Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzanie uzaleznione od prędkości


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

w samochodzie ustawiam na panelu np 20 stopni Celsjusza i daje Auto - czyli samo powinno utrzymać mi taką temperaturę.

Jak jadę pomału (np po mieście) to czuć ciepłe powietrze które wydobywa się z nawiewów.

Ale, jak już jadę np po autostradzie to wtedy leci chłodne powietrze i czuć że jest zimniej w samochodzie

Skoro jest ustawione na auto to powinno chyba jednakowej temperatury puszczać powietrze a nie być uzależnione od prędkości pojazdu ?

Dziś patrzyłem na poziom płynu w układzie, jest trochę poniżej minimum -> https://www.dropbox.com/sh/2f5h5qinttphhuu/AAAb0FVo1mAGm-hSmFDNKweBa?dl=0

Czy to może mieć wpływ na to "dziwne" grzanie ?

Czy to obojętne jakiego płynu doleję (jaki kupie na stacji benzynowej i doleję) ?

Opublikowano

Termostat kaputt.

na początek zaslon chlodnice i zobacz czy się coś zmieniło.

Opublikowano

pewnie sie na otwartym zawiesil

nie spada ci teperatura w trasie?

Opublikowano

Może też być nagrzewnica zakamieniona

Opublikowano

smieszna sprawa z tymi termostatami, tyle jest informacji na forum. nawet temat podpięty, no ale po co szukać lepiej liczyć na gotowa odpowiedz..tak jak koledzy pisali termostat się zawiesił tak że daje wodę na chłodnice a jak jedziesz to wtedy siłą rzeczy pęd powietrza chłodzi wodę. wyczyść tez nagrzewnice przy okazji(ocet, woda, i kawałek węża ogrodowego). tylko nie pytaj jak bo odpowiedz znajdziesz na forum.

Opublikowano

Kurcze u mnie jest podobnie z tym tylko że termostat jest OK i trzyma temperaturę. Myślałem że zakamieniona nagrzewnica, odkamieniałem, ale raczej to nie to , bo jak wężem po tym zabiegu płukałem to woda bez problemu leciała, natomiast sprawa jest taka że jak odpowietrzałem na wolnych obrotach i sciągłem górny wężyk nagrzewnicy to sikało pod dużym ciśnieniem , ale na obrotach to już ledwie się przelewa. Myślę że to chyba wina pompki !

Opublikowano

Kolego to że okamieniałeś nie znaczy że odkamieniłeś.

Jeśli masz sprawny termostat to w większości przypadków jest zakamieniona nagrzewnica.

To że ma przepływ przez nią nie znaczy że nie jest zabita kamieniem.

Może mieć przepływ i jednocześnie nagrzewnica może być zabita kamieniem - TAKA JEJ STRUKTURA . Jeśli jest zakamieniona to nawet kilka dni się odkarmienia taką nagrzewnice specjalnymi płynami które masz dużo dłużej w układzie i wtedy masz szanse odkamienić.

Pompa raczej małe szanse choć też możliwe. Sprawdź jaką masz temperaturę przy obu wężach mniej więcej będziesz wiedział czy pompa wymusza obieg

Opublikowano

pewnie sie na otwartym zawiesil

nie spada ci teperatura w trasie?

Jak go zagrzeje bez dodawania gazu to temperatura nie rośnie (na desce rozdzielczej), dopiero jak dodam gazu to temperatura rośnie, a temperatura nie spada podczas jazdy (więc chyba termostat jest ok).

PS. Nie widzę w tematach podpiętych jak czyścić nagrzewnice, gdzie tego szukać ?

Opublikowano (edytowane)

Roberto321, dziwna sprawa jest że na wolnych obrotach jest duże ciśnienie na wężu powrotnym od nagrzewnicy , a na już od ok 1200 obr, płyn ledwie się przelewa, jak zdejmę wąż ! Ile taka nagrzewnica Ori kosztuje, pewnie ktoś wymieniał i się oriętuje , czy założyć zamiennik !

Edytowane przez Janusz72
Opublikowano

Jeśli chcesz zmienić to możesz śmiało pakować zamiennik Febi. :)

Opublikowano

Temperatura nie spada mi podczas jazdy.

PS. Nie widzę w tematach podpiętych jak czyścić nagrzewnice, gdzie tego szukać ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...