tatar123 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2014 (edytowane) W pierwszym logu temp. jest ok ale to log z wrzesnia, reszta to swieze logi i tam juz nie jest ok, zla temp. w dolocie powoduje ze ecu moze podlewac za bardzo paliwem i sonda wskazuje ze jest bardzo bogato, ja bym to sprawdzil bo to moze byc powod falowania. ok , jak dostane przymusowy urlop od szefa to się tym zajmę , generalnie jaka powinna być prawidłowa temperatura ? Przy okazji podepnę kabelek i zobaczę czy coś wyskoczy Patryk a ty masz kolektor ssacy metalowy? Tak tak , aluminiowy Edytowane 15 Grudnia 2014 przez tatar123
rafal9119 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Masz już go z ta plastikową gruszka? Bo sie zastanawiam gdzie jest czujnik temp powietrza
tatar123 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2014 Posiadam gruszkę. Centralnie pod nią jest ten czujnik dwu pinowy Zrobiłem dzisiaj na szybko odczyt błędów VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 558 B Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D02 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 06335 2 Faults Found: 16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High P0113 - 35-10 - - - Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent dodam , że przepływomierz oraz czujnik temperatury ostatnio odłączałem wiec możliwe , że dlatego wyskoczyły błędy
rhinbac Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 W starszych adr a aluminiowym kolektorem nie ma tego czujnika jest przypisana wartośc stala 19.5 *C dla tej temp powietrza.
Mesiah Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 Mam identyczne objawy i już mnie coś strzela bo wiele rzeczy przerobiłem. Mam wersje z alu kolektorem bez tej gruszki czarnej pod spodem. Mi do sprawdzenia została tylko przepustnica i pompa paliwa. U mnie jeszcze na 1 i 2 biegu w zakresie obrotów do 2 tyś nie da się jechać bo buja autem , tak mocno przerywa. Zero błędów na kompie.
musti Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 U siebie miałem problem też z obrotami. Najpierw wymieniłem cewki świece,ale problem nadal był. Przeczyściłem przepustnicę i też lipa. Okazało się,że nie mogę zrobić adaptacji przepustnicy nie wiadomo czemu. Problem tkwił we wtyczce od przepływki popsikałem ją jakimś preparatem czyszczącym wyschła wsadziłem adaptację odpaliłem i wszystko hula do tej pory
Mesiah Opublikowano 15 Grudnia 2014 Opublikowano 15 Grudnia 2014 (edytowane) Po raz kolejny okazuje się ,że objawy podobne u wszystkich tylko przyczyna za każdym razem inna. Jakiś ciężki do diagnozie jest ten silnik. Edytowane 15 Grudnia 2014 przez Mesiah
tatar123 Opublikowano 20 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2014 U siebie miałem problem też z obrotami. Najpierw wymieniłem cewki świece,ale problem nadal był. Przeczyściłem przepustnicę i też lipa. Okazało się,że nie mogę zrobić adaptacji przepustnicy nie wiadomo czemu. Problem tkwił we wtyczce od przepływki popsikałem ją jakimś preparatem czyszczącym wyschła wsadziłem adaptację odpaliłem i wszystko hula do tej pory Znaczy wtyczkę od przepustnicy tak ? bo z tego co mi wiadomo to przeplywki nie da się zrobić adaptacji , chyba ze czegoś nie doczytałem ? Po raz kolejny okazuje się ,że objawy podobne u wszystkich tylko przyczyna za każdym razem inna. Jakiś ciężki do diagnozie jest ten silnik. Oj trzeba mieć dużo czasu i stalowe nerwy dzisiaj trochę pogrzebałem w samochodziku . - jeszcze raz szczelność przewodów sprawdziłem . - czyściłem kostki od przepustnicy przepływomierza A co do tej temperatury zasysanego powietrza. Kiedyś walczyłem z dwoma błędami - czujnikiem zasysanego powietrza oraz czujnikiem długości kolektora ssacego . Zamieniłem wtyczki wszystko bylo ok , dzisiaj z ciekawości zamieniłem je również i czujnik zasysanego powietrza pokazywał 19.5 C Lecz grusza sie nie włączała i znowu wywalało te 2 bledy . Ale podczas tego sprawdzałem czy również obroty falują , niestety nic się nie zmieniło ... Czyżby to mogła być wina przepustnicy ? Dodam iż obroty spadają tylko podczas do podjeżdżania do świateł lub na postoju podczas dodawania gazu i puszczania pedału , spadają i zaraz wracają na swoje miejsce czyli 840 . Z linka gazu raczej nie będzie problemu , bo podczas gdy regulowałem gazem na lice przy przepustnicy , to było widać jak ta metalowa blaszka (wydaje mi się ze ona jest odpowiedzialna za bieg jałowy ) trochę drży , nie wiem czy to jest przyczyna przepustnicy czy po prostu błędnych wartości wysyłanych do ECU
wojtek79 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 (edytowane) objawy podobne u wszystkich tylko przyczyna za każdym razem inna. W moim autku też zauważyłem falowanie ale w konkretnym przypadku czyli: jadę z określoną prędkością (niech będzie 70 km/h) i zaczynam hamowanie - noga z gazu na hamulec i jak już wytracę prędkość to trzymając wciśnięty hamulec wciskam sprzęgło - wtedy silnik zaczyna falować od 600 do 1200. Natomiast gdy w czasie jazdy wrzucę na luz to silnik ładnie schodzi z obrotów do 850 i tak trzyma. Nawet jak wtedy wcisnę hamulec to też trzyma obroty. Ewidentnie obroty falują tylko po hamowaniu silnikiem - błędów na VAG-u brak, pomysłu w głowie też brak. Edytowane 1 Stycznia 2015 przez wojtek79
tatar123 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2015 Ostatnio rozebrałem gada , okazało się ze jeden ząbek z zębatki był ujechany i przeskakiwał przy puszczaniu pedału gazu .Kolega z forum za niedługo wyśle mi przepustnice zobaczymy czy będzie jakaś zmiana , mam nadzieje ze się skończy już ten temat ...
Wojtek1995 Opublikowano 4 Stycznia 2015 Opublikowano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Mi pomogła wymiana perzepływki dokładnie tego czujnika masy powietrza Po wymianie miałem delikatne falowanie obrotów więc wymieniłem jeszcze świece i śmiga pozdrawiam Edytowane 4 Stycznia 2015 przez Wojtek1995
tatar123 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2015 (edytowane) Dobra temat toczy się dalej...Wymieniona została przepustnica i dalej to samo .No to lecę dalej z błędami : VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 558 B Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D02 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 06335 3 Faults Found: 16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High P0113 - 35-10 - - - Intermittent Tutaj muszę się zastanowić , ale stawiam na czujnik - podmienię i się okaże . błąd wyskakuje po jakimś czasie jazdy temperatura na czujniku wynosi -36 stopniaWiązka wygląda zdrowo ...---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High P0103 - 35-10 - - - IntermittentTutaj błąd przeplywki , wydaje mi sie ze błąd jest podczas gdy wtyczka sie lekko poruszy , objawem jest spadanie z obrotów i czasami gaśniecie Musze poszukać jakieś wtyczki na allegro i zamienić Generalnie przeplywka jest dobra w LOG'ach pokazuje wartości wzorcowo ----------------------------------------------------------------------------------------------- 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent Ten błąd wydaje mi sie wyskakuje wtedy kiedy zaczyna samochód wariować . sprawdzę połączenie sondy z wtyczka jak kabelki będą dobrze wyglądać , kupuje nowa i się okaże czy to może być tego wina ...Błąd wyskakuje tylko jak się silnik nagrzeje .Do tego wszystkiego postaram sié wymienić wszystkie przewody podciśnienia i jak to wszystko zrobię zdam relacje Jak ma ktoś jakieś propozycje to chętnie przyjmę rady Dobra , wszystko już przyszło co miało przyjść czyli jutro do wymiany idzie : - nowa sonda lambda z boscha- wszystkie węże podciśnienia i węże z EVAP + wszystkie węże z eżektora - kable zapłonowe z sentecha - Zawór sterujący powietrzem dolotowym mam nadzieje ze temat się skończy ... Edytowane 24 Stycznia 2015 przez tatar123
rhinbac Opublikowano 29 Stycznia 2015 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Kolego jak te weże zamawiales ? Da sie je wszystkie na raz skompletowac czy pojednczo szukales ?
tatar123 Opublikowano 29 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2015 i jak tam naprawa ??? W sobotę z rana umówiłem się z mechanikiem ostatecznie i będziemy działać ( wcześniej wypadało ,praca itp.) Do tego uznałem że założę termokurczliwe tutki na każdy przewód z błędami , wiadomo lepsza izolacja nie boli a efekt może być owocny Koło 15 w sobotę się okaże czy coś się zmieniło Kolego jak te weże zamawiales ? Da sie je wszystkie na raz skompletowac czy pojednczo szukales ? Wiec tak podciśnieniowe te w oplocie kupiłem w motoryzacyjnym przekrój wewnętrzny to 3mm. Reszta to z eżektora do dolotu 8mm , z zaworka w kolektorze do kolektora tez 8mm , w eżektora do przepustnicy 11mm (mogłem się machnąć ) Dokładnie najlepiej zdjąć aktualny waz wciąć suwmiarkę i pomierzyć od wewnątrz . Jak miałem wszystkie wymiary które potrzebuje podjechałem do sklepu z częściami do tirów , i po prostu wybierałem odcinki poszczególnych węzy , w tym sklepie wszystkie przekroje były na szpulach nabite węże grubsze , droższe do wyboru do koloru
lukaszooo Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Są dwa rodzaje tych węży, jeden jest gumowy drugi guma powlekana parciana nicia, polecam brac ta druga żeby wyglądało jak ori. Łączny koszt wymiany tych wężyków to max 20 zł.
tatar123 Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2015 Wszystko zostało wymienione z listy i nadal problem jest , chyba trzeba będzie oddać ten samochód do specjalisty ... 16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High P0113 - 35-10 - - - IntermittentJutro jeszcze założę koszulki na kable z tego czujnika , ciekawe ze non stop pokazuje -40 stopni nawet jak zmienię czujnik , coś musi być w instalacji ...Moze tutaj bedzie przyczyna ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się