piotrzaba5 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Witam. Szykuje się do wymiany oleju. Obecnie mam zalany 15w-40. 2 lata temu jak pojechałem na zmianę, to moja etykieta była nieczytelna z rodzajem oleju, a ja niestety też nie byłem pewien jaki był zalany. Więc gość z warsztatu stwierdził, że już prawie 300 tysi więc powinienem się zastanowić nad 15w-40. A że ja wiedzą nie tryskałem na ten temat, to przyznałem rację fachowcowi. Teraz chciałbym zmienić na 10w-40. Pytanie. Mogę czy nie mogę nawet mimo płukanki. I jak się ma taka płukanka w silniku który obecnie ma już za sobą ponad 320 tysi?
Maniu. Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Miałem identyczny silnik z przebiegiem licznikowym 350kkm, w papierach wyszło, że przebieg cofnięty z 5 lat. Po zakupie okazało się, że był zalany 15W40, ja też nieumyślnie takim olejem zalałem, po około miesiącu zmieniłem olej razem z filtrem na Mobila 10W40, bez płukanki - silnik się wyciszył, lepiej zapalał na mrozie, ogólnie 20V nie powinno jeździć na mineralnym oleju, zalecany jest syntetyczny.
piotrzaba5 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2015 No właśnie dlatego chciałbym zmienić. Tylko ten gość w tedy mówił, że nie powinno się zmieniać z mineralnego na syntetyczny. Miedzy innymi, dlatego też zgodziłem się na 15w-40
Maniu. Opublikowano 7 Stycznia 2015 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Wymień sobie olej na pół syntetyczny 10W40, zrób 4-5kkm jak nic się nie będzie złego działo, silnik zacznie lepiej pracować, nie będzie ubywało oleju to wtedy możesz zalać 5W
piotr426 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Mój ADR tez już ponad 300tys, i ciągle śmigam na 5w40 ubytek może 0.7l na 10000tys/km. Po przyjechaniu z DE tez nie wiedziałem na czym jeździł, zalałem 5w40 i tylko na dobre mu to wyszło. Nie lej 15w40 bo szkoda silnika.
rhinbac Opublikowano 8 Stycznia 2015 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Dobrze było by rowniez zalac plukanka po tym mineralnym przed wymiana na inny.
piotrzaba5 Opublikowano 8 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2015 I tak zrobię. Pojadę jutro na mały zakup, kupię płukankę i 10W-40. Dzięki
Oral Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Ja po kupnie miałem problem ze szklankami i ciśnieniem oleju . około 2 bar przy 3 tys. obrotów. na zimnym. Wymieniłem pompę i olej na total quartz 7000 10w40 i silnik ucichł ciśnienie mam książkowe i niewiele ubytku oleju. Przejechane 360tys. 95 r ( nie wiem ile cofany ). Stary olej był czarny jak smoła i śmierdział niesamowicie jak w starym dieslu. poprzedni właściciel nie wiedział kiedy wymiana oleju była i na jaki. Wg mnie lany był jakiś mineral. Teraz na półsyntetyku szklanek nie słychać ciszej pracuje. Wg. mnie śmiało lej pół syntetyk byle nie mobila czy lotosa.
piotrzaba5 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2015 Mobila odradzacie? Bo nad takim się zastanawiałem
rhinbac Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Liqui Moly, Motul, Valvolaine, Millers kup cos od tych producentów. Reszta firm ma słaba opinie.l
Oral Opublikowano 9 Stycznia 2015 Opublikowano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Z tego co mi wiadomo to Mobila rozlewa Orlen. Więc szału nie ma . Jak masz dużo złota to kup taki jak napisał kolega powyżej . Ja leję totala do a4 b5 1.8 LPG i jestem zadowolony. W a6 c5 2.4 lałem mobila i silniczek pił olej, pocił olej. zjadał uszczelki pod pokrywami. zmieniłem na motul i nagle problemy ustały. Zależnie od wieku samochodu wybierał bym firmę oleju . Nie jest powiedziane że pół syntetyk będzie płukał. Generalizując Motul, mobil, castrol płucze silnik. delikatniejsze są elfy, totale, (valvolaine chyba). Ludzie w koło zmieniają mobila na castrola i nie ma różnic. niewielu próbowało innych smarowań. Zapewne niedługo zostanę zgładzony za ten post Edytowane 9 Stycznia 2015 przez Oral
RYCHU7522 Opublikowano 10 Stycznia 2015 Opublikowano 10 Stycznia 2015 (edytowane) Ja po wystrzeleniu świecy musiałem zrobić remont głowicy i zmieniłem pierścienie,zalałem olejem Motul 5W40 wcześniej lałem Valvoline 10W40 ,natomiast trochę poczytałęm na temat zmaian olejów z półsyntetycznych na syntetyki i większość opini była że można i nic nie powinno się stać w końcu syntetyk jest najlepszym olejem,jeżeli zacznie cieknąc to winna uszczelek a nie oleju,ach zawsze robię płukankę liqe mooly,ale jeżeli masz wątpliwości to zalej Valvoline Max live 10w40,pamiętaj aby oleje kupować w sprawdzonych miejscach jest wiele podróbek. Edytowane 10 Stycznia 2015 przez RYCHU7522
piotrzaba5 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2015 Zalałem Valvoline Max 10W-40. Płukanki nie robiłem, bo trochę cykor ze mnie. Zobaczymy jak moje serce to przyjmie . Dzięki za podpowiedzi
BF10 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Mam Castrol Magnatec 10w40 tez nie narzekam Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
piotrzaba5 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2015 Trochę szukałem i rozmawiałem z ludźmi przed wymianą. Co do lotosa, to dużo negatywnych opinii. ale jeżeli chodzi o mobila czy castrola to tylko tu na forum ma złą opinie. Może zależy w jaki aucie ma być zastosowany.
BF10 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 ja mam zalanego Castrola i nic się nie dzieje
rysland Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 zalałem mobilem s2000 10W40 tak jak dużo ludzi polecało i rzeczywiście, silnik chodził prawie jak disel, a mobil znacznie wycisz jego prace, chodzi jak benzyna powinna chodzic
jacek70 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 A ja zmieniłem Castrola na LM i różnica jest kolosalna. Polecam.
rhinbac Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 ja mam zalanego Castrola i nic się nie dzieje Samochodu od Ciebie nie chca kupic przez castrola
BF10 Opublikowano 2 Lutego 2015 Opublikowano 2 Lutego 2015 A ja zmieniłem Castrola na LM i różnica jest kolosalna. Polecam. a jaki przebieg ? mam 263000 km , Castrol Magnatec półsyntetyk, może zmienić na LM ? Valvoline, Motul ? Co o tym sądzisz ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się