TidiVelDante Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Nie zgadzam sie z Toba kolego 'piotrsob1' Oczywiscie nie ujmuje Ci doswiadczenia i zdolnosci kierowania pojazdem bo wiecej pewnie przejezdziles niz ja, ale.. NIGDY nie przewidzisz co sie stanie na drodze. Kazdy w jakis sposob umie ocenic powierzchnie po ktorej jedzie, warunki panujace itp. Ale pod warstwa sniegu moze byc wybijajace zrodelko i lod. I wtedy nic Cinie pomoze przy 130km/h jak auto postawi Ci sie bokiem . To tak w ramach of topu. Co do autora tematu. Dokladnie jak koledzy pisza, dosyc mocno teraz wieje, sprobuj zmierzyc to spalanie za jakis czas i sie tak nie denerwowac
kaline1984 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Ja idiotą nie jestem, jak dożyłem 49 latek, ale nie raz z taką prędkością jeździłem po śniegu, muszą być tylko trochę sprzyjające warunki, dobre buty i nie ma problemu, trzeba tylko znać możliwości swego auta i umieć prawidłowo ocenić warunki. I jeszcze najważniejsze, trzeba myśleć za tych co jadą 30 na godzinę, bo im nawet przez głowę nie przejdzie , że można w takich warunkach tak jechać To fajnie .Pozdrawiam.
zolti2 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Miałem Avensisa 2.0 vvt-i. W mieście palił 14\100, to dopiero było spalanie. Obecne spalanie na poziomie 7.7-8\100. Więc nie masz powodów do marudzenia. Auto swoje waży i ma odpowiednią moc, więc musi się napić.
POWER-KRIS Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 (edytowane) Ktoś się pytał o prędkość.Kolego trasa Łomża - Lublin/Krasnystaw w Sierpniu około 160 km/h bo zona się gniewa za więcej. I 6,1 max ale miasto mogę i pchać a 11 trzasnie. Zloszcza mnie tylko obroty przy 180 masakra.W Volvo v40 cisza byla. W porę się 6 biegowym przejechałem bo już chciałem rezac ale znów on na miasto lipa a ja to głównie miasto. Edytowane 11 Stycznia 2015 przez POWER-KRIS
dydek1 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 Ktoś się pytał o prędkość.Kolego trasa Łomża - Lublin/Krasnystaw w Sierpniu około 160 km/h bo zona się gniewa za więcej. I 6,1 max ale miasto mogę i pchać a 11 trzasnie. Zloszcza mnie tylko obroty przy 180 masakra.W Volvo v40 cisza byla. W porę się 6 biegowym przejechałem bo już chciałem rezac ale znów on na miasto lipa a ja to głównie miasto. w v40 cisza przy 180? musze się niezgodzić ....także mam AwX,a i także jezdziłem v40 w parówce 6 G i moge powiedziec że bez porównania
POWER-KRIS Opublikowano 11 Stycznia 2015 Opublikowano 11 Stycznia 2015 (edytowane) V40 w benzynie miałem. [emoji12] Diesel Reno by mnie wykończył psychicznie. Edytowane 11 Stycznia 2015 przez POWER-KRIS
mrc2410 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Dzisiaj wymieniłem filtr powietrza, paliwa, oraz wyczyscilem EGR i na odcinku 30 km przy prędkości prawie cały czas 100 spalanie 7.8L. Stanowczo za dużo. Poza tym napewno coś jest nie tak bo od razu zauważyłem różnice. I nagle tak zaczął więcej palić. Co jeszcze sprawdzić? Aha no i miałem uszkodzona Przepływke. Podmieniłem na sprawną pojezdzilem tak parę dni i założyłem znów ta starą. I wtedy zauważyłem to zwiększone spalanie. Ale wcześniej na tej starej było mniejsze. Wiec sam nie wiem o co kaman. Edytowane 13 Stycznia 2015 przez mrc2410
ruks Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Przypadkiem nie zmieniłeś opon? Ja u siebie w AVF też zauważyłem większe o około litr spalanie ale to chyba właśnie w wyniku założenia dość szerokich i wysokich zimówek...
mrc2410 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2015 Nie nic nie robiłem z oponami.
ruks Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 No to na początek obejrzyj filtr powietrza, później ewentualnie wymiana filtra paliwa
Gribsem Opublikowano 13 Stycznia 2015 Opublikowano 13 Stycznia 2015 (edytowane) Jak z mocą? Ok? Może wałek? Albo rozrząd przestawiony? Wrzuć logi z 1 grupy kanał 4 na wolnych obrotach na ciepłym silniku Edytowane 13 Stycznia 2015 przez Gribsem
mrc2410 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Moc ok. Wałek taki jak na zdj. Wygląda dobrze. Wszystkie krzywki wizualnie takie same. Jutro zrobię logi. Ewidentnie coś nie halo. Dziś ta sama trasa ta sama prędkość i spalanie o dziwo mniejsze 6.5L ale później znów jakoś zaczęło pokazywać wyższe. Dziwne tez to ze np jechałem stała prędkością, równa droga, gaz w stałej pozycji i na fisie chwilowe 7.8 i nagle wyskoczyło na 5.4. Dodatkowo zauważyłem ze spalanie chwilowe strasznie czułe jest na pozycję pedału gazu. Delikatne naciśnięcie to spalanie potrafi wskoczyć o 5L wzwyż. Możliwe ze coś się gdzieś przycina albo coś? Bo juz zgłupialem z tego. Aha i jadąc np na 5 biegu 100 km wyluzuje i spalanie chwilowe spada do 1.0 ale dopiero po ok. 400m toczenie. Spada powiedzmy powoli z 7.0 na 1.0-1.5 Dodaję jeszcze filmik na którym pojawia się dziwny objaw (może związany z tym spalaniem). Nigdy wcześniej się tak nie działo. Zauważalny dłuższy czas grzania świec, oraz te obroty wskakujące na poziom 1700 obrotów podczas rozruchu. Nie działo się tak nawet jak było -15. A tu raptem +3. Zawsze normalnie palił obroty zaraz po rozruchu max do 1000 wskakiwały. Ktoś ma jakiś pomysł? Dzisiaj po południu ogarnę logi. Pozdrawiam!! https://www.youtube.com/watch?v=Jc6JpRIWpyQ&feature=em-upload_owner Edytowane 13 Stycznia 2015 przez mrc2410
CzarekJ Opublikowano 14 Stycznia 2015 Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Troche się pomądrzę w temacie a wy oceńcie czy mam rację. Kilka faktów. 1. Licznik pokazuje chwilowe spalanie paliwa na podstawie informacji otrzymanych od sterownika silnika. 2. Sterownik silnika wylicza poziom zużywanego paliwa na podstawie otwarcia zaworka w pompowtryskiwaczach. 3. Jednocześnie sterownik silnika steruje czasem otwarcia zaworu w celu utrzymania stałej predkości obrotowej silnika i stałego przyspieszenia kątowego wału. 4. Aby czas otwarcia zaworu wtryskiwacza i w konsekwencji wskazanie zużycia paliwa było odpowiednio niskie a zakres regulacji mieścił się w odpowiednim zakresie mapy - ciśnienie ON na listwie zasilającej MUSI mieć najlepiej stałą i odpowiednio dużą wartość zgodną z wymaganiami. Co się dzieje gdy ciśnienie na listwie zasilającej pompowtryski jest za niskie? Prawdopodobnie sterownik silnika wydłuża czas otwarcia zaworu pompowtryskiwacza aby dało się wtłoczyć do cylindra odpowiednią ilośc paliwa i utrzymac odp. obroty. Jak wydłuża się czas otwarcia zaworu pompowtryskiwacza jednocześnie wysyłana jest informacja o większym zużyciu paliwa przez silnik. Niestety nasze PD-ki nie mają czujnika ciśnienia paliwa zamontowanego na listwie zasilającej. Prawidłowe wskazanie zużycia paliwa będzie tylko wtedy gdy na listwie będzie panowało cisneinie zgodnie z założeniami. Zostało to poprawione w common rail gdzie jest czujnik cisnienia paliwa na listwie i tam takie "pomyłki" nie powinny wystepować. Ktoś powie że w takim przypadku zużycie z licznika i zużycie wyliczone "z baku" powinno się różnić. Teoretycznie czasami tak bywa i warto to sprawdzić, ale najczęsciej niskie ciśnienie na listwie zasilającej przekłada się na słabe rozpylenie paliwa w komorze i w konsekwencji również wzrost faktycznego zużycia paliwa wyliczonego na podstawie tankowań. Kiedy te ciśnienie na listwie jest za niskie? Prawdopodobne przyczyny: 1. Uszkodzenie sekcji sprężającej w pompie tandemowej (za małe ciśnienie) - ale wtedy silnik nie rozwijałby pełnej mocy na wyższych obrotach, natomiast wolne obroty byłyby stabilne. 2. Uszkodzony środkowy o-ring na jednym z pompowtryskiwaczy (paliwo z magistrali dolotowej przedostaje się do magistrali powrotnej bez przejścia przez pompowtrysk) - niestabilne wolne obroty, szarpanie itp w takt chybotania się pompowtrysków. Raz objaw jest raz go nie ma. W tym przypadku wymiana orongów niewiele pomoże, jeżeli już to na którko. Zalecam wstawienie nowych tuleii. Niestety każdy z naszych PD-ków jest skazany na taką przypadłość przy przebiegu powyżej ok. 300 tys. km. No chyba że ktos od nowości nie wyciągał pompowtrysków z głowicy to pojeździ troszkę więcej. Oczywiście mogę nie mieć racji, ale na miejscu kolegi zainwestowałbym w manometr i pomierzył ciśnienie paliwa na listwie przy różnych warunkach pracy silnika. Wymiana przepływomierza, filtrów itp niewiele w tym przypadku pomoże. Będę wdzięczny jak ktos znajdzie w necie charakterystykę pompy tandemowej dla 1,9 TDI PD. To znaczy zależność ciśnienia ON na listwie od obrotów silnika. Edytowane 14 Stycznia 2015 przez CzarekJ
mrc2410 Opublikowano 14 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Tylko ze silnik osiąga pełna moc jedzie normalnie, bieg jałowy jest stały nie skacze. A gdyby podawał za niskie ciśnienie to mógł by przerywać w wysokich obrotach.?Aha no i spalanie z FIS a dystrybutora pokrywa się co do jednej dziesiątej. Ok. Mam i Logi. Co mi się rzuciło w oczy Temperatura w Grupie 001, z dodatniej nagle na minusową??? Czy to czujnik temp.?? Zimny silnik (Logowane jakieś 20 sek. po uruchomieniu): VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 023,001 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 013,018,023 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 000,003,007 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 013,004,001 Basic Settings: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 011 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 000 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 003 Ciepły Silnik: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 003 BS VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 000,001,003 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 013,018,023 VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logsGrupa: 004,007 Edytowane 14 Stycznia 2015 przez mrc2410
CzarekJ Opublikowano 15 Stycznia 2015 Opublikowano 15 Stycznia 2015 W takim razie sprawdź stan przewodów zielonego czujnika temperatury silnika, tych z przwej strony silnika nad rozrusznikiem. W tym miejscu są cienkie i wystają z izolacji. Może skorodowały ewentualnie cos jest nie tak z czujnikiem.
maroo1991 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Ja w swojej b6 AVF quattro opony 235/45r17 robie 970 do 1000 km na pełnym baku.tankuje pod korek. Przebieg 310 000 km wiec nie wiem czy to dużo. Kumpel w ośce potrafi do 1200 zrobić quattro lubi jeść
ruks Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Ciekawe bo ja jadąc nie zbyt szybko zrobię 900 km i to w zasadzie jest max. Komp pokazuje wtedy koło 7. Jakbym się uparł to może bym 6,5 osiągnął ale to chyba nie przekraczając 120. A od jakiegos miesiąca niestety średnie spalanie z trasy mam ponad 8...
mrc2410 Opublikowano 22 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2015 A jeszcze mam pytanko odnośnie fisa. Są tam dwa tryby 1 i 2. I np ostatnio tankujac pełny bak wszystko pokasowalem. I teraz jeżdżąc na trybie 1 pokazuje mi aktualne spalanie chwilowe i średnie z danej trasy. Czyli od momentu zapalenia go zgaszenia. Natomiast w trybie 2 powiedzmy po przejechaniu 700km pokazuje mi średnie spalanie z tych 700km? Dobrze rozumiem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się