Jacek AUDI a4 2 Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Witam!Mam pytanie odnośnie zasady działania automatycznej klimatyzacji w audi a4 b6 z 2002 roku.Na wstępie dodam że klimatyzacja jest pełni sprawna. 1. Jak działa klimatronic, tzn. czy można obsługiwać go w trybie manualnym, tzn. bez działania sprężarki, zwykły nawiew ze stałą temperaturą? 2. Do czego służy przycisk ECON? Reszta przycisków nie budzi żadnych wątpliwości ale dziwi mnie fakt iż np. nawiew mimo wyłączonego AUTO sam się zwiększa.3. Jak wyłączyć w pełni tryb automatyczny i pozostać w trybie manualnym / czy jest to wogóle możliwe?Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam wszystkich!!!! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Przycisk econ jeśli świeci to sprężarka jest wyłączona. Siłę nadmuchu i kierunek można dowolnie regulować. Gdy masz wł. auto to klima dąży do uzyskania temperatury jaka jest ustawiona na wyświetlaczu. Automatycznie steruje siłą i kierunkiem nadmuchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Witam! Mam pytanie odnośnie zasady działania automatycznej klimatyzacji w audi a4 b6 z 2002 roku. Na wstępie dodam że klimatyzacja jest pełni sprawna. 1. Jak działa klimatronic, tzn. czy można obsługiwać go w trybie manualnym, tzn. bez działania sprężarki, zwykły nawiew ze stałą temperaturą? 2. Do czego służy przycisk ECON? Reszta przycisków nie budzi żadnych wątpliwości ale dziwi mnie fakt iż np. nawiew mimo wyłączonego AUTO sam się zwiększa. 3. Jak wyłączyć w pełni tryb automatyczny i pozostać w trybie manualnym / czy jest to wogóle możliwe? Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam wszystkich!!!! Ad.1 - klimatronik zawsze działa w trybie regulacji, w pełni automatyczny jest kiedy włączysz auto (wg zapisanego programu), a jakiekolwiek klikniecie obrotów czy nastaw nawiewów jedynie jest formą wymuszenia, ale klimatronik jak zauważysz ciągle czuwa nad zadanymi wartościami (reguluje) Ad.2 - W aucie przed połową 2003 rozłącza sprzęglo elektromagnetyczne na kompresorze (wyłącza klimę) a po tej dacie oddziaływuje na zawór elektr.-magnet. który ogólnie mówiąc bardzo mocno ogranicza wydatek kompresora na tyle że nie dochodzi do sprężu czynnika i defacto klima jest "wyłączona" (z tym że napeży pamiętac że tu kompresor cały czas pracuje czyli wymaga czynnika w układzie z uwagi na potrzebę smarowania) wyłączenie AUTO - przeczytaj ad.1 - "klimatronik zawsze działa w trybie regulacyjnym" Ad.3 - nie da się, nawet w trybie HI i LO kiedy tylko nastawisz je przez zmiany temperatury to jakimś czasie zredukuje obroty, można jeszcze ręcznie podciągnąć obroty ale tylko wprowadzamy klimatronik na skraj możliwości regulacji Przycisk econ jeśli świeci to sprężarka jest wyłączona. Siłę nadmuchu i kierunek można dowolnie regulować. Gdy masz wł. auto to klima dąży do uzyskania temperatury jaka jest ustawiona na wyświetlaczu. Automatycznie steruje siłą i kierunkiem nadmuchu. no nie prawda - w twoim aucie ECON wyłączy ci klimatyzację (brak sprężania czynnika na kompresorze) ale kompresor cały czas się kręci, w starszych autach ze sprzęgłem elektromagnetycznym faktycznie sprzęgło odłączy napęd sprężarce i ona się nie kręci (stąd też potrzeba odpalania klimy nawet zimą) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Dzięki, o tym nie wiedziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kodzak0 7 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 sorry ze odswiezam ale mam metlik z klima w modelu b6. Jesli ECO sie swieci tzn ze klima jest wylaczona tak? musze sie upewnic 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MŁODZIAN 0 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 sorry ze odswiezam ale mam metlik z klima w modelu b6. Jesli ECO sie swieci tzn ze klima jest wylaczona tak? musze sie upewnic dokładnie jak świeci jest wyłączona klimatyzacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kodzak0 7 Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 ok. dziena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzks 4 Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Witam czy każde A4 b7 ma czujnik nasłonecznienia ?? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilpsk 0 Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 sorry ze odswiezam ale mam metlik z klima w modelu b6. Jesli ECO sie swieci tzn ze klima jest wylaczona tak? musze sie upewnic dokładnie jak świeci jest wyłączona klimatyzacja Czyli ja cały czas smigam na włączonej klimie bo u mnie sie nie świeci cały czas myslałem ze jesli świeci to wtedu działa bardzo przydatna informacja skutki nieczytania instrukcji obsługi Może teraz jak ją wyłącze to spalanie mi spadnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1561 0 Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 lol jestem ciekawy przeciesz przycisk econ to jest ze klima dziala w trybie eco czyli mniejsze zużycie freonu chyba ze sie myle. I dziwi mnie to ze u mnie w audi caly czas dziala klima bo przewod od klimy aluminiowy jest caly oblodzony jutro wlacze ten przycisk i zobacze czy bedzie dalej oblodzony ten przewod. Okej wlasnie przeczytalem instrukcje kolega ma racje jesli sie pali swiatelko to klima jest wyłączona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poitner27 0 Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 zeby klima dzialala dobrze ma byc wlaczone na auto 16 stopni czy LO ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 22 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2015 Nie ma znaczenia temperatura na panelu tylko zewnetrzna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal94 2 Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 A co może być jeżeli nie da się wyłączyć przycisku econ ? Cały czas jest włączony - wyłączona klima. Oznacza to niski poziom czynnika chłodzącego ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 klima sie nie załacza 1. brak czynnika 2. urwane sprzęgło w kompresorze 3. uszkodzony zawór w pompie 4. ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal94 2 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Dzieki za odpowiedź. Sprzedający mówił mi ze jest niski poziom czynnika chłodzącego dlatego się nie załącza ale czy to prawda to nie wiem, musiałbym nabić klimatyzacje i jak nie pomoże szukać problemu dalej. O jakiej pompie i zaworze mówisz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Zle napisalem, nie w pompie tylko w kompresorze. VAGiem mozesz sprawdzic czy masz czynnik w ukladzie. Jak nie ma to trzeba uzupelnic bo ten uklad nie moze pracowac na sucho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davcio_ukf 0 Opublikowano 28 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2015 VAGiem mozesz sprawdzic czy masz czynnik w ukladzie. Jak nie ma to trzeba uzupelnic bo ten uklad nie moze pracowac na sucho możesz kolego podpowiedzieć jak za pomocą VCDSa sprawdzić ? i czy da się sprawdzić mniej więcej ilość czy tylko będzie że jest lub nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5kijas5 0 Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 A ja mam takie pytanie: dzisiaj kumpel mi cos popstrykał przyciskami i jest tak, że jak włączę nawiew na 3 kreski to zapala się tryb auto. Jak mniej lub więcej kresek to się wyłącza. O co chodzi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakoob 6 Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Pstrykanie nie ma znaczenia, jak utrafisz siłą nawiewu na tyle co by w danym momencie ustawił automat - na tej pozycji zapalą się lampki auto. Jak pójdziesz stopień w górę/dół zgasną. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5kijas5 0 Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Kurde dziwne;) Przysiągłbym że tak wcześniej nie miałem:D Albo może po prostu nigdy nie trafiłem w ten moment:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się