Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciągniecie turbosprężarki oraz ustawienie sztangi wastegate w Audi A4 B5 1.8T AEB


nex

Rekomendowane odpowiedzi

Z powodu nieudolnosci mechanikow - niepotrafieniu wskazac powodu braku mocy autka postanowilem sie sam za to wziac. Podlaczylem pompke samochodowa zasilana z gniazda zapalniczki do dolotu sztangi WG i obserwowalem jak sie zachowuje kilkunastokrotnie wdmuc**jac tam powietrze, zauwazylem ze sztanga sie przycina i nie zawsze odbija do konca.

Wykrecamy caly dolot od turbo (od DV po sam filtr lacznie z wyciagnieciem skrzynki filtra).

8062b948a5266c26m.jpg

Chcac wyciagnac turbine razem z czescia wydechu na ktorej znajduje sie klapka ktora upuszcza powietrze za pomoca sztangi Wastegate, potrzebny bedzie nam klucz 17 do odkrecenia 3 srub od kolektora wydechowego, 2 odkrecamy kluczem plaskim badz nasadkowym, a do 3ciej potrzebny nam bedzie klucz plaski oczkowy poniewaz jest lekko obudowana.

94fce50b78945778m.jpg

Nastepnie odkrecamy 3 sruby katalizatora - klucz 17. Idziemy dalej wykrecamy dolot plynu chlodniczego (nalezy wpierw go spuscic) od turbiny oraz dolot oleju od gory oraz dolu - ja spuszczalem olej bo nie ma za bardzo dostepu zeby odkrecic sruby na turbinie od dolu (jedna bez problemu ale z druga jest problem gdyz rurka jest wyprofilowana tak ze ciezko) i odkrecalem na dole od misy wiec turbo wyciagalem razem z calym rurazem doplywu oleju.

33abc16c1b1e6febm.jpg

Nastepnie musimy wykrecic sprezarke klimatyzacji od dolu, ktora zaslania turbine, jest ona zamocowana za pomoca 4 srub 13, odkrecamy je kluczem nasadkowym, sciagamy pasek i odsuwamy na bok zeby miec dostep do turbiny od dolu. Kolejnie zeby wyciagnac turbo z WG pozostaje nam odkrecic srube kluczem nasadkowym 10 od dolu - jest ona przymocowana za pomoca jak by plaskownika laczacego turbine z konstrukcja - zeby lezala stabilnie.

7ebb53a0d2514c6dm.jpg

Teraz mozemy juz wyciagnac cale turbo.

acd78c178ec837e2m.jpg

U mnie problem byl tego typu iz przycinala sie klapka w wydechu którą reguluje sztanga WG - klapka byla obruszana na nicie i przycinala sie gdyz miala luz co w efekcie dzialalo tak ze nie odbijala do konca i nie domykala lecz byla ciagle uchylona. Sklepalem to mlotkiem poprzez maizelek pieknie zeby nie bylo luzu po czym wyregulowalem Wastegate.

04d4ac05de973583m.jpg

Regulacja polega na tym iz musimy ustawic przy jakim cisnieniu ma sie zaczynac uchylac klapka. W moim silniku 1.8 T AEB 150KM doladowanie wynosi 0.6 bara wiec klapke ustawiamy tak aby zaczynala sie otwierac delikatnie przy 0.55-0.6 bara. Aby to wyregulowac potrzebny nam bedzie kompresorek z manometrem. Ja takiego nie mialem ale wlasnorecznie zrobilem i patent jest :D. Z butli do opryskiwania krzewow ktora posiadalem zrobilem kompresor :D pompujac ja za pomoca uchwytu mozna osiagnac cisnienie w butli ponad 1 bar ktore upuszczamy za pomoca raczki- trzyma cisnienie dosc dlugo. Upuszczamy do 0.55-0.6 bara z butli i wpuszczamy do zaworka sztangi.

fe968b9598731781m.jpg

Klapka ma sie zaczac otwierac jak juz pisalem przy 0.55-0.6 bara

09e09fd1148f0ccbm.jpg

wiec tak regulujemy (naciagamy badz upuszczamy) srubami sztange aby uzyskac odpowiedni efekt. Dalem na zewnatrz jeszcze jedna nakretke kontrujaca zeby sie nie poluzowalo

e2d3b9e843f8b0d8m.jpg

Po wyregulowaniu sztangi WG skrecamy wszystko i cieszymy sie wlasnorecznie naprawionym TURBO :). Po zlozeniu podlaczamy manometr (wpinamy sie) do wezyka upustu DV badz w inne miejsce ,bierzemy go do auta i jedziemy na jazde probna.

9e27595dbe8ab71cm.jpg

Podczas obciazenia turbo - najlepiej przy 30 km/h wbic 3ci bieg i do oporu sie rozpedzac obserwujac manometr ile wskaze doladowania, powinno ono wynosic po chwili 0.55-0.6 bara przy max obciazeniu turbiny.

1d90ad62ab235d33m.jpg

Jesli tak wskazuje to cieszymy sie z poprawnie dzialajacego turbo tak jak ja :). A to rozgrzany kolektor turbiny do czerwonosci po kilku minutach butowania na maksa :).

678de3c09401ec2bm.jpg

Dziekuje za uwage :). Napisane lopatologicznie ale moze komus pomoge. Wiecej fotek nie moglem robic bo mialem rece jak sadze. Pozdrawiam, nex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy i prosty sposób na sprawdzenie turbinki, jeżeli ktoś nie posiada VAG-a. Wydaje mi się jednak, że klapka nie powinna być sklepana na sztywno, gdyż może dokładnie się nie zamykać. Tak twierdził mechanik, który zajmuje się naprawą turbin. Mówił również, że luźną klapkę mają nawet nowe turbiny i tak po prostu ma być. Nie wiem czy jest to prawda, gdyż nie widziałem nowej turbiny. U mnie ta klapka też ma niewielki luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wporzadku angelo77, ale u mnie miala tak duzy luz ze przycinala sie i nie domykala co bylo spowodowane brakiem doladowania

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny opis !! :good:[br]Dopisany: 07 Październik 2008, 15:43_________________________________________________Czy jest szansa żebyś oznaczył zdjęcia logiem klubowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to robione u Daneckiego w Piekarach, gdyż klapka brzęczała po dodaniu i ujęciu gazu, ale oni nie zaklepali nita młotkiem (to może pomóc na krótko) lecz dołożyli metalową podkładkę i przyspawali klapkę do ramienia na sztywno - sprawdzałem domykała się dokładnie.

Jeżeli już 4 godziny rozkręcania się czyniło to może pospawać zamiast zaklepać nita.

Nadto płynu chłodniczego nie trzeba było spuszczać wystarczyło szczypcami (lub kluczem francuskim) zacisnąć wężyk z płynem. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy i prosty sposób na sprawdzenie turbinki, jeżeli ktoś nie posiada VAG-a. Wydaje mi się jednak, że klapka nie powinna być sklepana na sztywno, gdyż może dokładnie się nie zamykać. Tak twierdził mechanik, który zajmuje się naprawą turbin. Mówił również, że luźną klapkę mają nawet nowe turbiny i tak po prostu ma być. Nie wiem czy jest to prawda, gdyż nie widziałem nowej turbiny. U mnie ta klapka też ma niewielki luz.

Jestem właśnie tego samego zdania ze niewielki luz powinien jednak zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upgrade.

Nie trzeba demontować kompresora klimatyzacji, żeby odkręcić podporę turbiny.

Spływ oleju jest elastyczny, więc proponuję odkręcać go na końcu, kiedy sprężarka opiera się o podłużnicę.

Jeszcze przyszło mi na myśl, jutro to sprawdzę, czy jest możliwość regulacji sztangi bez demontażu turbo, odkręcając kolektor, bo to akurat jest szybka sprawa. Dłużej schodzi wszystkie te pierdółki poniżej poodkręcać. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała operacja świetnie opisana :good:

Tydzień temu miałem okazję w końcu poprawnie wyregulować zawór właśnie dzięki temu opisowi-Dzięki :hi:

Jednak że tak jak pisał szogun nie ma potrzeby odkręcać lub luzować kompresora klimy :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba demontować turbo aby sprawdzic czy WG sie zacina czy nie

wystarczy podpiąć wąż gumowy razem z manometrem do aktuatora

i pompować powietrze, na sztandze zaznaczyć flamastrem kilka kresek i puścić powietrze

od razu widzimy przy jakim ciśnieniu rusza sie sztanga i czy pracuje płynnie

oczywiście całkowity demontarz turbo pozwala na dokładne obejrzenie pracy WG i jego regulacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba demontować turbo aby sprawdzic czy WG sie zacina czy nie

wystarczy podpiąć wąż gumowy razem z manometrem do aktuatora

i pompować powietrze, na sztandze zaznaczyć flamastrem kilka kresek i puścić powietrze

od razu widzimy przy jakim ciśnieniu rusza sie sztanga i czy pracuje płynnie

oczywiście całkowity demontarz turbo pozwala na dokładne obejrzenie pracy WG i jego regulacji

no jest to jasno opisane w moim poscie więc w czym rzecz? Koledzy nie wiedzieli czy da się je przestroić bez demontarzu - Nie da się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba demontować turbo aby sprawdzic czy WG sie zacina czy nie

wystarczy podpiąć wąż gumowy razem z manometrem do aktuatora

i pompować powietrze, na sztandze zaznaczyć flamastrem kilka kresek i puścić powietrze

od razu widzimy przy jakim ciśnieniu rusza sie sztanga i czy pracuje płynnie

oczywiście całkowity demontarz turbo pozwala na dokładne obejrzenie pracy WG i jego regulacji

no jest to jasno opisane w moim poscie więc w czym rzecz? Koledzy nie wiedzieli czy da się je przestroić bez demontarzu - Nie da się

Zgadza się,bez wymontowania suszarki nie wyregulujemy zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś możliwość dokupienia nowej klapki czy kpl. WG w formie zestawu naprawczego? Mi po zaklepaniu wytrzymała ok. pół roku i dalej rzęzi :confused4:

Zespawałbym na sztywno ale co niektórzy mówią że jednak musi mieć minimalny luz i nie wiem co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś możliwość dokupienia nowej klapki czy kpl. WG w formie zestawu naprawczego? Mi po zaklepaniu wytrzymała ok. pół roku i dalej rzęzi :confused4:

Zespawałbym na sztywno ale co niektórzy mówią że jednak musi mieć minimalny luz i nie wiem co robić.

Podejrzewam że w ASO,możesz też poszukać w firmach które zajmują się regeneracją turbin,ale nie masz pewności co Ci sprzedadzą:mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...