Skocz do zawartości
IGNOROWANY

falowanie obrotów temat rzeka ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W pierwszym logu temp. jest ok ale to log z wrzesnia, reszta to swieze logi i tam juz nie jest ok, zla temp. w dolocie powoduje ze ecu moze podlewac za bardzo paliwem i sonda wskazuje ze jest bardzo bogato, ja bym to sprawdzil bo to moze byc powod falowania.

ok , jak dostane przymusowy urlop od szefa to się tym zajmę , generalnie jaka powinna być prawidłowa temperatura ?

Przy okazji podepnę kabelek i zobaczę czy coś wyskoczy :wink:

Patryk a ty masz kolektor ssacy metalowy?

Tak tak , aluminiowy

Edytowane przez tatar123
Opublikowano

Masz już go z ta plastikową gruszka? Bo sie zastanawiam gdzie jest czujnik temp powietrza

Opublikowano

Posiadam gruszkę.
Centralnie pod nią jest ten czujnik dwu pinowy :)


Zrobiłem dzisiaj na szybko odczyt błędów

VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8D0 907 558 B
Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D02
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 06335
2 Faults Found:
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 35-10 - - - Intermittent
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-10 - - - Intermittent

dodam , że przepływomierz oraz czujnik temperatury ostatnio odłączałem wiec możliwe , że dlatego wyskoczyły błędy
Opublikowano

W starszych adr a aluminiowym kolektorem nie ma tego czujnika jest przypisana wartośc stala 19.5 *C dla tej temp powietrza.

Opublikowano

Mam identyczne objawy i już mnie coś strzela bo wiele rzeczy przerobiłem. Mam wersje z alu kolektorem bez tej gruszki czarnej pod spodem. Mi do sprawdzenia została tylko przepustnica i pompa paliwa. U mnie jeszcze na 1 i 2 biegu w zakresie obrotów do 2 tyś nie da się jechać bo buja autem , tak mocno przerywa. Zero błędów na kompie.

Opublikowano

U siebie miałem problem też z obrotami.

Najpierw wymieniłem cewki świece,ale problem nadal był.

Przeczyściłem przepustnicę i też lipa.

Okazało się,że nie mogę zrobić adaptacji przepustnicy nie wiadomo czemu.

Problem tkwił we wtyczce od przepływki popsikałem ją jakimś preparatem czyszczącym wyschła wsadziłem adaptację odpaliłem i wszystko hula do tej pory

Opublikowano (edytowane)

Po raz kolejny okazuje się ,że objawy podobne u wszystkich tylko przyczyna za każdym razem inna. Jakiś ciężki do diagnozie jest ten silnik.

Edytowane przez Mesiah
Opublikowano

U siebie miałem problem też z obrotami.

Najpierw wymieniłem cewki świece,ale problem nadal był.

Przeczyściłem przepustnicę i też lipa.

Okazało się,że nie mogę zrobić adaptacji przepustnicy nie wiadomo czemu.

Problem tkwił we wtyczce od przepływki popsikałem ją jakimś preparatem czyszczącym wyschła wsadziłem adaptację odpaliłem i wszystko hula do tej pory

Znaczy wtyczkę od przepustnicy tak ? bo z tego co mi wiadomo to przeplywki nie da się zrobić adaptacji , chyba ze czegoś nie doczytałem ?

Po raz kolejny okazuje się ,że objawy podobne u wszystkich tylko przyczyna za każdym razem inna. Jakiś ciężki do diagnozie jest ten silnik.

Oj trzeba mieć dużo czasu i stalowe nerwy :)

dzisiaj trochę pogrzebałem w samochodziku .

- jeszcze raz szczelność przewodów sprawdziłem .

- czyściłem kostki od przepustnicy przepływomierza

A co do tej temperatury zasysanego powietrza.

Kiedyś walczyłem z dwoma błędami - czujnikiem zasysanego powietrza oraz czujnikiem długości kolektora ssacego .

Zamieniłem wtyczki wszystko bylo ok , dzisiaj z ciekawości zamieniłem je również i czujnik zasysanego powietrza pokazywał 19.5 C

Lecz grusza sie nie włączała i znowu wywalało te 2 bledy .

Ale podczas tego sprawdzałem czy również obroty falują , niestety nic się nie zmieniło ...

Czyżby to mogła być wina przepustnicy ?

Dodam iż obroty spadają tylko podczas do podjeżdżania do świateł lub na postoju podczas dodawania gazu i puszczania pedału , spadają i zaraz wracają na swoje miejsce czyli 840 .

Z linka gazu raczej nie będzie problemu , bo podczas gdy regulowałem gazem na lice przy przepustnicy , to było widać jak ta metalowa blaszka (wydaje mi się ze ona jest odpowiedzialna za bieg jałowy ) trochę drży , nie wiem czy to jest przyczyna przepustnicy czy po prostu błędnych wartości wysyłanych do ECU

Opublikowano (edytowane)

objawy podobne u wszystkich tylko przyczyna za każdym razem inna.

W moim autku też zauważyłem falowanie ale w konkretnym przypadku czyli:

jadę z określoną prędkością (niech będzie 70 km/h) i zaczynam hamowanie - noga z gazu na hamulec i jak już wytracę prędkość to trzymając wciśnięty hamulec wciskam sprzęgło - wtedy silnik zaczyna falować od 600 do 1200.

Natomiast gdy w czasie jazdy wrzucę na luz to silnik ładnie schodzi z obrotów do 850 i tak trzyma. Nawet jak wtedy wcisnę hamulec to też trzyma obroty.

Ewidentnie obroty falują tylko po hamowaniu silnikiem - błędów na VAG-u brak, pomysłu w głowie też brak.

Edytowane przez wojtek79
Opublikowano

Ostatnio rozebrałem gada , okazało się ze jeden ząbek z zębatki był ujechany i przeskakiwał przy puszczaniu pedału gazu .
Kolega z forum za niedługo wyśle mi przepustnice zobaczymy czy będzie jakaś zmiana , mam nadzieje ze się skończy już ten temat ...

Opublikowano (edytowane)

Mi pomogła wymiana perzepływki dokładnie tego czujnika masy powietrza :) Po wymianie miałem delikatne falowanie obrotów więc wymieniłem jeszcze świece i śmiga :) pozdrawiam

Edytowane przez Wojtek1995
Opublikowano (edytowane)

Dobra temat toczy się dalej...
Wymieniona została przepustnica i dalej to samo .
No to lecę dalej z błędami :

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 8D0 907 558 B
Component and/or Version: 1,8L R4/5V MOTR HS D02
Software Coding: 04001
Work Shop Code: WSC 06335
3 Faults Found:
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 35-10 - - - Intermittent
Tutaj muszę się zastanowić , ale stawiam na czujnik - podmienię i się okaże .
błąd wyskakuje po jakimś czasie jazdy temperatura na czujniku wynosi -36 stopnia
Wiązka wygląda zdrowo ...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-10 - - - Intermittent

Tutaj błąd przeplywki , wydaje mi sie ze błąd jest podczas gdy wtyczka sie lekko poruszy , objawem jest spadanie z obrotów i czasami gaśniecie
Musze poszukać jakieś wtyczki na allegro i zamienić
Generalnie przeplywka jest dobra w LOG'ach pokazuje wartości wzorcowo
-----------------------------------------------------------------------------------------------
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
Ten błąd wydaje mi sie wyskakuje wtedy kiedy zaczyna samochód wariować .
sprawdzę połączenie sondy z wtyczka jak kabelki będą dobrze wyglądać , kupuje nowa i się okaże czy to może być tego wina ...
Błąd wyskakuje tylko jak się silnik nagrzeje .


Do tego wszystkiego postaram sié wymienić wszystkie przewody podciśnienia i jak to wszystko zrobię zdam relacje

Jak ma ktoś jakieś propozycje to chętnie przyjmę rady :)


Dobra , wszystko już przyszło co miało przyjść czyli jutro do wymiany idzie :

- nowa sonda lambda z boscha
- wszystkie węże podciśnienia i węże z EVAP + wszystkie węże z eżektora

- kable zapłonowe z sentecha

- Zawór sterujący powietrzem dolotowym

mam nadzieje ze temat się skończy ...

Edytowane przez tatar123
Opublikowano

i jak tam naprawa ???

Opublikowano

Kolego jak te weże zamawiales ? Da sie je wszystkie na raz skompletowac czy pojednczo szukales ?

Opublikowano

i jak tam naprawa ???

W sobotę z rana umówiłem się z mechanikiem ostatecznie i będziemy działać ( wcześniej wypadało ,praca itp.)

Do tego uznałem że założę termokurczliwe tutki na każdy przewód z błędami , wiadomo lepsza izolacja nie boli a efekt może być owocny :)

Koło 15 w sobotę się okaże czy coś się zmieniło :)

Kolego jak te weże zamawiales ? Da sie je wszystkie na raz skompletowac czy pojednczo szukales ?

Wiec tak podciśnieniowe te w oplocie kupiłem w motoryzacyjnym przekrój wewnętrzny to 3mm.

Reszta to z eżektora do dolotu 8mm , z zaworka w kolektorze do kolektora tez 8mm , w eżektora do przepustnicy 11mm (mogłem się machnąć )

Dokładnie najlepiej zdjąć aktualny waz wciąć suwmiarkę i pomierzyć od wewnątrz .

Jak miałem wszystkie wymiary które potrzebuje podjechałem do sklepu z częściami do tirów , i po prostu wybierałem odcinki poszczególnych węzy , w tym sklepie wszystkie przekroje były na szpulach nabite węże grubsze , droższe do wyboru do koloru :)

Opublikowano

Są dwa rodzaje tych węży, jeden jest gumowy drugi guma powlekana parciana nicia, polecam brac ta druga żeby wyglądało jak ori. Łączny koszt wymiany tych wężyków to max 20 zł.

Opublikowano

Wszystko zostało wymienione z listy i nadal problem jest , chyba trzeba będzie oddać ten samochód do specjalisty ...


16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
P0113 - 35-10 - - - Intermittent

Jutro jeszcze założę koszulki na kable z tego czujnika , ciekawe ze non stop pokazuje -40 stopni nawet jak zmienię czujnik , coś musi być w instalacji ...
Moze tutaj bedzie przyczyna ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...