Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Coś jest nie tak. Termostat?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wczoraj byłem u kolegi i auto stało około 30 minut chodząc na wolnych obrotach i nie osiągneło nawet 90 stopni. Dziś jadąc rano do pracy mam 11km i jedno skrzyżowanie po drodze osiągnęła 80 stopni , zauważyłem też że jak na dworze poniżej 5 to spalanie poszło z 6,4 na 6,9l. Czy to oznacza że termostat nie domyka? Poradzcie czy to normalne objawy>

Opublikowano

Wymień termostat i po sprawie.

Opublikowano

To raczej wina niskiej temperatury. Moja co prawda benzyna też się dłużej nagrzewa i spalanie też podskoczyło.

Opublikowano

To raczej wina niskiej temperatury. Moja co prawda benzyna też się dłużej nagrzewa i spalanie też podskoczyło.

No różnica powinna być niewielka a nie 11 km i ledwie 80 C

Opublikowano

Fakt przy tak długim czasie może być wina termostatu. Nie chciałem od razu zakładać czarnego scenariusza bo to oczywiście koszty.

Opublikowano

Zaslon całą chlodnice i zobacz czy cos sie zmieni

Opublikowano

Ok dziś sprubuję , dużo roboty jest z wymianą. Jakie firmy kupić , czy ori brać.

Opublikowano (edytowane)

Ja mam 20km do pracy i rano w takie temp. jak teraz tylko muskając gazu nie rozgrzeje go do 90 stopni. Klimatronik ustawiony na AUTO 22 stopnie i ciepłe powietrze leci już po dwóch kilometrach. Żeby złapał szybko 90 stopni to musiałbym go łądnie pałować na zimnym. Ale jak już złapie to trzyma idealnie 90 stopni. Wydaje mi się że tak musi być bo to Diesel :P

Toma bierz tylko ori. Wahler albo Vernet i daj znać czy się poprawi bo ciekaw jestem :)

Edytowane przez Maestro_86
Opublikowano

Z dieslami tak jest, mam do pracy prawie 20km i przy spokojnej jeździe i temperaturze ok 0 st. też nie łapie max. temperatury. W Passacie B6 1.9 TDI było tak samo.

Opublikowano

Mój AVF dzisiaj przy -4 stopniach 90 stopni na blacie po 9 km jazdy tak do 100km/h

Opublikowano

Witam wczoraj byłem u kolegi i auto stało około 30 minut chodząc na wolnych obrotach i nie osiągneło nawet 90 stopni. Dziś jadąc rano do pracy mam 11km i jedno skrzyżowanie po drodze osiągnęła 80 stopni , zauważyłem też że jak na dworze poniżej 5 to spalanie poszło z 6,4 na 6,9l. Czy to oznacza że termostat nie domyka? Poradzcie czy to normalne objawy>

to że spalanie ciut podrośnie jak się ochłodzi to normalne, u mnie przy jakiś nie całych 10km przy tych temperaturach wskazuje 90 stopni na zegarku

Opublikowano

No dziś wróciłem z pracy i zaraz pod bramą miałem 80C więc zgasiłem auto poszedłem dotykam chłodnicy a ona zimna jak lód więc wychodzi na to że termostat działa poprawnie , czy zakrycie chłodnicy tekturą poprawi coś , może wisco nie będzie wtedy zasysało tak dużo zimnego powietrza?

Opublikowano

Jakie firmy kupić , czy ori brać.

tylko oryginał ASO .różnica między badziewiem a oryginałem 20-30zł

Opublikowano

Bierz oryginalny z pewnego źródła. Coraz więcej trafia się wadliwych termostatów.

Opublikowano

witam ja dzisiaj przejechałem około 34 km, jadąc szybciej w granicach do 100 km/h temperatura wzrastała do około 79 stopni jadąc wolniej spadała do 70 stopni, Gdy zatrzymałem się przed domem temperatura utrzymywała się na 70 stopni, wygląda na to że termostat przepuszcza i jest uszkodzony. A ciekawostka taka że gdy otwarłem maskę wąż przy chłodnicy po prawej stronie górny jest ciepły a dolny pod nim jest zimny(nie mylić z letnim), czyli wygląda na to że jest sprawny i trzyma. No i z tym mam problem. W poniedziałek jadę do fachowca tak że dam znać co go boli :) i w czym tkwi problem.

Opublikowano

Jak temperatura powietrza spada do zera na forum od razu robi sie gorąco od takich tematow

gdyby silnik byl lepiej zaizolowany nie bylo by problemow z temperaturą

mam citroena nemo 1.3hdi z silnikiem od fiata, jadac z prędkością ok 70km/h nie ma sily aby sie nagrzał do 75 stopni

Zaslaniam cała chlodnicę i od razu jest lepiej

Opublikowano

Uważaj bo na postoju lub w korkach może łapać zbyt dużą temperaturę. :wink:

Opublikowano

Nie ma szans, te silniki mają bardzo wysoką sprawność cieplną.

Przy braku 2 litrów płynu chlodzacego nie ma zadnego wzrostu temperatury.

wiem bo sprawdzalem na nemo i punto, mają te same silniki

Opublikowano

Ja tam u siebie co roku zakładam gustowny karton i od razu lepiej, do pracy mam 12 km i różnica z kartonem a bez jest ogromna. :)

Opublikowano

Jak temperatura powietrza spada do zera na forum od razu robi sie gorąco od takich tematow

gdyby silnik byl lepiej zaizolowany nie bylo by problemow z temperaturą

mam citroena nemo 1.3hdi z silnikiem od fiata, jadac z prędkością ok 70km/h nie ma sily aby sie nagrzał do 75 stopni

Zaslaniam cała chlodnicę i od razu jest lepiej

DEV całą zasłaniasz? nie boisz się przegrzanie? Ja to zawsze tylko część zasłaniałem i nie widziałem zbyt dużej różnicy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...