Skocz do zawartości
IGNOROWANY

grubość lakieru


mycha852

Rekomendowane odpowiedzi

Druga warstwa. Na wszelki wypadek sprawdź czy nie masz rozładowanej baterii w mierniku najlepiej na aucie które już wcześniej mierzyłeś, wtedy też przekłamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginalny lakier w zależności od tego ile razy był polerowany ma grubość od ok 70-110. Powyżej to już 2 warstwy. Powyżej 300 to już najczęściej szpachla. Na słupkach i progach jest najczęściej około 50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na całym tak jest tzn. że mógł nie przeszejść kontroli jakości i fabrycznie jest drugi raz pomalowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubość lakieru uzależniona jest od rodzaju farby. Farby dwuwarstwowe mogą mieć tak jak piszecie od 100 do 150 natomiast coraz to częściej stosowane fary 3 warstwowe (np. biała perła) moają ponad 200 mikro. Farby 3 warstwowe malowane są następująco: baza później idzie warstwa perły a na końcu lakier bezbarwny. Stąd taka grubość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mierzy a3 czerwoną - przedni lewy błotnik pokazuje 180 - twierdzi że ORI lakier więc Bumier ma rację pisząć że do 180 uznajemy jako ORI

i drugie info na temat grubości nawet do 200 ORI

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam miernik z podpowiedziami i do 180 pokazuje lakier OK, powyżej 180 2xlakier, a powyżej 280 szpachla. U mnie jest 140-180 na całym samochodzie, nawet na wewnętrznych elementach. Z tym że zależy od kalibracji miernika pokazuje +-20.

Edytowane przez delph34i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie stąd pewnie do 200 uznaje się za ORI gdyż jak piszesz kalibracja miernika to +/- 20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ori grubość powłoki to ok. 120-140 mikronów, wnęki drzwi ok 50-80 mikronów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam na oku samochód, który, jak twierdzi sprzedawca został fabrycznie podwójnie pomalowany i na całym aucie jest 200-230 mikronów.

Zapewnia mnie, że auto 100% bezwypadkowe. Również chce dać mi na piśmie, że samochód ma drugą warstwę lakieru. Co prawda z takim zaświadczeniem przy późniejszej sprzedaży chyba nie wiele mogę zrobić. Pytanie tylko, czy jest możliwość sprawdzenia w ASO czy auto miało dwie warstwy w momencie wyjazdu z fabryki, czy raczej nie prowadzą takiej dokumentacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponoć można się dowiedzieć ale w centrali czy auto było 2 razy lakierowane w fabryce. co do mierników to kalibrujcie je na blachach cienkich do 1mm i foliach ok 120 mikronów, pomiary na promieniach mogą wychodzić z błędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji miernika do lakieru mam opisane
do 100 mikronów - podkład lub zbyt cienki lakier
od 100 do 200 mikronów - dla lakierów oryginalnych
od 200 do 300 mikronów - powłoki po naprawach lakierniczych ( drugi lakier)
od 300 do 520 mikronów - miejsca po naprawach blacharskich
powyżej 520 mikronów - miejsca szpachlowane i lakierowane

100 mikronów to jest 0,1 mm niewielkie różnice w grubości zawsze znajdziesz :)
to jest skala tylko poglądowa różnice do kilkudziesięciu mikronów uznałbym za normalne

Edytowane przez maniekaudia4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...