ARAS920 Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 od kilku tygodni mam pewien problem, gdy rano odpalam samochód (zimny silnik) to zaraz po odpaleniu silnik kilka razy bardzo nieprzyjemnie szarpnie tak jakby coś blokowało silnik. Zaczeło się to ok. 3 tygodnie temu, silnik zaczą szarpać, po krótkich oględzinach zauważyłem że pasek wieloklinowy jest przecięty wzdłuż, zdemontowałem pasek i po odpaleniu bez paska szarpanie ustało, jednak żadne koło nie blokowało, sprzęgiełko alternatora działało dobrze więc założyłem nowy pasek i odziwo wszystko było ok, rozgrzałem silnik i cały czas było wszystko ok, jednak po zgaszeiu silnika i ponownym odpaleniu po około kwadransie problem powrócił i to drastycznie, szarpanie nasiliło się i to nawet podczas jazdy i zapaliła się kontrolka ładowania, po przejechaniu ok pół kilometra kontrolka zgasła, silnik przestał szarpać i problem nie powrócił aż do wczoraj, po porannym odpaleniu silnik pare razy szarpną i po chwili jóż wszystko było ok (opisane w pierwszym zdaniu). Pomocy niewiem od czego zacząć, napinacz działa dobrze. od czego mam zacząć co wymienić? Za pomoc z góry serdecznie dziękuje. pozdr.
piotrsob1 Opublikowano 25 Listopada 2014 Opublikowano 25 Listopada 2014 Wygląda na to, że przepuszcza sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora
ARAS920 Opublikowano 27 Listopada 2014 Autor Opublikowano 27 Listopada 2014 Wygląda na to, że przepuszcza sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora Też podejrzewam sprzęgiełko alternatora, tylko czy napewno? Niewiem co by to mogło jeszcze być... A ile może kosztować to sprzęgiełko? Łożyska alternatora są raczej ok, nie słychać wycia ani żadnych innych niepokojących odgłosów
pinciol77 Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 Sprzęgiełko alternatora kosztuje ok 130-150 zł z Valeo. Tylko dlaczego niby przez sprzęgiełko ma szarpać? Ja miałem zwykłe koło pasowe zamiast sprzęgiełka to jedynie różniło się tym że napinacz "skakał" i ogólnie pasek przenosił większe obciążenia, co skutkowało jego częstszą wymianą. Sprzęgiełko hmm, chyba że całkiem puszcza i nagle łapie ale to mało prawdopodobne.
ARAS920 Opublikowano 28 Listopada 2014 Autor Opublikowano 28 Listopada 2014 Sprzęgiełko alternatora kosztuje ok 130-150 zł z Valeo. Tylko dlaczego niby przez sprzęgiełko ma szarpać? Ja miałem zwykłe koło pasowe zamiast sprzęgiełka to jedynie różniło się tym że napinacz "skakał" i ogólnie pasek przenosił większe obciążenia, co skutkowało jego częstszą wymianą. Sprzęgiełko hmm, chyba że całkiem puszcza i nagle łapie ale to mało prawdopodobne. No właśnie pytam o wasze zdanie ponieważ nie jestem pewny czy to aby napewno sprzęgiełko alternatora i to co napisałeś faktycznie daje mi do myślenia. dziś rano (przy temperaturze otoczenia -1) silnik po odpaleniu kilka razy niezbyt mocno szarpną i po ok minucie szarpanie ustało, czy może to być wina świec żarowych? A może pompowtryski? Przyznam że w dieslach mam małe doświadczenie i niewiem jakie są np. objawy zużytych świec żarowych. Ogólnie silnik pracuje dobrze, równo("obroty nie pływają"), cicho (oczywiście jak na diesla), nie słychać żadnych niepokojących dzwięków, niema większych ubytków oleju. Może to ostre szarpanie przy którym świeciła się kontrolka ładowania a to łgodne poszarpywanie które zdarza się czasem z rana to dwie różne przyczyny? Jak myślicie?
machina Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 Sprawdź czy wszystkie świece są sprawne.
piotrsob1 Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 Zdejmij pasek PK ( wieloklinowy ), jak rano odpalisz bez paska , to będziesz wiedział, czy to wina osprzętu, czy samego silnika
ARAS920 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2014 Sprawdź czy wszystkie świece są sprawne. Sprawa załatwiona 3 świece żarowe do wymiany, wymienione i wszystko gra . Zastanawia mnie tylko to wcześniejsze szarpanie kiedy zapaliła się kontrolka ładowania jednak takie zachowanie od tamtej pory jóż się nie powtórzyło. Narazie bardzo dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się