slabe ma parametry, temp plyniecia -42 przy castrolu i ravenolu -60 chce zmienic bo przy ponad -10 slabo wchodzi 2 bieg i ogolnie czuc ze juz czas na swiezy Edytowane 19 Stycznia 2016 przez KubaMpakiet
majkel_majki Opublikowano 19 Stycznia 2016 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Słabe nie słabe, w każdym razie z autopsji wiem, że nie ma problemu z pracą skrzyni biegów na zimno. Ale to już co kto woli.
cupek97 Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 (edytowane) Witam wszystkich! Nie chcąc zakładać osobnego tematu podpinam mój problem. Silnik 1.9TDI AVF, 6 biegowa skrzynia (oznaczenia jeszcze nie znam). Problem jest przy wolnej jeździe i zmienianiu biegu na 1, a mianowicie czuć pewną blokadę i dziwny przeskok, bardzo ciężko wbić tą 1 przy bardzo wolnej jeździe. Przy zmianie biegu na 3 również czuć pewny przeskok. Jest to dla mnie takie niepłynne wbicie biegu. Sprzęgło pracuje bez zarzutów. Na postoju zmiana biegów jest płynna. Czym może być to spowodowane? Czy warto zastanowić się nad wymianą oleju na oryginalny? (wspomnę, że olej ze skrzyni miałem zlewany i nie widać nic niepokojącego w aktualnie zalanym oleju) A może to wina wybieraka (zastosować zestaw naprawczy)? Liczę na wasze odpowiedzi. Edytowane 5 Lutego 2016 przez cupek97
kubabkb Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 wymienilem olej i dalej mam te same problemy co Ty, wiec mysle ze powinienes zaczac odrazu od wybieraka. Dodam ze nie zalewalem ori oleju ale i pewnie to by nie pomoglo.
cupek97 Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Wymiana wybieraka jest dla mnie trochę nielogiczna, ponieważ wybierak nie ma żadnych luzów. Czuć jedynie opór z jedynką i przeskok przy zmianie na 3 bieg.
dziadekM Opublikowano 7 Lutego 2016 Opublikowano 7 Lutego 2016 Panowie a testował ktoś olej FUCHS TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 ? Bo niby to zamiennik oryginału ale nie mogę znaleźć jak w praktyce
ckakme Opublikowano 23 Marca 2016 Opublikowano 23 Marca 2016 Panowie a testował ktoś olej FUCHS TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 ? Bo niby to zamiennik oryginału ale nie mogę znaleźć jak w praktyce WITAM tez mam problem z 1i2 biegiem, a co powiecie o oleju g052171a2 ?,wiele osob poleca go jako do skrzyn 6-biegowych
mariuszbyd Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 (edytowane) czy ktoś zalewał skrzynie 5tke w dieslu olejem G052 512 A2 zamiast G052 911 A2 ja posłużę się przykładami bo nie widzę sensu przepłacać G052 911 A2 wchodzimy w zamiennik Fuchsa i zjeżdżamy niżej na parametry oleju G052 512 A2 tak samo jak wyżej i sami porównajcie krzepliwości lepkości itp. są niemal identyczne wnioski wyciągnijcie sami, różnica na pewno jest w API jeden olej jest GL4 drugi GL5 - ale czy to ma jakieś większe znaczenie GL-4 – oleje z większą ilością dodatków uszlachetniających i typu EP. Stosowane w przekładniach hipoidalnych, pracujące przy zmiennych warunkach, dużym momencie obrotowym i małej prędkości, bądź odwrotnie. Zalecane do niektórych przekładni zmiany biegów. GL-5 – oleje wysokiej jakości o bardzo dobrych właściwościach smarnych. Zawierają ok. dwukrotnie więcej dodatków uszlachetniających w porównaniu z olejami klasy GL-4. Stosowane w przekładniach hipoidalnych pracujących pod dużym obciążeniem. Używane np. w przekładniach głównych mostów napędowych. http://autokult.pl/13597,wymagania-stawiane-olejom-przekladniowym-czesc-2 a jeśli ktoś zmieniał akurat w dieslu to proszę o opinie jak to śmiga Edytowane 3 Kwietnia 2016 przez mariuszbyd
Mirec Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 (edytowane) Posiadam A4 B7 1.8T Quattro z 2007, przebieg 152000. Mam klasyczny problem z ciężko wchodzącą dwójką. Dedykowany olej to G055532A2 w cenie ok 120-140 zł litr. W tym poście piszecie, że po jego zalaniu problem nadal występuje. Czy ryzykować i zalać ten do grupy vag na problemy haczącej dwójki czyli G052512A2? Czy ktoś z Was ewidentnie wyleczył temat stosując ten olej w takiej skrzyni? Mam też info, że problem z haczącą dwójką rozwiązuje wymiana "koszącej się tulejki przy lewarku zmiaany biegów" Zestaw naprawczy 8E0798151C. Ale skoro piszą tutaj, że olej G052512A2 załatwia sprawę to można by zaryzykować tylko czy nie ma przeciwskazań aby nie uszkodzić skrzyni. Pozatym problem wbicia dwójki występuje tylko podczas jazdy a nie na postoju. Edytowane 12 Kwietnia 2017 przez Mirec
m1chal_p Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Dnia 12.04.2017 o 12:44, Mirec napisał: Pozatym problem wbicia dwójki występuje tylko podczas jazdy a nie na postoju. Synchronizator odmawia posłuszeństwa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się