Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Łopatologiczny test zaworu N75


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czytam czytam, tylko rozważałem opcje, że tryb awaryjny łapie tylko jak jest błądmN75 - jeśli nie działa mechanicznie to tego nie widzi i nie ma trybu awaryjnego. To skoro nie chodzi mi turbo to czemu nie mam trybu awaryjnego żadnego? ^^'

Rozpędzam się do 140 z trudem ale rozpędzam.

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano (edytowane)

A skąd wiesz że na pewno turbo Ci nie chodzi?

Nie masz trybu awaryjnego, auto jest zamulone...trzeba było od razu pisać że masz problem z przyspieszeniem, mułowatym silnikiem.

Zrób komplet logów i wklej je do odpowiedniego działu, tam zaglądają forumowicze którzy bardzo dobrze znają się na diagnostyce logów i powiedzą Ci w czym leży problem.

Ja niestety nie potrafię jakoś bardzo wnikliwie przeanalizować logów żeby wiedzieć co w trawie piszczy... musiałbym się douczyć pod tym kątem ale brak chęci i czasu :]

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Wystarczy jak zrobisz dynamiczny grupy 11 i 03. Chociaż jak masz kiepskie doładowanie to przepływka i tak będzie źle pokazywała.

Opublikowano

Przecież własnie takie logi tu wrzucilem na pierwszej stronie z czego wywnioskowales ze mam problem z map sensorem... i jak turbo ma dzialac jak N75 nic nie zasysa - proba na biegu jalowym, włącznie z dodawaniem gazu (niby wlasciwa) i przez rurke nie czuc zeby cokolwiek zasysało...

Opublikowano (edytowane)

Ja nic nie pisałem o mapsensorze, z logów wynika że doładowanie leży, a jak piszesz, że wakupompa wytwarza podciśnienie to raczej pewne, że n75 do wymiany.Nie masz od kogoś na podmianę, żeby się upewnić. Rozumiem, że te logi robiłeś po skasowaniu błędu 0575 przez wyłączenie zapłonu.Miałem na myśli wyjście z trybu awaryjnego, bo samo wykasowanie z pamięci sterownika to oczywiście vagiem

Edytowane przez mantix
Opublikowano (edytowane)

Błąd ten skasowałem vagiem (spowodowany był prawodpoodobnie czyszczeniem dolotu, bo rozpiąłem tam kilka czujników, bez odpinania aku) i się już nie pojawił, coś mi jęczy przy zapłonie, ale żadnego błędu nie ma - może to aku, ale póki pali nie wymieniam. W między czasie jeździłem 100+ i żadnego trybu awaryjnego nie było... nawet jak miałem wypięty zbiornik podciśnienia na trójniku.

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano

Kolego ale doładowania niestety brak, niech ktoś Ci zapali samochód a Ty zobacz czy w momencie odpalenia sztanga wciągana jest do gruszki.

Opublikowano

Równie dobrze może vagiem zrobić coś takiego:

Opublikowano

Dokładnie :)

Opublikowano

Skoro czuję, że wężyk od gruszki nic nie zasysa to chyb jednak zregeneruję N75 jak się ociepli.

Opublikowano (edytowane)

Wykręcenie n75 to pestka w porównaniu ze ściągnięciem wężyków w taką temperaturę.

W sobotę coś mnie wzięło żeby wymienić wężyki przelewowe... prędzej powyrywałbym wszystkie wtryski razem z wężykami, bo tak trzymają :grin:

Przy ściąganiu wężyków z zaworka rób to ostrożnie, ja raz ciągłem pod kątem i został mi w ręce wężyk i kawałek plastikowej rurki z zaworka :facepalm:

Wtedy przyszedł z pomocą super glue i poxipol... przecież nie będę kupował nowego/używanego zaworka ;)

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

Najpierw zobacz czy ciągnie ten na wejściu do n75 bo może gdzieś dziurawy. Ewentualnie zamarzła kulka w zaworze zwrotnym na wezu między n75 a servem.

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano (edytowane)

zawór zwrotny puszcza w obie strony ^^ do trójnika dochodzi podciśnienie, ale nie miałem jak sprawdzić czy dalsza część układu jest szczelna - czy np zbiornik nie puszcza czy coś. Nic tylko czekać aż się trochę ociepli.

Edytowane przez HatefulEvil
Opublikowano (edytowane)

Jesli nie masz grzanego garazu lub wogole go nie masz, mozesz ratować sie opalarką/suszarką wtedy nic ci sie nie urwie. Troszkę namonciliscie w tym temacie. Silnik AFN posiada turbine ze zmienna geometrią którą steruje zawór n75. Zawór N75 jest zasilany podcisnieniem z vacumpompy które powinno wynosić ok -0,7: -0,9 Bar. Na zawór N75 powinno dochodzić ok -0,6 bar (cisnienie sprawdza sie przez zalogowanie grupy 11BS i podłączenie prostego manomentru za 50zł) podczas logowania sztanga powinno poruszac sie o ok 16-18mm jesli tak nie jest kierownice są zapieczone. Jesli zawór N75 jest podłaczony i nie ma w nim elektrycznie przerwy vag nic nie pokaże więc przeważnie problem z zaworem mozemy stwierdzić tylko recznie/wzrokowo. Zawory N75 i N18 są to blizniacze zaworki więc mozna je zamieniać.

Chałupniczo bardzo prosto mozna sprawdzić N75. Najpierw sprawdzamy czy dmuchając w górny króciec powietrze wylatuje grubszym dolnym (powinno sie tak dziać) nastepnie potrzebna nam bedzie druga osoba, dwa kawałki wężyka chyba fi 4mm, strzykawka pasująca pod ten węzyk i jakiś zasilacz 12V. Strzykawkę podpinamy pod grubszy króciec czyli zasilanie, pod górny kruciec podpinamy weżyk i trzymamy palcem aby czuć zasysanie. Pomagająca osoba powolutku robi podcisnienie tak aby na górnym króćcu nie było go zbytnio czuć. Podajemy na kostke 12V elektro zawór sciąga tłoczek i całe podcisnienie powinno iść na górny króciec.

Fachowo sprawdza sie to podpinając vakuometr pod górny króciec a pod zasilanie ręczną pompkę i po podaniu 12V podcisnienie powinno posc na górny króciec a po odpięciu 12V podciśnienie powinno być znikome.

Jak ktos bedzie miał problemy moge podesłac jakies foty.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

witam panowie mam nastepujący problem, od jakiegoś czasu walcze ze spadkiem mocy rozłancza turbo, najdziwniejsze jest to,że czasem dzieje się tak przy 100/h a czasem przy 130/h sprawdzałem cięgno gruszki i porusza sie swobodnie , turbina była rozbierana i czyszczona, wymieniony czujnik g72(ten w rurze od ic) nie wiem czego złapać się w dalszej kolejności, wężyki od podciśnienia sprawdzone... co mnie ciekawi z tego co widze po logach jest zbyt duże ciśnienie i tutaj pytanie czy to może sie brać od tego iż Tata podczas czyszczenia turbo przestawił zderzak przy turbo ? niby ustawił tak jak było wczesniej ale wiadomo,że nigdy dokładnie tego nie zrobi ? dodam, że ciśnienie przed n75 mam 0,9 a za n75 jest 0,5 to normalne? prosze o jakieś wskazówki ....

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-00 - Control Difference

Opublikowano (edytowane)

Nie działają logi. Jesli przed czyszczeniem było ok to bankowo zle ustawiony ogranicznik. Podcisnienie jest ok a nawet bym powiedział ze wzorowe

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Witam,mam pytanko jeżeli mam zaślepiony egr to czy zaworek N18 spełnia jakąś jeszcze role?Bo nie jestem pewny czy jest sprawny, jest sens go wymieniać przy zaślepionym Egr??Pozdrawiam

Opublikowano

Nie spełnia prawie zadnej, jesli masz zaslepiony EGR to powinneś zaslepić też zasilanie podcisnienia przed zaworkiem tak aby nie było strat. Sam zawór musi pozostać podłaczony bo jesli go usuniesz bedzie wywalało błąd, w twoim przypadku N18 nie ma już innych zastosowań.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedz kolego,mam zaślepiony przewód zasilający śrubką,myślałem że nawet przy zaślepionym egr zaworek N18 współgra z zaworem N75 :) Ogólnie mam trzy zawory N75 na podmiane z aut z rozbiórki i na każdym z nich moje auto inaczej przyśpiesza.Inaczej reaguje na pedał,więc sprawność zawora N75 ma kolosalne znaczenie

Edytowane przez kacper33

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...