powaguspisz Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 U mnie na motulu przez15tys wziął ok 0,7L Cześć mam takie samo Audi.Przymierzam się do wymiany filtrów i oleju jaki zalałeś i jakie filtry? Ja mam pozakładane BOSCHA i jest wszystko OK. I nie kombinuję PS. Widzę tutaj dużo użytkowników się wypowiada co mają silniki 3.0... moglibyście zatem w wolnej chwili sprawdzić to, o co prosiłem tutaj: [b6 ASN] Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju - 3.0 - Audi A4 Klub Polska A więc. Miałem takikiedyś kłopot, sprawdziłem ciśnienie na pompie, sprawdziłem samoa pompę, smok itp zmieniłem czujnik który siedzi w misie, i jest do dnia dzisiejszego spokój, a więc nie ma co tu sięczarować, sprawdzić parametry podstawowe z tym co zawarte jest w Auto Dacie i tyle, jesli pokrywa się, to nic innego byc nie może jak czujnik. Ten silnik to wielka zagadka, wiele razu już mnie zaskoczył, ale jak na razie ja wygrywam
BeyerBrown Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Audi podaje, że na obrotach jałowych musi być min.1,5bara nadciśnienia a przy 2000rpm co najmniej 3 dla temperatury oleju ok. 80st.C (nie precyzują czy musi być co najmniej tyle - ogólnie "około") Co ciekawe, jak zleciłem zbadanie ciśnienia mechaniorowi to wyszło mu na manometrze, że pompa dla 2000rpm podaje 4 bary a dla 760rpm (z tego co kojarzę) ponad 2 bary. Niestety nie zrobił tego przy wymaganych "ok.80st.C" (tak jest napisane w ELSA) a bliżej w okolicach 50-60st.C... :/ U mnie czujnik został wymieniony (zamiennik) - nie pomogło. Wleciał nowy ori z ASO - bez zmian... katalog ETKA informuje, że próg zadziałania czujnika wynosi 1,2-1,6bar Możliwe jest, że dwa razy (pomijając fabryczny) trafił mi się bardzo czuły czujnik, reagujący już przy ok.1,6bar? Oczywiście dla temperatury oleju niższej niż 90st.C (80-85st.C) mam cały czas "OK". Tyle, że z tego punktu widzenia patrząc może być przypadek w drugą stronę - mogły mi się trafić czujniki mało czułe, dla których 1,2bara było jeszcze w porządku (a wg. normy musi być te 1,5bar przy takiej temperaturze). A może jechać do innego mechanika co wykona pomiar jak fabryka przykazała? Czy może nie ma to sensu, bo błąd pomiaru wynikający z niedostatecznej temperatury jest pomijalny i tylko niepotrzebnie stwarzam sobie problemy? Pomiar był zrobiony jeszcze na oleju 5W30, na 5W40 olej przy ok.100st.C jest gęstszy (?) i czujnik wskazuje "OK" już przy niższych obrotach (ok.840-850rpm, poprzednio od około 1050rpm). Z moich obserwacji wynika, że aby na blacie wyskoczył symbol czerwonej oliwiarki z napisem OIL PRESSURE musi być spełniony warunek, że czujnik zgłasza "<min" jeszcze przy ok.1500rpm. To mi się przytrafiło przy temperaturze oleju (5W30) rozgrzanego do ponad 120st.C Edytowane 14 Stycznia 2015 przez BeyerBrown
krzychusssek Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 ok , olej wymieniony na motul 5w40 x-cess , oraz filtr mann, zero dumu białego po odpaleniu , poprzedni właściciel idiota nie dość że wlał mobila 10w40 który po wylaniu był jak smoła to jeszcze filtr HART!!!! , co za idiota , teraz samochód nic nie kopci i jak by płynniej chodził , a jak będzie brał to poprostu będe dolewał dobry olej , chociaż te silniki i tak lubią brać olej , a samochód jest weekendowy
BeyerBrown Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Tak to jest jak się kupuje po kimś... nigdy nie wiadomo na kogo się trafi Ja po zakupie jak zajrzałem do filtra kabinowego to zobaczyłem wpierw grubą wartwę kurzu a dopiero po wytrzepaniu właściwy filtr. A na nim wybita data produkcji taka sama jak rok produkcji auta... wlał mobila 10w40 który po wylaniu był jak smoła Płukankę zrobiłeś przed wymianą? PS. Podziel się obserwacjami po przejechaniu 1000km Edytowane 14 Stycznia 2015 przez BeyerBrown
gibon_81 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Audi podaje, że na obrotach jałowych musi być min.1,5bara nadciśnienia a przy 2000rpm co najmniej 3 dla temperatury oleju ok. 80st.C (nie precyzują czy musi być co najmniej tyle - ogólnie "około") Co ciekawe, jak zleciłem zbadanie ciśnienia mechaniorowi to wyszło mu na manometrze, że pompa dla 2000rpm podaje 4 bary a dla 760rpm (z tego co kojarzę) ponad 2 bary. Niestety nie zrobił tego przy wymaganych "ok.80st.C" (tak jest napisane w ELSA) a bliżej w okolicach 50-60st.C... :/ U mnie czujnik został wymieniony (zamiennik) - nie pomogło. Wleciał nowy ori z ASO - bez zmian... katalog ETKA informuje, że próg zadziałania czujnika wynosi 1,2-1,6bar Możliwe jest, że dwa razy (pomijając fabryczny) trafił mi się bardzo czuły czujnik, reagujący już przy ok.1,6bar? Oczywiście dla temperatury oleju niższej niż 90st.C (80-85st.C) mam cały czas "OK". Tyle, że z tego punktu widzenia patrząc może być przypadek w drugą stronę - mogły mi się trafić czujniki mało czułe, dla których 1,2bara było jeszcze w porządku (a wg. normy musi być te 1,5bar przy takiej temperaturze). A może jechać do innego mechanika co wykona pomiar jak fabryka przykazała? Czy może nie ma to sensu, bo błąd pomiaru wynikający z niedostatecznej temperatury jest pomijalny i tylko niepotrzebnie stwarzam sobie problemy? Pomiar był zrobiony jeszcze na oleju 5W30, na 5W40 olej przy ok.100st.C jest gęstszy (?) i czujnik wskazuje "OK" już przy niższych obrotach (ok.840-850rpm, poprzednio od około 1050rpm). Z moich obserwacji wynika, że aby na blacie wyskoczył symbol czerwonej oliwiarki z napisem OIL PRESSURE musi być spełniony warunek, że czujnik zgłasza "<min" jeszcze przy ok.1500rpm. To mi się przytrafiło przy temperaturze oleju (5W30) rozgrzanego do ponad 120st.C Czujnik w misce mierzy tylko stan i temp oleju jak dobrze kojarzę. Od ciśnienia jest osobny koło chłodniczki oleju. Czujnik w misce mierzy tylko stan i temp oleju jak dobrze kojarzę. Od ciśnienia jest osobny koło chłodniczki oleju. Edytowane 14 Stycznia 2015 przez gibon_81
BeyerBrown Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Czujnik w misce mierzy tylko stan i temp oleju jak dobrze kojarzę. Od ciśnienia jest osobny koło chłodniczki oleju. Zgadza się i on został wymieniony - w ETKA nazywają go czujnikiem ciśnienia, a w ELSA przełącznikiem... która to nazwa wydaje się bardziej właściwa, bo odzwierciedla jego charakterystykę pracy Edytowane 14 Stycznia 2015 przez BeyerBrown
gibon_81 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Który zmieniłeś w misce czy przy chłodniczce?
BeyerBrown Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Ten w pobliżu filtra... kosztował ok 65zł (ori z ASO wybrany po nr VIN) Mógłbyś sprawdzić u siebie jakie informacje wypluwa ów "czujnik" na jałowych obrotach...? Przy ok. 95-100st.C temp. oleju Edytowane 14 Stycznia 2015 przez BeyerBrown
gibon_81 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) jop ale jutro. Ja za oryginał płaciłem ponad 100 w aso. Edytowane 14 Stycznia 2015 przez gibon_81
BeyerBrown Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 OK, będę bardzo wdzięczny Tu masz opis mojego przypadku: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/99833-b6-asn-zapalajaca-sie-kontrolka-cisnienia-oleju/page-4#entry4312895 w miarę możliwości chciałbym byś odtworzył podobne warunki pomiarowe ETKA podaje, że mój czujnik to 06A919081J i kosztuje 63zł z hakiem, więc podróby nie mam
gibon_81 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Jutro czwartek więc "odi" jak co czwartek ma przed soba 500km traski to sprawdzę
krzychusssek Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Tak, zrobiłem dokładna plukanke w super warsztacie do którego zawsze jeżdżę, tam się chłopaki naprawdę znają i wszystko ostrożnie robią, plukanke zrobiłem tym co najlepsze czyli liqld coś tam
Walerian84 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Cześć mam takie samo Audi.Przymierzam się do wymiany filtrów i oleju jaki zalałeś i jakie filtry? Ja polecam filtry Knecht/Mahle ew. Mann-filter a olej Motula X-cess 5W40 (w drugim aucie spisuje się bardzo dobrze, auto w ogóle nie bierze oleju) choć do Audi wlałem Millersa NanoDrive 5W40 - czy to przerost formy nad treścią, nie wiem... skusiła mnie ta nanotechnologia Wcześniej miałem zalanego Motula X-clean+ 5W30 zgodnego z najnowszą normą VW504 00 (o której się nieformalnie mówi, że powstała by silniki spełniły normę Euro 5 - czytaj: oleje spełniające tę normę są bardzo rzadkie by opory dawały jak najmniejsze) i jego silnik 3.0 wypił ok.1,5l od wymiany do wymiany. 1. Millers: http://www.millersoils.co.uk/automotive/tds-automotive.asp?prodsegmentID=1026§or=Car Millers EE Longlife 5w40 Najwyższej jakości, w pełni syntetyczny, energooszczędny olej silnikowy typu MID SAPS, o niskim współczynniku tarcia. Jeden z produktów serii Millers Oils NANODRIVE – Low Friction Technology. Sformułowany w celu spełnienia wymagań nowoczesnych silników, zapewnia dodatkowe korzyści wynikające z niskiego tarcia: niższe zużycie paliwa, a więc i niższe koszty utrzymania samochodu. STOSOWANIE: Do użytku w silnikach benzynowych i Diesel, także tych spełniających normy czystości spalin Euro IV i V, wyposażonych, lub nie w filtry cząstek stałych. Do użytku także w silnikach z pompowtryskiwaczami (PD) w samochodach VW/Audi/Skoda/Seat, a także w niektórych modelach Ford. Szczególnie polecany do silników samochodów w których olej wymienia się w/g wskazań komputera oraz innych pojazdów, które wymagają oleju redukującego zużycie paliwa. KORZYŚCI: Oleje serii Millers Oils NANODRIVE Low Friction Technology zapewniają następujące korzyści: redukcja tarcia do 32% zapewnia do 32% większą ochronę przed zużyciem, w porównaniu do innych olejów C3 o lepkości 5w40 współczynnik tarcia gwałtownie spada wraz ze wzrostem temperatury silnika, maksymalnie obniżając zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych substancji chroni silnik przed zużyciem, wydłuża żywotność podzespołów dzięki temu, ogólne koszty utrzymania samochodu są niższe formulacja MID SAPS powoduje, iż olej można stosować w samochodach wyposażonych w filtry DPF. uniwersalne zastosowanie – wiele norm OEM Typical Characteristics: SAE Viscosity 5w40 Specific Gravity (at 15°C) 0.848 Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 14.1 Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 85.9 Viscosity Index 170 Pour Point (°C) <-36 Flash Point (°C) >200 Cold Crank Viscosity (cP) 6,600 TBN mg KOH/gm 7.44 2. Motul: https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/original/8100_X-cess_5W-40_%28GB%29.pdf?1420818184 8100 X-cess 5W-40 Gasoline and Diesel engine oil 100% Synthetic TYPE OF USE High performance 100% Synthetic lubricant specifically designed for powerful and recent cars fitted with large displacement engines, Gasoline and Diesel, turbocharged or naturally aspirated, direct or indirect injection. Multipurpose product featuring numerous car maker approvals, especially recommended for vehicles still under warranty. Suitable for all type of fuels: leaded or unleaded Gasoline, ethanol, LPG and Diesel. Compatible for catalytic converters. PROPERTIES Viscosity grade SAE J 300 5W-40 Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850 Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s Viscosity Index ASTM D2270 170 Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F Flash point ASTM D92 230°C / 446°F Sulfated ash ASTM D874 1.1% weight TBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g Z półsyntetyków całkiem ciekawie prezentuje się Motul 6100 Synergie+ 10W40: https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/22945/original/6100_Synergie__10W40_PL.pdf?1392056025 Najlepsze jest to, że znalazł się na liście rekomendowanych olejów do silnika 3.0 wg. Motula, bo spełnia normę VW502 00 WŁAŚCIWOŚCI: Klasa lepkości SAE J 300 10W-40 Gęstość w temperaturze 15°C ASTM D1298 0.862 Lepkość w temperaturze 100°C ASTM D445 15,0 mm²/s Lepkość w temperaturze 40°C ASTM D445 102,5 mm²/s Wskaźnik lepkości ASTM D2270 153 Temperatura płynięcia ASTM D97 -36°C Temperatura zapłonu ASTM D92 228°C TBN ASTM D2896 10,4 mg KOH/g (Pogrubioną czcionką dałem parametry które wydają mi się najbardziej istotne) =========================================================== PS. Widzę dużo użytkowników wypowiada się tutaj co ma silniki 3.0 w swoich A4... moglibyście zatem w wolnej chwili sprawdzić to, o co prosiłem w tym wątku: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/99833-b6-asn-zapalajaca-sie-kontrolka-cisnienia-oleju/?p=4312895 Dzięki za konkretną analizę o coś takiego mi chodziło.Mam naklejkę na silniku Castrola GTX 5W/40 . Ale ja już chcę zalać coś 10W/40 czy taki Castrol jest OK?Czy już lepiej przy wymianie Motula 10W/40?
BeyerBrown Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Dzięki za konkretną analizę o coś takiego mi chodziło.Mam naklejkę na silniku Castrola GTX 5W/40 . Ale ja już chcę zalać coś 10W/40 czy taki Castrol jest OK?Czy już lepiej przy wymianie Motula 10W/40? Skoro dotychczas był lany syntetyk to lej go cały czas... Motul X-cess 5W40 będzie OK, za ok 220zł kupisz 7l (6,3l wchodzi do silnika więc zostanie na ew. dolewkę ), w tej cenie nie wiem czy jest jakiś lepszy olej Osobiście nie rozumiem tego całego przechodzenia na gorszy olej... bo nie wiem - "po przejechaniu 200-300kkm trzeba zmienić olej z 5W na 10W lub z 10W na 15W"? A takie zalecenia szczególnie często słyszy się (jak to ktoś wcześniej trafnie określił) wśród PRL-owskich mechaników A jak z silnika ubywa oleju to się go naprawia, nie zasyfia! Chyba, że jest się handlarzem... Jutro czwartek więc "odi" jak co czwartek ma przed soba 500km traski to sprawdzę Francja-elegancja, silnik będzie dobrze wygrzany po takiej trasie Tak, zrobiłem dokładna plukanke w super warsztacie do którego zawsze jeżdżę, tam się chłopaki naprawdę znają i wszystko ostrożnie robią, plukanke zrobiłem tym co najlepsze czyli liqld coś tam Tak trzymać! I nie zmieniaj warsztatu Edytowane 15 Stycznia 2015 przez BeyerBrown
Robero321 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Dzięki za konkretną analizę o coś takiego mi chodziło.Mam naklejkę na silniku Castrola GTX 5W/40 . Ale ja już chcę zalać coś 10W/40 czy taki Castrol jest OK?Czy już lepiej przy wymianie Motula 10W/40? 10W chcesz zalać zalać ?? nie bądź mięczak zalej odrazu przekładniowego 70W i odpal na mrozie np - 20
Tomek 3.0 v6 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Czy tak naprawdę mało osób czyta te wcześniejsze posty na temat nieopłacalnego lania 10W w porównaniu do 5w, że i tak jest zaraz zapytanie na ten sam temat? :-)
Walerian84 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Dzięki za konkretną analizę o coś takiego mi chodziło.Mam naklejkę na silniku Castrola GTX 5W/40 . Ale ja już chcę zalać coś 10W/40 czy taki Castrol jest OK?Czy już lepiej przy wymianie Motula 10W/40? 10W chcesz zalać zalać ?? nie bądź mięczak zalej odrazu przekładniowego 70W i odpal na mrozie np - 20 Dzięki za konkretną analizę o coś takiego mi chodziło.Mam naklejkę na silniku Castrola GTX 5W/40 . Ale ja już chcę zalać coś 10W/40 czy taki Castrol jest OK?Czy już lepiej przy wymianie Motula 10W/40? 10W chcesz zalać zalać ?? nie bądź mięczak zalej odrazu przekładniowego 70W i odpal na mrozie np - 20 Nie upieram się przy laniu 10W ale jeśli dolałem już 1L takiego to co teraz?zostawić tak jak jest i przy wymianie zalać tego motula 5W/40?Po prostu chce aby olej był taki jak należy
BeyerBrown Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Twój silnik polubi tego X-cessa 5W40
Walerian84 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Twój silnik polubi tego X-cessa 5W40 a są jakieś większe niż 5L?czy muszę dokupić jakieś 2L jeszcze?
BeyerBrown Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Ja się nie spotkałem z większymi... z tego co kojarzę Motul sprzedaje w detalu tylko w baniakach 5L albo 1L, inne pojemności raczej nie byłyby pewne... i nie ma też co oszczędzać - 215-220zł za 7L to dobra cena za tej klasy olej. Kup z pewnego źródła a nie trafisz na zlewki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się